Volkswagen ID.4: hlavní německá zbraň proti Tesla Model Y, dojezd až 500 km

Elektromobil Tesla Model Y pomalu začíná plnit stránky automagazínů. Volkswagen to tak samozřejmě nemůže nechat být, a tak přibližuje svůj vlastní chystaný elektrický crossover ID.4.

Rozhodnutí o modelovém označení bylo přijato: ID.4 se v ČR začne prodávat od roku 2021
foto: Volkswagen

Studie ID.CROZZ se stává realitou v podobě nového elektromobilu ID.4. Volkswagen uspořádal po zrušení Ženevského autosalonu webovou prezentaci, v níž poprvé ukázal konkrétní podobu svého prvního elektrického SUV.

Nový model ID.4 bude uveden na vybrané trhy již v letošním roce, ten český se dočká na začátku roku 2021. Po modelu ID.3 tak bylo zahájeno odpočítávání pro druhý elektromobil na základě nové modulární platformy MEB (Modularer E-Antriebskasten).

„Podobně jako ID.3 bude i ID.4 uveden na trh jako vozidlo s neutrální bilancí emisí CO2,“ oznámil Ralf Brandstätter, provozní ředitel značky Volkswagen. „ID.4 budeme vyrábět a prodávat v Evropě, Číně a USA.“
​​​​​​​
Design SUV s nulovými emisemi je mimořádně aerodynamický. Ralf Brandstätter k tomu říká: „Dobrá aerodynamika snižuje aerodynamický odpor vzduchu a prodlužuje dojezd modelu ID.4 v závislosti na variantě pohonu až na 500 kilometrů.“

ID.4 bude uveden na trh zpočátku s pohonem zadních kol. Později bude následovat verze s elektrickým pohonem všech kol. Pod podlahou interiéru je umístěna vysokonapěťová sada akumulátorů, což přispívá k nízkému těžišti a velmi vyváženému rozložení hmotnosti mezi nápravy.

Globální automobil: ID.4 se bude vyrábět a nabízet v Evropě, Číně a USA

Globální automobil: ID.4 se bude vyrábět a nabízet v Evropě, Číně a USA
foto: Volkswagen

To jsou důležité předpoklady pro dosažení optimální jízdní dynamiky. Stejně jako všechny modely na základě platformy MEB nabídne i ID.4 neobvykle prostorný interiér díky kompaktní konstrukci elektrického pohonu.

Přístrojová deska SUV s nulovými emisemi je přehledně uspořádaná a důsledně digitalizovaná. Intuitivní ovládání probíhá v naprosté většině případů prostřednictvím dotykových ploch a inteligentního hlasového ovládání.

Modely ID.4 a ID.3 jsou pro Volkswagen důležitými milníky na cestě k neutrální bilanci emisí CO2, jíž chce značka dosáhnout v souladu s pařížskými cíli pro ochranu klimatu do roku 2050. Již do roku 2025 mají flotilové emise CO2 značky Volkswagen klesnout o jednu třetinu.

Volkswagen v současnosti investuje jednu miliardu eur do elektrifikace produktové řady a hybridizace stále většího počtu vozidel. Elektrické pohony budou totiž společně s novými částečně hybridními a externě nabíjitelnými hybridními pohony v modelových řadách s vysokými počty vyrobených vozů, mezi něž patří například úspěšný Golf, významně přispívat ke snižování flotilových emisí.

Proto byla během webové prezentace věnována pozornost nejen modelům ID., ale také novým vozům Volkswagen s hybridním pohonem. Mezi ně patří nový Touareg R4. Díky němu je nyní i nejvýkonnější Volkswagen poháněn hospodárným externě nabíjitelným hybridním systémem.

Kombinace elektromotoru o výkonu 100 kW a přeplňovaného zážehového motoru V6 TSI s výkonem 250 kW poskytuje celkový nejvyšší výkon 340 kW. Kapacita akumulátorů umožní většině řidičů dojíždějících do zaměstnání překonávat každodenní vzdálenosti s nulovými emisemi. Touareg R může přitom jet v režimu s výhradně elektrickým pohonem E-Mode rychlostí až 140 km/h.

Pro každodenní dojíždění je ideální také nový Golf GTE. Jeho hybridní pohon s možností externího nabíjení je koncipován pro sportovní výkony. Dvěma zdroji hnací síly jsou elektromotor o výkonu 85 kW (115 k) a přeplňovaný zážehový čtyřválec TSI vyladěný na 110 kW.

Elektromotor a TSI poskytují společně celkový nejvyšší výkon 180 kW. Při používání pouze elektrického pohonu dosahuje nový Golf GTE nejvyšší rychlosti 130 km/h. Jako další významnou novinku představuje Volkswagen nový model Golf GTD, jehož inovativní systém Twindosing výrazně snižuje emise oxidů dusíku v porovnání s předchůdcem.

Premiéru slaví také osmá generace modelu Golf GTI, jehož bylo vyrobeno již více než 2,3 milionu vozů. Nejnovější verze je poháněna čtyřválcem 2,0 litru s přímým vstřikováním benzinu, přeplňováním turbodmychadlem a nejvyšším výkonem 180 kW.

Maximální točivý moment je 370 N.m. Čtyřválec se dodává sériově ve spojení s 6stupňovou manuálně řazenou převodovkou. Na přání je pro nové GTI k dispozici 7stupňová dvouspojková převodovka DSG.

tisková zpráva

107 Comments on “Volkswagen ID.4: hlavní německá zbraň proti Tesla Model Y, dojezd až 500 km”

  1. Hlavní německá zbraň. To je teda fór.
    Zbraň, co svět

    Hlavní německá zbraň. To je teda fór.
    Zbraň, co svět neviděl.
    Něco jako jejich slavná V2. Ta měla zvrátit průběh 2. sv. války.
    Byla však nasazena příliš pozdě a jak to dopadlo, všichni víme.
    Zdá se, že helmuti jsou neponaučitelní a historie se opakuje.

