Test: Peugeot 5008 1.6 e-HDi

Jan Horčík - 03 Duben 2012

Peugeot 5008 ztělesňuje pojem rodinné auto. Prostorný, snadno ovladatelný a zároveň šetrný vůz připravila tento rok automobilka Peugeot také v mikrohybridní verzi s 1,6l dieselovým motorem spojeným se systémem e-HDi. Jak obstál v našem testu?test Peugeot 5008 e-HDi

Ani tuhá zima nedělá modelu Peugeot 5008 e-HDi žádné problémy
foto: Hybrid.cz

Po modelech Peugeot Partner Teepee 1.6 e-HDiPeugeot 308 e-HDi a Citroen C4 e-HDi je už čtvrtým námi testovaným vozem, který lze označit jako “mikrohybrid”. je v prodeji už od konce roku 2009 a staví na podvozku 308 SW. 

test Peugeot 5008 e-HDi

Exteriér vozu působí elegantně a umně skrývá obrovský prostor uvnitř
foto: Hybrid.cz

Stejný základ vužívá i model Citroën Grand Picasso, který je pro model 5008 zároveň hlavním sokem. Kompaktní MPV Peugeot 5008 se prodává v dieselové i benzinové verzi s pěti- nebo šestistupňovou manuální, automatickou a robotickou převodovkou. A nově také jako e-HDi.

Prostornost a klidná jízda jsou dva atributy, které tenhle Peugeot bytostně definují. Jde o ideální vůz pro rodinu s dvěma a více dětmi. U takového auta se předpokládá, že s nikým závodit nebude, ale naopak že bude často vyrážet na dlouhé trasy po dálnici.

test Peugeot 5008 e-HDi test Peugeot 5008 e-HDi test Peugeot 5008 e-HDi

A přesně k tomu je Peugeot 5008 jako stvořený. Logický je tedy i maximální důraz na bezpečnost, kdy už základní verze Access je vybavena airbagem spolujezdce a bočními a hlavovými airbagy, systémem kontroly stability ESP a samozřejmě trojicí ABS + REF (elektronický rozdělovač brždění) + AFU (pomocné zařízení pro nouzové brždění). Docela užitečné můžou být i tři 12V zásuvky.

test Peugeot 5008 e-HDi

Ovládání je "francouzské", ale dá se na něj rychle zvyknout. Středová konzole působí poměrně masivním dojmem, ale k tomuhle autu se to hodí.
foto: Hybrid.cz

Námi testovaná verze Active přidává navíc Stop & Start. Tenhle systém postupně Peugeot piluje k dokonalosti. Líbí se nám třeba, že motor vypíná už když rychlost auta klesne pod 8 km/h. Pouze verze Active je také k dispozici s e-HDi motorem a robotickou převodovkou 2-Tronic. Cena tak začíná na 577 900 Kč.

Je škoda, že doplňková dvě sedadla ve 3. řadě jsou pouze za příplatek 16 000 Kč a nikoliv součástí standardní výbavy. Užitná hodnota auta by se tak rázem výrazně zvedla. Pro srovnání, benzinová motorizace 1,6l s výkonem 120 koní a manuální pětistupňovou převodovkou stojí od 492 900 Kč.

test Peugeot 5008 e-HDi

foto: Hybrid.cz

Peugeot 5008 e-HDi disponuje dostatečným výkonem 112 koní. Robotizovaná převodovka 2-Tronic je stavěná pro velmi klidnou a plynulou jízdu a každé byť sebemenší “divočení” trestá. Prostě s vámi pořádně zaškube. Ale kdo by chtěl s autem plným malých pasažérů divočet?

Max. rychlost 183 km/h, z 0 na 100 km/h během 13,2 vteřin a papírová kombinovaná spotřeba 5,1 l/100 km jsou hlavní výkonnostní parametry 5008ky. Spotřebu je samozřejmě třeba mírně zkorigovat.

Na necelém 1000 km, které jsme s autem najeli, se průměrná spotřeba pohybovala kolem 6,1 l/100 km. Což pro tak velké auto vážící mírně přes 1,5 tuny (1547 kg) považujeme za uspokojivý výsledek. Meziměstský provoz zvládne auto i pod 6 l/100 km.

test Peugeot 5008 e-HDi

Řidič ani spolujezdec si na nedostatek prostoru rozhodně stěžovat nemohou, to samé platí pro pasažéry na zadních sedačkách
foto: Hybrid.cz

Může za to jak robotická převodovka, která vás nutí neustále jezdit s lehkou nohou, tak i dobrá aerodynamika (cx=0,29). Ve městě díky Stop&Start nemá auto překvapivě o moc vyšší nároky, těch pouhých pár desetin navíc je nejspíš zásluhou právě mikrohybridního e-HDi systému.

Zavazadlový prostor vozu nabízí objem od 579 l přes 678 l v závislosti na poloze zadních sedaček. Pokud je složíte, rázem se přepravní prostor zvětší na 1754 l. Pak už uvezete téměř cokoliv a z rodinného MPV se stává komfortní menší užitkové auto.

Zpět na HybridPřidat komentář

Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil