Volkswagen ID.3: další fotky a podrobnosti o novém elektromobilu

UPDATE 9.5.2019 11:25 Volkswagen včera oficiálně oznámil jméno prvního modelu nové rodiny ID., který bude oficiálně představen ve světové premiéře na mezinárodním autosalonu IAA ve Frankfurtu.

Po uvedení modelu ID.3 na trh budou následovat další modely, jejichž podobu naznačily studie, jako je ID. CROZZ, ID. VIZZION nebo ID. ROOMZZ. Tyto budoucí modely budou rovněž odlišeny číslicí.
foto: Volkswagen

Nový elektromobil ponese označení ID.3. Číslice 3 má hned dva významy. Jednak poukazuje na to, že je tento ID. zástupcem kompaktního segmentu, který je třetím v pořadí v rámci interně i všeobecně používaného rozdělení automobilového trhu. Za druhé začíná s elektromobilem ID.3 – po modelech Brouk a Golf – třetí velká kapitola strategického významu v historii značky Volkswagen.

„S modelem ID.3 vstupujeme přímo do centra automobilového trhu, kolem něhož se točí i jádro nabídky značky Volkswagen, zahrnující největší počet modelů i nejvyšší prodeje. Číslo 3 navíc signalizuje možnost rozšíření do vyšších a nižších segmentů, pro něž připravujeme mnoho dalších novinek,“ odhaluje Jürgen Stackmann, člen představenstva značky Volkswagen, odpovědný za prodej a marketing, výhled na elektrickou ofenzivu značky Volkswagen, která se tak chce stát do roku 2025 globální jedničkou s více než 20 pouze elektricky poháněnými modely a ročním prodejem přesahujícím jeden milion vozů s nulovými emisemi a rozsáhlou konektivitou.

Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3
foto: Volkswagen

ID. je společné označení pro všechny členy této rodiny modelů, která vytvoří novou, samostatnou produktovou řadu v portfoliu značky Volkswagen. Zatímco Brouk kdysi postavil společnost na kola a Golf s každou svou generací přináší inovace do segmentu, který nese jeho jméno, zatraktivní ID. elektrickou mobilitu pro široké skupiny zákazníků. Název ID. symbolizuje inteligentní design, identitu a vizionářské technologie.

Speciální edice ID.3 1ST, která byla koncipována pouze pro fázi pre-bookingu, nabízí velmi kvalitní výbavu a vysoké výkony a je limitována na 30 000 vozidel. Základní doporučená cena modelu ID.3 s nejmenší sadou akumulátorů by měla v Německu zůstat pod hranicí 30 000 EUR.

Volkswagen nabízí zákazníkům k modelu ID.3 1ST možnost bezplatného nabíjení elektromobilu po dobu jednoho roku s limitem 2000 kWh odebrané elektrické energie – a to na všech veřejných nabíjecích stanicích, zařazených do nabíjecí aplikace Volkswagen „We Charge“, a také v celoevropské síti rychlonabíjecích stanic IONITY, na níž se Volkswagen podílí a která nabízí ekologickou elektrickou energii všude, kde je to technicky realizovatelné.

ID.3 bude zákazníkům dodáván s neutrální bilancí emisí CO2. K tomuto cíli směřuje jak výroba akumulátorových článků, tak i výroba vozidel ID., například důsledným používáním elektrické energie z obnovitelných zdrojů. Nevyhnutelné emise ve výrobním procesu budou kompenzovány v rámci certifikovaných projektů na podporu klimatu. Výroba modelu ID.3 1ST bude podle plánu zahájena na konci roku 2019 a první vozidla budou předána zákazníkům v polovině roku 2020.

