V roce 2025 doslouží v elektroautech 29 GWh baterií, Hyundai a Wärtsilä je využijí k ukládání energie

redakce - 28 Červen 2018

Globální partnerství mezi pátým největším výrobcem automobilů a specialistou na integraci energetických systémů přispěje k trvalé udržitelnosti využíváním použitých akumulátorů z elektricky poháněných vozidel.Wärtsilä je finská společnost zaměřená na výrobu a servis energetických zdrojů a dalšího vybavení v oblasti energetiky a lodních pohonů. Mezi hlavní produkty patří obří spalovací motory pro trajekty a výletní lodě.

Wärtsilä je finská společnost zaměřená na výrobu a servis energetických zdrojů a dalšího vybavení v oblasti energetiky a lodních pohonů. Mezi hlavní produkty patří obří spalovací motory pro trajekty a výletní lodě.
foto: Wärtsilä

Koncern Hyundai Motor Group (HMG) uzavřel technické a obchodní partnerství se společností Wärtsilä s cílem využívat použité akumulátory z elektricky poháněných vozidel na rostoucím trhu se zařízeními pro ukládání elektrické energie.

Globální partnerství zkombinuje expanzi HMG v segmentu elektricky poháněných vozidel s růstem obchodních aktivit společnosti Wärtsilä v oblasti energetiky, jejichž součástí je kromě již zprovozněných zařízení pro výrobu elektrické energie s instalovaným výkonem 67 GW také vývoj vyspělých technologií a softwaru pro skladování elektrické energie díky akvizici společnosti Greensmith Energy.

Nově uzavřené partnerství se zaměří na vyspělé produkty a platformy pro skladování elektrické energie, které prodlouží životnost použitých akumulátorů z elektricky poháněných vozidel HMG.

Wärtsilä bude tyto produkty nabízet stávajícím zákazníkům a sítím ve 177 zemích na celém světě. Společnost Wärtsilä prodala v roce 2017 ve vyspělých ekonomikách i rozvíjejících se zemích zařízení pro výrobu elektrické energie s instalovaným výkonem téměř 4 GW.

Partnerství vytvoří rostoucí trh s vyspělými systémy skladování elektrické energie pro aplikace ve veřejném i soukromém sektoru, vhodné k využívání použitých akumulátorů z elektricky poháněných vozidel.

Příslušný obchodní model a spolupráce bude usilovat o vybudování funkčního, globálního dodavatelského řetězce, který využije výhody spolupráce klíčových výrobců v rámci komplexního přístupu při výrobě akumulátorů, jejich používání v elektricky poháněných vozidlech i následném využití pro skladování elektrické energie, jakož i při recyklaci materiálů.

„Skladování elektrické energie je dalším logickým krokem pro následné využití použitých akumulátorů z elektricky poháněných vozidel,“ řekl Dr. Youngcho Chi, výkonný viceprezident divize pro strategii a technologie a vedoucí inovací koncernu Hyundai Motor Group.

„Opětovným využitím produktů, jako jsou akumulátory elektricky poháněných vozidel, obsahující velké množství vzácných surovin, eliminujeme náklady na likvidaci a zvyšujeme hodnotu investic do výzkumu a vývoje výroby této technologie. HMG vstupem na trh s novými energiemi upevňuje své postavení v oblasti čistých technologií a trvalé udržitelnosti.“

V roce 2025 budou k dispozici použité akumulátory elektricky poháněných vozidel s celkovou kapacitou 29 GWh, která je výrazně vyšší než velikost současného trhu stacionárních zařízení pro skladování elektrické energie.

V současnosti je pro skladovací aplikace k dispozici kapacita 10 GWh. To představuje obrovskou příležitost na trhu s novými energiemi, kterou hodlá partnerství koncernu HMG se společností Wärtsilä využít.

„Na základě dovedností a zkušeností společnosti Greensmith Energy v oblasti integrace vyvine Wärtsilä pro Hyundai Motor Group ještě čistější a efektivnější způsob využívání použitých akumulátorů,“ řekl Javier Cavada, prezident společnosti Wärtsilä Energy Solutions.

