Volkswagen: hlavní konkurencí je Tesla; CNG, vodík i syntetická paliva čeká útlum

Nový šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess ví, že právě teď je čas na ráznou akci. Jinak ho může potkat osud společností jako Nokia nebo Kodak.

Ještě před koncem roku 2019 nabídla společnost Škoda svůj kompaktní vůz Scala a městské SUV Kamiq také v úsporné variantě na zemní plyn.
foto: Škoda

Německý deník Handelsblatt přinesl podrobný článek o aktuálním dění v koncernu Volkswagen a jeho záměru ukončit vývoj motorů.

V rámci koncernu Volkswagen se na pohon na stlačený zemní plyn (CNG) soustředí především značky Seat, Škoda a Volkswagen. Dlouhodobě jde ale spíš o stagnující nebo jen mírně rostoucí trh.

Na aktuálním setkání se 120 nejdůležitějšími manažery koncernu VW prohlásil Herbert Diess, že hlavní konkurencí se pro firmu stala americká Tesla.

To je podle něj také důvod, proč je potřeba veškeré síly a zdroje koncernu upnout k bateriové elektromobilitě. To je podle Diesse i Franka Welsche, šéfa vývoje koncernu, jasná budoucnost.

Mimo jiné i z toho důvodu, že jde o energeticky nejefektivnější způsob pohonu ve srovnání s vodíkem nebo syntetickými palivy. Právě proto bude jejich vývoj v rámci VW (a zejména značky Audi) postupně utlumen jen na nezbytné minimum.

Ani CNG už v rámci Volkswagenu nečeká světlá budoucnost. „Náklady a příjmy nejsou proporční,“ řekl k tomu Diess. Současná generace vozů tedy ještě doběhne s možností nákupu CNG pohonu.

Zhruba po roce 2025 ale CNG začne z nabídky koncernu Volkswagen mizet. V současné době má Volkswagen v nabídce celkem 19 modelů s pohonem na CNG. Za minulý rok Volkswagen celosvětově prodal 110 000 kusů aut na CNG. To je zhruba setina celkové výroby.

Pro zajímavost, jen v Německu se v roce 2019 prodalo 7700 aut na stlačený zemní plyn celkem od všech výrobců. Celkem měl trh s novými auty objem 3,5 milionu aut.

Auta na plyn prostě netáhnou, zatímco trh s elektromobily každý rok poskočí o desítky procent. Pro automobilky jde o jasný signál, že zákazníci chtějí řídit konečně něco opravdu nového a ne jen pořád to samé v bleděmodrém.

53 Comments on “Volkswagen: hlavní konkurencí je Tesla; CNG, vodík i syntetická paliva čeká útlum”

  1. Nikdo dobrovolně nesnižuje cenu svých akcií. Tohle je
    Nikdo dobrovolně nesnižuje cenu svých akcií. Tohle je klasická VW klička, vysoká hra, kterou hraje a na kterou mu Elon neskočí. Snaha zezelenat VW po DieselGate je do očí bijící a snaha o nacionální podporu Američany podražené firmy taky. Tohle všechno je totiž příprava na vstup ID.3 na scénu. Německo, Nizozemí, Belgie, Rakousko, Dánsko, Norsko – ti všichni půjdou Němcům rádi na ruku a upřednostní VAG auto před Teslou. Ale to musí Herbík hodně kvičet.

  2. „Nový šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess ví, že
    „Nový šéf koncernu Volkswagen Herbert Diess ví, že právě teď je čas na ráznou akci.“

    To asi těžko. Ale pozor, možná je to vizionář, možná včera v noci se mu to všechno zdálo 😀 Spousta lidí tyhle marketingové žvásty
    dále baští. Mávat kolem desítkami prodaných e-aut v roce 20.. už jaksi není v kurzu. Co takhle místo řečí trochu začít přemejšlet?

    Ale jako „trošku“ zkopírovat Teslu, v tom co má pod kapotou a potom zjistit, že k tomu nemáte software je „trošku“ nezodpovědnost. Ne, nestačí interiér připodobnit i3 a dělat reklamu v TV na nefungující auta. Škoda ale dělala to samé viz Vision iV…

    Bertík asi přežije všechny maléry. I pěkně zmršené ICE motory (např. 1.5 TSI, 2.0 TDI 140 kW), které v porovnání s konkurencí nejsou dobrá vizitka.
    Naftová auta, které v Evropě zpopularizoval zůstávají, kdovíjak dlouho budou oblíbená. Elektromobily jaksi nic moc.

