Indická automobilka Tata Motors přichází s prvními podrobnostmi o evropské verzi svého nejlevnější auta na světě. Vypadá náležitě „evropsky“, jak mohli na vlastní oči zjistit i návštěvníci letošního Ženevského autosalonu. Na trh má dorazit během roku 2011.
Tata Nano Europa, tedy komfortnější verze původního nejlevnějšího auta na světě v podobě Tata Nano, už nebude tak levná. Naopak, má být zhruba 2x dražší. Ve Velké Británii se její cena má pohybovat mezi 4000 a 5000 librami.
O pohon miniaturního auta se postará litrový tříválec s výkonem 60 koňských sil. Pětistupňoá manuální převodovka má být cestou k nižší spotřebě a emisím v porovnání se čtyřstupňovou v indické verzi auta. Délka auta bude 3300 mm.
Ačkoliv v Indii se prodává skutečně základní verze prakticky bez jakýchkoliv v Evropě standardních vlastností, Tata Motors si samozřejmě nemohou dovolit něco takového přivézt i sem. Řidiči se proto dočkají dvojitých airbagů, elektrického řízení, ABS a kontroly trakce.
Hlavní konkurence? Auta jako Hyundai i10, Citroen C1, Toyota Aygo nebo vozy Smart. S tím rozdílem, že Smart je dvakrát dražší. Aneb krásná ukázka toho jak udělat z totálně chudého auta na pohled docela luxusní záležitost.
Za tú cenu nevidím nič,
Za tú cenu nevidím nič, čo by malo prilákať zákazníka. A okrem iného, Tata Nano nie je ani v Indickej verzii najlacnejším autom sveta. Je to práve elektromobil Tara Tiny http://im.rediff.com/money/2008/mar/17sld1.jpg . Cena 2490 USD je fakt bezkonkurenčná, avšak i tu platí: Za málo muziky málo peňazí. Čo tak urobiť článok o spomínanom Ľudovom elektromobile?
Len základné
Len základné údaje:
-Hmotnosť: 850kg
-Max. rýchlosť: 50km/h
-Výkon: 3kW/4k
-Napätie: 60V (6*6V)
-Nabíjací čas: 8h
-Dojazd na 1 nabitie: 120km
-Kapacita batérie: 200Ah
-Počet miest na sedenie: 4
Díky za tip!
Díky za tip!
Inak dávnejšie som
Inak dávnejšie som posielal mail s článkom o hybridnom skútre Peugeot Hybrid3 evolution. Neviem, či Vám to prišlo.