Tesla: evropská továrna v Česku, severně od Prahy?

Jan Horčík - 19 Listopad 2016

Technologický magazín The Space Invader přinesl zprávu, že Tesla by mohla vybudovat svou plánovanou evropskou továrnu v ČR, severně od Prahy. Faktem je, že Česko má pro Gigatovárnu 2 ideální podmínky. Podaří se?auto Tesla Gigafactory 1 gigatovárna final

Takhle zhruba má vypadat po dokončení první gigatovárna Tesla budovaná aktuálně v americké Nevadě.
foto: Tesla Motors

O tom, že Tesla postaví závod v Česku se začalo spekulovat už začátkem roku 2014. Následně do hry vstoupilo i Slovensko a vlastně většina zemí střední Evropy, vč. Maďarska a Polska.

Pravděpodobně obří investici automobilky Tesla ale lákají i další evropské regiony, včetně Španělska či Francie. Francie nabídla Tesle dokonce vysloužilou jadernou elektrárnu jako základ pro novou továrnu.

Nedávný nákup německé společnosti Grohmann Engineering Teslou a slib investic do dalších pracovních míst v Německu ale leccos naznačuje. Stavba továrny Tesla v Evropě je ve hře už delší dobu a už delší dobu jsou údajně zástupci CzechInvestu s automobilkou v kontaktu.

To nejspíš mohou být ony "důvěrné vládní zdroje" magazínu The Space Invader. Nová je ovšem informace, že továrna by mohla vyrůst na sever od Prahy. I to ale dává z mnoha hledisek smysl.

Sever by měl mít (doufejme) do konce roku 2016 konečně hotové dálniční napojení na Drážďany. Zároveň je to odtamtud co by kamenem dohodil do Prahy a odtud do Plzně, Brna nebo kamkoliv jinam. Navíc je zde dostupné i železniční spojení a případně lodní doprava. V okolí Vodochod se dokonce uvažuje o vybudování mezinárodního letiště.

Vzhledem k plánovaným investicím Tesly v Německu považujeme kvalitní a rychlé spojení k našim severním a západním sousedům z hlediska investičních příležitostí za zcela klíčové. Navíc je tu plánovaný rozjezd těžby lithia pod Cínovcem, což by umožnilo zásobovat továrnu lokálně.

Svou roli bezpochyby bude hrát i dostupnost a cena pracovní síly, stejně jako ekonomická situace. Česká republika má pořád ještě násobně nižší náklady na pracovní sílu než Německo. Němečtí experti přitom budou na dosah.

Nezaměstnanost v Praze a středních Čechách patří k nejnižším, ovšem je zde obrovský výběr talentu, na severu je tomu naopak. Snadno lze sáhnout i po pracovnících z Polska. Výhodou je i česká koruna jakožto národní měna.

V konkurenci zemí jako je Maďarsko, Slovensko či Polsko máme jednoznačně náskok. Jak se nakonec Tesla rozhodne je zatím ve hvězdách. Doufejme, že vláda dokáže rozpoznat zcela zásadní přínos, který by gigatovárna Tesla pro ČR znamenala.

Elon Musk a jeho parta se údajně chystají své rozhodnutí o stavbě Gigatovárny 2 finalizovat někdy příští rok. Tak uvidíme!

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je to kachna.
/zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/opravdu-se-v-cesku-postavi-obri-tovarna-tesly-neplanujeme-to/r~8071aa28b0b111e6a12d002590604f2e/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zvycajne tu snad uz 10 r. jemne trollim a bavim sa na tom: ja, ale prisiel som neskoro, dnes ste sa tu zisli vskutku pikantne :-D

tak ja to prajem, dalsi zavod, ale uz ani tu u nas nie su ludia, tak neviem ci u Vas, kto by robil pri linke. mozno roboti, zlepsi sa kvalita. ked sme pri kvalite, vsetko su len nesledovani subdodavatelia v a vedla arealu nejakej znacky a z CZ a SK v minulosti nesla boh vie aka kvalita. samozrejme to nie je v ludoch co montuju ale v prostredi a podmienkach, indoeuropsky ludia su vsade viac menej rovanky ..cest vynimkam ..a mne.

prosta otazka, aku mate teraz percentualnu nezamestnanost na tuto poziciu kvalifikovanych ludi / a pre tento mzdovy ramec ?