    Třeba Renault, Dacia má „koule“, když na velkém trhu jako Indie má nabídku už ne s naftovými, ale pouze benzinovými motory.
    Bude zajímavé sledovat, jestli kdo to tam v elektrifikovaných autech do budoucna ovládne.

    VW musí být schopen se rychle přizpůsobovat tomu, co zákazníci celosvětově chtějí. Začít se slíbeným koncem naftových motorů by bylo nejlepší.
    Nevěřím, že zjistili až teď, že investovat do vývoje a výroby CNG/LPG a vodík. aut, případně podporovat stavbu plyn. stanic, je krokem, který nemá budoucnost…

    A místo PHEV se zastaralou 1.4 nabídnout pořádný hybrid, který je cenově, výrobní cenou i složitostí i spolehlivostí na tom mnohem lépe. Sníží to flotilové emise v celém koncernu, i ty lokální v provozu kvůli vyšším prodejům mnohem víc. Bude to dostupné pro více lidí, což by Diess měl chtít už kvůli významu názvu značky.
    Ale když je peněžní podpora dost velká, tak ať klidně experimentují dále.

    1. Co máte proti PHEV s 1.4? VW naopak reaguje na emisní pokuty
      Co máte proti PHEV s 1.4? VW naopak reaguje na emisní pokuty a pokud PHEV s 1.4 bude bez technologických problémů, tak se většině pokut může vyhnout. Benzín má vyšší emise, takže nafta dává v současné době větší smysl.

      1. Možná myslel to, že lepší způsob je ten, jak to dělá
        Možná myslel to, že lepší způsob je ten, jak to dělá třeba Toyota u hybridů a plug-in. Jednoduchý atmosferický motor, který běží v optimálním cyklu, žádné turbo ani filtr pevných částic, žádná složitá DSG převodovka, zdá se, že to je recept na spolehlivost.

        1. Nechci tady s vámi rozvádět konverzaci na téma
          Nechci tady s vámi rozvádět konverzaci na téma spolehlivosti Toyoty a zbytku světa.
          Ale když už, tak planetová převodovka není převodovka? Nemá kolečka, řetězy, olej, elektroniku, ložiska…
          Atmosferický motor nemá vstřikování, svíčky, vačky, olejové čerpadlo, filtry, chladiče, snímače, různá čidla a senzory…
          A třeba DSG v Passatu tdi jsme měli ve firmě od roku 2008, najelo mezitím 450 tis km a prodali jsme ho známému, který najel dalších 100 tis km a pořád bez servisu, jen výměny oleje.
          Pluginy od VW s 1.4 tsi nemají filtr pevných částic, protože ten motor splňuje emise jedině ve spojení s tou velkou baterií a už by to víc neušetřilo. A jejich DSG je minimálně namáhaná, protože 99% všech rozjezdů je na elektromotor a spojky netrpí. Takže půl milionu by mohla vydržet.
          To, že se ta životnost teď trochu dost šidí je otázka většiny výrobců, mezi které zřejmě zatím Toyota nepatří.
          Ale je to ostuda, že tak velká a pokroková automobilka se snaží držet se toho co jde teď a nemyslí dopředu. Před deseti lety tak mysleli a začali s hybridy. Teď se jim to teprve vrací. A stejně tak Tesla, bojovala a teď se jí to začne teprve vracet.

          1. Tak musíte uznat, že hybrid od Toyoty je méně
            Tak musíte uznat, že hybrid od Toyoty je méně komplikovaný než ten od VW. Je jasné, že pořád tam je ten spalovací motor a převodovka, ale je to vše jednodušší a tím pádem je lepší předpoklad spolehlivosti. A dělají to už, tuším, přes 20 let nebo tak nějak. Takže zkušenosti mají. VW ty hybridy nedělá jako samostatný vývoj s cílem vyvinout hybridní pohon, oni prostě vzali TSI s DSG a přidali tam elektromotor. Jo, bude to fajn, reakce na to jsou zatím kladné. Jen prostě to není ten styl jako Toyota – ta měla za cíl udělat dobrý hybrid už dávno, jako praktická náhrada za diesel. A povedlo se.

