TEST: elektrokolo Bike.On Mountain

České energetické společnosti se ve velkém pustily do šetrné dopravy. Provozují flotily elektromobilů, zkoušejí elektrokola i elektroskútry. E.On dokonce a skútry nabízí přímo k prodeji, nebo jako výhodné bonusy pro své zákazníky. Po testu elektrické skládačky Bike.On Travel jsme vyzkoušeli tentokrát horské elektrické kolo Mountain.

Držák na lahev je součástí výbavy.
foto: Hybrid.cz

Kam jinam s horským elektrokolem než do terénu. Bike.On Mountain jsem se rozhodl prověřit mimo jiné na 50 km dlouhé trase Stará Boleslav – Stříbrná Skalice. Vedla převážně po silnicích 2. a nižších tříd, případně po lesních stezkách.

test elektrokola E.ON Bike.On Mountain

Protože si do začátku nejsem příliš jistý dojezdem, pro cestu směrem do Stříbrné Skalice nastavuji třetí z celkem šesti stupňů příšlapu. Kolo v tomto případě přiměřeně pomáhá dosáhnout cestovní rychlosti kolem 22 km/h. Když chcete víc, musíte se už pořádně opřít do pedálů.

I tak ale cesta ubíhá příjemně, čemuž napomáhá odpružená sedlovka, odpružená přední vidlice, pohodlné gumové rukojeti i dobré vyvážení kola s baterií pod sedlem. Jak je u horských elektrických kol zvykem, je trochu delší než běžné horáky, což není poznat ani tak za jízdy jako při jakékoliv manipulaci s kolem.

test elektrokola E.ON Bike.On Mountain

Celou cestu samozřejmě nespouštím oči z podrobného cyklokompjůtru. Baterie ale drží a do Hospody Na Marjánce dorážím s baterií stále přibližně z 1/4 plnou. Díky ochotnému personálu ji nechávám nabít. Následuje krátká projížďka po okolí na kole, které je bez baterie stejně dobře použitelné jako kterékoliv jiné horské kolo.

test elektrokola E.ON Bike.On Mountain

Po méně než pěti hodinách je baterie znovu plně nabitá. S jistotou volím o stupeň vyšší příšlap a vydávám se na cestu zpět. Brzy je jasné, že elektrokolu Bike.On Mountain baterie jen tak nedojde, a tak občas přepínám i na pátý stupeň příšlapu. To se hodí zejména v kopcovitých úsecích, kdy cesta odsýpá výrazně svižněji.

test elektrokola E.ON Bike.On Mountain

Cesta zpět končí s baterií nabitou stále přibližně z 1/5. Oficiální údaj dojezdu 40-80 km tedy můžeme považovat za ověřený. Umožňuje jej (kromě nohou jezdce) 360Wh 10A 36V lithium-polymerová baterie ve spojení s elektromotorem Bafang QSWXH v zadním náboji.

test elektrokola E.ON Bike.On Mountain

Plné dobití baterie trvá s pomocí přiložené dobíječky 5,5 hodiny. Baterie váží 3,1 kg, celé kolo včetně baterie pak má hmotnost 22,7 kg. Cena elektrokola E.ON Bike.On Mountain je 33 999 Kč vč. DPH. V podstatě totožný model společnosti je možné v ČR koupit za cenu 34 988 Kč.

Společnost E.On je generálním sponzorem magazínu Hybrid.cz.

Napsat komentář