„Naše strategické partnerství s koncernem Hyundai Motor Group reprezentuje vizi uzavřeného životního cyklu, kterou se Wärtsilä snaží realizovat pro své zákazníky a partnery po celém světě. Začleněním použitých akumulátorů z elektricky poháněných vozidel do našeho podnikání v oblastech energetiky a systémové integrace dokládáme naše mimořádné úsilí o budování trvale udržitelných společností s chytrými technologiemi.“

Hyundai Motor Group vyvíjí 1MWh systém pro skladování energie ESS (Energy Storage Solution), který využívá použité akumulátory modelů Hyundai Ioniq Electric a Kia Soul EV na základě vlastní patentované technologie. Zkušební projekt byl realizován v ocelárně Hyundai Steel.

Společnost Greensmith Energy, založená v USA, vybudovala již více než 70 systémů rozvodných sítí v devíti zemích a nabízí již pátou generaci pokrokové softwarové platformy GEMS pro řízení energie.

Greensmith, dceřiná firma společnosti Wärtsilä, upevňuje své postavení na rostoucím globálním trhu s programovatelnými zařízeními pro skladování energie a hraje klíčovou roli v uskutečňování vize společnosti Wärtsilä umožňovat růst a přechod k energiím z obnovitelných zdrojů nabídkou flexibilních, spolehlivých a integrovaných řešení.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to vypadá na super věc, aspoň to něčemu přispěje, než když by měli kupovat furt nový baterky, tak použijou prostě použitý akumulátory, opět hyundai přispívá na dobrou věc

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak na jednu stranu se rika, ze baterka vydrzi i po celou zivotnost auta (pesimisti priopousti jednou za zivotnost auta vymenu), a na druhou stranu prijde hyundai s takovym prohlasenim? Ja bych naopad cekal ze v roce 2025 snad nebude skoro zadne vyslouzile baterky, ne ze jich bude vice nez pomalu ve vsech doted vyrobenych autech...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

už 3.398 týdně soudruzi ;)

bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

a baterypeky jedou 5.000 týdně ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Off.

Zasitovana zeme...
www goingelectric de/2018/06/27/news/baden-wuerttemberg-bekommt-flaechendeckendes-ladenetz/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A nebylo by lepší kovy v baterkách přepracovat a udělat novou baterku?

Kdyby to bylo tak lehké, asi by to už někdo udělal.

29 GWh odpovida pres 1 milion baterii z Hyundai Ioniq. Kde vsude ty baterky seberou? I kdyby tam meli od Tesly, tak je to nejak moc. Leda ze by aussus z vyroby byl obrovsky. Moji baterku jim nedam, tu pouziju sam u me FVE.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ta hodnota 29 GWh patrně míří obecně na vysloužilé baterie ze všech možných elektroaut, nejen značek Kia/Hyundai.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V roce 2025 to bude asi ještě OK. Ale kolik to bude v roce 2030 a nebo v roce 2035?! jako úložiště dobrý, ale asi to taky nepůjde donekonečna.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Než budeme mít každý ve sklepě akumulátor o kapacitě třetiny své roční spotřeby elektrické energie tak to i pro mé děti je celkem nekonečno. Jsem zvědav na tržní cenu těchto akumulátorů. Zatím to s jejich cenou jakž takž jde. Doufám však že bude lépe.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to máte pravdu, že je to nekonečno, lebo takú kapacitu mať je úplne zbytočné.
Použiteľných 100kWh je viac ako dostatočné takmer pre každú domácnosť ak máte nestabilný zdroj energie (FV, vietor...) ktorý to stále dobíja.

