Tunel Blanka - dopravní stavba stoletíSTAVBA
Tunel Blanka - dopravní stavba století
Dálnice v ČR - od D1 po Pražský okruhČESKO
Dálnice v ČR - od D1 po Pražský okruh
Elektroskůtr - za kolik, jaký a kdy koupitDOPRAVA
Elektroskůtr - za kolik, jaký a kdy koupit
Středoškolský tým zvítězil v zelené rallyeZÁVODY
Středoškolský tým zvítězil v zelené rallye

Tesla slaví úspěšné čtvrtletí: ztráta $50 mil., vyrobeno přes 7000 aut

Jan Horčík - 09 Květen 2014

Automobilka Tesla Motors aktuálně zveřejnila svou čtvrtletní finanční zprávu. Přestože nekonsolidované finanční výkazy mluví o $17 mil. zisku, podle oficiálního účetnictví má automobilka ztrátu $50 mil. I přesto jde o úspěch. Za první tři měsíce roku bylo vyrobeno 7535 elektrických aut Tesla Model S.auto Tesla Model S elektromobil Supercharger konektor

Konektor Superchager pro dobíjecí elektromobilů Tesla Model S
foto: Tesla Motors

Po zveřejnění čtvrtletních finančních výsledků Tesla Motors spadly ceny akcií na burze o 15 %. Přesto je zpráva celkově velmi pozitivní. Z dokumentu lze například vyčíst, že (i přes četné spekulativní zprávy hovořící o opaku) poptávka po elektromobilech Model S doma v stoupá, a to mezičtvrtletně asi o 10 %.

Stejně tak stoupá zájem i na dalších trzích, zejména čína podle Elona Muska, šéfa automobilky, vypadá extrémně slibně. Inu, s více než 1350 miliony obyvatel se není co divit. V prvním čtvrtletí 2014 zvládla Tesla vyrobit 7535 aut, z toho prodala 6457. V roce 2014 celkově chce dodat 35 000 aut.

Majitelé vozů Tesla Model S dosud najeli 275 milionů mil. a přitom nespotřebovali 14 milionů galonů benzínu (1 galon = 3,785 litru). Nedávno byla spuštěna 100. jubilejní rychlodobíjecí stanice Supercharger.

Jen během letoška chce ale Tesla uvést do provozu dalších 200 po celém světě. Mimo jiné chce vybudovat rozsáhlou síť v Číně. Pochvaluje si, že stanice je tam možné vybudovat během několika málo týdnů - pokud má podporu místní samosprávy.

Od června bude v prodeji Model S s pravostranným řízením v Británii, později v létě také v Hong Kongu a Japonsku. Model X se bohužel nejspíš dočká opět malého zpoždění, spuštění velkovýroby je plánováno na 2. čtvrtletí 2015. Produkční prototypy mají být hotové už na konci letošního roku.

Do konce roku má výroba elektromobilů Model S v továrně ve Fremontu být na 1000 vozech za týden, aktuálně je na 700. Projekt Gigafactory (giga-továrny na výrobu baterií) už také úspěšně běží a během příětího měsíce by se dokonce mělo začít s prvními výkopy. Zatím ale není jasné ve kterých státech to bude. Budovat se dokonce začne na dvou místech současně!

Příjmy za 1. čtvrtletí dosáhly podle nekonsolidovaných výsledků $713 mil. Z toho prodej pohonů automobilce Toyota činil $15 mil. a prodej "regulatorních" kreditů $12 mil. Tesla nicméně neprodala žádné ZEV kredity. Na výzkum a vývoj vydala $68 mil.

Výhled na druhé čtvrtletí 2014 počítá s prodejem 7500 elektromobilů Model S a výrobou 8000 až 9000 kusů. Kvůli navýšení výroby se mimo jiné továrna ve Fremontu dočká desetidenní odstávky během července. Výrobní linky se dočkají vyšší automatizace.

tisková zpráva
 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Do 16. května máte možnost na eBay vyhrát Teslu S. Stačí když si založíte garážový profil. Pokud vlastníte momentálně Škodovku, tak máte smůlu - v seznamu nabízených aut není. Můžete to zkusit nacpat pod Volkwagen.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to jen pro USA rezidenty, takže máme smůlu

Obrázek uživatele Jolinar

zrovna u te Tesly si myslim ze nekonsolidovane udaje maji vetsi vypovidaci hodnotu, protoze velka cast prijmu je z aut ktere jdou na prodej s "resale value guarantee" coz znamena ze Tesla dostane penize ihned, ale ucetne je musi pripisovat postupne, coz pak vypada jako by mela menzi prijmy nez ve skutecnosti ma... To postupne pripisovani je na 3 roky, tedy pokud by vyrabela a prodavala 3 roky porad stejne mnozstvi tak az po ~3 letech se dostane do kladnych cisel. Jelikoz ale porad roste a prodava vic a vic, tak se do kladnych cisel ucetne nemuze dostat ikdyz ma 25% hruby zisk na kazdem aute.

No čakatelia na model X nadšení asi nie sú. Ale načo by Tesla uvádzala nový model, ak nemá dosť batérií ani na Model S.
Mňa by len zaujímalo, prečo sa nikto v earning calloch nepýta na to, ako flexibilná bude gigatováreň z hľadiska zmeny chémie. Do akej miery budú naviazaní na súčasnú LiOn technológiu. Rozumiem tomu, že do formátu 18650 - prípadne niečoho podobného, môžeme dať plno rôznych chémií, ale podľa toho čo Musk hovoril, budú mať výrobu materiálu pre anódu a katódu integrovanú v gigatovárni - toto budú vyrábať 3 firmy, pravdepodobne súčasní dodávatelia Panasonicu a iných výrobcov. Ako flexibilne sa dá zmeniť táto časť výroby? Má niekto v týchto veciach prehľad?

Oprava: keď som písal o 3 firmách myslel som tým nie tri firmy, ale tretie firmy - nie Teslu a Panasonic.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články