    1. A hlavní zbraní je kolosální zjištění, že „Dobrá
      A hlavní zbraní je kolosální zjištění, že „Dobrá aerodynamika snižuje aerodynamický odpor vzduchu a prodlužuje dojezd modelu ID.4“ a pak ještště unikátní uložení té VYSOKOnapěťové baterie v podlaze.
      To by jeden neřekl. Světe div se.

    1. Jako že zaplatí obr pokutu za zpomalování
      Jako že zaplatí obr pokutu za zpomalování zařízení?…Kdykoli se podívám na něco od apple, tak mám jediný pocit – předražený bílý cosi, co je tak leda pro imagelovce a frikulíny…
      Při testování jsem na tom nenašel nic, co by mě posadilo na zadek a byl jsem za to ochoten dát o tolik víc peněz

  2. Pořád se mluví o konkurenci pro Teslu, ale jakápak je to
    Pořád se mluví o konkurenci pro Teslu, ale jakápak je to konkurence, když to nemá vlastní síť nabíjecích stanic, autopilot je pro to neznámý pojem a vůbec je to pořád starý „dobrý“ VW se všemi chybami – auto, které má jezdit do servisu, aby se na servisování něco vydělalo.
    Tesla nemůže mít ve VW konkurenci, protože šťavnatýmu stejku nemůže konkurovat plátek výrobního salámu. A VW nic lepšího nemá. Ještě nemají ani funkční ID.3, ID.4 taky jen tak nebude. To bude ještě výmluv, než s tím vůbec vyjedou mezi lidi ve velkém. A pak se budou hledat chybičky… (A že jich bude, vždyť i současné Fabie jen těch v SW mají mraky.)

    1. Tesla a zbytek světa jsou jako Apple a Microsoft v 90. letech
      Tesla a zbytek světa jsou jako Apple a Microsoft v 90. letech minulého století – každý má totálně zabugovaný systém, jen každý trochu jinak. Jen Tesla je ten Apple – tak má pro spoustu lidí větší kouzlo, jiný přístup a v něčem je promyšlenější. Ale ve výsledku se dost dobře může zopakovat paralela – že prostě ten zbytek světa bude levnější a většinu uživatelů funkčně uspokojí

      1. Povězme si, že na poli výroby levných elektromobilů má
        Povězme si, že na poli výroby levných elektromobilů má daleko větší šanci (a praxi) Hyundai než VW. VW nemá vůbec nic zajímavého, ale když se řekne Ioniq nebo Kona, všichni ví, že jsou to elektromobily, které by oslovily i některé petrolheady – a o to tady právě jde.

        1. Pro mě je třeba Ioniq selhání – když jsem tu platformu
          Pro mě je třeba Ioniq selhání – když jsem tu platformu viděl poprvé, tak jsem jí považoval za set ball a ten tedy hyu dobře ztratila.
          Kona jde mimo mě a i Škoda u mě ztrácí plusové body – almary na kolečkách mně nic neříkají a považuji je za takový ekologistický alibismus – uděláme efektivnější pohon, abychom to dali do těžší, větší almary…řídím se heslem starých konstruktérských špiček – dobré auto je velké uvnitř a malé zvenku…přesný opak SUV a crossover (nejzbytečnější katergorie – na vše si hraju nic neumím)

        2. No ale když kouknu na prodeje, tak ty mluví jasně. VW eGolf
          No ale když kouknu na prodeje, tak ty mluví jasně. VW eGolf se prodává lépe než Ioniq a Kona dohromady, jak tady v Evropě, tak i v USA. A to jsou ty EV od Hyundai moderní a eGolf je údajně zastaralý a vlastně jen předělany spalovák. Tak proč?

          Proto bych VW nepodcenoval.

    2. Nabíječky se postupně staví, za pár let výhoda
      Nabíječky se postupně staví, za pár let výhoda superchargerů zmizí. Navíc většina lidí dobíjí doma a jedna cesta do Alp se nějak přežije. Tesla autopilot nefunguje a je dost možné, že nikdy fungovat nebude. Nemá ani LIDAR.
      Tesla má velkou výhodu, že má velkou dostupnost baterií oproti jiným výrobcům, to se ale také pomalu mění.
      Největší výhodou Tesly bude její inovativnost – tj dá se čekat, že navrhnou auto, které budou sestavovat jen roboti a tak ušetří. Dají se také čekat inovace v bateriích.

    3. A hlavně dnes pracují na tom, aby v roce 2021 měli auto,
      A hlavně dnes pracují na tom, aby v roce 2021 měli auto, které bude konkurovat Tesla z roku 2019 (tím myslím adekvátní Crossover TMY – kdybych počítal model S a X – tak v podstatě chtějí za dva roky auto, které je schopné konkurovat Tesle z roku 2015).
      To je přece absurdita – kdo ví, kde tou dobou bude Tesla.

      1. Kdo ví, kde bude za dva roky Tesla? No já doufám, že už u
        Kdo ví, kde bude za dva roky Tesla? No já doufám, že už u mě v garáži! 🙂
        Ale ano, je to tak. Letos mám v plánu inovovat na Ioniq, ale jsem si docela jistý, že jeho nástupcem už bude nějaká Tesla. Vůbec by mě nenapadlo, abych přemýšlel o něčem od VW. To je jako si jít koupit od ševce hodinky.

