Toyota chce vodíkem bojovat proti globálnímu oteplování

redakce - 14 Prosinec 2020

Automobilka Toyota se připojila k Japonské asociaci pro vodík, která podporuje globální spolupráci a formování dodavatelského řetězce vodíku pro využití v oblasti dopravy. Čerpání vodíku do vodíkovéh auta Toyoty Mirai

Čerpání vodíku do vodíkovéh auta Toyoty Mirai. Vodík má hrát podle Toyoty v budoucnu hlavní roli v boji proti globálnímu oteplování.
foto: Toyota

Toyota dlouhodobě přispívá ke zmírnění globálního oteplování snížením emisí CO2. Společně s vodíkovou asociací teď usiluje o vybudování vodíkové společnosti. Činnost asociace se má zaměřit na vytváření lokálních zdrojů vodíku pro dopravu, výrobu, přepravu a skladování vodíku a také na vytvoření poptávky po vodíkových dopravních prostředcích, jako jsou nákladní auta, lodě nebo lokomotivy.

V lednu a únoru příštího roku asociace detailně navrhne činnost pracovní skupiny a identifikuje problémy související s rozšířeným používáním vodíku. Následně předloží vládě návrhy opatření. Japonsko přijalo základní vodíkovou strategii již v roce 2017 a od té doby jí rozvíjí se zaměřením na produkci vodíku a vývoj palivových článků.

Toyota jako první na světě uvedla do sériové výroby osobní vůz na vodík Mirai, který si již pořídilo přes 10 000 zákazníků. Do dvou let chce spolu se společností Hino zahájit testovací provoz těžkých nákladních aut a již v příštím roce plánují oba výrobci spolu s řetězci Seven-Eleven, FamilyMart a Lawson ověřit provoz lehkých vodíkových dodávek o hmotnosti do tří tun.

V České republice by se měly v průběhu příštího roku otevřít první tři čerpací stanice na vodík v Praze, Litvínově a v Brně v síti Benzina. Ministerstvo dopravy počítá s dotační podporou výstavby celkem osmi čerpadel. Po otevření prvních stanic začne Toyota nabízet model Toyota Mirai tuzemským zákazníkům.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Vodík už syčí z Mirai ven
Možná tím budeš popálen
Ty prý se u mě vysyčíš
Tak tu zůstaň už nikam nemusíš

Hezký

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012, jen 1-f 3,6kW

Z vás se stal básník? Myslím si že se v osobních autech spíš prosadí baterie. I Toyota vyvíjí novou baterii která všem natrhne pozadí. Snad již příští rok.
Ale i vodík si jiste své místo najde. Jsem dalek se snižovat k vulgárnímu primitivizmu a hejtování vodíku jak to zde vetšina předvádí.

Mirai už má plnou,
baterkáč stojí stranou,
než baterkáč se nabije,
Mirai si zatím v cíli užije.

Taky hezký.

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012, jen 1-f 3,6kW

Miraj si užil své, vrací se záhy zpět. Dalších zážitků chtě!
Koukal, civěl, leč, tlak v nádrží není! Vyšuměl!

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012, jen 1-f 3,6kW

Počká si přece, neb kompresor líný není. Jen ta práce...

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012, jen 1-f 3,6kW

Miraj si užil své, vrací se záhy zpět. Dalších zážitků chtě!
Koukal, civěl, leč, tlak v nádrží není! Vyšuměl!
Počká si přece, neb kompresor líný není. Jen ta práce...

Hyper charger se směje, že tlak mu ušel přece!

Malý super kapacitátor se potutelně v rohu směje, jistě se dočká svého casu přece.

Elektro motor pohání nás veselé v dál! Čistě a ladně.
A spalovák? Toho smrada! už vidět není...

Dobrou noc!

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012, jen 1-f 3,6kW

Ten redakční systém tu je děsnej!

Ten nad tímto komentem je celý.