Mam tepelne cerpadlo s prikonem 4 kW. Pokud je venku -10 a mene, bezi cca 15 hod denne. K tomu pridam dalsi spotrebice a svetla, muzu byt na 65 kWh denne v dobe, kdy z fotovoltaiky muzu ocekavat jednotky kWh a v nasem doliku z vetru jeste mene. Jsem presvedcen, ze bych potreboval akumulovat aspon 3 mesice (je to jen hruby odhad, kdy si rikam, ze by se mohl vykon elektraren srovnat se spotrebou), ktere, kdyz nezprumeruju extrem, ale treba jen 40 kWh denne, mi vychazi na 4 MWh.
Proc myslite, ze by melo stacit 100 kWh? Schvalne nemluvim o bateriich a nehodlam za akumulaci povazovat zemni plyn ci mnou nevyrobene uhlovodiky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na strechu 15kWp a všetky prebytki v najlepších mesiacoch dávať priamo do tepelného akumulátora (náklady 6 až 10 000€ zemný, vodný...) Tým pádom TC nemá opodstatnenie a ušetril som 6000€. Z tepelného akumulátora ( účinnosť 50-70%) sa dá pokryť celá spotreba tepla cez zimu v nízkoenergetickom alebo pasívnom dome. Nič iné už ani nemá zmysel stavať.
FV sústava 15kWp vyrobí v najlepších mesiacoch denne takmer 100kWh energie a v najhorších 7-10kWh. Vtedy to na nabíjanie EV nebude stačiť, ale na fungovanie domácnosti so 100kWh baterkou ano.
Od siete by som sa nikdy neodpájal. Tých pár kWh v najhorších mesiacoch sa určite dá vydržať.

Dobry den, o jak velkou nadrz by se jednalo?
Toto je docela zajimavy navod pri novostavbe, kde se da nadrz dat bud dosprostred domu nebo pod dum, ja bohuzel rekonstruoval hospodarskou usedlost. Jeste bych prece i tak dal do domu male tepelne cerpadlo zeme-voda, ktere by pro pripravu TUV bralo "nizkopotencionalni" teplo ze zasobniku, takze byste dokazal ohrat vodu velice efektivne. Pokud by se vytapelo jen rekuperaci, taky by slo nejspise prihrivat venkovni vzduch v teto nadrzi, nebo ji opet pouzit k napojenemu TC do rekuperace.
Ma vubec smysl delat neco takoveho (obrovska nadrz, baterie 100 Kwh, relativne velka FVE), pokud by clovek byl stale pripojen k rozvodne siti z jineho duvodu nez odesilani ekologickych prebytku vne?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak by to mala byť nádrž na vodu, tak to by sa muselo prepočítať podľa konkrétneho domu a jeho energetických nárokov. Niečo sa dozviete aj tu: setri.sk/startup-prenesie-teplo-leta-zimy/
A či má zmysel robiť niečo tak obrovského? Tak na to sa asi tak lahko odpovedať nedá. Asi bude záležať aj na konkrétnom človeku, či pôjde do niečoho, čo má momentálne velmi dlhú dobu návratnosti, ale časom sa to určite môže zlepšiť. Plus pocit, že investuje do niečoho, čo šetrí prírodu atď., tiež nestojí za zahodenie.
A samozrejme je možnosť takéto niečo robiť z použitých, ale funkčných komponentov a to sa dostaneme už na zaujímavé čísla, čo sa týka doby návratnosti.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja to mam spocitany podobne, na strese 15 kwp solary a nekdy za 30 let poradnou baterku pres pul garaze, ktera me vykryje spotrebu s TC pro slabsi mesice listopad - unor. Jen abych se odpojil od site, tak se me do rovnice uz moc nevejdou elektromobily :-)

Mohu se zeptat, jakou kapacitu takove FVE vyrobi za rijen a brezen (klidne celkove za mesic, nebo idelane prumer na den)?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prepočítané na 15kWp inštaláciu vyrobila tento rok moja FV elektráreň blízko Bratislavy, sklon 15st., orientácia juho-východ asi 22st od ideálneho juhu. (takže vôbec nie ideálne).
Január (leden) 258kWh
február (únor) 641kWh
marec (březen) 1005kWh
apríl (duben) 1985kWh
máj (květen) 2524kWh

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

15 kwp je moje mozna kapacita na strese, ale zatim nemam :-) . Kazdopadne mame fve jeste u rodicu na strese o vykonu 9 kwp, mam ted u sebe jen starsi data ale moc se to nemeni. Mesic/vyroba kw: 10/725,11/328,12/181,01/162,02/251,03/720... Tech 162 kw v lednu bylo asi minimun, myslim ze letosni zimu jsme asi pod 200 kw nesli. Nejlepsi je duben-kveten to jde vyroba treba na 1200 kw/mesic

kWh

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolBUS2BUSAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% online