Volkswagen nabízí speciální edici ID.3 1ST ve čtyřech barvách a třech verzích. Všechny verze budou mít velká kola a rozsáhlou výbavu. V případě modelu ID.3 1ST bude komfortní výbava zahrnovat mimo jiné hlasové ovládání a navigační systém, ID.3 1ST Plus k tomu přidá navíc světlomety IQ.Light a dvoubarevný design exteriéru a interiéru a ID.3 1ST Max bude disponovat velkým panoramatickým skleněným střešním oknem a inovacemi, jako je průhledový displej s rozšířenou realitou.

Na většině trhů budou objednávky se zákazníky z fáze předběžné registrace uzavírány krátce po autosalonu IAA. Zákazníci si pak budou moci závazně objednat jednu ze tří exkluzivních verzí modelu ID.3 1ST u svého prodejce značky Volkswagen. V Německu budou závazné objednávky platné k dubnu 2020. Do té doby mohou zákazníci svou rezervaci kdykoli zrušit bez jakéhokoli postihu a registrační částka jim bude okamžitě vrácena.

Pre-booking je nabízen na 29 evropských trzích včetně České republiky. Nejdůležitějšími trhy pro model ID.3 v Evropě budou Norsko, Německo, Nizozemí, Francie, Velká Británie a Rakousko. Volkswagen plánuje, že bude zákazníkům dodávat v průměru více než 100 000 vozidel ročně.

tisková zpráva

91 Comments on “Volkswagen ID.3: další fotky a podrobnosti o novém elektromobilu”

  1. Argumenty typu dlouhy dojezd spalovaku na jednu nadrz, rychle
    Argumenty typu dlouhy dojezd spalovaku na jednu nadrz, rychle dotankovani paliva a cenovou vyhodu uprednostnuji nekteri lide i u stravovani. Kousek bůčku da energii na cely den a je levnejsi nez nejaka zdrava vyziva. Takovou zivotni filozofii uprednostnuje velka cast spoluobcanu. U obou pripadu je zvyseni umrtnosti signifikantni…

          1. Cukr primárně nevyvolává diabetes. Diabetes II stupně
            Cukr primárně nevyvolává diabetes. Diabetes II stupně způsobují hlavně přepálené a nasycené tuky. To už se ví asi tak 30 let. Z toho plyne – nesmažit (nejíst brambůrky ap. junk good) a nekupovat margaríny. 🙂 Co se týče důchodců, nechte je žít, jednou v tom stádiu budeme taky.

  2. I když idnes a všechny deriváty MFDNES zpravidla odmítám,
    I když idnes a všechny deriváty MFDNES zpravidla odmítám, tady v tom článku je dění okolo snížení výroby Golfu VII, problémů s Golfem VIII a ID.3:
    https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi/herbert-diess-volkswagen-golf.A190428_232547_automoto_fdv

    Na výrobě šetří pořádně. Interiéry a inovace v podstatě nejsou, design aut koncernu je odporný a hranatý a interiéry se v podstatě nemění řadu let. K tomu si připočtěme co nejtenší interiérové díly pochybné kvality z Číny pro max. snížení nákladů. Opravdu žádná německá kvalita.
    Šetří dost, peníze rozhodně mají, německá vláda je podporuje víc než dost.
    Dokud nebude ve vedení konečně někdo normální, tak změna bude vždy jen k horšímu.

    1. Taky bych řekl, že to má trochu Bleskový charakter. Samé
      Taky bych řekl, že to má trochu Bleskový charakter. Samé strašení, obavy a reálná data nikde. Nebo se z nich dělají rychlé pohodlné závěry, které se hodí do krámu, aniž by se zasadily do konkrétního kontextu. Účel světí prostředky.
      Jeden př. namátkou. Golf 8 má 4 111 chyb. „Logický“ závěr s Golfem je něco špatně. Ale co to ve skutečnosti znamená? Kolik měla např. chyb předešlá generace ve stejné době? 3500, a nebo 8? A jaké jsou to vlastně chyby? Je to 3000 chyb, že nefunguje motor, nebo 3000 chyb, že nefunguje něco jako pípání tlačítek při stisknutí displeje? V takovém duchu je celý článek.
      Sorry, ale bez toho je to jen plácání jako v Blesku.