        1. To je taky dobrá poznámka. V tomhle je třeba dobrej
          To je taky dobrá poznámka. V tomhle je třeba dobrej Renault, Peugeot nebo Nissan. Těm je jasný, že s Teslou nemá aktuálně cenu v prémiových autech soupeřit, tak se pustili do jiného segmentu. Hlavně Renault teď s tou Dacií se podle mne trefí do hodně veliké cílové skupiny.

                1. Za těch cca. 800 lze koupit Zoe s maximální výbavou a 100
                  Za těch cca. 800 lze koupit Zoe s maximální výbavou a 100 kW motorem, pokud teda ještě platí ten jejich eko bonus. A základ, který je zhruba na úrovni toho Číňana, je za 700. Nemá DC, ale to jde dokoupit za 25 tis. Rozměrově je to +- 5 cm stejné, Zoe má větší rozvor, víc místa v kabině.

                  Já když jsem si do toho Číňana sedl na eSalonu, tak jsem měl pocit jako kdybych seděl v autě z počátku století… zpracování, grafika přístrojů, absence vyspělých asistentů, ergonomie, posed. Někomu to stačí, ale za tu cenu?

                2. Nehledě na pomalé nabíjení IEV7 na úrovni Citigo-e.
                  Nehledě na pomalé nabíjení IEV7 na úrovni Citigo-e.

                3. To je pravda, moderní konkurenční auta umí výkon max. 100
                  To je pravda, moderní konkurenční auta umí výkon max. 100 kW (P208) a i to Zoe (pokud má DC 50 kW), nabije z 0 na 80 o něco rychleji, i když má větší baterku.

                  Podle mě by byla adekvátní cena kolem 600 tisíc max. Ostatně, taky se jich tady skoro nic neprodá.

      1. Ze kvoli dodavatelom nemaju dost najnovsich FSD hw 3.0 a tym,
        Ze kvoli dodavatelom nemaju dost najnovsich FSD hw 3.0 a tym, co si nevyklikali FSD montuju starsiu V2.5, (ktory potom vymenia, by som nepovazoval za realne problemy.
        Ja FSD nechcem, takze by mi to vobec nevadilo.
        Uz aby tu bola realna konkurencia pre teslu… Ked vidim ako sa „dari“ VW a ostatnym, ako len maluju koncepty tesla killerov, tak sa obavam, ze na problemy a stratu liderstva tesly v BEV si este par rokov pockame…
        A mozno sa ani nedockame 🙂

        1. Já když poslouchám a čtu názory běžných lidí
          Já když poslouchám a čtu názory běžných lidí (rozumněj tím lidi co BEV nezajímá) tak být výrobcem, tak mám celkem strach. 90% lidí u nás o elektromobilitu nestojí, po 3 letech, kdy jsem lidem každý den říkal, že je to fajn, tak si pak přečtou jeden hloupý článek a hrdě mi jej pošlou a řeknou vidíš, máme pravdu, elektromobilita je cesta do pekel….

          https://tinyurl.com/vd6djdv

            1. Kolem mě je spousta lidí, díky mé práci, většinou na
              Kolem mě je spousta lidí, díky mé práci, většinou na tom vůbec nejsou špatně, tedy příjmová skupina řekněme s čistými příjmy 50-150 tis. Kč měsíčně a BEV většinou totálně odmítají a kupují auta do 500 tis. velikosti Octavie, Passat apod. ID3 je pro ně nákupní taška. Ano cena je při rozhodování velmi podstatná část (dle nedávného průzkumu jeden z hlavních důvodů), ale ti lidé tomu nevěří a tuší (což my taky) že to časem ve výsledku bude dražší cestování než s fosilními auty. Navíc 30% lidí nemá doma kde nabíjet, tedy bude odkázáno na veřejné nabíječky. I u bohatých lidí je jednoznačná rozhodovací věc dotace na auto.

              1. Prijde doba kdy vlastnik spalovaciho auta bude za pitomce a
                Prijde doba kdy vlastnik spalovaciho auta bude za pitomce a skorovyvrhela. Tim sem si jisty. Navic treba do centra mest se spalovakum vjed proste zakaze. To si pak rosmysli jesi si koupi spalovaka. Nebyl bych tak agresivni kdyby spalovaky nevyfukovaly sajrajty.

                1. A vtom je to špatně a je to totalita – ne zakázat vjezd do
                  A vtom je to špatně a je to totalita – ne zakázat vjezd do nějakých oblastí – klidně ať se tam zakáže vjezd všemu a jsou to pěší zóny.
                  Ale cpát to přes tu hysterii, že bude vlastník spalovacího auta takřka desocializován ze společnosti

                2. A to ze dychame karcinogenni sracky je tak nejak v poradku ze?
                  A to ze dychame karcinogenni sracky je tak nejak v poradku ze? Na to jsme si proste „zvykli“.
                  Napsal jsem to trochu vypjate, nemyslim ze Gretismus je cesta.

                3. Kolik je emisí z dopravy? 30 procent z objemu? Kolik je z
                  Kolik je emisí z dopravy? 30 procent z objemu? Kolik je z toho osobní doprava 20 procent? Kolik v energetickém mixu ušetří elektromobil za deset let 50 procent emisí proti spalováku?

                  Takže se hádáme o 50 procentech z dvaceti procent z třiceti procent, to znamená 10 procent z třiceti procent – tedy o třetinu z třiceti procent – o to se vede celospolečenská válka a je to skvělý zastírací manévr od skutečného řešení problému.
                  Takže fajn, co těch sedmdesát procent. Co hřebíček nelochtat a klepnout ho pěkně na hlavičku.

                  Kolik emisí dělá ve městech dálkové vytápění – co takhle všichni z něj topit o stupeň méně – nebojte na to se neumírá mít doma 21°C místo 22°C

                  Emise z výroby – hm, co takhle trochu věci opravovat a méně kupovat..potřebujeme všichni doma dvě televize, deset rádií, čtyři počítače, patery bundy a deset párů bot….? – pokud ne, hned máte ve městě dole deset až dvacet procent emisí ze závozu.

                  A pokud chcete Prahu – co takhle přestat létat zbytečně na výlety, na jednodenní služební cesty…a omezit leteckou dopravu o těch zbytečných dvacet třicet procent…jé to by se Praha měla, jak by bylo méně emisí…

                  A překvapivě by to všichni přežili a skutečně by to zlepšilo životní prostředí..

                  My nemáme problém s emisemi ze spalovacího auta, my máme problém z emisemi z marnotratnosti… to auto je až jako poslední třešnička na dortu až vyřešíme každý zásadní problém, pak si můžeme vyměnit to auto (protože si na něj emisně vyděláme, abychom opodstatnili jeho vznik a očistíme i náš výdělek od emisí – zatím to je tak, že když si jdu koupit elektromobil, tak svým výdělkem vytvořím 2x až 3x tolik emisí, jako bych si šel koupit normální auto – a ty peníze je zatím určitě nutno investovat efektivněji)

                4. Na glogalne emisie nikto z nas nema dosah, no tie
                  Na glogalne emisie nikto z nas nema dosah, no tie najdolezitejsie pre zivot – lokalne v mestach, hlavne na frekventovanych krizovatkach – sa daju prechodom na elektromobilitu podstatne znizit.

                5. Globální emise – pěkně alibistíte.
                  Každý z nás

                  Globální emise – pěkně alibistíte.
                  Každý z nás generuje balík emisí svojí existencí a všichni tenhle balík umíme omezit. V soukromí je pro většinu z nás z toho balíku emisí to auto méně než třetina.

                  Takže:
                  Všichni si můžeme koupit o dvacet procent méně věcí
                  Všichni si můžeme trochu přiškrtit topení
                  Všichni můžeme jít někam pěšky/ jet na kole
                  Všichni můžeme omezit létání.

                  Pokud má někdo barák
                  Tak se vždycky může rozhodnout – je lepší si za 500 tis koupit ojetý elektromobil nebo si nainstlaovat FVE a tepelné čerpadlo – co reálně pomůže víc?.

                  Stačí si položit a zodpovědět otázku – co z mého života dělá největší emise? A opravdu to auto s 10 000 – 15 000 km/ročně to u 3/4 lidí nezvládne

                  Ano nevyřeší to problém na křižovatce – kterou přecházíte 2 minuty, ale je to velká příležitost na většině míst zlepšit vzduch, který dýcháte, když spíte a to je 5 -8 hodin denně.

                6. To je všechno rozumně řečeno. Teď jak toho docílit
                  To je všechno rozumně řečeno. Teď jak toho docílit ?

                  Začít ve školách nebo dotovat snížení teploty v pokoji?
                  Dát na každé auto povinně nálepku – spočítali jste si svou emisní stopu?

                  Ono to není tak snadné…

                7. Omyl ono to je naprosto snadné.
                  A ano má to klíč ve

                  Omyl ono to je naprosto snadné.
                  A ano má to klíč ve školách – rovnou to učit a vychovávat k tomu – celé je to o chápání souvislostí.

                  Podívejte se, kolik lidí v paneláku má stále otevřenou ventilačku a pod tím kamna na plný výkon – celý den….neřeší to, kolik to má rodinných domů..násobně méně…
                  proč? protože v tom domě si to teplo lidi většinou vyrábí… a musí to přímo zaplatit… – toho v paneláku to tak přímo netrápí – nemusí sám hned šáhnout do své peněženky napřímo

                  V rodinných domech je to zase o tom řešit, jak topit jinak..kam přejít….s čím počítat… opět jsou lidi zblbnutí kotlíkovými dotacemi a přechází ne na to, co je pro ně nejvhodnější a možná o pár procent dražší, ale na to, co je dotací tlačeno..

                  Ono stačí se podívat tady – a to by tu měli býti lidé minimálně informovaní – za to, jak je elektromobil super se rvou, ale že můžou reálně omezit svoje emise za čtvrtinové náklady mnohem více a efektivněji než tím, že si koupí elekromobil o tom skoro nechtějí slyšet. To je chování – přes sklo elektromobilu se na tu tragédii bude koukat lépe (asi HD obraz a vysoké rozlišení)

                  Takže řešení je samozřejmě snadné – stejně jako u vody, tak i u tepla a plynu a dalších energií je – do téhle a téhle rozumné spotřeby je cena taková, překročíš víc, připlatíš víc…a přebytek jde do fondu rozvoje energetické udržitelnosti státu – ten to nebude přerozdělovat na zlevněné jízdné, ale bude z toho řešit právě tu podporu těchto technologií a základního výzkumu v těchto oblastech.

                  Ohledně nadkonzumu – v tom vidím největší problém, všichni jsme masírováni šílenou reklamou a každý ji někdy podlehneme, otázka je jak často. Nicméně opět – neomezoval bych nadkonzum přímo – ale prostě chceš mít věcí zbytečně mnoho ok, ale připlatíš si – což dneska už částečně funguje – např přes recyklační poplatek – chceš dvacet televizí ok, platíš dvacetkrát…

                  Ve dvacátých letech minulého století byla v ČSR dvanácti procentní daň z luxusu za auto – nevidím důvod, proč by neměla být daň z luxusu energetické rozmařilosti. to pak není o omezování lidí, ale pochválení za to, že jsou efektivní – a použít dostupné zdroje efektivně v energetickém mixu chrání životní prostředí mnohem lépe než hysterie stop benzínu a naftě a vše na elektro…
                  Nejslabší místo v celé té úvaze vidím ve státní správě, jejíž fungování je dneska velmi mírně řešeno pofidérní a rozhodně to neodpovídá péči řádného hospodáři – kdyby to tak dělala jakákoli soukromá osoba, tak zbankrotuje

                8. Pak ale musíte taktéž udělat něco s paušálními
                  Pak ale musíte taktéž udělat něco s paušálními složkami za energie a množstevními slevami.
                  Nikoho netrápi ventilačka když se zavřením okna pohne náklad jednotlivce v řádu ne-li promile.

