Tesla svolává k opravě 11 000 elektromobilů Model X

Jan Horčík - 13 Říjen 2017

Americká automobilka Tesla řeší nepříjemný problém. Sedadla 2. řady u elektromobilu Model X se nemusí vždy uzamknout ve správné pozici.auto Tesla elektromobil Model X

Interiér elektromobilu Tesla Model X
foto: Tesla

Závada byla zjištěna při interním testování. Některé kabely mohou bránit 2. řadě sedadel v uzamčení ve vzpřímené pozici. Tesla proto svolává 11 000 elektromobilů Tesla Model X.

Tesla však předpokládá, že závada se týká maximálně 3 % aut z tohoto počtu a zejména aut vyrobených mezi 28. říjnem 2016 a 16. srpnem 2017.

Nejde zdaleka o první svolání elektromobilů Tesla kvůli nějakým závadám. Už v dubnu 2016 svolávala Tesla 2700 elektromobilů Model X. Začátkem letošního roku to bylo dokonce 53 000 vozů Model S a X kvůli vadné parkovací brzdě.

Nutno dodat, že tato svolání k opravě nějakého zádrhelu nejsou u automobilek nic výjimečného. V některých případech jde u velkých světových výrobců dokonce až o miliony aut.

Tesla
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Josef.

Dnes nabíjení na Vystrkově, opět plno lidí se spalováky si tady ladi motory a dokonce už si vozí i vlastní křesílka, stojany Eon skoro všechny obsazené a ještě mě málem poslali do prdele, že tady žádný zákaz stání není.

Tentokrát stojí i na žluté čáře, nikomu to nevadí, fakt nabíjet na Vystrkově je opruz a ještě je to drahý.

http://www.imgup.cz/images/2017/10/15/IMG_20171015_1905228.png

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ze situace ve Vystrkově plyne ponaučení, že je potřeba výstavbu nabíjecí infrastruktury úplně oddělit od současných stanic pro auta se spalovacím motorem. Tohle samozřejmě nikoho v EONu asi nenapadlo, že je tolik dementních omezenců na tomto světě.
Chtělo to vybudovat nabíjecí místa někde na "zelené louce". Nebrat v potaz jen technickou stránku věci. Je potřeba vytvořit místo a prostředí, které samo o sobě bude danou myšlenku silně podporovat. Je jasné, že takové řešení by bylo dražší. Muselo by se vybudovat i nějaké zázemí pro čekající osádky EV. Ale zase by to bylo příjemné místo, kde by se potkávali lidé s krapet otevřenější myslí k problémům dnešního světa :-). Na místo, kde má člověk příjemné zážitky, se vždycky velmi rád vrací.
Je jasné, že tohle by manažeři v EONu asi těžce polykali: ale jedno ze schůdných řešení by bylo, kdyby odkoupili od Benziny jejich čerpací stanici a tu úplně zrušili. A areál pak ještě více přizpůsobili pro EV osádky. Ale tohle bude asi reálné až ve chvíli, kdy bude na silnici výrazně více EV. A tedy potencionálních zákazníků pro Vystrkov.

To, co navrhujete, je nesmysl. Pokud by EON koupil benzinku, zrušil ji a areál přizpůsobil pro EV osádky, jak by podle vás zabránili spalovákům, aby nevyužívali toto příjemné místo pro své srazy a párty? Vždyť oni tam přece nejezdí pro benzín nebo naftu, to si můžou koupit kdekoli jinde, ale jezdí tam právě pro to příjemné místo, zázemí, mimo bytovou zástavbu, kam se policii nechce, když vyloženě nemusí. Existence benzínky, mám na mysli čerpací stojany, v těsném sousedství v tom nehraje žádnou roli.

---

Nissan Leaf 24kWh, 145.000 km

Obrázek uživatele Josef.

Eon využil benzínku jako místo občerstvení, což není úplně blbý, nicméně většina nabíjecích stanic se spíše staví u restaurací, tak jak je tomu ve Vestci u Prahy. Obávám se, že si tihle lidé ale oblíbí jakékoli prázdné místo s místem pro zaparkování a občertsvením. Dokud se tam nebude stále nabíjet, budou to využívat pro sebe. Eon tam není schopen dát ceduli soukromý pozemek, zákaz zastavení aut s vyjímkou aut, která nabíjí, nebo klidně poplatek 50 Kč za každou započatou hodinu parkování a vybírala by to obsluha benzínky s tím, že nemusí nic Eonu odvádět :)

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jen tak jsem se rozhlédl po okolí po nějakém zajímavějším místě než je Vystrkov. Sjezd D1 -> 112.
trivezicky.cz
Restaurace + hotel + kongresové centrum + vedení vysokého napětí (kousek východně od hotelu, je tam i průmyslový areál). Majitel restaurace má FVE na střeše. Tudíž nejspíš člověk znalý této problematiky.
I příjezd a odjezd je výrazně bezpečnější než na Vystrkov. Ve Vystrkově je křižovatka docela nepříjemná.
Byl by to asi jen hezký sen, ale EON by to měl na Vystrkově úplně odpískat, technologie odvézt třeba sem :-). Ale je jasné, že investice na výstavbu byla velká.
Pokud totiž někdo v budoucnu vybuduje v okolí výrazně příjemnější místo na nabíjení, tak věřím tomu, že i někteří majitelé Tesel oželí SC a radši budou nabíjet někde jinde. Hlavně budoucí majitelé, kteří již nebudou mít SC zadarmo. A těch bude časem výrazně více. Z Vystrkova pak zbyde jen takové torzo špatného rozhodnutí. Nikdo se tam o to nestará (zjevně podle odezvy). Nevěřím tomu, že v budoucnu tam bude výrazně lepší situace.

Obrázek uživatele Josef.

Nebo to oplotit se dvěma závorama a hotovo. vjezdová se zvedne automaticky, výjezdová se vhodí žeton, který vydá obsluha benzínky.

http://www.imgup.cz/images/2017/10/21/plan.png

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Už jsem to tu psal, takže to jen zopakuji. Stačily by sklápěcí zábrany, které by blokovaly vjezd na nabíjecí místa a které by se daly odemknout. Odemknutí by bylo klidně i za 500 nebo 1000Kč s tím, že po ukončení skutečného nabíjení se tento poplatek vrátí a je naúčtována pouze cena za nabíjení. Pokud by k nabíjení nedošlo, poplatek by se nevrátil. Pochybuji, že by tam za litr chtěl někdo jenom parkovat. Jenže to by se bývalo muselo zahrnout už ve fázi projektu, teď už se s tím dá těžko něco dělat. No a ve fázi projektu s tímto obsazováním spalováky těžko někdo mohl někdo počítat a tedy zdůvodnit navýšení nákladů na výstavbu a zařízení stanice.

---

Nissan Leaf 24kWh, 145.000 km

Obrázek uživatele Josef.

Oni budou parkovat klidně vedle nich, viz moje předcházející foto, často parkují podélně u stojanů.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

V tom případě jsou překážkou silničního provozu a pak už by stálo za to zavolat policii. Navíc tam bývá i stání u žluté čáry. Ono by to možná bobany časem přešlo, kdyby měli permanentně policajty za zádelí. Sem tam nějaká ta kontrola technického stavu a povinné výbavy, hloubky vzorku na pneumatikách nebo zkouška na alkohol nebo omamné látky...

---

Nissan Leaf 24kWh, 145.000 km

To, co se dělo na Vystrkově minulý večer, jsem ještě nezažil. Párty tak, že nabíjecí stojany rezonovaly a vibrovaly. Na Ecku Ionic ze Slovenska a styděl jsem se za nás. Ale pěkně jsme si povídali. Prý tam před chvilkou projela Policie a nic. Asi 7 spalovalováků i uprostřed pruhu ...

To, co se dělo na Vystrkově minulý večer, jsem ještě nezažil. Párty tak, že nabíjecí stojany rezonovaly a vibrovaly. Na Ecku Ionic ze Slovenska a styděl jsem se za nás. Ale pěkně jsme si povídali. Prý tam před chvilkou projela Policie a nic. Asi 7 spalovalováků i uprostřed pruhu ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

fofo fotóó do katalogu, založit někde album třeba rajče.net všichni jsme zvědaví

Ano, potvrzuji!!! A nestačil jsem se divit jejich absolutní drzosti! Najel jsem s eNVéčkem k béčku stojanu (dále vše zablokováno spalováky). Zelený spalbramborák na Céčku se divil, když jsem začal rozmotávat kabely, které on evidentně naházel na Béčko. Když jsem pak se CHadeMemem obcházel stojan, abych se připojil, šel se podívat, jestli jsem mu údajně nepoškodil nějaké lišty (ani jsem se ho nedotkl). Začal jsem nabíjet a borec to prostě "nakopnul" a předváděl ten kravál po celou dobu mého nabíjení. Před bramborákem rybářská stolička, na ní borec. Pak se jali odjíždět, nóóó, pěkně si zatúútorali. Další boreček stál v ose průjezdného pruhu někde na úrovni stojanu E. Ano, je to drahý - v posledních dnech jsem tam byl donucen nabíjet (Bohužel). To je normální, že mladíčkové si tam budou dělat, co chtějí?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

dopldele tak doufám žes zavolal cajty!!? Tady nejde jen o tebe, to je TESLA stanice na mezinárodním tranzitu D1 a je to národní ostuda když přijede cizinec uvidí ten bordel!! Foto! máš někde foto do katalogu? i se značkama klidně ksichty, metata budou stejně vymazána, vložení anonymní přez tor servr anonymní přez tor

Jinde tady píšu, že cajti to jenom objedou a jedou dále (za doby plné párty).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

já vím, četl jsem že sami od sebe policajti se neangažujou. Ale pokud je občan zavolá nejlépe přepojením přes 112 tzn se záznamem hovoru, jsou povinní se nahlášeným problémem zabývat, musí ze zákona. Akorát člověk musí tedy zavolat a identifikovat se. Ale zas taková korupce v ČR není aby někdo z těch mizerů zpětně si přes policii zjistoval nahlašujícího ;) Jiste, nějaký rizika v tom jsou musí se postupovat v bojovým módu ;)

Obrázek uživatele Radovan

Tak to jste dobrý flegmatik, já bych to asi nedal. Ale moje násilí by se omezilo jen na chvilkové ucpání výfuku podrážkou boty. I když je fakt, že montážní pěna by byla účinnější. Jenže to by tam pak blokoval to místo ještě dlouho.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Právě že flegmatik nejsem a vždy mám v krvi plno adrenalinu a ovládám se, abych neprovokoval. Po takovém nabíjení odjíždím dost psychicky vyšťaven. Jak tu někdo píše, skutečně se schyluje k tomu, že tam jednou někomu dojde trpělivost a pak se to bude řešit úplně jinou cestou. Je to doslova tikající bomba. Myslím, že je nás dost svědků, že se to tam skutečně děje. Pak bude PČR zkoumat, co jsme to sem všechno psali, že je to dlouhodobý problém, který se neřeší a tedy za to může ten a ten ...

Obrázek uživatele Josef.

Jak se to vezme, ale rvát se s přesilou asi nebude úplně ono. Jednoho dne tam někomu rupnou nervy, vytáhne nůž nebo něco ostřejšího.

Bohužel do dnešního dne neexistuje speciální značka, která označuje vyhrazené místo pro elektromobily. Řešit to lze, např. zákazem zastavení s vyjímkou elektromobilů apod., ale to není případ Vystrkova. Policie v tomto ohledu nemá v ruce nic, s čím by tam mohla zasáhnout a argumentovat, tváří se to jako veřejné parkoviště, s nějakými stojany, které jsou tam kdoví proč.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

A to jeste (hadam) nezjistili, ze se da cast elektromobilistu neuvolnenim mista dobre vydusit, protoze to nabijeni nutne potrebuji, aby dojeli domu/ k dalsi stanici.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef.

Veř, že když se naseru, tak si tam klidně k tomu stojanu dojedu po trávě a zaparkuju vedle těch stolků....

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef.

Možná by měl p. Horčík napsat článek, jak oslavná nabíječka na Vystrkově jde do kopru a brzo tam bude řešit PČR nějaký incident ublížení na zdraví....

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak to by měl !! Od toho tady ten servr je aby se podobný problémy řešili veřejně a ne tutlali. Tak co to album, kdo ho založí?

Obrázek uživatele Radovan

Já to beru pane kolego, ale voják se stará, voják má. Pokud nafotíte všechny detailně s datem a časem, aby byly vidět SPZ, fotky pošlete s příslušným udáním datovkou na PČR a po čase i na GIBS, že PČR nekoná, tak to beru. Ale takhle fotkami na hybrid.cz ničeho nedocílíte. Samozřejmě je nutné do kopie dávat i EON.
Pokud nechcete nastavovat vlastní kůži, klidně mi to přepošlete a já je udám za Vás. Datovku mám.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Obrázek uživatele Josef.

Na Eon to posílám samozřejmě také, sem to dávám jen, aby každý počítal s tím, že si musí nabíječku vybojovat.... PČR je to u zadku

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Vystrkov v pátek 20.10 v 7 hod ráno - volné stojany A, B. Dále vlevo od prostřed. žlutého pruhu spal. dodávka s podvalníkem podél stojanů plus spalovák. Na Teslách chlapi odstavili modrou dodávku Iveco a šli si pro kafe - alespoň se hned vrátili a po dopití odjeli. Mám vypozorováno, že toto místo je prostě odstavné pro větší nebo delší soupravy a ostatní, co to prostě nezajímá a vidí místo na zastavení. Je tam uprostřed souvislá žlutá čára a nikdo to neřeší. Není to poprvé ani popáté ...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a vy nemáte pochopení pro řidiče s IQ tykve? přece snad od nich neočekáváte ohleduplnost a pochopení pro EV, to jejich mozek prostě nedá

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

chtělo by to založit E.ON Vystrkov FOTOGALERII veřejně k nahlédnutí kam by se soustřeďovali datovaný fotografie jako vizitka firmy ;) Kdo se do toho dá? Tímto je donutíte změnit přístup, takovou ostudu si germánský gigant nemůže dovolit. tutláním popisováním a skuhráním nic nezměníte myslete pragmaticky, v jednotě je síla, jasánek ;)

Obrázek uživatele ozana

Nechopnost E.ONu řešit to jinak než "jednáním s orgány veřejné a státní správy" je neskutečná.

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Snažím se tam nenabíjet - jen z donucení. Bohužel, už zase dobíjím kredit, který jsem vystřílel jen na Vystrkově. Káva už je za 35 (oproti dříve již tak drahým 29,-). Bohužel, není radost tam pobývat. Nazpátek z Prahy raději bez stresu z D1 přes Pardubice - palec nahoru novým rychlonabíječkám!

Obrázek uživatele Josef.

Z Eonu už se ani neobtěžují odepsat na email na toto téma. Bohužel, je to jediná rozumná nabíječka na poloviční cestě do Brna. Pokud by byla přes den využitá k nabíjení více, tak by se tam nedalo ani zaparkovat, bohužel vytížení té nabíječky bude tak 15%.

Ono se tam začne něco dít, až se tam začne střílet.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Josef

Vlastníkem té parcely (včetně té smyčky) je podle katastru EON. Takže je to problém EONu. PČR bude konat, až si bude stěžovat majitel.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

i když email na páskovou všichni vcetne hybridaka smazali stejnak ji gůůgl našel a doltastala naloženo?? :)))

odbornecasopisy.cz/data-ftp-user/konference/2015/Perspektivy_emobility_AMPER_2015/07-Vyvoj_elektroskutru_v_Cechach_MR.pdf

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A když už se bavíte o garančkách... V jakých intervalech TM x, případně TM S je má?