  3. Pozor všichni na složení zálohy na ID.3! Jeden Nor chtěl
    Pozor všichni na složení zálohy na ID.3! Jeden Nor chtěl zrušit rezervaci na e-Tron z důvodu výrazného posunutí termínu dodání (zatím půl roku) a Audi po něm chce 8 % z kupní ceny, tedy zhruba 160 tisíc Kč za porušení smlouvy!
    zdroj

    1. njn zase se slibujou jitrnici jakou svět neviděl
      njn zase se slibujou jitrnici jakou svět neviděl 😉

      fdrive.cz/clanky/v-ceske-republice-se-po-volkswagenu-id3-zaprasilo-vsech-35-kusu-je-rezervovanych-3712

      PS: pane Švarc hodte do registrace nějakej hezkej obrázek, at se vás snáze vyhledává v tom anonymním diskuzní z autocézet nakvedlaným balastu 😉

    2. A to při složení rezervace nevěděl, že při zrušení po
      A to při složení rezervace nevěděl, že při zrušení po něm budou chtít tu pokutu? Protože ve smlouvě to zřejmě mají, jinak to nemůžou chtít. Ale z článku jsem se to nedocetl.

      Příště to chce pozorneji číst.

      1. Je vůbec nějaký podvod VW, který bys tu tak vehementně
        Je vůbec nějaký podvod VW, který bys tu tak vehementně neobhajoval?
        On to auto chtěl a stále chce, jenomže VW nedodržel svou část dohody a odložil mu dodání z ničeho nic o půl roku, resp. teď vydírá buď si koupíte o půl milionu dražší „Fast Track“ verzi nebo zaplaťte 160 tisíc pokutu a nedostanete nic a nebo holt počkejte asi půl roku, no možná nakonec rok.
        Sorry, tohle je největší svinstvo bez ohledu na to jak jim to jejich právníci dobře ošetřili ve smlouvě, co si sami napsali.

            1. Stesku, ze si tesla ze zrusenych rezervaci dela bezurocnou
              Stesku, ze si tesla ze zrusenych rezervaci dela bezurocnou pujcku (zatim nevratila penize ani po x mesicich) se tu par najit da (Michelin, napr). Asi je diskutabilni, ze je to ztrata („pokuta“) v hodnote 8%, ale nejaka ztrata to pro cekajiciho je.

        1. Neobhajuji, jen konstatuji hloupost toho Nora. Sorry, ale
          Neobhajuji, jen konstatuji hloupost toho Nora. Sorry, ale když je někdo tak blbý, že se neumí přečíst smlouvu a pak ještě brečí do médií… 🙂

          A se zpožděním dodávala i Tesla, tam rozdíl není žádný. Akorát ano, Tesla za zrušení rezervace nepožaduje zaplatit.

  4. „která se tak chce stát do roku 2025 globální jedničkou s
    „která se tak chce stát do roku 2025 globální jedničkou s více než 20 pouze elektricky poháněnými modely a ročním prodejem přesahujícím jeden milion vozů“
    A mají už domluvené minimálně s Teslou a BYD, že na ně s tím milionem EV ročně počkají až do roku 2025, protože zatím to vypadá u obou nejpozději v roce 2022? 😀

    1. Přesně. To jsem se taky zasmál. 😀
      Tesla kvůli nim

      Přesně. To jsem se taky zasmál. 😀
      Tesla kvůli nim sešrotuje půl miliónu aut ročně, aby mohl VW být v roce 2025 světovou jedničkou.
      Nejlepší je, že většina lidí o realitě ví hovno. Vůbec netuší kolik Tesla nebo čínské značky vyrábí už teď. Takže jim tyhle marketingový kecy žerou i s navijákem. A ještě to budou hájit a hádat se s váma, že nemáte pravdu. Však chvíli počkáme a za chvíli v diskuzi uvidíme. 😀