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012, jen 1-f 3,6kW

No neviem ci to plati pre vodik, lebo nemam pocit, ze sa tankuje nejak extra rychlo. Ten rozdiel medzi tankovanim vodika a nabijanim s vyknom 350kW by asi nebol nejaky extra velky a to neberiem do uvahy fakt, ze s EV by som chodil "tankovat" na nabijacku iba par krat do roka.

Kolik znate 350kWh nabijecek? Ja jsem jeste ani jednu nevidel :)))

No nepoznam ziadnu kWh nabijacku ale cebojte nic, hned ako bude v kazdom meste vodikova cerpacka tak budu vykonne a mozno aj 1MW nabijacky. Do roku 2040 casu dost.

Obrázek uživatele Marek_

U nás asi ještě nejsou a ani není moc důvod, EV tady jezí "pět a půl" vzhledem k počtu spalovacích aut. Ale třeba v Německu jsou už 300-350 kW nabíječky docela běžné. A nemyslím Teslu, ale ostatní poskytovatelé jako Ionity, Allego, EnBw, Fastned...

---

Lexus GS 450h Premium

Ale notak. Ionity u Berouna stojí už přes rok a v říjnu otevřeli další u Prahy. Jde ale spíše o to, jaká auta dokáží využít 200 KW+. Zatím jen Porsche a Tesly.

Fakt jsem uz nasranej. 21 Kc za kwh? Takze Ionity, ok to jsou celkem 2. Smesne. Kolik aut to pouziva?

Co me nejvie sere jsou ty klecy, ze je vsechno v poradku. Kdyz prijedu k nabijecce, kde je jeden stojan 50Kwh a stoji tam Tesla, muzu si jit tak leda honit pero.

liščím ohonem ....
je otázka, proč nemůže ČEZ změnit software stanic aby rozdělil do DC nabíjecí výkon... beztak už se to tu někde diskutovalo, pak spíš proč dávno už takovýto problém není od nich řešen.. ale pokud potřebují osadit objednané stanice, tak s tím nic neuděláme

Obrázek uživatele ozana

Softwarem se nedají změnit možnosti HW.

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Mate predstavu, kolik ten stojan zvladne? Ja jsem napr. nabijel na DC a vedle me Tesla na AC 22kW

Proč jste nasranej?
I když tu cenu 21 Kč/kWh nebudu nijak rozebírat, tak je to stále podobné jako 10 eur/Kg vodíku. :D

Používají to lidé s registrací co neplatí 21 Kč/kWh, ale cca 9 Kč/kWh.

Pak samozřejmě záleží, jestli vám jde o to si vyhonit nebo ne. Jinak totiž zajedete k nabíječce, kde je těch stojanů více nebo mají větší výkon. :D

Obrázek uživatele Marek_

No jo vlastně ano, u nás už je taky Ionity.

---

Lexus GS 450h Premium

A kolik jste viděl u nás v ČR veřejných tankovacích stanic na vodík? :D

350 KW už tu máme a další se plánují v příštím roce.

Hlavní myšlenka, kterou vám chtěl Xmen předat je v tom, že s nástupem velkobaterkáčů s nabíjecími výkony nad 200 KW už vodík pomalu ztrácí svůj jediný argument výhody oproti BEV.

Jak to kurva souvisi, kdyz u nas jezdi na vodik 2 auta? Jinak nabijeni baterky za 20 minut, ktera se ma spravne nabijet 2 hodiny bude mit urcite na ty baterie pozitivni ucinky.

No souvisí to asi tak, že je sice hezké, že vodíkové auto natankujete za 5-10 minut, ale když není kde a není ani to auto, tak je to k ničemu. :D

Vzhledem k tomu, že většinou se nabíjí pomalu když auto parkuje, tak si myslím, že ty baterie to psychicky zvládnou párkrát ročně takto rychle. :)

Ani psychycky to nezvladnou. Protoze to vyrobce nedovoli. Minimalni doba bude vice nez 30 minut. Jedinna Tesla garantuje 250kW. E tron rika 120kW, Kona 77kW. Uz se tesim na ty fronty nasranych "novych" elktromobilniku. Ne netesim, protoze uz me to sere ted.

