V Olomouci otevřela Tesla už třetí český Supercharger

Pouhé tři měsíce po otevření druhé české nabíjecí stanice Tesla Supercharger ve Vestci u Prahy se otevírá třetí stanice, a to v Olomouci. Součástí jsou také dva stojany ČEZ.

Nabíjecí stanice Tesla Supercharger v Olomouci s osmi stojany
foto: František Kubiš

V pořadí už třetí nabíjecí stanice Tesla Supercharger v Česku má k dispozici osm nabíjecích stojanů. Nachází se u čerpací stanice Amigo na adrese Dolní Novosadská 421/89, Olomouc, u dálnice D35 (dálniční obchvat města).

Od 7. prosince jsou tamtéž v provozu dvě nové veřejné rychlodobíjecí stanice ČEZ (ABB, max. 50 kW se standardy CHAdeMO, Mennekes 32 A/400 V, CSS). Dočasně po dobu zhruba jednoho týdnu je jejich provoz zdarma, následně bude zpoplatněn dle ceníku ČEZ.

Nabíjecí stanice ČEZ v Olomouci, hned vedle Tesla Supercharger

Nabíjecí stanice ČEZ v Olomouci, hned vedle Tesla Supercharger
foto: ČEZ
vlastní

93 Comments on “V Olomouci otevřela Tesla už třetí český Supercharger”

        1. U nas su na 2 miestach, a ak som to spocital sprave (realna
          U nas su na 2 miestach, a ak som to spocital sprave (realna celkova spotreba) je to spoplatnene 70 eurami za ~450 km. Dakujem, neprosim.
          + 0,35 Eur za každú začatú minútu po dobití za státie.

          Čo kradnem ?

          Zlaté časy, keď boli autá na benzín.
          Ide to do riadnych sra…k.

          1. Neviem ako ste to počítali, ale mna vychádza 100km jazdy,
            Neviem ako ste to počítali, ale mna vychádza 100km jazdy, ak nabíjam doma, asi 2€. Ak by som sa velmi snažil, tak sa dostanem aj na 1,5€. Ked som na cestách a potrebujem si dobiť na SC (čo mám zadarmo), tak predsa nebudem riešiť cenu aj keby ma to vychádzalo 10€ na 100km. Takto ma to stálo donedávna s mojim spalovákom (benzín), ktorého som si doma natankovať nemohol nikdy. S EV sa to dá a dokonca je to 5x lacnejšie.
            Inak pre vašu informáciu, nabíjanie Tesly S a X je na SC v cene auta. Pre Model 3 bude mať majiteľ každoročný kredit 400kWh a ostatné si bude platiť. Je iba na majiteľovi ako tých 400kWh využije, či ich prejazdí len tak alebo si ich odloží na dobu v ktorej ich bude naozaj potrebovať. A inak medzi nami nabíjanie za 0,20 až 0,30€/kWh je podľa Vás veľa?! Ak ano, tak ten benzín bude pre Vás fakt najvhodnejší.

                1. Pokud chcete rychle propadnout totální depresi, tak ano 🙁
                  Pokud chcete rychle propadnout totální depresi, tak ano 🙁

                2. Když to bude brát pozitivně, tak se to změnilo např. z
                  Když to bude brát pozitivně, tak se to změnilo např. z 1:150 na 1:77 a pak 1:51

              1. pan Heros zřejmě netuší co je ten smajlík, jo Kuku a měl
                pan Heros zřejmě netuší co je ten smajlík, jo Kuku a měl by ses panu Herosovi omluvit!! musíš mu vykat a oslovovat ho pane Herosi, nemůžeš mu tykat, porušuješ tím pravidla slušného chování na anonymních internetových diskuzích!!
                jo Kuku a mě už taky začni sakra vykat

                1. Vítej na internetu Erychu, tady nejsi v akademii věd.
                  Vítej na internetu Erychu, tady nejsi v akademii věd.

    1. „Tesla by se stala autem na baterky s nejdelším dojezdem na
      „Tesla by se stala autem na baterky s nejdelším dojezdem na světě,“ V súčasnosti existuje nejaké auto na baterky s dlhším dojazdom ako má Tesla S 100D ?!
      Myslím, že Tesla má toto prvenstvo aj bez nového roadseru.
      Inak predpokladám že v roadster-i budú solid state baterky. To zrýchlenie si neviem predstavit, už 2,7s na P100DL je extrém!