Obrázek uživatele Radovan

Dělám 26 let v agenturním zaměstnávání a na trhu práce, dokonce ještě v době, kdy agentura práce legislativně neexistovala (a bylo to lepší, než když nás soudruzi napříč stranami zglajšachtovali v roce 2014 novelou Zákona o zaměstnanosti a co 2 roky utahují šrouby, podrážejí nohy a rvou kudlu do zad dalšími nesmysly), to jen na úvod.
V ČR máme reálně velký problém, nulovou nezaměstnanost. Pro představu 380 tis. evidovaných nezaměstnaných, 148 tis. volných prac.míst a 136 tis. pracujících starobních důchodců. Nezaměstnanost osciluje kolem 5%, přičemž dle dlouhodobého sledování ve světě jsou 2% přirozená nezaměstnanost (lidé, co mění práci) a 2% nefachčenka. Teprve cokoliv nad 4% se dá nazvat nezaměstnanost.
Přesto vláda jede investiční pobídky na plné pecky, naposledy Nexxus na severu Čech, středočeský Amazon v Dobrovízi a nové další dodavatel Hyundai na Ostravsku. Ale kde proboha budou brát lidi? V ČR nejsou, přestože platy šly raketově nahoru, to co brigádník dělal ještě loni za 60,- Kč na hodinu dnes nepůjde dělat ani za stovku. Plný pracovní poměr je na tom ještě propastněji. Bulhaři a Rumuni už došli, jsou přebraní, země EU u nich investují a už se jim nevyplácí dělat v ČR. Tak jako Slovákům, kteří mají spousty fabrik doma, vyšší průměrnou mzdu a kurzově je to taky o ničem.
Jen tak pro představu, do toho Amazonu jezdí denně ze severu Čech přes hodinu zhruba 60 autobusů, zdarma svážejících zájemce o práci. Kde vezme lidi Tesla pro Gigafactory? A kolik jim bude muset nabídnout, aby někoho přetáhla?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

už jsme se o tom Radovane osobně bavili. Opakuji: s tou nezaměstnaností nemáte v Ostravě pravdu. Ze 100 rozeslaných CV pouze 3 firmy zaslaly cyklostylovanou odpověď že nemají zájem. Bez pohovoru.... ale i tak těm třem klobouk dolů. Ostatní ani neměli tolik slušnosti odpovědět. Takže nezlobte se, my zde nepotřebujeme podnikavce, kteří neumí podnikat, pouze umí drcením hodinové ceny práce k nule dělat neodmítnutelnou konkurenci. Kéž by Musk a jemu podobní dokázali dostat managory, kteří nedokážou lidi zaplatit, na úřad práce na podporu. Ať si taky zkusí 10 let dělat za mzdu, kterou nabízí na "trhu práce". Jen houšť a větší kapky. Děkujeme, že si (Musk) všiml, že v ČR jsou i šikovní lidé, které je záhodno vytáhnout od linky na lépe placené pozice a místo nich zavést automatizovanou výrobu.
p.s.: pro hnidopichy měření, automatizace, výkonnová elektronika a počítačové sítě do hloubky ;-)

Obrázek uživatele Radovan

Ano, pamatuji si Vás. Ovšem třeba brigádu za 120,- Kč na hodinu, tj. 960,- hrubého za běžnou směnu, tj. 20 tisíc hrubého za měsíc můžete mít ode mne ihned za obyčejné stloukání europalet. Takže práce je, lidi nejsou. Nebo chtějí jinou práci a jiné peníze a pak se nabídka s poptávkou nepotkává.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne na měsíc, ale na 3 dny a práce v noci..... Jenže to není zaměstnání, to co nabízíte je přivýdělek v nouzi. Pokud se nabídka s poptávkou nepotkává neznamená to, že nejsou lidi. To je trh. Najednou podnikavcům vadí, že lidi si cení svého volného času více než těch pár šupů co jsou za otročinu ochotni milostivě při projíždění z koňského hřbetu rozhodit ať si to ještě poddaní ze země zvednou. Hlavně žádné importované bílé maso které by nám zde snižovalo cenu práce. Teď když máme naději, že snad bude i pro zaměstnance lépe. Jak jsem ale psal, pořád jde pouze o naději. Snad zatím.

Obrázek uživatele Radovan

Na 3 dny je to proto, že se jedná o brigádu a firma si tak doplňuje řady kmenových zaměstnanců opakovaně po celý měsíc. My jsme díky tomu schopni člověka přesouvat mezi 1-3 firmami, pokud chce pracovat celý měsíc a mít měsíční výdělek za 21 směn, ne jen přivýdělek. Ale to pochopíte, až když si něco přečtete o agenturním zaměstnávání. A pokud Vám za pomocné práce nestačí 20 tis. hrubého, tak pak asi práci opravdu neseženete. Protože na druhou stranu by jste musel být ochoten jako zákazník za práci firmy s tak drahými zaměstnanci pořádně zaplatit. Což ale určitě také nejste ochoten. Pak si ovšem nestěžujte.
P.S. A nepotěším Vás, koně nemám.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pozor Radovane, to s tím koněm nebylo na Vás a omlouvám se že to tak mohlo vyznít. Šlo o podnikace, kteří svou práci v hledání kvalitních pracovníků nedělají, prostě je nezajímá firma jako taková, jde jen o vyčůránky které zajímá Jidášský groš nic jiného. Zaměstnance mají za maso které si mohou koupit v řeznictví na kila a dny. Tyto jsem hodnotil a těm přeji vymizení jimi požadovaného masa z krámů. A to hlavně za cenu zastavení přílivu agenturních pracovníků z ciziny (z mimo EU), kteří nám zde (nevědomky?) kazí cenu na trhu práce. Chce-li podnikavec stloukat palety, tak ať dělá firmu tam, ke jsou lidi ochotni za tu almužnu v noci makat. Těm přeji emigraci nebo dávky na úřadě. Také Vaše spekulace kolik a za co jsem ochoten zaplatit máte podpořeno nějakou statistikou o mně? Vyprosil bych si tedy zjevnou manipulaci slova "určitě" která nabízí vysvětlení v pořekadle o soudech. Ke krátkodobým ekonomistickým pravidlům dokáže totiž leckdo přihodit i třeba kvalitativní a ohodnotit jej z dlouhodobější perspektivy.