        1. Dobrý postřeh. Mohl byste z fleku dělat v marketingovém
          Dobrý postřeh. Mohl byste z fleku dělat v marketingovém oddělení VW.
          Taky předpokládáte, že co Tesla vyrábí (nebo nevyrábí) v roce 2019 s tím co bude (nebo nebude) vyrábět v roce 2025, jsou ta stejná čísla. 🙂

                1. s panem Košíkem raději nediskutujte ten si informace
                  s panem Košíkem raději nediskutujte ten si informace vymýšlí a šíří tu akorát bludy nic víc, přitom vůbec neví která bije

              1. no rozdíl je v tom že Tesla předpokládala že bude
                no rozdíl je v tom že Tesla předpokládala že bude vyrábět 5000 vozů měsíčně a ani po roce toho nebyla schopná, VW předpokládal že bude prodávat 10 mil aut ročně a hle opravdu se tak stalo, takže jsou předpoklady a vize pana vizionáře to je potřeba rozlišovat

          1. No ty by si mohl zase dělat poradce elonovi, máš stejné
            No ty by si mohl zase dělat poradce elonovi, máš stejné vize jako on 😀 vize které nepočítají s konkurencí. Uvědom si že tento a příští rok budou přibývat EV oc konkurence přibližně asi tak jeden nový model každý měsíc pak se to ještě zrychlí a všechny ty auta budou ve spustě ohledů daleko lepší než Tesla.

            1. Nějaká podložená data na taková tvrzení? Které modely
              Nějaká podložená data na taková tvrzení? Které modely konkrétně budou přibývat každý měsíc? Nebo je to tajné a nemůžete nám to prozradit, co? Máte tajné informace, které víte jen vy a pak generální ředitelé automobilek.
              Proto taky musíte vystupovat jako anonym, protože by vás jinak nechali odstranit. A pak už byste nám žádné tajné informace dát nemohl. A to nechceme. To by byla obrovská škoda. 😀

              1. jen z koncernu VW letos bude 5 modelů, každá značka
                jen z koncernu VW letos bude 5 modelů, každá značka koncernu s něčím příjde + navíc hybridy, stačí jen číst články na tomto webu ty hlupáčku 😀 ty máš zakalenou mysl a vidíš jen Teslu a k té se modlíš, řekl bych že nosíš i trička s téčkem na prsou 😀

                1. Letos? Jaké prosím vás?
                  Letos? Jaké prosím vás?

                2. e-tron, ID, e-born, citigo, taycan, možná i ještě něco
                  e-tron, ID, e-born, citigo, taycan, možná i ještě něco dalšího tuším že ještě audi má něco představit

                  modely pro širokou škálu lidí od malého levného, přes praktické až po luxusní sedan a suv

                  kolik toho představí letos a příští rok tesla?

                  Tesla tu bude vydávat max. nové aplikace pro své sexy sedany 😀

                  třeba pro model S aplikace kombík 😀 ve zpětném zrcátku uvidí řidič prodlouženou zád auta 😀

                  nebo aplikace hlídač, auto začne štěkat za plotem 😀

                3. tesla představila model 3 před několika lety a stále kde
                  tesla představila model 3 před několika lety a stále kde nic tu nic 😀 nechápu, prodejna nikde, servis jeden a to kdoví jakej, příšernost největší, pomalu si koupím dřív VW který ještě nění ani papíře dřív něž Teslu která se vyrábí dva roky

                4. Máme pro Němčoury co jezdí přes nás.
                  Máme pro Němčoury co jezdí přes nás.

                5. Si s pravdou moc hlavu nelámete, věru. 😀
                  Říkal jste BUDE

                  Si s pravdou moc hlavu nelámete, věru. 😀

                  Říkal jste BUDE LETOS.

                  e-tron už BYL uveden na trh, ne že teprve bude.
                  ID NEBUDE letos, ale až 2. polovina 2020
                  el-Born NEBUDE letos, ale až 2020
                  Jen Porsche Taycan a e-citigo bude letos.