                  Začít ve školách je vždy správně.
                  A řídit z pozice moci… taky funguje a dalo by se říct že je to jediná funkční cesta, alespoň než dospějí školáci.

                  A ty regulace také nezní špatně ale celkově tady vidím dvě překážky:
                  * regulace musí zavést ekonomické subjekty (dodavatelé energií), tedy stát musí vymyslet fakt neprůstřelné zákony a pobídky (což jak víme se nedaří a nedaří)
                  * správa těchto fondů bude hodně lákavá k přerozdělení (bude to formou obecné/speciální daně nebo to dostanou na starosti dodavatelé ?), proč nefunguje snížení přerozdělování u státního rozpočtu => musí se vychovat taktéž i politici i voliči => běh na hodně dlouhou trať s obrovským rizikem ukončení běhu každé 4 roky…

                9. Ale to nemáte pravdu – ventilačka nedělá v domácnosti –
                  Ale to nemáte pravdu – ventilačka nedělá v domácnosti – pokud platíte sám za sebe pěknou paseku.

                  Stát nevymýšlí nic – vymýšlí to lidé. To není o tom oni, to je o tom my.

                  Ano, to co píšu znamená omezení vlivu kupovačů hlasů a je to mnohem více o tom, že dostanou pravomoci a zodpovědnost odborníci – to kecálisté neradi – ale jiná cesta není – je to spousta odborné práce.

                  A především, každý musí začít u sebe, samozřejmě vždycky budou o krok napřed lidé vlastnící vlastní domy, protože, když se doma nebudou starat o topení a studnu, tak prostě voda a teplo nebude

                10. V momentě, kdy vás nutí platit rozpočítanou polovinu
                  V momentě, kdy vás nutí platit rozpočítanou polovinu spotřeby všech ostatních se i ta ventilačka rozpočítává ostatním (alespoň pomyslně v hlavě toho co to okno otvírá).

                  To Oni je právě ten problém vychovávání a to Nám neodpářete jen tak ze dne na den.
                  To se řeší tou školou.

                  Co se týče politiky… tam se už vyzkoušelo kromě samopalu snad všechno :-/

                11. Ano a to je ta chyba – energie ve společné
                  Ano a to je ta chyba – energie ve společné péči…jakákoli sdílená ekonomika bez jasného moderátora nefunguje.

                  Když jsem bydlel v činžáku, tak jsem se jednoho krásného dne naštval, prosadil měření tepla pro každý byt. A nejen že bylo za pár let zaplaceno – skutečně klesla spotřeba všech – nikdo na nikoho nedoplácel a notičtí větrači, když museli platit záhadně už větra nepotřebovali…jediné co bylo bylo přepočítávání, aby krajní byty nebyly znevýhodněny.

                  Apropo je dneska ještě barák, kde se rozpočítává voda?…taky se to dělávalo.. při ceně 100 Kč za kubík, to by bylo najednou řevu…

                12. Dávám 5x 1 ***…
                  Konzum, plýtvání atd…
                  Jenže

                  Dávám 5x 1 ***…
                  Konzum, plýtvání atd…
                  Jenže 99procent lidí to nevidí a nepůjdou proti proudu…
                  Tak aspoň někteří omezí spotřebu ropy a jezdí v EV… Chvála jim…
                  Jo ale 20leta povinná záruka na většinu zboží to by bylo něco…

                13. Jeste zavedeme potraviny na pridel jako po valce. Prece neni
                  Jeste zavedeme potraviny na pridel jako po valce. Prece neni mozne abz si lide jedli na co maji chut. Zaklad musi stacit a hotovo.

                14. V Anglii za války bylo doporučeno napouštět do vany max
                  V Anglii za války bylo doporučeno napouštět do vany max „10 cm“ vody, a výsledek se dostavil lidi vykoupili metry.

                15. Asi to bylo 4 inch a jak se jmenuje „metr“ po anglicku?
                  Asi to bylo 4 inch a jak se jmenuje „metr“ po anglicku?

                16. Proto ty uvozovky, kolik to bylo není podstatné, ale
                  Proto ty uvozovky, kolik to bylo není podstatné, ale zajímavý byl ten vedlejší efekt, protože s omezením jedné položky může vzrůst jiná.PS metr je palcovník

                17. Smutné je, že si to neuvědomujete, ale máte do určité
                  Smutné je, že si to neuvědomujete, ale máte do určité míry pravdu…nic jiného nás časem nečeká, než řešit jak efektivně nakládat s komoditami na jídlo..jakmile je málo vody, je málo i jídla a pokud ho dovážíme, tak žijeme na dluh a na dluh se dlohodobě žít nedá…
                  Takže lze předpokládat, že bude třeba do budoucna řešit nutriční vyváženost potravin pro populaci a různé dneska běžně dostupné pochutiny už zase běžně dostupné nebudou…

                  Na druhou stranu jednoduchá prevence, jak extrémní scénáře eliminovat je preference lokálních surovin a chovat se střídmě – chovat se střídmě znamená nevyhazovat potraviny, nenakupovat šílené zásoby, kde se polovina zkazí atd..