Obrázek uživatele Radovan

Fajn, ale házíte všechny pěkně do jednoho koše. Podnikatele i podnikavce, pěkně po bolševicku.
A musím napravit Váš velký omyl - není žádný příliv agenturních zaměstnanců z ciziny.
Nařízení vlády z roku 2009 zakazuje dovoz agenturních zaměstnanců na jednouché práce do pozice mistra a novela Zákona o zaměstnanosti z roku 2012 zakazuje v §66 dovoz jakýchkoliv agenturních zaměstnanců ze zemí mimo EU.
Takže vše, co tu je, je normální nelegální obchod s lidmi a vláda nedělá lautr nic k jeho potření. Stačí se projít Prahou, kde ruština a ukrajinština je v obchodech a na stavbách druhým jazykem. A to nejen v krámcích, ale i v západních řetězcích. A klídek a pohoda, legislativně se raději povozíme na českých agenturách práce a dále jim zpřísníme zákony, hodíme klak pod nohy a bodneme nůž do zad. A tím získáme politické body a necháme mafie makat. Beztak nás platí, protože jinak to prostě nedává smysl.
Pokud jde o agenturní zaměstnance legální ze zemí EU, zde je to 1 ze 4 hlavních pilířů EU - volný pohyb pracovních sil. A cenu práce nemohou legálně snižovat, protože podle §308 Zákoníku práce musí obdržet mzdu srovnatelnou s kmenovým zaměstnancem, jinak ji musí zaměstnavatel doplatit a dostane pokutu navrch od SÚIP.
Moje spekulace o Vás je velmi jednoduchá - každý má v ČR plnou pusu řečí co by se mělo a jak, ale když to má sám zaplatit, sáhne po nejlevnějším a nelegálním. Viz nákupní zvyklosti a kvantita versus kvalita, tam ty statistiky máte jasné. Denně tak vidíme, že lidi jdou raději do nelegální a více placené práce u mafiána podnikavce, než legální méně placené u podnikatele. Takže kolik jste ochoten zaplatit metaři z své kapsy Vy, aby to nebyla podle Vás almužna?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Coby kdyby. Dokud jsem metaře nezaměstnával byly by to jen bezobsažné kecy. O reálné zaměstnané uklízečce za 150/hodinu máte pokec o kousek níže. A proč asi jsem přišel s dělením na podnikavce vs. podnikatele? Asi nikoli v mém případě jde dle Vašich užití totalizátorů ve větách o házení do jednoho pytle a obviňujete z Vašich praktik i mne. Rád bych se mýlil. Ale zaškatulkovat si člověka po jeho prvním názoru a potom mlít neustále svou písničku?

Pokud by se jednalo o pouhy aritmeticky problem, tak spousta horniku a zemedelcu by mohli presedlat. jenomze obe profese jsou pro takovou gigafactory jaksi nevhodne. Takze aritmetika to asi nevyresi. Nejspis musime naverbovat nejake Gastarbeiter z jinych statu. Pry Spanele meli velky zajem o prestehovani do CR. jenomze ani to by situaci nevyresilo. nejlepsi by bylo, aby kazdy Cech mel aspon 2 zamestnani. To by i Elon koukal.

Pokud mají Španělé takový zájem, bylo by nejjednoduší vybudovat gigafactory ve Španělsku ;-)
Pyrenejský poloostrov je můj horký tip - je to z Ameriky blízko a hodně tam svítí slunce :-)

Obrázek uživatele Radovan

Přesně tak, to přeškolení by bylo šílené a navíc všichni mluví o hornících, ale ve skutečnosti je jich tak 10%. Zbytek jsou sice důlní pod zemí pracující lidé, ale elektrikáři, instalatéři, zámečníci, střelmistři, obsluha strojů, strojvůdci a další. A po těch rád sáhne jakýkoliv podnik na Ostravsku.
Že vláda jede jak šílená a vyrábí za naše daně další místa pro nezaměstnané, kteří ale neexistují, dokládá i dnešní zpráva(cituji): "Společnost Robert Bosch v Českých Budějovicích získá od státu investiční pobídky na rozšíření výroby a technologického centra v celkové výši až 444 milionu korun. Návrh již schválila vláda. Bosch měl loni ze všech firem působících v České republice osmé největší tržby. Přesáhly 48 miliard Kč. To jen, když platíte horentní daně a stát Vás odírá z kůže, abyste věděli, že je dostanou nadnárodní firmy, které pak po čase posílají většinu zisků domů a tady jich reinvestují jen zlomek, jak si tuhle soudruh premiér nekonzistentně stěžoval…".