                  Takže dobrý, ale 3 z 5 jsou jen kecy. S anonymama a debilama přestávám vést diskuzi.

                6. Ještě je třeba rozlišit uvedeni+možnost objednání a
                  Ještě je třeba rozlišit uvedeni+možnost objednání a fyzické dodání byť třeba jen v pár kusech. Pokud bychom se bavili o dodání, tak letos z výše uvedeného nebude dodáno zákazníkům nic krom e-tronu. První Citiga dorazí k zákazníkům nejdříve v půlce ledna. Pochybuji, že by ještě letos proběhly první dodávky Taycanu, ten bude myslím rád, když mu letos alespoň odhalí definitivní podobu a parametry.

                7. Malé levné za mega. A baterky na ně vezmou kde?
                  Malé levné za mega. A baterky na ně vezmou kde?

                8. z konzervnu?? ses pomát ne a hlavně nepodepsal :)))))))))
                  z konzervnu?? ses pomát ne a hlavně nepodepsal :)))))))))

      1. No hlavně že ty víš všechno ty chytráku, Tesla se letos
        No hlavně že ty víš všechno ty chytráku, Tesla se letos a ani příští rok nepřiblíží ani půl milionu, šíříš tu akorát bludy, v USA už rapidně klesá její prodej tak to cpe do evropy a číny a i tady to za pár měsíců bude podobné, trh se nasytí a bude následovat pokles stejně jako v USA, blbců co si koupí auto jako je tesla je jen omezený počet

  5. Mimo tema. Uspechy EV v Evrope rozcilily Babise natolik, ze
    Mimo tema. Uspechy EV v Evrope rozcilily Babise natolik, ze oznacil elektromobily za krok ke konci automobiloveho prumyslu v CR. StBak se pokousi vyburcovat nenavist k EV aby prosty lid volil Anofert a tankoval Babisovu repku. Hnus fialovej.

  6. off:
    Pořád se mluví jak jsou drahé baterky potažmo jejich

    off:
    Pořád se mluví jak jsou drahé baterky potažmo jejich batterymanagement a celkové zapouzdření do aut. Cena cca 100-140 dolarů pro Teslu za 1kWh a asi o 25-40 procent víc pro ostatní,ne? Ale uniká mi úspora v nepotřebnosti ostatních věcí. Třeba chladič,komplikovaný spalovací motor,převodovka,výfuk s katalyzátorem,nádrž z kusu plastu, spoustu přepínačů které normálně by byli jen v menu displeje atd. To třeba do ceny auta 100 papírů nedá? Že by pak ten rozdíl nebyl dejme tomu u 75kWh baterie 2500Kč*75 tj. 187500, ale třeba mínus kilo ušetřené jinde. Takže se bavíme ani ne o 88 litrech a to je u auta kolem 600-800 tisíc už ne tak výrazné.

    1. Jj, asi máte pravdu. Když teda budeme porovnávat stejně
      Jj, asi máte pravdu. Když teda budeme porovnávat stejně velkou produkci. Náklady na vývoj a vybavení továrny se u klasického auta rozpouští do miliónových sérii. Kdežto u EVček se jich vyrábí sotva desetitisíce. Až se jich budou vyrábět milióny, tak bude platit to, co jste říkal. Ale to nejprve chce miliardové investice a pak už se jen modlit, že jich pak opravdu ty milióny ročně prodáte. A automobilkám se zjevně moc modlit nechce. 😀

    1. Továrny dodávající pro tento projekt musí předložit
      Továrny dodávající pro tento projekt musí předložit potvrzení o nákubu bezemisní elektřiny v objemu, co na tu výrobu budou potřebovat.
      V Německu to díky větrníkům problém nebude, ale samozřejmě jen v celkových číslech, největší náklady generované větrníky bíky jejich nahodilému výkonu a nutnosti rezervních elektráren a dotací na přenos v tom zahrnuty totiž vůbec nejsou.