  1. Ohledne tech nabijecek od TESLY, zapomnel jsem uvest
    Ohledne tech nabijecek od TESLY, zapomnel jsem uvest kontakt:
    tesla@clavis-qs.com
    Poslete mi otisk, toho dotazniku, co jste vyplnili, mate-li jej. Pripadne telefon, e-mail a presne misto, webovou stranku (hotelu, restaurace, kavarny, wellness apod.), ktere chcete pridat. Objekty, pripadne arealy pouze s kancelaremi bohuzel odmitaji. Zkouseli jsme uz zhruba 5 ruznych mist, vsechna zamitnuta. Upozornuji jen, abyste meli dostatecny prikon, jinak to ani nema cenu zadat, alepson 10-16 A na jednu nabijecku (3. fazovy), ale idealni je cca 25 A na nabijecku.
    S pozdravem Tomas

  2. Unikátní projekt: V Praze vznikla první rychlonabíjecí
    Unikátní projekt: V Praze vznikla první rychlonabíjecí stanice elektromobilů napájená solárními panely a bateriovým úložištěm:

    solarninovinky.cz/?zpravy/2017120402/unikatni-projekt-v-praze-vznikla-prvni-rychlonabijeci-stanice-elektromobilu-napajena-solarnimi-panely-a-bateriovym-ulozistem

  3. Konecne! Stale vsak nabijecek je malo, nejen na
    Konecne! Stale vsak nabijecek je malo, nejen na TESLY.

    Kdybyste nekdo mel zajem o instalaci Destionation chargeru, tedy u hotelu, restaurace, fitness centra, ci nakupniho centra, dejte vedet. Nutne je mit dostatecny prikon, alespon 25 A, 3 faze.
    S pozdravem Tomas

          1. Ano,
            mam realnou zkusenost s destination chargerem, ja uz je

            Ano,
            mam realnou zkusenost s destination chargerem, ja uz je mam 🙂
            Dotaznik na jejich webu Vam moc nepomuze, strasne dlouho to trva, leckdy se ani neozvou, ale muzu se pokusit s tim pomoci.
            Poslete mi otisk, toho dotazniku, co jste vyplnili, mate-li jej.
            Pripadne telefon, e-mail, a misto, ktere chcete pridat a na jake jste to vyplnovali. Upozornuji jen, abyste meli dostatecny prikon, jinak to ani nema cenu, alepson 10-16 A, ale idealni je cca 25 na jednu nabijecku.
            S pozdravem Tomas

    1. Dobry den, mate nejakou realnou zkusenost jak Destination
      Dobry den, mate nejakou realnou zkusenost jak Destination charger s Teslou vyridit? Jako majitel MS jsem se o to snazil pro hotel v jednom z ceskych lyzarskych stredisek (Krkonose). V te dobe nebylo v CR jedine misto s Destination chargerem. Snazil jsem se kontaktovat Teslu prostrednictvim dotazniku z jejich stranek. Pokazde bez odezvy… Bohuzel, zustalo tak u klasickeho petikoliku a v planu je alespon wallbox s Mennekes (32A 400V). Nicmene situace s Tesla Dest. char. me docela mrzi…

  4. Olomouc je celkem dobrou volbou co se týče cestování po
    Olomouc je celkem dobrou volbou co se týče cestování po republice. Jen jsem očekával lepší umístění. Ideální by bylo poblíž některýho nákupního centra kde si můžete dát i něco k jídlu. Takhle skončíte v části města kde nic pořádnýho není a těch 20 minut bude ukrutně dlouhých.

          1. Proto ma kazdy v aute prohlizec s internetem. Muzete treba
            Proto ma kazdy v aute prohlizec s internetem. Muzete treba cist Hybrid. Ja si teda radeji dam vzdy alespon to kafe.
            Ve Vestci je prijemna restaurace (super je koutek pro deti). Benzina ve Vystrkove mela byt dnes otevrena po rekonstrukci (mate nekdo info, jestli uz ji opravdu otevreli?), a pak by to tam melo byt take prijemne prostredi. V Olomouci jsem zatim nebyl tak nevim.

            1. Myslím, že současný stav je ideální, že je Vystrkov v
              Myslím, že současný stav je ideální, že je Vystrkov v rekonstrukci – nestojí tam na nabíjecích místech mládež s rakovinomety a nemají tam párty. Předpokládám, že nemají zázemí, které se jim teď rekonstruuje. Do jaké míry má na to vliv zimy …

              1. Myslím, že rekonstrukce je u konce. Mládež tam není
                Myslím, že rekonstrukce je u konce. Mládež tam není kvůli zimě, jak bude teplo, přijedou a budou tam ladit motory opět, pokud jim nikdo nebrání, bude to využívat spousta dalších lidí, to parkoviště na druhé straně je hnus, u EV stanic jsou stolky a příjemné prostředí…..

          2. Musím říc…nevím přesně proč, ale je to mje oblíbená
            Musím říc…nevím přesně proč, ale je to mje oblíbená benzinka – po cestě z práce (Přerov) se na ní pravidelně zastavuju. Právě ta odlehlost má tkaový kouzlo, kolem jsou sklady Aholdu/PPLka, kousek za rohem pivotéka, člověk si tam v létě i docela rád sedne na lavečku a kouká do blba…

            Ale mně stačí málo, to je fakt.

    1. Prave naopak, je to kousek od dalnice a tak to ma byt. U
      Prave naopak, je to kousek od dalnice a tak to ma byt. U nakupniho centra nabijeci misto obsadi kdejaky ocas, ktery tam pak stoji 2-3 hodiny s uz nabitym autem a ostatni maji smulu. 20-30 minut neni problem, je tam benzinka, dam si kafe a jedu dal…

      1. Blokování nabíjecích stojanů je problém, to chápu. Ale
        Blokování nabíjecích stojanů je problém, to chápu. Ale není přece problém zpoplatnit i nevyužitý čas blokované nabíječky, tak aby tam někdo netvrdnul 3 hodiny.
        A nevím jak pro vás ale pro mne není žádný terno tvrdnout nucenou zastávku na benzínce s jejich kafem. Párkrát se takováhle zastávka dá přežít, ale brzo se to zají.

        1. …což přesně Tesla dělá, takže ano, lokalita někde
          …což přesně Tesla dělá, takže ano, lokalita někde jinde by byla lepší, např. u toho obchodního centra přímo na křížení dvou dálnic (Olympia?). Tipnul bych si, že to byla první volba, ale kvůli problémům se získáním pozemku nebo nájmu se na to vykašlali a brali lokalitu tuhle. Ostatně není tak hrozná, při dálnici to pořád je (byť ne tak dobře) a ta benzinka alespoň vypadá nadstandardně vybavená.

          A pro předřečníka: problémy s dlouho stojícími Teslami jsem v Evropě (a tím spíš u nás, kde jezdí Tesel pořád málo) zatím neviděl, takže to tak hrozné to nebude.

          1. U Olympie v Olomouci už dobíjecí stanice přece je, takže
            U Olympie v Olomouci už dobíjecí stanice přece je, takže nedává smysl tam dělat další. Navíc dostat se z dálnice k Olympii je asi 5x delší cesta jak na Amigo.

            Nechápu lidi co na všem hledají jen to špatné. Já osobně jsem z této lokality nadšený. Možná právě tato stanice mě přesvědčí k pořízení Tesly.

          2. Problémy s dlouho stojícími Teslami v Evropě možná
            Problémy s dlouho stojícími Teslami v Evropě možná nejsou, ale konkrétně v Brně a okolí to neplatí. Každou chvíli narazíme v Brně na červenou Teslu P90D (značku sem psát nebudu), která doslova okupuje nabíječky ČEZu. Pán přijede, zapne Teslu a na tři hodiny někam táhne a je jedno, jestli je to u Áček nebo v Ostrovačicích. U Áček bych to ještě chápal, třeba bydlí někde poblíž, ale kam jde v Ostrovačicích… I obsluha čerpačky už se divila, proč tam věčně stojí. Zajímavost – uvnitř v autě má vždycky nehorázný bordel. Už aby byl v Brně SC.