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Opakuji se, ale je to lež jako věž. Nemají zájem si ani vybírat. Nebo neumí psát a odpovídat na e-maily. Prostě pokusím se na Vaše stesky reagovat pokaždé, když je uvidím. Omlouvám se, ale to co slyším v televizi a čtu zde od Vás je klasická Pražská kavárna, která nikdy nevylezla za kupku hnoje kde to nazývá vidlákovem. Sama sebe potom utvrzuje o své pravdě. A pak se diví.

Obrázek uživatele Radovan

Víte, já v té klasické Pražské kavárně na Ostravsku denně žiju a musím odmítat i nabídky od firem na obyčejnou lehkou fyzickou práci za 90-100 Kč na hodinu, protože na ni nemám koho poslat. Těžko to můžete nazvat lží:
Výroba europalet, muž nad 18 let, Sviadnov u F.-M., směny odpolední + noční , 14-22,22-6, 23.-25.11. (hrubá mzda: 120,- Kč/hod)
Stěhovací práce, muž nad 18 let, Ostrava Fifejdy, směny ranní , R:7:30 cca 6-10 hodin, 26.11. (hrubá mzda: 100,- Kč/hod)
Pomoc.práce v pivovaru-nutný ZP, nad 18 let, Ostrava Fifejdy, směny všechny , 6-14,14-22,22-6, 24.11.-31.12. (hrubá mzda: 87,- Kč/hod)
Práce operátora na call centru, nad 18 let, Ostrava Vítkovice, směny ranní + odpolední , směny domluvy, 24.11.-dlouhodobě (hrubá mzda: 80,- Kč/hod)
Manipulace s polystyrénem, muž nad 18 let, Ostrava Hrabová, směny ranní , R:6:00-14:30, 24.11.-31.12. (hrubá mzda: 80,- Kč/hod).
Nástup možný ihned.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak to jsou pesně ty případy podnikavců. To není o tom, že nejsou lidi. Je dobře, že tito podnikavci nemají zájemce o tu brigádovou almužnu. Na trojdenní brigády se chodí si vydělat. 120 za práci v noci je v přepočtu vlastně 80 za práci na ranní směně. To nezlobte se na mne ať radši nenajdou nikoho a jdou s tímto "podnikáním" do afriky. Ale psal jste o bezproblémovém zaměstnávání elektrikářů z dolu. Předpokládám, že jste měl na mysli i s platem odpovídajícím jejich původním příjmům. To nějaká stovka na hodinu (18 litrů/měsíc hrubého) nezachrání. Už to, že dnes podnikavci přemlouvají zaměstnance tajit svou mzdu vypovídá o tom, že se obě strany stydí za to jak zle platí či za jakou almužnu jsou ochotni zaměstnavatele živit.

Obrázek uživatele Radovan

Promiňte, ale při Vašich výpočtech a ignoraci Zákoníku práce těžko můžete nadávat lidem do podnikavců. 120 za práci v noci není 80 za práci v ranní směně. Protože dle §116 Zákoníku práce (cituji) "Za dobu noční práce přísluší zaměstnanci dosažená mzda a příplatek nejméně ve výši 10 % průměrného výdělku." Tedy s tímto minimem je to 88,- za noční práci při ranní za 80,-. A při 120,- za noční je to 109,- za ranní. Stejně jako 100,- na hodinu není 18 litrů na měsíc hrubého, ale při průměrně 21 pracovních dnech v měsíci 16.800,- Kč.
Ano, elektrikář si práci obratem najde. pokud ovšem přichází z firmy, kde odbory a majitel, který to měl k tunelování, nasadili netržní mzdy, bude muset třeba jít dolů, na tržní mzdu. Bavíme se o TRHU práce. Možná, kdyby odbory netrvaly na tak vysoké mzdě a majitel tak netuneloval, že by ten podnik fungoval dál a elektrikář měl stále své jisté, byť menší.
Nezveřejňování mzdy je smluvní věc. Jsou firmy, kde to visí na nástěnce. U nás dokonce i na webu.
Jen tak na okraj - kolik jste ochoten Vy sám dát brigádníkovi ze své vlastní kapsy třeba za hodinu zametání chodby, aby to nebyla podle Vás almužna a Vy podnikavec? A nezapomeňte prosím na to, že u měsíčního výdělku budete kromě té hrubé mzdy k oné 100,- ještě uhradit státu povinně 34,- Kč odvodů z hrubé mzdy a připočítat si budete muset měsíčně ještě povinně skoro 2 dny placené dovolené navrch. Protože práce je na 12 měsíců a z toho 4 týdny povinné placené dovolené. Takže kolik dáte ze své kapsy metaři?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jenže já milý Radovane pamatuji zákonník, který za noční směny dával podstatně více než Vámi zmíněný. Tak se nedivte, že na Vaše byť zákonné počty nepřistoupím. A snad trh, jak uvádíte také ne. Prostě je to o tom, a to se již opakuji, že prostě lidé konečně po těch letech mají možnost narovnat hrb a na posraných 10% naložit další kupku hnoje. To je také trh o kterém píšete. Co se týká mezd nejsem pro gesta. Prostě normální chování, exhibovat na webu pokud se nejedná o nábor nových pracovních sil či pokud firma nežije z veřejných prostředků - to už je zase odezdikezdismus. Ale pokud to není spjaté se jmény, pak proč ne. Smluvní věc - v závislé činnosti jde o držhubné až jako o poslední. Avšak ze strany zaměstnavatele je to velice silný nástroj otestování elasticity masa hned na začátku pracovního vztahu.

Jen tak na okraj - u nás ve vchodě 12 bytů 3 a kousek podlaží, bere důchodkyně na dohou za úklid společných prostor 2x týdně, ceklem 800 hrubého měsíčně což je v jejím případě i čistého. Nástroje a pomůcky samozřejmě dodány či vyúčtovány zvlášť aby někoho nenapadlo podsouvat samozřejmé jinam. Nestěžuje si. Běžně se setkávám s firmami, které aniž bychom se dostali k ceně za práci odmítnou pracovat dle zadání. Neustále chtějí pracovat tak jak jsou kvalitativně zvyklí = "Pepo podrž to zezadu ať to stojí a nejsi za tím vidět, já jdu pro peníze". To jsou výsledky Vašeho pojetí trhu. A hlavně neustále je zajímá co nám budou moci prodat. Jakmile řeknu "práci", ztrácejí zájem. Ano i to je bohužel trh, že všichni co umí již pracují v DE, A, GB a nám zde zbyli ti ostatní. A tomuto trendu se já svým názorem na cenu práce a její kvalitu tvrdě bráním. A nechci se stěhovat, nejsem zbabělec který musí prchat před trhem, na stěhování nejde nikdy vydělat. Raději budu pro rozšíření trhu z Cajzlstánu do zbytku republiky, tedy i k nám. Několik prvních záblesků z tmavého tunelu kam se řítíme však vidím a snad dostatečně jsem již popsal.

Obrázek uživatele Radovan

S Vámi je fakt marné diskutovat. Místo přijetí faktu, že nepočítáte dle zákona, že trh si určí pravidla sám, že mzdy jsou často věc veřejná pletete cosi o důchodkyni uklízející v domě. Naprosto mimo mísu.
Pak kritizujete nekvalitní práci některých v ČR, o níž jsme se vůbec nebavili a píšete cosi o záblescích. Zase zcela mimo.
Takže si dovolím připomenout otázku: Kolik dáte ze své kapsy metaři, aby to nebyla dle Vás almužna? Pokud mu hodláte dát 800,- Kč hrubého měsíčně, jako té zmiňované důchodkyni, tak potěš koště. To jste podnikavec jak Brno.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 77 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 32 tis. km (46 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a přepočítal jste Radovane si dobu úklidu na měsíční plat? Chápu, vstupní údaje jsem nedodal v zákonem stanovené formě. Howgh.

Proc vlastne takove halo kvuli potencialni dalsi montovne, jak kdyby meli kazdemu obcanu CR pridat T3 zdarma... :)

Kdyby tu melo vzniknout vyvojove centrum (jak v UK), spoluprace s univerzitami..., tak bych to chapal.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Kuk

Á už je to tady, někdo sem sotva strčí nos a čecháček už kouká co by z toho urval. Stejně jako u radaru.
Typickej komančskej mozek, hned bys chtěl Tezlu zdarma.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jsou ale žvásty. Kdo by nechtěl něco zdarma?

Obrázek uživatele Kuk

Nic není zadarmo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je zajímavé jak tady všichni rozumí Rusku a globální politice z jednostranných medií:-D

Obrázek uživatele Kuk

Zato ty evidentně nerozumíš vůbec ničemu :P

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele ozana

Existuje i historická zkušenost s Ruskem/SSSR, ne jen aktuální média. S KGBákem v čele to není bezpečný soused.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Taky existuje historická zkušenost s Německem, Polskem, Rakouskem, Švědskem, Velkou Británií, Francií atd. Takže copak jste tím chtěl říct? A v SSSR většinou když se dělo něco špatného, tak u kormidla nebyli Rusové.

To myslíš židy a Gruzína?

Obrázek uživatele PaRi

Pokud vím, tak nás v moderní historii přepadli jen naši 'přátelé'. Z Rakouska ani z Německa nic nepřišlo.

Ale jest pravdou, že s tak malým nárůdkem si vytře každý, komu se to umane. Měli jsme zatnout zuby a zůstat s Rakouskem.

Obrázek uživatele ozana

Nikdo z nich nám nehrozí raketami s jadernými hlavicemi.
A jestli měli tehdy v čele Gruzince, to na věci nic nemění.