    1. To záleží na úhlu pohledu. Někteří (většinově třeba
      To záleží na úhlu pohledu. Někteří (většinově třeba Norové) si dovolili čisté životní prostředí a své zdraví posunout v žebříčku hodnot nad ekonomiku… Mi například připadá nesmyslný pohled pod kapotu spalováku. Včera, když jsem viděl osm (číslem 8!) řemenic a dva řemeny přes sundaný chladič na motoru BMW 735, raději jsem ani nedomýšlel co dalších hejblátek je pod dvěma kryty rozvodů. A to mne syn upozornil, že oproti Subaru je to nic. Ten násobně jednodušší, spolehlivější a účinější elektropohon je opravdu vrchol nesmyslu.

            1. Pane anonyme, nejsem strojař, nýbrž elektrotechnik, ale za
              Pane anonyme, nejsem strojař, nýbrž elektrotechnik, ale za tou spolehlivostí asynchronního elmotoru (hřídel a dvě ložiska se stálou tukovou náplní, na ní naražen drážkovaný paket z plechů, zastříknutými hliníkem. V případě synchronní verze místo hliníku v paketu zalepeny magnety. Tento rotor se otáčí uvnitř statorového paketu s drážkami, ve kterých jsou uloženy cívky, to vše několikrát impregnováno izolačním lakem teplotní třídy minimálně F, tedy do 130st celsia trvale. Stator nalisován v kostře napojené na na okruh vodního chlazení. Toť vše, žádné hořící spaliny a pálící se olejový film, vysoké teploty a tlaky, vibrace, plno agregátů s palivem, oleji, hydraulickými a chladícími kapalinymi, kilometry trubek s potenciálními netěsnostmi.) si stojím. Můj odhad poměru spolehlivosti je cca stonásobek. Rád si poslechnu názor někoho z fóra, kdo má alespoň letmé ponětí o provádění životnostních zkoušek či výpočtů. Asynchronní elektromotor se i v elektrobranži obecně považuje za nejspolehlivější a léta ověřený miliony sloužících exemplářů v průmyslu i domácnostech. I potřebná výkonová elektronika je dnes dobře zvládnuta po stránce spolehlivosti a účinnosti.

            1. To BMW jsem jsem nezmiňoval s nějakým záměrem, ale trknul
              To BMW jsem jsem nezmiňoval s nějakým záměrem, ale trknul mne opravdu pohled pod tuto konkrétní kapotu. On můj postarší 1,9dCi na tom není o moc lépe. K těm cenám BEV, při produkci ve stejných sériích levnější určitě bude. Vždyť na základě tohoto fosilní automobilky straší propouštěním. A navíc ubude vývar na podstatně náročnějším servisu.

                1. Je to hrozný mít vlhké sny s TM3 a pak lidi zjistí, že na
                  Je to hrozný mít vlhké sny s TM3 a pak lidi zjistí, že na ně Musk z vysoka kálí a servis udělá jen proto, aby projíždějící Němec jedoucí do Vídně přes Prahu měl na poloviční cestě nějakou servisní podporu 🙂

              1. Nie chcem povrdat ze od tohto momentu bude v CZ TM3
                Nie chcem povrdat ze od tohto momentu bude v CZ TM3 dostupnejsie skor nez to neexistujuce auto od VW. Ale ak si ho objedna aspon 300000 ludi tak ano. Mozme sa vsadit ze do troch rokov ho mat nebudete. Ja osobne si myslim ze pri takom zaujme ank za 5 rokov. Jedine zeby si vedeli vycarovat batetky. Uspokojovat budu najskor zapad.

Napsat komentář