            1. reaguji na okupování čezáckých nabíječek, jen pro
              reaguji na okupování čezáckých nabíječek, jen pro upřesnění vždy na nabíječce stojím jen dobu co nabíjím a ano u áček nabíjím velmi často protože tam mám milenku a v Ostrovačických méně tam mám manželku, jinak bordel mě v autě dělají děti a není čas pořád uklízet, je to s nima boj 🙂

                1. ne nastesti nejsem staci ze mam doma ucitelku 🙂 a jen pro
                  ne nastesti nejsem staci ze mam doma ucitelku 🙂 a jen pro upresneni mam 90D ne P90D,
                  a nobo ledazeby jezdil stejny bordelar 😉

                2. Používání Tesly jako traktor s podvalem je dokonalá
                  Používání Tesly jako traktor s podvalem je dokonalá ukázka, jak lze vozidlo využít a co všechno dokáže. Je to super reklama Tesle. A nějaký ten nepořádek, co dělají děti … To bych fakt neřešil, obzvlášť, když je to „traktor“ … pro ty, co nechápou – tohle auto skutečně tahá několikatunové náklady!

      1. na benzínky zbytečně nechodím čuchat benzo a aditivo a
        na benzínky zbytečně nechodím čuchat benzo a aditivo a už vůbec žrát kontaminovaný hotovky to dá rozum 😉
        Kontrolní otázka soudruzi: proniknou ropný výpary 24/7 i přez potravinářskou alobalovou fólii tam půl roku skladovaný tatranky?? 😉

    2. Pri nákupných centrách to nie je žiadna výhra. Napr. v
      Pri nákupných centrách to nie je žiadna výhra. Napr. v Bratislave pri Auparku dost často parkujú rôzne spalováky a taxikári a je tam aj strašná premávka a každodenné zápchy. Dostať sa tam a vyjsť odtial je celkom slušné zdržanie.

    3. Současné umístění SC Tesla a nabíječek CEZu je naprosto
      Současné umístění SC Tesla a nabíječek CEZu je naprosto ideální. Tato čerpací stanice je otevřena nonstop, jídlo tady vaří 6-24h, mají tu myčku atd. Mrkněte třeba sem:

      https://goo.gl/maps/kGNBM59KW5H2

      Trochu mě mrzí když vidím majitele vozu za 2 miliony a víc, který nabíjí zdarma, celou dobu neopustí auto a nepřijde si ani koupit vodu nebo dát kávu.

      Po tom co Tesla v jednáních neuspěla u Olympie (ke které je díky sjezdu z dálnice dojezd o 7 minut delší) , vložil se do toho pan majitel Amiga (sám má také Teslu) a dotáhl to do zdárného konce.
      Když se podíváte na SC v Bratislavě, zjistíte že umístění SC u obchodního centra není zrovna ideální. 6 stojanů věčně obsazených ať už už dávno nabitými EV nebo ještě hůř neslušnými řidiči spalováků.
      Počkat si 30 minut na nabití dalších 300km a mít k dispozici restauraci je ideální stav.

      1. Tesla pokutuje nabite tesly na SC, takze malokomu sa oplati
        Tesla pokutuje nabite tesly na SC, takze malokomu sa oplati nechat nabitu teslu na SC, pricom v auparku BA je tolko parkovisk zadarmo, ze nikdy nie su vsetky obsadene. A ICE auta zase na SC v Auparku pokutuju policajti – videl som osobne ako 50 euro pokutu dostal aj taxikar. Chodim okolo takmer denne (aj ked nabijam doma) a nikdy som nevidel obsadene vsetky stojany. Navyse v suterene v garazi je 10 kusov 22kW tesla wallboxov, takze kto potrebuje viac casu, zaparkuje a nabija dole.
        6 HPWC ve pre tesly a 4 HPWC pre vsetky EV s type2. A su tam aj 4 Type1 wallboxy.

            1. Tak dobře, modelový příklad. Jedu z Brna do Budapešti. O
              Tak dobře, modelový příklad. Jedu z Brna do Budapešti. O kolik času si zbytečně protáhnu cestu když musím nabíjet v Auparku než kdyby SC byl u dálnice?
              Jinak chápu že vám to vyhovuje, ale Bratislavský SC není primárně určený pro místní, ale projíždějící, tak jako všechny SC.

                1. Samozřejmě jsou místa, kde nemají jinou možnost, tam to
                  Samozřejmě jsou místa, kde nemají jinou možnost, tam to chápu. Třeba neměli v Bratislavě solidního partnera.

Napsat komentář