V Amsterdamu jezdí 51 elektromobilů BMW i3 v barvách ING

Jan Horčík - 16 Prosinec 2014

Finanční korporace ING se sídlem v Amsterdamu nedávno spustila program "100 % elektromobility". Od té doby si firma pořídila už 51 elektromobilů BMW i3 a instalovala 90 dobíjecích stanic. Vše je určeno pouze pro zaměstnance.auto elektromobily BMW i3 v barvách ING

Elektromobily BMW i3 s logem společnosti ING
foto: ING

Zaměstnanci ING, kteří chtějí jezdit elektromobily BMW i3, musí bydlet v okruhu do 45 km od sídla firmy v Amsterdamu. Tito zájemci nejprve musí podat přihlášku a poté být schváleni. V současné době je zájem tak velký, že je třeba se zapsat na čekací listinu.

ING už přitom ve své flotile provozuje 42 plug-in hybridů. Elektromobil BMW i3 je nicméně ideální auto právě do města a okolí. Malé a ploché Nizozemsko oplývá ideálními atributy pro rozvoj elektromobility, což se tam už několik let děje.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pěkně se starají o určitou sekci zaměstnanců.
Zaměstnanci ušetří na nákladech za cestu do práce.
To je super,to se u nás nemůže stát.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dal to nedojede? To je trapne :)

Obrázek uživatele Radovan

Zkuste si o BMW i3 nejprve něco z webu výrobce či prodejců zjistit, pane Karotko. Pak možná ten okruh 45 km pochopíte.

A kdyby jste to nenašel nebo nepochopil, tak v zimním provozu jde s rezervou o cestu do práce a zpět s dobíjením (zřejmě) na firemním parkovišti. Samozřejmě to lze absolvovat i benzínem nebo naftou, kterému se ovšem cestou ani nezahřeje motor. Podle toho pak vypadá spotřeba i zplodiny z výfuku.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Radovan

"MFD 15.12.2014 Státní podnik Lesy České republiky hodlá obnovit až polovinu svého vozového parku čítajícího téměř 800 osobních aut. Na nákup vozů různých tříd podnik vypíše pět soutěží v celkové předpokládané hodnotě 169 milionů korun bez DPH. Jednotlivé tendry se budou týkat osobních automobilů nižší třídy a střední třídy, terénních automobilů nižší třídy a střední třídy a terénních automobilů pick-up."
Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/lesy-cr-hodlaji-za-169-mil-kc-obnovit-az-polovinu-vozoveho-parku-p7f-/ekonomika.aspx?c=A141215_155020_ekonomika_nio Schválně, kolik osobních automobilů nižší třídy a střední třídy bude elektromobilů? Když vládní usnesení nařizuje státním složkám a státem řízeným organizacím nakupovat vozy na alternativní paliva?

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja doufam, ze zadne. Ze z penez danovych poplatniku nebudou podporovat tuhletu zlodejinu. Auto na alternativni palivo mimochode muze byt i bionafta.

Obrázek uživatele honza.t

Nejak zapomínáte kolik miliard eur odtéká zahraničním dodvatelům za odebranou ropu. To není Zlodějina .Energii pro elektromobily si dokážeme vyrobit, ale ropu v dostatečném množstní bohužel NE. Noční nabíjení zvýší využití elektráren a jejich příjmy které zůstanou v ekonomice . Doprava se podílí na znečištění ovzduší Nejvíce ve větších městech s vyšší hustotou dopravy Obyvatelé trpí dýchacími potížemi, které mají vliv na celkové zdraví Obyvatelé častěji onemocní a dožívají se nížšího věku.

Obrázek uživatele Radovan

V čem je elektromobil pane Karotko "zlodějina", jak píšete, oproti Vámi uváděné bionaftě? Když si vezmeme fakta, tak elektromobil na elektřinu, na rozdíl od Vámi uváděného dýzlu na bionaftu, není nijak dotačně v ČR podporován. Bionafta naopak je a už dlouho. (chápu ale, že jen exhibujete a provokujete, soudě podle Vašich příspěvků u jiných článků)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tomu co tady popisujete se rika efekt cerneho pasazera. Kdyz se jich veze par, tak je jasne, ze to je pro ne levne. Ale kdyby se nedejboze stalo to, ze na elektromobily prejdou vsichni, znamenalo by to zasadni problem nejen pro elektrickou sit, ktera neni dostatecna a ani v dohledne dobe nebude dostatecna, ale i pro bezne domacnosti, kterym by najednou elektrina zasadne zdrazila.
Z ceho by pak najednou zil tento stat, ktery pokrytecky odira motoristy kde se da. Proc jsou elektromobily osvobozeny od techto dani? Nepouzivaji snad cesty?