Rok nebo 20.000 km podle toho, co nastane dříve. Ovšem garančky jsou u Tesly "recommended". Viz Maintenance Plans resp. Wartungspläne. Podle toho, co mi říkali nebo psali někteří Teslisté, tak to v praxi funguje tak, že někteří vynechávají liché (menší) prohlídky.

---

Nissan Leaf 24kWh, 145.000 km

Obrázek uživatele Josef.

Jeden z prodejců mi říkal, že se u Tesly dá absolvovat i prohlídka přes internet. U většiny výrobců jsou prohlídky povinné pro zachování záruky, což prodejci vnímají jako jedinnou možnost, jak dostat z lidí alespoň nějaké peníze z EV aut.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Taky muzete garancku pres Skype !

---

heros

Obrázek uživatele Radovan

Peugeot Ion měl 2, obě se řešily bez svolávání až v rámci garančky. Cosi preventivně v upevnění baterie a firmware.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 55 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 17 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Nevim, jestli kvuli tomu nekdo extra pojede do Tesla servisu, ja tedy ne. V klidu si pockam na garancku. Zavada se muze projevit POUZE V PRIPADE CELNIHO NARAZU, chybi jaksi v textu. Oprava trva 10 min. Staci nejezdit vzadu docasne ve trech a neni problem.

---

heros

Přesně tak, svolávačky nejsou u automobilek nic výjimečného. Např. s Leafem jsem byl na svolávačce 2x - jednou se jednalo o potenciální problém se sloupkem řízení (problém se nepotvrdil) a podruhé možný problém s tlačítkem Start, které mohlo zůstat za určitých okolností v zamáčknuté poloze, což by za provozu způsobilo zastavení a vypnutí auta (tady se preventivně udělala drobná úprava a "bylo vymalováno").

Prostě ne vždy se podaří konstruktérům vymyslet a naprojektovat každý detail na 100,00%. Nemusí se to projevit hned, může to být až po nějakém čase v provozu. Pokud se jedná o časově omezenou sérii, může jít i o drobnou změnu v technologickém postupu montáže apod. Důležité je, že se na to přijde při testování nebo např. při pravidelné údržbě a ne díky šetření příčin nějaké havárie.

Jasně, je to komplikace a ztráta času, ovšem vzhledem k době, kterou strávím za volantem, je to zanedbatelné. Navíc jsem v obou případech poseděl s techniky a prodejci, pokecali jsme, probrali novinky atd. Teslisti mají ještě tu výhodu, že dojedou do servisu, dají jim náhradní auto, odfrčí si domů a druhý den si auto vyzvednou.

---

Nissan Leaf 24kWh, 145.000 km

Obrázek uživatele Josef.

No že by se mi chtělo najet s Teslou do servisu 400 km a druhý den tu samou trasu to asi ne, to si raději vezmu hotel.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

I to je samozřejmě řešení. Ovšem když má majitel Tesly mezitím nějaké povinnosti, ať už vůči vlasti nebo vůči slasti :-) tak se to hodí. Tím nechci tvrdit, že Tesla je jediná automobilka, která dává k dispozici náhradní vozidlo. Akorát když jsem si kdysi v Pardubicích půjčil Juka jako náhradu za Leafa, tak zápůjčka byla samozřejmě zdarma, ale benzín jsem si musel koupit, kdežto majitel Tesly má i "pohonné hmoty" de facto zadáčo. Tak proč by se neprojel... zvlášť když je na to zvyklý a v podstatě nedělá nic jiného než jakýkoli jiný den. :-)

---

Nissan Leaf 24kWh, 145.000 km

Obrázek uživatele Josef.

Ale jo, ten den ztraceného času a stovek najetých km se musí dát nějak obhájit. Pokud vím, tak zdarma náhradní auto dnes poskytne minimum výrobců včetně Mercedesu apod.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobily
185.66.36.26