                  Navíc vozit jídlo kolem světa – to jsou taky nějaké zbytečné emise …

                18. A pokud chcete Prahu – co takhle přestat létat zbytečně na
                  A pokud chcete Prahu – co takhle přestat létat zbytečně na výlety, na jednodenní služební cesty…a omezit leteckou dopravu o těch zbytečných dvacet třicet procent…jé to by se Praha měla, jak by bylo méně emisí…

                  tohle se díky viru už děje, uvidíme, jaký to bude mít vliv

                19. Akorat ze to z tech aut vsichni cuchame.
                  Akorat ze to z tech aut vsichni cuchame.

                20. Ale to tu teplárnu a kominy a dopravu do krámů
                  Ale to tu teplárnu a kominy a dopravu do krámů taky..akorát to přes ten barák vedle sebe nevidíte… a když spíte na vsi a dvacet sousedů topí uhlím, nebo dřevem, taky to čucháte a celou noc…jenom to prostě nevidíte tak explicitně jako auto… to je krásné placebo…vidím auto, škodí mi auto, že je tu x věcí, co škodí víc, to neřešíte, protože to v tu chvíli nevidíte..

                21. Ty karcinogení sračky jsou HLAVNĚ z BIO paliv, protože
                  Ty karcinogení sračky jsou HLAVNĚ z BIO paliv, protože jsou to tak malé částice, že to tělo není schopné odbourat, tedy viň opět EU a jejich zvrácené dotace korporacím. Dotace jdou krom Babiše (jen zlomek zlomku) hlavně západním korporacím, takže z toho nemáme vlastně nic, jen další způsob vyššího otroctví nás pod západem.

                  Jinak jen více CO2 je cesta, ne méně společně s likvidací průmyslu (Gretismus = mentální poruchismus, pomylenysmus, fanatismus, likvidatismus lidstva 🙂

                  „NASA Says Earth Is Greener Today Than 20 Years Ago Thanks To China, India“ a hlavně také díky vyšší koncentraci CO2, díkybohu:
                  is.gd/vgBc3B

                  Západ nás jen likviduje, Čína a Indie zachraňují, přesný opak, co slyšíme na ČT či z jiných Bakalových (největší český zloděj) médií 🙂

                  ps: chci tu švýcarskou přímou demokracii 🙂

                22. Lidé v těch zemích, po desetiletích odlesňování,
                  Lidé v těch zemích, po desetiletích odlesňování, vysadili stromy. CO2 na to nemělo žádný vliv.

                  If the greening was primarily a response from climate change and a warming planet, the increased vegetation shouldn’t be limited to country borders. In addition, higher latitude regions should become greener faster than lower latitudes as permafrost melts and areas like northern Russia become more habitable.

                23. ne, vyšší CO2 zazeleňujje planetu, a to rekordně, to je
                  ne, vyšší CO2 zazeleňujje planetu, a to rekordně, to je všeobecný konsensus i mezi klima fake „vjedci“… vědcům a satelnitním snímkům v tomto věřím více než tobě, sorry 🙂

                  „Two years ago the big scientific news was that increasing CO2 levels were increasing plant productivity around the world. CO2 is the global food supply so this is good news indeed.“

                  is.gd/HcU4cS

                  kdo s IQ>80 umí kliknout na odkaz v článku, ten najde satelitní snímky, to je vzkaz pro maličkého Pavlíčka K 🙂

                  další:

                  „As carbon dioxide levels have risen, the planet’s green vegetation has increased by 14 per cent“

                  atd. atd.

                  I tak, děkujme západu mentálně nadřazeným Asiatům za záchranu planety 🙂

                24. To jsou jen věty vytržené z kontextu. Goebbels propaganda
                  To jsou jen věty vytržené z kontextu. Goebbels propaganda hadra.

                  Kdyby za zazelenění mohlo CO2, projevilo by se to všude.

                  NASA Says Earth Is Greener Today Than 20 Years Ago Thanks To China, India
                  https://www.forbes.com/sites/trevornace/2019/02/28/nasa-says-earth-is-greener-today-than-20-years-ago-thanks-to-china-india/

                  „Pokud by bylo zazelenění primárně reakcí na změnu klimatu a oteplovací planetu, neměla by být zvýšená vegetace omezena na hranice zemí. Kromě toho by oblasti vyšší zeměpisné šířky měly být zelenější rychleji než nižší zeměpisné šířky, protože tam taje permafrost a oblasti jako severní Rusko se stávají obyvatelnějšími.“

                  a ta satelitní mapa to potvrzuje…

                25. ne, zelenější je tam, kde jsou vyšší koncentrace CO2…
                  ne, zelenější je tam, kde jsou vyšší koncentrace CO2… .je toho plno na netu (satelitní snímky i vědecké články i od NASA), jsi jako Goebbles, tak nemať, nelži a nepiš nesmysly, nevybírej si jen něco 🙂

                26. Asi jo, stejně jako jsou vyvrhelové kuřáci, jen se té
                  Asi jo, stejně jako jsou vyvrhelové kuřáci, jen se té doby nedožiju.

                27. Jo, to si nekdy taky rikam. Vsichni se neceho nedozijou, to
                  Jo, to si nekdy taky rikam. Vsichni se neceho nedozijou, to tom je spravedlnost.

            2. Začnou to kupovat, protože budou tak šílené regulace a
              Začnou to kupovat, protože budou tak šílené regulace a zdanění všeho, že si radši koupí elektromobil, aby měli pokoj. Zatím to kupují zejména lidé, kteří na to dostávají nějakou podporu – tzn není to z větší části v běžném konkurenčním tržním prostředí.
              Další věc, která by by mě zajímala : kolik lidí si v čr koupilo Teslu za plně zdaněné peníze (tzn za zaměstnaneckou mzdu) a která nešla do nákladů nějaké firmy

                1. Tak proč jsme si odsouhlasili jako lidstvo tak blbě
                  Tak proč jsme si odsouhlasili jako lidstvo tak blbě nastavené emisní normy a sci-fi limity?