      1. Vazne mysliet a vazne aj pre to nieco seriozne robit, su dve
        Vazne mysliet a vazne aj pre to nieco seriozne robit, su dve diametralne odlisne veci.
        Zatial su to len slova a skutek utek. Az to bude naopak, ze VW sa bude cinit realnymi a konkurencieschopnymi elektromobilmi a menej sermovat kvetnatymi prehlaseniami, potom im uverim, ze to naozaj beru vazne. Do tej doby…

        1. Tak když kouknu do statistik prodejů, tak minimálně v
          Tak když kouknu do statistik prodejů, tak minimálně v Evropě se zdá, že VW má konkurenceschopný elektromobil, ne? Jejich eGolf je za rok 2019 čtvrtý nejprodávanější EV v Evropě, prodává se lépe než Ioniq, Kona, Niro. A to je eGolf už dost letitý model, v podstatě předělaný spalovák a spousta fandů EV mu ani nemůže přijít na jméno 🙂

          Letos snad začnou s ID.3, ten by se měl prodávat ještě lépe, tipl bych si.

          https://carsalesbase.com/european-sales-2019-ev-phev/

                1. Dle jednoho člověka ze Škodovky s tím mají obří
                  Dle jednoho člověka ze Škodovky s tím mají obří problémy, jsem zvědav, prý to nedají ani do podzimu.

                2. Hm, tak to jsem taky zvědavý. No a co elektrická Škoda
                  Hm, tak to jsem taky zvědavý. No a co elektrická Škoda Enyaq? Ta má přijít na podzim, první dodávky koncem roku. Ta bude mít vlastní SW, nebo zdědí po VW ID.3? To by pak byla taky v ohrožení.

                3. Co říkal, tak vedení je s elektromobility dost zoufalé,
                  Co říkal, tak vedení je s elektromobility dost zoufalé, vůbec netuší kam to povede, lejou do toho peníze horem dolem, problémů je daleko více než se SW a podle statistik co dostávají, je u nás zájem o zvláště dražší BEV minimální (tedy v řádu jednotek procent) z celkového počtu prodaných aut.

                4. Zrovna dnes dostal Herbert podporu od nejvetsich akcionaru
                  Zrovna dnes dostal Herbert podporu od nejvetsich akcionaru Piech a Porsche. Rikali, ze plne stoji za elektroofenzivou a podporuji Herberta. Tak at si ted daji spalovaci kazisveti v koncernu bacha.

                5. No podpora akcionářů je fajn, ještě kdyby třeba byly
                  No podpora akcionářů je fajn, ještě kdyby třeba byly články, např. Češi mají v předobjednávkách 25 tisíc BEV a stále to roste

                6. To se nestane dokud to nezlevni a nebo nezacne masivne
                  To se nestane dokud to nezlevni a nebo nezacne masivne podporovat.

                7. Co třeba zrušit důchody a dát z nich dotaci 50% na každé
                  Co třeba zrušit důchody a dát z nich dotaci 50% na každé BEV? 🙂 Stejně na následky coronaviru zemře 20% důchodců, tak už bych s nimi nepočítal…. vtip

                8. Ja nevolam po dotacich. Jen rikam co si myslim by se muselo
                  Ja nevolam po dotacich. Jen rikam co si myslim by se muselo stat :-).

                9. Důchody nemusí rušit, stačí když ty natištené
                  Důchody nemusí rušit, stačí když ty natištené inflační peníze budou shazovat z vrtulníku mezi lidi a nebo to rovnou mohou připsat na účet v bance…
                  Stejně ty peníze zase vyberou zpátky ve formě DPH, spotřební daně, a dalších daní, nehledě na to že stát zdaňuje 1 korunu několikanásobně až z ní zbyde u lidí pár haléřů

                10. Bylo by to rozumnější než je cpát do akciového trhu. A
                  Bylo by to rozumnější než je cpát do akciového trhu. A neustále zvětšovat tu bublinu.

                11. Nevim jaky podil z prodeje Skodoffky jde na tuzemsky trh, ale
                  Nevim jaky podil z prodeje Skodoffky jde na tuzemsky trh, ale troufam si rict, ze tuzemsky zakaznik neni pro strategii Skodoffky rozhodujici. Cechacci se precenuji. Zda nekdo v Cezku koupi EV je vcelku fuk. Prodaji to jinde.

                12. Presne tak. Ja se nebojim, povede se to. Ta averze na ev
                  Presne tak. Ja se nebojim, povede se to. Ta averze na ev prestane az zlevni a az si to koupi i Pepa od vedle. „Ty vole, vono to neni tak spatny. A tahne to uplne vodspodu lip nez muj dyzl voe. Tichy to je. Na vetsinu jizd mi to bohate staci, jednou za rok do Chorvatska to dam taky, udelame prestavky“. Tim jsem si jistej.

