Tesla staví v Číně největší nabíjecí stanici Supercharger na světě

Ještě donedávna to vypadalo, že nabíjecí stanice se 40 stojany Tesla Supercharger, které Tesla buduje v Kalifornii, budou největší. Nyní se ale zdá, že je trumfne čínská Šanghaj.

Síť nabíjecích stanic Tesla Supercharger je dnes hlavní konkurenční výhodou Tesly proti veškeré ostatní konkurenci
foto: Tesla

Podle informací magazínu Electrek.co nyní Tesla buduje v čínské metropoli Šanghaj pravděpodobně největší nabíjecí stanici Supercharger. Bude umístěna v podzemních garážích budovy Lilacs International Commercial Centre v městské části Pudong.

Celkem by měla stanice nabídnout 50 nabíjecích stojanů. Pokud by se mělo stát, že budou všechny aktivní v jednom okamžiku, bude to znamenat příkon až 3 MW.

Čína, dnes největší automobilový trh na světě, se stává pro Teslu čím dál tím důležitějším trhem. Do samotné společnosti Tesla nedávno vstoupil čínský kapitál skrze společnost Tencent.

Tesla také dlouhodobě uvažuje o stavbě továrny v Číně. Mluvilo se dokonce o tom, že už je podepsána dohoda o její stavbě právě v Šanghaji.

Šanghaj by se tak mohla stát hlavní základnou Tesla v Číně. Za rok 2016 prodala Tesla v Číně celkem 11 000 aut, tedy asi sedminu své celkové produkce.

35 Comments on “Tesla staví v Číně největší nabíjecí stanici Supercharger na světě”

    1. To je pozitivní zpráva.Konečně někdo našel odvahu
      To je pozitivní zpráva.Konečně někdo našel odvahu píchnout do toho českého Diesel hnízda a tenhle hrdinský čin zasluhuje uznání.Možná se místo dosavadního tlachání začne opravdu něco konkrétního dít,protože současná situace je katastrofální.Diesely se za posledních dvacet let v osobní dopravě rozmnožily do počtu,který je neúnosný,dalšch dvacet let bude trvat,než postupně zase zmizí a všem se uleví.Než se prosadí EV,není vůbec žádný problém zatím používat benzin,cng,lpg,které jsou výrazně čistší už dvacet let a nejnovějši Diesely se nevyrovnaly dvacet let starým benzinům,natož cng,lpg.Takový pokrok je smutný,dvacet let jsme usilovně vyvíjeli něco,většina na to přešla a výsledek všichni vidíme každý den na silnici či chodníku za dieselovou Octavií,modernějším to Trabantem.

      1. Ono hlavně není problém mít ten filtr namontovaný. Jeho
        Ono hlavně není problém mít ten filtr namontovaný. Jeho cena dnes i na S-max činí do 10 tisíc (neoriginál). Nevidím důvod, proč ho tam nemít, protože výměna brzd stojí podobně, výměna rozvodů jakbysmet a celkově je to jen další položka v údržbě, rozhodně nic likvidačního. Kdo chce mít opici, musí mít na banány.

        1. Ty laciné neoriginály mají podle testů často stejný
          Ty laciné neoriginály mají podle testů často stejný efekt, jako když tam není nic. Ale jak už tady někdo zmínil dole, větší problém jsou pravděpodobně různé načipované TDI Oktávky, Passaty a Superby, co z nich při podřazení vyletí oblak černého dýmu. To je opravdu lahůdka, když za nimi člověk jede v tunelu na skútru.

          1. To není úplně přesné. U Fordu jsou poměrně kvalitní i
            To není úplně přesné. U Fordu jsou poměrně kvalitní i ty laciné neoriginály, protože u Fordu přemýšleli a rozhodli se nedělat filtr z jednoho dílu, ale oddělit filtrační kartuši a katalyzátor. Takže filtr na výměnu je v podstatě jenom keramická voštinová vložka a tím to hasne. Katalyzátor zůstává původní.

        2. Problém je ten,že Diesel s filtrem je sice o něco menší
          Problém je ten,že Diesel s filtrem je sice o něco menší prasárna než bez něj,ale proti všem ostatmím palivům bohužel stále prasárna,která je každých pár desítek tisíc km a let provozu horší a horší,i kdyby jste je udržoval jakkoliv pečlivě,nebo se třeba postavil na hlavu.

          1. A další problém je,že Diesel,bezesporu nejškodlivější
            A další problém je,že Diesel,bezesporu nejškodlivější palivo,jaké se dá pro osobáky zvolit má oproti benzínu u nás,ale i většině zemí Evropy nižší spotřební daň.Diesel má sice daleko víc škodlivých emisí(nepočítám CO2),ale zase trochu nižší spotřebu a cenu paliva (hlavně díky nastavení spotřební daně),no kdo by si ho nekoupil?Vždyť to dýchají hlavně ti za mnou a já ušetřím!Myslím,že by bylo dobré něco udělat alespoň s výší spotřební daně benzínu,aby ten,komu to není lhostejné a rozhoduje se jestli smrdět méně nebo více měl volbu trochu lehčí.Každý zatím nemá na Elektro,někdo má strach z plynu,alespoň benzin by našim plícím hodně ulevil a bylo by to snad minimálně jako dřív,kdy benziny měly katalyzátory a Deselů bylo jako šafránu.

            1. Když se mluví o tom,že EV neplatí spotřební daň z
              Když se mluví o tom,že EV neplatí spotřební daň z paliva,nejvíc většinou křičí majitelé dieselů,jejichž palivo je oproti benzinu také zvýhodněné ve jménu boje za snižování CO2,ale zvyšování NOx a pevných částic,které všude poletují a všichni je žereme.Německé značky,které tohle svinstvo produkují nejvíce už proti tomu začly bojovat,ale z úplně opačné strany,než by bylo třeba.Vybavují své vozy vysoce výkonnými kabinovými filtry,kdyby majitel náhodou jel za koncernovým TDI bratříčkem,aby se jeho plicím trochu ulevilo.

          2. To je sice pravda, ale ono záleží i na stylu využívání.
            To je sice pravda, ale ono záleží i na stylu využívání. Přijde mi, že jezdit nafťákem s filtrem dálkové trasy není nic tak strašného. Nesmrdíte s tím lidem zrovna pod nos, emise jsou při poměrně velkém zatížení motoru optimální, obecně je to auto na tohle docela dobře funkční.

          1. No problém je v tom že pokud vím tak přes všechna
            No problém je v tom že pokud vím tak přes všechna prohlášení Tesly je Supercharger pořád proprietální a tedy uzavřený standard. Já věřím, že kdyby byl Supercharger standard skutečně uvolněn, tak by se už dávno běžně objevoval jako třetí kablík u většiny multistandardových stanic.

              1. Myslím že jste nepochopil moji myšlenku. Superchargery
                Myslím že jste nepochopil moji myšlenku. Superchargery zůstanou pouze pro Teslu. Ale věřím že většina výrobců veřejných dobíjecích stanic (ABB, Efacec, Siemens..) by velmi ráda z prestižních důvodů přidala k CCS a CHAdeMO i Supecharger kablík, pokud by tedy tento standard dala Tesla k dispozici. Tzn. aby právě uživatelé Tesly u ostatních dobíjecích stanici nemuseli používat CHAdeMO redukci.

                Což mě přivádí na další myšlenku daleké budoucnosti +2020, kdy zřejmě všechny vozy Tesla pro EU již budou mít CCS zásuvku tak jako ji už téměř jisté dostane EU verze TM3. Jestli pak Tesla pomalu začne přecházet na CCS konektor u svých SuC a tyto částečně uvolní i konkurenci, nebo jestli si podrží stávající konektor.

Napsat komentář