Ale vždyť už to dovoluje dnes. 30-40 minut do plna, ale do plna nikdo normální nabíjet nebude. Prostě přijedete a zastavíte na 10-15 minut, nacucnete 50 % baterie a jedete dále.

To se samozřejmě bavíme jen o pár nabíjeních ročně, protože většina lidí bude nabíjet doma pomalu nebo když auto parkuje. :)

No tak to je dost vzdalena budounost teda :) Nemit vlastni zasuvku, nikdy bych si em nekoupil. Obvyky nabijeci proud je 2C, tedy 30 minut do plna. To je porad +20-30 minut ve srovnani s vodikem.

Kontrolní otázka - o jakém výkonu nabíjení mluvíte při 2C ?
Když pomineme malobaterkáče tak 2C je 80kW-200kW, pro dnešní EV.

Druhá kontrolní otázka - kdo by si ničil baterku a "krátil" dlouhou chvíli dobíjením do plna ?

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

2C je pro me 56kW. Toho ani nejsem schopen dosahnout na beznych nabijeckach = 40 minut spise o neco malo dele.

Hele, podle diskuze na FB tak asi 90% lidi dobiji do plna. Na AC doma v podstate vzdy. Na DC 93%.

Nedá mi to abych ještě nepřipsal zde, FB nemám , ale dost mě překvapuje takové množství co by na DC nabíjelo do plna, znám asi 10 elektromobilistů a nikdo to nedělá, a když bylo méně stanic tak zcela vyjímečně když byli na hraně dojezdu. Není to ani pochopitelné z hlediska onoho času i ceny za nabíjení, navíc po 90% už většinou stejnou rychlost obstará palubní nab. na AC. Ani pochopitelné z hlediska vzájemné solidarity.
naopak jsem se setkal(v životě jsem se tak nevytočil) s jedním z 10ti - u nás v Brně okupujícího bezplatnou nabíječku na DC na 100%, což se zjevnou radostí dělá i všem ostatním se kterými jsem mluvil.

Norma pro CCS nabijeni rika, ze nabijeni se ukonci u nabijeciho proudu <1A. Takze takovy nesolidarni kolenovrt muze nabijet jeste prikonem 400-500W.

No tak na DC ani na 100% snad nabit nejde.

Já jen, že Vy jste psal o nabíjení do plna na DC, a jestli to jde nebo nejde ?? , jen jsem tak reagoval a zmínil poměry u nás ( nevím třeba odjíždí na 99.).. za chvilu se toho chytne runner42 a nedejbože se dozvíme jak to plní on..

Obrázek uživatele runner42

Já tankuji vždy plnou. Je to logické, protože tím ušetřím pár minut snížením celkového počtu tankování. I těch pár minut má pro mě v životě cenu.

Nejsem totiž socka a/nebo elektromobilista.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Kdyz jsem jeste smrdel naftou a olejem, tankoval jsem na 110%. Vyuzival jsem expanzni prostor nadrze. Narval jsem tam o 6 l vic nez deklaroval vyrobce. Ale to jsem delal jen kdyz jsem v noci vyrazel na trasu do Ríše pres 500km.

Obrázek uživatele runner42

Existuje důvod, proč tam ten bezpečnostní prostor je. Jeho zaplňování je pěkná kokotina, což mě jmenovitě u vás ale nepřekvapuje.

Pokud jste měl při cestě do své domoviny problém ujet s dieselem přes 500km, asi jste měl zvolit jiné auto, než městskou tašku s pidimotůrkem a nádržkou, kterou tankujete včetně expanzního prostoru a hrdla.

Já s dieslem po dálnici ujedu 1400km bez tankování. Heč.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Tak to se pletete. Byla to Octavka 1 Tdi 81kW r.v. 2002 Combi elegance, uplne nova a tehdy fakt dobre auto. Na nadrz jsem ujel podle zpusobu jizdy a vrchovate nadrzi az 1200 km. Ten expanzni prostor tam je kvuli teplotni roztaznosti nafty. Jelikoz jsem tu naftu navic spotreboval behem 1-2 h po natankovani, tak nechapu kde mate problem. Jeste bych chtel dodat, ze moje auto byla nemecka verze a ta byla co do komfortu, zpracovani a hlucnosti mnohem lepsi, nez stejna elegance pro cesky trh. Ceska verze byla tak dobra pro vychod, na zapad sly lepsi provedeni. Nevim jak to je ted, Skodoffky uz dlouho nekupuji.
Vas naftak? Tvrdil jste, ze mate benzin 8mi valec. Ze nafte neholdujete.