---

Jezdím na proud, najeto 90 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 93 tisíc km.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ŽÁDNÝ stát řízený pouze s ohledem na zisky expanzi atd. není bezpečným sousedem a je jedno jestli je to RF, USA, SRN, Čína, VB nebo Tramtárie, vždy bude snaha někoho ovládat. Jen metody se různí, někde jsou viditelnější, silové, jinde skrytější, ekonomické. Jen několik málo států s několika málo jedná jako se sobě rovnými.

A na světě je jediný stát, který není tedy na něčím dvorku, který kašle na běžné ekonomické a jiné ukazatele, získávání zahraniční moci - Búthán.

Máte v podstatě jen málo možností jak zajistit bezpečí před sousedy, což u velmocí znamená být kdekoliv, buď přesvědčíte lidstvo, každého jednoho člověka, aby změnil myšlení, přenastavíte samotnou podstatu jak ne o čem, myslet, to by byla preferovaná varianta, druhá možnost je MAD. Jak víme ani případná příbuznost hlav států nezaručuje že válka nebude.

Ano proto by bylo dobré být samostatný suverénní stát a né být jen na té nebo na druhé straně. Doporučuji toto:
http://cestyksobe.cz/?s=SUPERP%C5%98EDN%C3%81%C5%A0KA+Davida+Icka+
A i toto: https://www.youtube.com/channel/UCEB0x0zrM5P9GC0Do7SGTGQ/videos

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je ten nejstrašnější sen, který si umím představit. Takže nejen ca. 5 km čtverečních záboru kvalitní zemědělské půdy, ale rozvoj dopravní infrastruktury (dalších min. 5 km2), totálně zlikvidované Krušné hory (těžba lithia), nutnost postavit další podobné fabriky na jednotlivé komponenty... A co z toho? Že by zisk pár jednotlivců? Budeme potřebovat větší baterky k autům v roce 2040 nebo 50 jen proto, abychom dojeli dál do lesa na houby? Všechno je dnes o honbě za lacinějším, snadnějším, větším. Začíná to u potravin, končí u aut. Tesla sice určuje směr v technologiích, ale ne v konzumu. Tam je to přesně naopak. Začíná to už výrobou. Byli jste někdo v "kilometrové" hale? Jak se tam asi člověku pracuje? Chtěli byste si to zkusit pro nadřízené být číslo s určenou normohodinou? atd. atd. A není to o tom, že to "dneska nejde jinak".

Si idiot

...jsi...

---

heros

Ano. Nejvice jsem se naucil v zivote neverit tzv. "duveryhodnym zdrojum.."..

---

heros

Obrázek uživatele Jan Veselý

Pěkně se to v regionu rozjíždí. V Chemnitz staví velkou fabriku na baterky Mercedes, ve Wroclawi LG Chem ještě větší. Případná Tesla GF2 v SZ Čechách by to ovšem trumfla.
Jen mám obavy, že to stejně nakonec bude stát někde, kde se neprovozuje nepřátelská politika vůči OZE, tedy mimo ČR. Můj tip je pořád na severní Německo nebo Holandsko.

Obrázek uživatele PaRi

Podle mě se u nás bude kolem toho tak dlouho držkovat, protahovat jednání a řapík si smočí kdejaká nadaceaž to zobnou Slováci, možná i Poláci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tesla Motors hodně tlačí na snížení nákladů. Nějak se k těm avizovaným $35000 za T3 musí dostat :-).
Přečtěte si knížku: "Elon Musk - Tesla, SpaceX a hledání fantastické budoucnosti - Ashlee Vance". Pak možná některé věci budete vidět v jiných souvislostech. Z tohoto pohledu si myslím, že právě díky výrazně nižším nákladům na výrobu máme v ČR velkou výhodu oproti Německu nebo dalším "západním" státům.
Velmi důležité ovšem je, aby do toho pak nevstoupil faktor hloupého nebo chamtivého člověka. Toto "postižení" je ČR hodně rozšířeno.

Obrázek uživatele Jan Veselý

V Holandsku by měl nižší daně, po ruce velké přístavy se super levnou dopravou a už to tam znají, je tam kompletační centrum Tesly. Vše má své pro a proti a pravděpodobně rozehraje podobnou hru mezi státy jako v případě GF1, kdy se Texas, Nevada, Kalifornie a Arizona předbíhaly ve snaze mu umést cestičku, aby tu fabriku postavil u nich.

Jo, to zní rozumně. Může se vyfouknout ještě několik takových bublin (jako ČR - Žatec - Triangl), které pak třeba splasknou...
Jak se říká, kdo se směje naposled, ten se směje nejlíp :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdo se směje naposled, ten opouští tento svět.
:-)

Obrázek uživatele Michelin

Také by to hlavně mohlo přinést rychlejší vybudování sítě superchargerů v Česku, a to ještě před výstavbou samotné továrny.
Možná bychom se dočkali i nějakého toho obchodu a servisu Tesla. To by znamenalo usnadnění nákupu a vyřízení financování, takže v kombinaci s modelem 3, více Tesel na Českých silnicích i v rukou lidí s "normálními" příjmy.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jasne, Cesko ma naskok, hlavne ze sa Jaguar rozhodol pre Slovensko.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jasně hejslováku, Slovensko je prostě špička, kam se na něj hrabame ;)
Jinak asi ti to uniklo, ale Jaguár nevyrábí elektromobily (zatím) a lithium těžené v severních Čechách mu je jaksi ukradené. Stejně tak neinvestuje jako Tesla v Německu a nemá kompletační středisko v Nizozemsku, ke kterému je to z Čech o poznání blíže než ze Slovenska.