                  Proč jsme se hnali do downsizingu, přímých vstřikování, turb, těžkých aut s obrovskou čelní plochou?

                  Proč jsme nerozvíjeli atmosférické MPi motory s rozumným objemem a nedoplnili je o vypínání válců a nepracovali na optimalizaci vstřikovacích map a nezavedli aktinsonův cyklus všude?

                  Sice bychom neměli 100kW motor na 999ccm, ale určitě bychom měli motor s reálně nižší spotřebou a lepšíma emisema..

                  Takhle jsme si podřízli větev a přestává být volby – než je elektromobilita a pokud to budeme dělat přes hysterii, sílu a nátlak, tak si dost možná podřízneme strom

          1. 1*
            Běžný lidi mají opravdu jiné starosti než

            1*
            Běžný lidi mají opravdu jiné starosti než EV…
            Osobně si myslím, že všichni výrobci aut to mají moc dobře spočítané finančně a v první řadě jim jde hlavně o zisk, takže budou prodávat přesně tolik EV aby je pokuty za emise tolik nebolely…
            Viz např Suzuki co raději na určitý čas stáhne z nabídky v Evropě Jimnyho, než aby platilo vysoké pokuty(snižovali si zisk), a až budou prodávat větší množství hybridů tak ho dají opět do nabídky…
            A dále je to vidět na Toyotě, tu ta pidi pokuta za emise vůbec netrápí a čisté EV nebude ještě dlouho vyrábět…

  3. Jaká cena, bude mít vůbec toto podřadné auto, co se po
    Jaká cena, bude mít vůbec toto podřadné auto, co se po 300 tis. km zřejmě odporoučí jako každý VW, vůči Tesle šanci? Ne, zase budou na MY pozdě 🙂

    Toho CO2 řízeného hlavně teplotou planety je škoda, potřebujeme ho víc na zazelenění planety, když je příroda korporacemi tak likvidována (hlavně pralesy) a snaží se to hodit na normální lidi, kteří nemají na výběr:

    „Two years ago the big scientific news was that increasing CO2 levels were increasing plant productivity around the world. CO2 is the global food supply so this is good news indeed.“

    is.gd/HcU4cS

      1. Otázka na cenu, věda či satelitní snímky jsou
        Otázka na cenu, věda či satelitní snímky jsou trollování? Tak to už chápu, proč ta EU+uSS se samy tak likvidují. Nelikviduješ si svůj život svou nevědomostí také? 🙂

        I moje auto z koncernu VW už zdechlo několikrát, a to ještě nenajelo 300 tis. km 🙂

          1. ano, LŽEŠ, zase 🙂
            kde říkám „kdo nema Teslu, je socka a

            ano, LŽEŠ, zase 🙂

            kde říkám „kdo nema Teslu, je socka a blbecek, nebo si to spatne pamatuji“?

            ty jsi mentálně narušený, že jo? U takových „jedinců“ je lhaní každodenní chleba, hlavně u psychopatů, podřadných členů „lidstva“ 🙂

            takže se mi asi neomluvíš za tvoje neprokazatelné lži, že, psychopate? 🙂

            opravdu, ty musíš mít smutný život… peklo na tě čeká, soucítím s tebou 🙁

              1. prokazatelná lež je „názor“? 🙂
                takže ty taky říkáš,

                prokazatelná lež je „názor“? 🙂
                takže ty taky říkáš, že jsem řekl, že „kdo nemá Teslu je socka“?

                jestli je tak jednoduché tebe takto ovlivňovat a zastáváš stranu tak viditelných lží, tak to lituji tvé okolí, to asi ale žádný není 🙂

                1. Tak jinak, reagujete dlouhodobě jako puberťák, kterého
                  Tak jinak, reagujete dlouhodobě jako puberťák, kterého doma nenaučili slušnému chování.To, kdo má, nebo nemá pravdu není podstatné.Doufám,že jste to už pochopil.

                2. myslím, že je lepší mít vyšší IQ než neumět ani
                  myslím, že je lepší mít vyšší IQ než neumět ani číst a dělat závěry jako malé dítě 🙂

                3. Nepochopeni je vzdy na strane sdelitele ne prijemce informace.
                  Nepochopeni je vzdy na strane sdelitele ne prijemce informace.

                4. Tou prokazatelnou lzi myslite toto?
                  Tou prokazatelnou lzi myslite toto?

              1. kde je tam TVÉ tvrzení, že kdo nemá Teslu, tak je socka
                kde je tam TVÉ tvrzení, že kdo nemá Teslu, tak je socka nebo blbeček?

                ty jsi mentálně zaostalý, neumíš číst, nebo jsi psychopat, co neustále LŽE? :))))

                hele, já na tebe zavolám záchranku, ty už dlouho na tomto asi nezůstaneš, ty bys ses totiž pokusil i vyvrátit 1+1=2 v klasiceké matematice :)))

                kolikrát jsi už plánoval sebevraždu? To je u lidí tvého typu psychopatů velmi běžné 🙁

                takže OMLUVÍŠ SE? stihneš to? 🙂

                ale teď vážně: jsi opravdu nemocný, udělej s tím něco, jinak to nepřežiješ, cítím obrovskou lítost a soucit 🙁

                1. Cituji tedy:
                  „no, a to je právě ten problém, jiné auto

                  Cituji tedy:
                  „no, a to je právě ten problém, jiné auto než Tesla je jen pro ježdění kolem komína, pro blbečky, tak snad jste už konečně pochopil, co jsem napsal :)“

                  Z toho plyne: kdo ma jine auto nez Teslu, je blbecek.

                2. Obávám se, že to nepochopí.
                  Obávám se, že to nepochopí.

                3. ale ty jsi řekl OPAK, psychopate, takže jsi právě
                  ale ty jsi řekl OPAK, psychopate, takže jsi právě dokázal, že jsi LHAL:

                  „Sam rikatem, ze kdo nema Teslu, je socka a blbecek, nebo si to spatne pamatuji?

                  bože, ty jsi mentálně retardovaný, to už není možný :))

                  takže se mi už koneeně omluvíš za svou lež „Sam rikatem, ze kdo nema Teslu, je socka a blbecek, nebo si to spatne pamatuji?“, kteru jsi právě vyvrátil, retarde? 🙂

                  ty voe, to už není možný, co ti na to říká doktor? zvládneš i chodit na wecko?… fakt, jsem už zděšen, jak může někdo takový vůbec existovat, za svůj život jsem takového člověka, co byl lhal tak často ještě nepotkal…. to je znak psychopatie, víš to?

                  tak hodně štěstí, to potřebuješ nejvíc 🙂

                4. Ten VW neni Vas? Jake mate auto? 🙂
                  Ten VW neni Vas? Jake mate auto? 🙂

                5. Ahoj
                  Máš to zapotřebí? 🙂

                  Ahoj
                  Máš to zapotřebí? 🙂

                6. Ahoj, ja Ti ani nevim 🙂 Ale rad se trochu odreaguju a
                  Ahoj, ja Ti ani nevim 🙂 Ale rad se trochu odreaguju a pobavim. 🙂 Je to asi stejne, jako kdyz Babis nadava a urazi lidi okolo, clovek si uvedomuje, ze bud nema zadne argumenty, nebo jsou tak chabe, ze je radeji nevytahne. A pak ceka, co mu poradi jeho PR agentura. 🙂 Je to vlastne hodne smutne, ze se stava normalnim druhe urazet, obvinovat bez dukazu a tim zakryvat svou neschopnost a argumentacni nouzi. No a jelikoz se mi to nelibi, tak se s tim snazim neco malinko delat. Ale je tezke nesklouznout na stejnou uroven, tak mi to i neco dava. 🙂 Jsme ale moc rad, ze se sem tam nekdo objevi a take rekne svuj nazor.

                7. To srovnání a Hrabišem je možná více než výstižné.
                  To srovnání a Hrabišem je možná více než výstižné. Co může člověk čekat od lidí kolem sebe, když si zvolí do čela státu tohle…

                  Nemáš náhodou nové číslo? Jsem ti minulej týden psal sms a nereagoval jsi.

                8. Rekl bych, ze k omluve mate daleko blize Vy za toto 🙂
                  Rekl bych, ze k omluve mate daleko blize Vy za toto 🙂

                1. však se jen ptám, jestli to jeho tak očividný lhaní
                  však se jen ptám, jestli to jeho tak očividný lhaní schvaluješ? 🙂

      1. ano, ale oni to dělají ZÁMĚRNĚ. Takže o to jde, do 300
        ano, ale oni to dělají ZÁMĚRNĚ. Takže o to jde, do 300 tis. bude šílená degradace baterek nebo se pokazí něco zásadního.

        tyto informace o záměrném kazení mám od lidí přímo od škodovky… nemusíš věřit… ale to uSS taky mnozí věřili, že Vietnam na ně nejdřív zaútočil, že v Íráku mají zbraně hromadnéh ničení, tak je taky uSSa zlikvidovalo… tohle je jen „malá“ lež korporací, jak vytvářet zisky, klasika tisíce let

        1. Každý výrobce šetří a „optimalizuje“ tak, aby se to
          Každý výrobce šetří a „optimalizuje“ tak, aby se to nerozpadlo v záruce.
          To sice dokládá že se většina věcí pokazí těsně po záruce ale není to kurvítky. Může za to obyčejné šetření na knop.

          Je to správné a legální asi tak jako korunové dluhopisy.

            1. Někde na netu jsem narazil na informaci ohledně těch
              Někde na netu jsem narazil na informaci ohledně těch kazitek…
              U elektroniky běžná věc…
              Místo šroubků lepidlo… Nejde to rozebrat bez destrukce..
              Do napájecí části levné kondenzátory které vytečou po cca 2letech kdy končí záruka…
              Nábytek z dřevotřísky 16mm jde jen složit ale rozebrat bez poškození už nelze.
              Atd…

      2. odporoučí se pro problémy s elektronikou a ta je všude
        odporoučí se pro problémy s elektronikou a ta je všude stejná…motor bude možná žrát olej, vymění se turbo ale v 95 procentech se nepotká a bude schopen běhu
        posledních deset let je ve všech autech největší problém SW, PCB, mastné displeje a senzorika

  4. A mají software?
    A mají baterky?
    Nebo je to zas jenom

    A mají software?
    A mají baterky?
    Nebo je to zas jenom „Slib“? Jako metoda – slibem nezarmoutíš, pobaví, ale už nefunguje.
    Konkurence TMY – tam pokud jsem správně četl, začínají dodávky od 15.3.2020 – tou dobou VW nebude dodávat ještě ani ID3, natož ID4

    1. Zřejmě není kam spěchat. Emisní byrokracii letos
      Zřejmě není kam spěchat. Emisní byrokracii letos uspokojí částečně elektrifikovanými vozy a předpokládají, že od 2021 půjdou dodávky už i čistých EV.

      Jinak ale, koukal jsem na prodeje eGolfu v Evropě, i za rok 2019, i za 01/2020 a prodává se docela dobře, lépe než třeba Leaf, Ioniq, Kona, Niro, atd… Na to, že je to už letitý model a „fandové“ VW na něj pořád nadávají, tak zatím se drží. A i ten alespoň trochu přispěje k plnění emisí.

Napsat komentář