Obrázek uživatele runner42

Ok, pokud to spotřebujete při stejné teplotě, riziko je nižší, to uznávám.

Diesel 2017ka je mých rodičů, co jsem jim přenechal místo jejich dieslového GCčka (MY2014), které bylo původně také moje, ale už šlo do světa. Ale jezdí s tím čím dál míň, tak je to takové spíš sdílené auto, aby to nestálo.

Já mám teď nový benzín. Jede to teda o dost líp, ale bere to o čtyři litry víc a to není málo. Benzín má stejnou nádrž, taky 138l. Dám s tím na dálnici v rychlém tempu 1000km.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Jen technická otázka. Jaké auto dává 1400 km po dálnici bez tankování?

Obrázek uživatele runner42

LandCruiser.
Nádrž je na 138 litrů. Zvažoval jsem možnost zaplatit rozšíření na 185, ale nakonec jsem to vyhodnotil pro mě teď jako zbytečné. Jde to případně dodělat.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Vzdyt zase kecate, rikal jste, ze to je 8mi valec v benzinu.

Obrázek uživatele runner42

Viz nahoře.

Ale oceňuju, že mě tak pečlivě sledujete :D
Jen doufám, že na mě nemáte založenou složku.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Moji zpravodajci vas sleduji na kazdem kroku. Kdyz se kouknete do zpetneho zrcatka, tak je muzete videt. Kdyz se kouknete na nebe, tak zamavejte do kamery. Satelit vas ma porad v hledacku. Jste proste VIRA. Very Important Russian Agent.

Tak to pak jo. :D

Obrázek uživatele Marek_

Já už to teď nedělám. Vždy tankuji do plna a do autom. vypnutí pistole. Protože si to zapisuji a vedu statistiku, tak aby to bylo vždy stejně. A když jedu do Reichu, tak na Rozvadově dotankuji do plna (to, co jsem projel z domova) a to mi vystačí ke Stuttgartu a i apátky. V létě až domů k Praze a k zimě si cestou dotankuji tak 10 litrů a zbytek doma za levno :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Nafta muze hodne penit. Nekdy to vypne drive, nekdy pozdeji. Nutno rict, ze uz pres 10 let takove dalky nejezdim. A na elektrinu jezdim pres 4 roky. Tak nevim jaka je nafta dnes.

Obrázek uživatele Marek_

Tak já už jsem taky přešel z nafty na benzín. A dálky už taky omezuji, letos teda to bylo slabé, kvůli covid krizi. Ale i když pomine, tak těch cest bude méně, tak 1-2 za měsíc max. Kde jsou ty časy, co jsem jezdil každý týden, Pondělí-Pátek a takto 7 let v kuse... 60 tisíc za rok a 7 let v kuse. To už bych dnes nedal, ale to mi taky tehdy bylo 30 :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Na naftu mám už skoro veterána. Nafta je furt stejná, smrdí jako za starých časů :D

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Ale pry uz tolik nepeni.

Obrázek uživatele Cipísek D

a plnou čeho? jaký kualitní nafty? já jenom jesi tankuješ tu správnou poctivou nejlepčí OPTIMAL DIESEL + prémiovou bez burešosraček ;)
https://www.ceproas.cz/eurooil/sortiment-paliv

---

VOLTSWAGEN AMERYKA FIRST / TEZLATREJTRS BTC MLASK compáni MSTR+PYPL pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets

Obrázek uživatele runner42

Ano a v zimě mám to štěstí, že pumpa na horách prodává arktickou třídy 2. Je o cca 2 Kč dražší, což je přijatelná cena za to, že vám Andrej nenachčije do nádrže.