              1. Samozrejme, vim. Ale vyrabi. Chapu opravnenou nastvanost na VW
                Samozrejme, vim. Ale vyrabi. Chapu opravnenou nastvanost na VW ale ty ubohy tirady tady uz jsou k smichu. Az bude VW dodavat tak to budou zase maly objemy a pokud predezene Teslu tak to budou zdejsi experti popisovat jako „Ustup do predem pripravenych pozic“. 🙂 Ale dobre se clovek bavi kdyz to cte.

    1. oni to věděli už dávno, jen nyní to přiznali a já se
      oni to věděli už dávno, jen nyní to přiznali a já se divím, že to vůbec řekli, tito ropní korporátní teroristi 🙂

      s tím vodíkem se i tady objevilo pár tajtrdlíků, co ho propagovali nebo si mysleli, že uspěje i po tom, co už dávno prohrál, možná Pavel K, Kuk aj. tajtrdlíci, ty bych na to tipoval 🙂

      1. H2EV jsou zatím na chvostě. Mají horší parametry oproti
        H2EV jsou zatím na chvostě. Mají horší parametry oproti BEV, snad kromě dojezdu, ale i to se mění. Přesto má H2 poměrně ještě zajímavou budoucnost. Hodně práce bylo uděláno a časem se ukáže (cca 5 let), jak na tom vodíkové technologie doopravdy jsou. Rozhodně bych na silnicích viděl raději kobinaci BEV + H2EV než BEV + PHEV. Skutečnost ale bude nejspíš taková, že to bude prostě mix s převahou BEV, doufám.

    1. Kukíčku, Tesla už své segmenty po pár měsících
      Kukíčku, Tesla už své segmenty po pár měsících ovládá (luxusní, dražší auta), skoro ovládá už i prodeje celkem na spoustě bohatých trzích, je 2. automobilkou světa v tržní hodnotě, jediný každoročně významně rostou, mají snad i největší marže

      takže o čem to vlastně meleš, ty vořechu, abych citovat Red Dwarf? 🙂

      1. 1*
        Jen se bojím, že Tesla má před sebou nesplnitelny

        1*
        Jen se bojím, že Tesla má před sebou nesplnitelny úkol..
        Zatím ovládla 500tisic ze 100milionu..
        Každý další ovladnutý milion aut bude těžší a těžší, a s každým dalším milionem aut bude Tesla větší a pomalejší (dinosauří zákon) ti největší dinosauři byli hodně pomalí..

        1. Muskovi to nevadí, jemu šlo hlavně o to, aby zrušil
          Muskovi to nevadí, jemu šlo hlavně o to, aby zrušil pořádek podvodníků fosilních teroristů…. M3 bude muset hodně zlevnit, jinak skoro zanikne, aby se vůbec prodával, když tu bude MY, takže nakonec M3 může zlikvidovat i segment fosilů kolem 800 Kč, a to by byla tepr pecka. Každopádně jestli chtějí velcí podvodníci a fosilní teroristi vydělávat miliardy, už EV vyrábět prostě musí, a to už teď, protože největší marže jsou u těch nejdražších aut, pochopitelně.

          „Tesla Model 3’s success in Europe was a sucker punch to German automakers“

          is.gd/rNeSUX

          Takže Musk je už teď vysmátej.. .hlavně aby nepolevil, což se zdá, zatím nehrozí, viz jak se stará o FSD či aktuálně „Track Mode“, to jsem fakt nečekal, že se bude tak starat, prostě skvělé:
          is.gd/RUKmOW

          1. M3 moze zlacniet jedine az vyrobna cena baterii spadne celkom
            M3 moze zlacniet jedine az vyrobna cena baterii spadne celkom solidne pod $100/kWh. A na to musi prist doslova k revolucii v konstrukcii baterie. Extremne lacne materialy, jednoduchsia vyroba, vysoka vydrz, zivotnost a vykon. Nieco, co je stale problem. Ak pridas na vykone, uberie to na zivotnosti. A tak dokola.
            Do tej doby s cenou nespravi nic ani Musk. Ale jedno sa mu musi nechat – ide na to dobre a ide na to najlepsie zo vsetkych.

                1. vždy se najde někdo, kdo naletí, tentokrát to bude double
                  vždy se najde někdo, kdo naletí, tentokrát to bude double :))
                  tjsdsp

Napsat komentář