Ale jinak Slovensko rulez a navždy vítěz, samozřejmě ;))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ja bych rekl, ze zrovna to kde se tezi lithium je z pohledu stavby nove tovarny naprosto nepodstatny parametr. V dvoutunove tesle je lithia kolik, 20 kg? Z takoveho pohledu by davalo mnohem vetsi smysl stavet tu fabriku nekde u zeleznych nebo bauxitovych dolu, protoze zeleza a hliniku na tu vyrobu spotrbeujete mnohem vice..

Obrázek uživatele Michelin

Jaguara vlastněj Indiáni a těm už Slovensko připadá dost na západě.
Pro Amíky jste příliš blízko k Putinovi. :-)

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

len sa utesujte sami seba, to vam jedine ide.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jediný, do se tady utěšuje, jsi ty sám o tom, jak je Slovensko super ;)

Obrázek uživatele Kuk

Další montovna pro Slovensko. Tam se vyrobí snad nejvíc aut na hlavu na světě.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obávám se, že zrovna v tomhle jsme jeden za 18 a druhý bez 2 za 20. V montování si asi nemáme co vyčítat / čím se chlubit, jak to kdo chápe... :-/

Obrázek uživatele Kuk

Nikomu nic nevyčítám ani nic nevychvaluju, jen konstatuju.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V souvislosti s tím "severně" od Prahy byl zmiňován Žatec. Ale to je, jestli se nemýlím, maximálně tak západo-západo-sever.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bral jste v úvahu že proti obecné představě (mapy státu dnes většinou nemají růžici pro orientaci) je celá evropa, a tedy i ČR, proti severu poněkud sklopená?

Obrázek uživatele Michelin

Stačí se podívat do mapy a ta dálniční spojnice mezi Holandskem, Drážďany a pak trochu dolu na D8 je zřejmá.

Šlo by to protáhnout i dál na Wroclaw, ale od nás se jim otevírá přes Rozvadov cesta směrem na jihozápad a mimochodem z Vídně se už prodlužuje dálnice k nám.

---

Více než 130tis. elektrizujících km s TMX.
Na nákupy Nissan Leaf 40kWh, k ničemu jinému se tahle ostuda elektromobility nehodí.

S čtením příspěvků prudičů a provokatérů již nehodlám marnit čas, a tedy na ně ani neodpovídám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Trochu nechápu smysl proč jste psal toto, má poznámka se týkala toho severu vs. severozápadu, kdy mapy běžného člověka poněkud klamou.

Nicméně k té dálnici z Vídně to skončí tak že dojdou někam na hranici a pak tam bude ještě za sto let trčet ten kus silnice přes Mikulov, který chce obchvat obchvatu, který si sám zastavěl. Technologicky to není problém postavit, ale víme asi oba proč to nebude. Stejně tak jako jeden z návrhů VRT, která měla jít taktéž pod Pálavou. Ta může jít z Brna jedině přes Hrušovany, nebo Břeclav. Přičemž tu odbočku KFNB do Brně lze snad na VRT předělat celkem rychle, ale nechtěl bych kecat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

V Čechčiji?? To leda až po prezidentských volbách soudruzi ... ;)

seznam.cz/zpravy/clanek/zemanovi-poradci-rozjeli-byznys-se-zemnim-plynem-3977

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A ty jsou kdy? Někdy příští, nebo přespříští rok, snad nebude pozdě, každopádně musí být všem jasné, tedy doufám, že tkaováto fabrika by byla pro nás mnohem užitečnější než aby byla někde v pryč a že pro CNG v nejbližší době nebude vůbec znamenat žádné ohrožení.

A to že si prezidentovi poradci rozjeli byznys, to nic neznamená, máme tu celý aparát vlády a nejsme na tom jako U.S.A., takže ti si mohou nejvýše radit a radit, ale skutečná moc je v rukou parlamentu.

Je v zájmu České republiky a jejich obyvatel, stejně jako v zájmu okolních zemí zejména V4 a Rakouska, aby tento závod stál u nás.

Volby jsou za 1 rok a 107 dnu.
http://www.zemancountdown.cz/
zeman uz nebude kandidovat. ruska ambasada uz stroji noveho agenta.