---

DISPUTO ERGO SUM.

Prymulan, rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan podporující referendum o setrvání v EU.

Tedy mluvíte o malobaterkáči, druhu který si moc lidí pořídit ani nechce :)

Na FB nechodím, obeznámený uživatel do plna nedává. A i kdyby tak to má mít výpovědní hodnotu pro rychlost nabíjení ? Vždyť doba neúměrně roste, porovnávat to s nabíjením do plna je podpasovka :)

---

Leaf 2012 koupen 2018/05; měsíční nájezd cca 2k km

No vzdyt prave o to jde. Nabijecky jsou v naproste vetsine 50kW a i tak nedokazu dosahnout 2C. Vsechny vetsi auta tam stravi 2 hodiny. Nedavno jsem jel kolem jedne, stala tam Tesla a kdyz jsem se ptal ja je na tom, rikal, tak jeste hodinku ... no tak to teda nechapu, jak nekd muze stravit na nabijecce 2 hodiny treba. Proboha proc? To maji ti lide tolik zbytecneho casu?

Budoucnost většiny automobilek a realita u TM3. :)

Samozřejmě, že obvyklý nabíjecí proud je někde kolem 2C, ale nabíjení na 250 KW nabíječce není obvyklé, takže si můžete dovolit jít i na maximální 4C když nenabíjíte do plna.

Nemuzete, vyrobce vam to nedovoli

Ale oni už to povolili. TM3 LR má baterii 75 kWh a jak jste i sám správně napsal, tak maximální nabíjení je 250 KW. To je 3,3C. Porshe Taycan bude také umět 350 KW s baterii 93 kWh. To je 3,7C.

Hodnota 2C není zeď ani dogma. :)

Kolik jste videl H2 plnicek?

Ty nove nabijecky od Tesly co se stavi u nas jsou uz V4 ready. 1000V a 410 DCA, ale pry zvladnou pres 600A. Zatim zrejme blokovane softwarove. V4 by mela davat 350kW

Tak nějak.

Na ty problémy vodíku nemusí svolávat pracovní skupinu, jsou obecně známé: dost dobře bouchá, je tak řídký, že vším proleze a vodíkový cyklus má mizernou účinnost. Zapomněl jsem na něco?

Ano, ještě dodám:
Sice je řídký, ale vším neproleze. Proto se využívají některé materiálny na bázi uhlíkku. Na rozdíl od elektřiny se dá rychle natankovat a jeho přeměna v elektrickou energii v palivových článcích produkuje vodu. Jeho výroba je možná, zatím teoreticky, i pomocí přímého rozkladu v nukleárních reaktorech, což potenciálně sníží zásadním způsobem náklady na výrobu.

Zapomněl jsem na něco?

Výbuch v Černobylu měl na svědomí právě vodík, tuším.

---

Citigoe se nedočkal, taxem koupil ZOE.

To ano, ale jaksi ten, co vzniká tepelným rozkladem vlivem tavícího se reaktoru. Tak to je jak říct, že pacient zemřel na zástavu srdce, když před tím snědl jed. Výbuch vodíku je důsledek, nikoliv příčina.

Ve Fukusime bouchal take vodik. Navic je ten vodik z reaktoru radioaktivni.

dtto viz výše.

Roztavene jadro je nejvetsi pruser jaky muze v JE nastat. Ale roztrzeni a exploze reaktoru udelal vodik. To je asi jako nabourane auto, ktere vyhori. Kdyz se to stane, tak kazdy mluvi o vyhorelem aute a o pricine pozaru urazu se moc nemluvi, to se jaksi predpoklada. Takze v Cernobylu i Fukusime explodoval vodik. Jinak uplne prvotni pricina ve Fukusime byl vypadek elektriny a zaplaveni nouzoveho generatoru vodou a tim vypadlo chlazeni. Tak nedelejte ze sebe ucitele.

Odkud mate data? Ani ta druha exploze v Cernobylu mozna nebyla zpusobena vodikem.
https://en.wikipedia.org/wiki/Chernobyl_disaster

Ve Fukusime ano.

Srovnejte si to prosím časově a nezdůvodňujte jeden nesmysl druhým nesmyslem.

Příčina: Vlivem nesprávné obshluhy a neuvěřitelné úrovně šlendriánství a politické zaslepenosti (mimochodem, což je ekologie také) došlo k nekontrolované štěpné reakci v reaktoru.

Řetězec důsledků: Velmi vysoká teplota reaktoru v kombinaci s unikající párou prasklého potrubí způsobí vývin a následný výbuch vodíku.

Výbuch vodíku je důsledek. Když nabourané auto vyhoří, je příčina havárie. Pokud to někdo plete, a hovoří o vyhořelém autě, neznamená to, že to máte plést také. :-)

Prostě, krátce, přehřátím reaktoru se začal vyvíjet vodík který vybuchl. :-) :-) :-)

---

Citigoe se nedočkal, taxem koupil ZOE.

Obrázek uživatele ozana

Pořád zbývá problém jak utěsnit spoje a zabránit vniku kyslíku do systému.

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

No zapomněl jste napsat nějakou reálnou výhodu. :D

Nevím k čemu využiji schopnost produkce malého množství vody za jízdy(možná na pití? :D ). Tankování vodíku není takový fičák jako u benzinu a trvá 5-10 min s tím rozdílem, že tankujete každých 400 km. Není lepší každý den z domu odjíždět s plnou a tankovat jen párkrát ročně?

Poslední větou jste ukázal hlavní problém. Dokud nebude vyřešena výroba vodíku v reaktorech, tak se vlastně není moc o čem bavit. Vodík je totiž hrozně drahé palivo i oproti benzinu natož oproti elektřině.

Zapomel jste ten nejdulezitejsi aspekt. Vodik se chysta rusko vyrabet ze zemniho plynu a tim si zotrocit staty a ridice na dalsich 100 let. Elektrinu si kazdy stat umi vyrobit sam a dokonce i kazdy ridic v domaci FVE.

Zotroci jen ty co se nechaji.

A někdo nám brání vyrábět ten vodík ze zemního plynu z Ameriky nebo jiných zemí?

Vyroba vodiku z dovezeneho zemniho plynu je v Evrope holy nesmysl. Z CH4 vznikne H2 a CO2. Transportovat zbytecny C z daleka je nesmysl. Pokud to rusaci udelaji u sebe, tak se usetri transport ekvivalentu C a jeste plyn potrebny na energii pro reakci. Hodnota z. plynu v rusku je skoro nulova a rusakum se to vyplati, protoze si tim zajisti penize na zradlo. Hodnota plynu v Evrope je uz tak vysoka, ze konverze by byla neunosna. Neunosna at ten plyn bude pochazet odkudkoliv.

Hodnota plynu v Rusku není nulová, kde jste proboha přišel na tokový nesmysl. Plyn se dá totiž PRODAT a vybudované plynovody máme, takže problém s transportem není. Naopak by byl problém převážet vodík, protože vodíkovod ještě nemáme.

Zpracování je stejné tady i tam.

Obrazne receno, troubo.

Tak to asi je odpověď na něco jiného, neobsahuje nosnou informaci jen emoce.

Tady je to samej genius co spapal moudrost celyho sveta.

Můžete prosím omezit ty PR články o vodíku. Je to ekonomický nesmysl a vyhozené peníze.
Jediný komu to může vyhovovat jsou ropné společnosti.

Vodík je větší hnus jak auto na benzín.

---

30 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele ozana

Že se nestydí, chlubit se pouhými 10 tisíci zákazníky za 6(?) let výroby!

---

Свободy Алексею Навальнomy!

Sprosté debily ignoruji.

Off. Björn testoval Teslu 3 s tepelnym cerpadlem a bez. A pujcovna Nextmove zase id3 s/bez TČ. U Tesly zjistil usporu a u id3 za urcitych podminek zjistili dokonce zvyseni spotreby. Nextmove doporucuje zatim TČ u id3 nekupovat. VW klickuje a mlzi. Zase jednou je videt jak Tesla vsem ostatnim ujizdi.
https://teslamag.de/news/waermepumpen-vergleich-tesla-model-3-erfuellt-versprechen-vw-id3-nicht-32075/amp

Tak jsem shlednul nekolik videji a recenzi na ID3 a musim napsat, ze jsem zasadne zklaman. Tak spatne auto se opravdu nepodari vyrobit jen tak. Od ovladani rekuperace, pres stahovani zadnich oken konce sportrebou. Zlati japonci

No jo. Tesla je jednička. Nějak jí ale začínají ujízdět evropský prodeje.

Obrázek uživatele Marek_

Naprosto přirozený vývoj. Už jsem to psal a potvrzuje se to, že když se rozběhne výroba evropských EV, tak prodeje Tesly budou klesat, resp. ze začátku bude klesat její podíl na trhu v EU a pak začne klesat i v absolutních číslech (modely S a X už to postihlo). Není na tom nic překvapivého, i ve spalovacích autech je situace podobná.

---

Lexus GS 450h Premium

Mercedes mel na zacatku vyvoje take 100% podil na trhu spalovacich automobilu. Berta Benz jezdila prvnim spalovakem. Vase moudra jsou bezcenna. Dulezite je, ze Tesla ma vytizene vyrobni kapacity. Musk propaguje cistou elektromobilitu a zadny Tesla monopol.

Obrázek uživatele Marek_

No však píšu, že je to přirozený vývoj a nic nečekaného na tom není. Prostě Tesla v Evropě rozběhla trh s EV a teď nastoupí evropská produkce a situace se ustálí nějak podobně jako ve spalovacích autech. To není žádně moudro :-)

---

Lexus GS 450h Premium

To možná ano, jde ale o to na jakých číslech kdo začíná a kolik % trhu potřebuje obsadit aby se to dalo považovat za úspěch.

Když dám příklad, že třeba Tesla bude za 10 let prodávat v Evropě 3 miliony aut, tak to bude úspěch, ale pokud celý koncern bude prodávat 3 mil aut, tak to bude znamenat jeho smrt nebo nutnost razantní restrukturalizace.

Je nutné si uvědomit, že v podstatě každá prodaná Tesla znamená jedno neprodané BMW nebo MB nebo Audi (nebo cokoliv jiného co by si ti lidé jinak koupili). Pokud Tesla letos prodá 500 tisíc aut a příští rok 1 milion a 2022 je plán na 2 mil, tak to už někoho musí a ještě bude sakra bolet.

Obrázek uživatele Marek_

Samozřejmě. Jen jsem reagoval na to, že Tesla s EV začala, ale její podíl (a možná ani absolutní prodeje) nejsou do budoucna udržitelné vzhledem k nastupující konkurenci, toje vše. Kolik plánují v EU prodat je jedna věc, druhá věc je, jak se jim to povede. Třeba model S a X byl také v Evropě úspěšný, na prvních místech prodejů, dnes po něm, obrazne řečeno, v Evropě "ani pes neštěkne" :-) Uvidí se, jak to bude s modelem 3 a Y, ale zřejmě je nečeká osud S a X. jedna jsou to menší auta a jednak se budou vyrábět tad v Evropě, v Německu.

---

Lexus GS 450h Premium

Přemýšlíte o tom správně, ale když se podíváme na čísla, tak pokles prodejů S a X je evidentně dán nástupem TM3 v 2018 a ne kvůli prodejům EV jiných automobilek, které byly v 2018 minimální.

Další věcí je, že konkurence mezi značkami v oblasti EV ještě moc neprobíhá. Ty auta jsou zatím natolik cenově, výkonově nebo funkčně vzdálená, že hlavní přetoky zákazníků jsou spíše mezi ICE a EV.

V tom má Tesla také trochu výhodu, protože skoro každý prodaný Etron znamená jedno neprodané Q3 nebo Q5.

Samozřejmě to jestli prodají vše co mají v plánu se teprve uvidí. Vzhledem k tomu, ale že letos bude skoro 50% růst a velikost marží jim dovoluje jít o 10-15 % dolů s cenou, tak bych se toho neobával. :)

Obrázek uživatele Marek_

Jenomže ani model 3 už nemá ty prodeje v Evropě jaké měl když tady začínal. Uvidíme, ale můj tip je, že se situace stabilizuje cca. stejně jako je tomu u ICE, to znamená, že v Evropě to budou primárně evropské a asijské automobilky a Amerika (Tesla) tady bude v podstatě exot. Jinde ve světě to bude, samozřejmě, jinak.

---

Lexus GS 450h Premium

Já vím, že asi nebudete souhlasit, ale hodně lidí prostě už čeká na TM3 a TMY z Evropy. Třeba já. :D

Jako takhle, pokud čekáte, že Tesla třeba v roce 2022 nevyprodá kapacitu Giga Berlin (cca 250 tisíc) + cca 100 tisíc dovezené TM3,TMX a TMS, tak předpovídáte krach Tesly, protože v tom případě to nebudou moci finančně zvládnout, provozovat továrnu s třeba jen polovičním produkcí.

Tesla X neni vlastne ani auto vhodne do Evropy. Sirka auta je do evropskych mest ulet. Objednal jsem si X, ale pak preskocil na TM3. S tou sirkou bych byl nestastny. Y bude uspesne.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, to jo. Občas jedno X vidím tady u nás jezdit (Tesl1cka) a je to moc velké, ale hlavně takové neforemné, ale to je otázkou vkusu. Každopádně dizajnově je model 3 pohlednější a rozměrově praktičtější. .

---

Lexus GS 450h Premium

Ja bych do X sel, kdybych bydlel v USA, Kanade, nebo Australii. Tam je mista dost. Me se X libi a jezdi paradne.

Obrázek uživatele Marek_

Mě se nelíbí tvarem a proporcemi, ale to je věc vkusu. Působí to např. zezadu takové úzké a vysoké to auto, bachraté...
Ono je to těžké, při tom tvaru karoserie, ale na příkladu Lexusu RX a i jiných je vidět, že to jde, když se chce. Stejné zklamání je pro mě model Y, ale to ještě uvidím, až bude šance okouknout pořádně naživo. Ale zatím se mi teda evropská produkce líbí víc i po stránce dizajnu.

---

Lexus GS 450h Premium

Ze to zvysi spotrebu je docela mozne: pokud to TC.id3 je air2air, tak pod 5stC se nezapne bo by zamrzl chladic a tak "spiralou"-teda doufam, ze pouzivaj PTC.
TM3 doufam bere teplo z chladiciho okruhu.
U leafa si porad nejsem jistej, ale spis mi to pripada, ze bere z fridexu.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující při rychlosti 25tkm/rok (již pětkrát jsem nabil do plna během 40+tkm).

Proti zamrzani vyparniku se bezne pouziva otoceni funkce. Z vyparniku se na kratko stane kondenzator a vnitrni energie v chladivu to rozmrazi. Bezne u vsech air2air TC. Akorat se VW jeste musi hodne ucit. 83 let to neznaji.

Obrázek uživatele Cipísek D

kde sou ty časy kdy vodkecaná Toyota a Tesla představily elektrické SUV RAV4 EV... :))

http://www.hybrid.cz/toyota-tesla-predstavily-elektricke-suv-rav4-ev

https://kcc-hho.webnode.cz/toyota-motor/

---

VOLTSWAGEN AMERYKA FIRST / TEZLATREJTRS BTC MLASK compáni MSTR+PYPL pohlavný nepriateľ !! youtu.be/8pC8TvqV8BI?t=1220 :)) ČEŽTINA 5.0 jedině ;) PODPORUJEME KOREJCE dyž GERMAN drbe ČEZKÝ ;) NOSUPPORT JAPKA za VODÍK ;) 3seperou 4týbaterky 5týQuadroPusyInventor reddit.com/r/wallstreetbets


ChargeUp! - Komplexní dodávka dobíjecích stanic a souvisejících služebVOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrole-stationAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil