Tesla Model X 60D – nejlevnější verze elektrického SUV

Tesla představila nejlevnější verzi svého elektromobilu Tesla Model X. Je vybavena 60kWh baterií s dojezdem 355 km NEDC a cena začíná na €72 500.

Tesla Motors tímto krokem srovnává nabídku s Tesla Model S, kde nedávno také znovu zpřístupnila 60kWh verzi. Princip je stejný: ve skutečnosti je auto vybaveno baterií o kapacitě 75 kWh, jejíž využití je ale softwarově omezeno na 60 kWh.

Mnozí zákazníci nicméně reagují na strategii snižování „vstupní ceny“ a vybírání poplatků za odemykání vyšší kapacity odmítavě. Tesle pak nezbývá nic „mezi“ – buďto si vyberete drahou výkonnou verzi, nebo „levnou“ s nižší kapacitou a možností odemknout si víc.

tisková zpráva

39 Comments on “Tesla Model X 60D – nejlevnější verze elektrického SUV”

    1. LG a Samsungu co maj v
      LG a Samsungu co maj v Číně továrny na baterky byla zrovna zamítnuto udělení certifikátu na jejich dobrý baterky, což je klasický čínský vládní korupční proteckionistický byrokratický svinstvo. Pochubuju že takovýdle házení klacků pod nohy namotivuje další investory pro budování fabrik v Číně! 😀

      http://insideevs.com/china-denies-battery-certifications-lg-chem-samsung-sdi/

  1. Pane Horčíku, když už
    Pane Horčíku, když už jste uveden v záhlaví, co takhle striktně odlišit fabulace Redakce od „Tiskové zprávy“?
    Kde je odkaz na originál té „Tiskové zprávy“ z které jste to splácali dohromady?

    Z článku: „Mnozí zákazníci nicméně reagují…“ – ksakru co to je za formulaci?
    Kolik těch „mnohých“ je?
    Jaké procento?
    Zdroj nějakých relevantních dat?

                1. Ampera tu v nabídce byla,
                  Ampera tu v nabídce byla, ale asi jenom do 2015 pak už ne. Aspoň tak se tvářil český Opel web.

              1. Tak ceny v nemecku nejsou
                Tak ceny v nemecku nejsou vyznamne vyssi nebo nizsi nez v CR… (u vetsiny aut jsou v posledni dobe nemecke ceny spise mirne vyssi nez v CR).
                Hormadna sleva by urcite mela jit udelat, neprepodkladam, ze budou mit specialni cenovou politiku na Bolt, odlisnou od vsech jinych aut… ono na to ani nepotrebujete nejake mega hromadny nakup, staci mit nekoho, kdo nakupuje auta na firmu abere opely (bezne se dava sleva 15% z ceniku na fleety – a je jedno jake auto se kupuje)…

            1. Včera jsem absolvoval cestu
              Včera jsem absolvoval cestu Amperou (Volt první generace) po D1 tam i zpět a pocity jsou rozporuplné. Nejdřív to pozitivní, pohon funguje skvěle. Elektromotor má překvapivě velký zátah, řekl bych třeba na úrovni i3 a není problém jet 150 tachometrových čistě na elektřinu. Problém je, že to auto je při dálničních rychlostech celkem hlučné a to tak, že člověk ani už nepostřehne jestli jede na elektřinu nebo na benzín. Vůbec tam není pocit té „luxusní limuzíny“, jaký má člověk třeba v Leafu, ale spíš průměrné Fabie a to včetně provedení interiéru. Snad bude druhá verze lepší.

              1. jj mam to podobne, me prvni
                jj mam to podobne, me prvni generace prijde taky neskutecne odflaknuta a takova jakoze splacana na posledni chvili, dilenske zpracpovani proste otres, znam jednoho majitele osobne, Ampera mu vydrzela coby druhe auto jen rok ale nastesti me s ni nechal svest, pak poridil plug-in od Volva V60 kde si jen stezuje ze mu diesel nesednul, s tim jsem se bohuzel nesvezl, a ted ceka na plug-in hybridni V90 az se zacne prodavat, a s tou se pak budu urcite chtit svest, pac nova Volva se me desne libi 🙂

              2. Tak to asi jezdim 50tis km v
                Tak to asi jezdim 50tis km v nějakym jiným autě 😀
                V Leafu už jsem se taky něco najezdil.. „pocit luxusní limuzíny“ nenabídne ani jedno auto, ale Ampera je nejen jízdním projevem jinde (v pozitivním slova smyslu) oproti Leafu, kterej možná „oblbne“ měkčím nastavením, kdy na silnici trochu „plave“, ale nic víc..
                Každej má jiné „chutě“, ale s tou Fábií jste to trochu přehnal 😉

                1. V tom Lefau jsem ten pocit
                  V tom Lefau jsem ten pocit opravu měl a nic na tom nezměnilo ani to, když jsem se s tím projel několik km po dálnici. Měkčí naladění mi sedí. U i3 jsem právě proto měl ten pocit o malinký stupínek horší, patrně proto, že má úzké gumy a sportovnější naladění podvozku. Zatímco Ampera je na tom hlukem při vyšších rychlostech na úrovni běžného novějšího benziňáku nižší střední třídy. A překvapivě i spotřebou.

                  EDIT: Ještě dodám, že jakési vodítko hluku v kabině je pro mě to, jak moc jsem nebo nejsem vykřičený po jízdě po diskusích se spolujezdci. Tady jsem trochu byl.

                1. Jednoznačně nejvíc od
                  Jednoznačně nejvíc od podvozku. Vlastně si vůbec nevybavuju, že bych vnímal nějaký aerodynamický hluk.

  2. Náhodou je super ze je
    Náhodou je super ze je vybavená 75kwh baterkou ale pouziva jen 60, diky tomu baterka vydrzi mnohem dyl… kdyz se pouziva jen 80 procent kapacity packu, tak se zivotnost zdvojnasobi! Na druhou stranu stejne nemohli dat 60KWH protoze takova kapacita by neutahla Dual motor verzi.

    1. Taky si myslím, že je to
      Taky si myslím, že je to výhodné. Člověk se nemusí bát jezdit do úplné nuly, protože ví, že ve skutečnosti zbývá ještě 20% kapacity.U 75kWh baterie je prakticky využitelných právě 60kWh, takže pokud mi softwareově dovolí vyčerpat právě 60kWh, tak jsem na tom úplně stejně jako majitel plné 75KWh.

      Pokud mi dovolí míň (např. jen 48kWh, což je 80% z 60kWh), tak pořád zbyde výhoda neždímání baterie na doraz.

    1. Souhlas. Je to moc peněz.
      Souhlas. Je to moc peněz. Dát minimálně €72 500. Za dojezd 300km je prostě příliš mnoho . To si většina raději připlatí .
      https://www.teslamotors.com/en_EU/modelx/design
      60D €72 500 (355 km range (NEDC est.) , 75D €80 800 (417 km range (NEDC), 90D €91 900 (489 km range (NEDC), P90D €110 300 (467 km range (NEDC)

      Čekal jsem že, nabídnou hodně okleštěný Model S pod €60 000 který by dosáhl na Evropskou dotaci. Aktuálně je Model S 60D od €64 300 ( 400 km range (NEDC)

Napsat komentář