Obrázek uživatele Kuk

Koho?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Slovensko ma po vsetkych strankach lepsie podmienky pre vyrobu. Tazit mozu v Cesku, aspon si udrzia banicku tradiciu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jasně, jen se utěšuj dál, ale smutná zpráva pro tebe je, že Slovensko rozhodně nemá po všech stránkách lepší podmínky. Ať z hlediska infrastruktury (jediné dálniční spojení je na Rakousko a ČR a to ještě jen přes Bratislavu) a navíc je dál od klíčových trhů, jako je Nizozemí, Norsko, Německo a pod. O lithiu, levné energii a pod. nemluvě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Slovensko ma viac pracovitejsich, spolahlivejsich a svedomejsich ludi. Litium sa moze dovazat z Ceska, kde maju velku tradiciu banictva.babke

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O kvalitě "slovenské práce" respektive pracovníků, ví každý evropan svoje. Na konci minulého tisíciletí se VW Passat vyráběl v Blavě a kvalita byla srovnatelná s rusko-rumunskou produkcí (Moskvič, Oltcit, ARO). O TAZ (1203) ani nemluvím...To bude mít Jaguár radost, až se začnou ty jejich předražený koráby sypat....
Chápu tyto východňárké mindráky táhnoucí se již několik desetiletí. Měli by raději zůstat u chování ovcí a výroby sýra, to jim jakž takž jde...
Celý život se potkávám se slováky a obdivuji jejich hrdost. Dodnes mi ale nikdo z nich nevysvětlil, na co jsou vlastně hrdí...
Argument, že Češi jsou nespolehliví, pijí a kradou je od slováka poněkud úsměvný :-)

Začnou? Jaguáry se nadstandardně sypou snad odjakživa ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Heja chlapce,kolko metylaku si zas vypil?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O kvalitě "slovenské práce" respektive pracovníků, ví každý evropan svoje. Na konci minulého tisíciletí se VW Passat vyráběl v Blavě a kvalita byla srovnatelná s rusko-rumunskou produkcí (Moskvič, Oltcit, ARO). O TAZ (1203) ani nemluvím...To bude mít Jaguár radost, až se začnou ty jejich předražený koráby sypat....
Chápu tyto východňárké mindráky táhnoucí se již několik desetiletí. Měli by raději zůstat u chování ovcí a výroby sýra, to jim jakž takž jde...
Celý život se potkávám se slováky a obdivuji jejich hrdost. Dodnes mi ale nikdo z nich nevysvětlil, na co jsou vlastně hrdí...
Argument, že Češi jsou nespolehliví, pijí a kradou je od slováka poněkud úsměvn :-)

a proto je v CR spousta slovaku aby za nas pracovala?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"viac pracovitejsich, spolahlivejsich a svedomejsich ludi"

Shodou okolností mám za manželku Slovenku a když jedu k jejím rodičům do Medzilaborců a když poslouchám, jak tam místní přistupují k práci, tak se divím, že to tam ještě vůbec nějak funguje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ked to porovnas s tvojou dedinkou tak su urcite na tom lepsie, nemyslis? Cesi radi ohovaraju. Pozrite sa do svojho kozucha. Alkohol, zasivanie, kradnutie take typicke priznaky velkej casti naroda pod horou Rip, ci ako sa to vola vole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Když to porovnám s "mojou dediknou" tak z toho hejslováku, co si nevidí ani na špičku nosu, vyjede určitě líp ;)
Jinak jsi docela trapný, ale chápu, že pro Slováka, který si za každou cenu musí kopnout do Čechů, je to věc těžko rozpoznatelná ;)

Myslím, že si v tomto nemáme čo vyčítať :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no jiste, jednoho cobola ted mame v praci, liny to je a jen to umi hudrovat, co je spatne a dobre. Kdybych byl na pozici vedouciho tak leti na hodinu, a tim narazim na prvni odpoved k clanku...
Ano nezamestnanost tu je, ne proto ze nechceme makat ale za co pracovni urad nabizi praci, a viz, ten vas Amazon, tedy radoby podnikatele. Opravdu mne pobavilo, ze pod 130 nejdou ale ze uz nemame tech 60 na hodinu, tak tech 60 je stale realnej a maka na to pulka naroda.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

koukám, podřadní sluníčkáři zase dostali peníze od Sorose na vlastizradu národa

koukam ze rusko ma paniku pred EV. musi je to hodne bolet kdyz uz na hybrid.cz musi vykrikovat o vlastizrade kdyz si nekdo chce koupit EV.
Cim vic EV, tim vetsi bezpeci na svete. rus nesmi dostavat nase penize na zbrane.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tohle je recept i pro nás, jak poslat Rusáky k šípku s jejich plynem:

zpravy.e15.cz/byznys/prumysl-a-energetika/spasne-palivo-budoucnosti-britanie-veri-posecene-trave-1325562

kazdy alternativni zdroj je lepsi nez ropa/plyn z ruska. i kdyby byl drazsi, tak se to vyplati. penize zustanou v ekonomice a nikdo nas uz nebude ohrozovat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no tak to bylo předem celkem jasný, že zemní plyn CNG je z Ruska ... ;)

cs.wikipedia.org/wiki/Zemn%C3%AD_plyn


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?