Nejsem pritel techto mrtvych technologii. Podivejte se, co delaji akcie Tesly po padu ropy a nic nenasvecuje, ze se vrati, jake ma Tesla problemy v cine. Navic dojezd hovori nade vse, jsou odsouzeny pouze pro jizdu po mestech. Trend ale neni presedlat ve mestech na elektromobily, ale vyhnat z nich auta.

Jsou i jine technologie a pohony, ktere jsou daleko perspektivnejsi nez cisty elektromobil.
Nejsem pritel ani bionafty, proto doufam, ze si nakoupi diesly.

Obrázek uživatele Radovan

Člověka už to trochu nudí, vyvracet všeobecně rozšířené bludy. I kdyby na elektromobily přešli všichni, což je fata morgána, tak se nic nestane. V ČR, zemi s průměrným ročním přebytkem výroby 16 terrawatt elektřiny, který vyvážíme, abychom naopak dováželi ropu a plyn, to není žádný problém.

Elektrická síť je dostatečná, navíc se předpokládá (a potvrzuje) dobíjení elektromobilů v nočních hodinách, kdy je naopak její kapacita volná. Přes den pak většinou z alternativních místních zdrojů typu fotovoltaiky. Takže jí vyrobený proud jde rovnou do auta, ne na dráty.

Z čeho bude žít pokrytecký stát, odírající na daních motoristy, je mi srdečně jedno. Politici kradli, kradou a budou krást. Ve spojení s byrokraty jde o nejmocnější mafii. V propojení s tou kriminální je to pak úplná tragédie. Jediné řešení je, aby jich bylo co nejméně. Všech 3 druhů zlodějů. Jinak elektromobil je zdaněn stejně jako auto na plyn v ceně paliva, což se dá trochu ospravedlnit menšími dopady na zdraví lidí. Jedinou úlevu mají vlastníci podnikatelé, kteří z elektromobilu neplatí silniční daň. ale to neplatí ani u nejvyšších norem Euro.

Pohyby akcií Tesly mne nevzrušují, s kurzy hýbe příliš mnoho proměnných. Pád ropy je podružný. Když nebudeme počítat s brutálním zdaněním benzínu a nafty v ČR, tak by se obé muselo prodávat za 8 a méně Kč litr, aby to nějak ohrozilo elektrické vozy. Mám spotřebu kolem 12 kWh na 100 km, tedy krát 5,- Kč 60 korun, spalovací vůz by musel brát ve městě po 8 korun max. 7 litrů, aby byl levnější alespoň v přímé ceně paliva (olej, filtry, svíčky atd. pomíjím). A to nepočítám, že pokud dobíjení auta dnes skutečně platím, tak jen v nočním tarifu za 2,50 Kč, tedy 100 km za 30,- Kč.

Ve městech by byla funkční MHD na elektřinu to nejlepší, obešli bychom se bez aut. Bohužel ji stejně jako školství či zdravotnictví pro nás objednávají politici a ti ji z našich daní také platí. Takže podle toho je taky na dvě věci. Pak si každý z donucení kupuje automobil, většinou s ohledem na cenu paliva a spotřebu pro zdraví nejhorší nafťáky a smrdí s nimi po městě. Na krátké vzdálenosti se studeným motorem. Ovšem můžeme si okolí zlepšit i sami. Dnes jsem v práci na elektrokole a žena brázdí město elektromobilem. Když to jde, používáme MHD. Bohužel jet 11 km hodinu a 40 minut kvůli debilní návaznosti spojů si fakt nemůžeme denně dovolit.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tady to ve prospěch obyčejných lidí fungovat nikdy nebude.
To by se Češi museli trochu nad sebou zamyslet.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zcela selektivne ignorujete a prehlitite to, co ale rika zada odborniku, ale to nevadi tady jde o neco jineho.
Z vety "Z čeho bude žít pokrytecký stát, odírající na daních motoristy, je mi srdečně jedno" je mi jasne, ze vam jde ciste o vas osobni prospech nezajimaji vas dalsi dopady. To zcela chapu. Kdybych mel dvur kde jej muzu nabijet koupil bych si jej taky. Vlastne s vami souhlasim :)


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol