TÉMA:

poplatky za vjezd


NEJNOVĚJŠÍ ČLÁNKY:

Mýto a nízkoemisní zóny: způsob jak snížit počet aut

Za vjezd do centra se od sedmdesátých let platí v Singapuru a zpoplatněné městské zóny jsou i v jiných evropských městech. Je to skutečně recept na čistější ovzduší v městských aglomeracích?   auto mýtné brány v České republice

Starosta Londýna chce po Obamovi zaplatit poplatky za vjezd do centra města

Populární starosta bude žádat amerického prezidenta o zaplacení poplatku za vjezd za jeho obrovskou limuzínu přezdívanou 'The Beast' a celou kolonu. Jedno z prezidentovy kolony nedávno vyvolalo na Ostrovech pozdvižení, když se v zaseklo na výjezdu z brány a nemohla jet dál, viz. .   
auto Barack Obama limuzína kolona

Skládačka značky Mercedes-Benz

Automobilová značka Mercedes-Benz uvedla na trh v Británii svůj zatím nejekologičtější stroj. Jde o skládací jízdní kolo Mercedes-Benz Folding Bike. Jedná se o moderní kolo se vším všudy - přehazovačka s osmi převody, kotoučové brzy a nezávislé přední i zadní odpružení. Luxusní skládačka je ideální do města, složit a rozložit kolo trvá pouhých pár sekund. Pokud jej složíte kompletně, zabere pouze 80x80x35 cm - snadno se pak vejde třeba do kufru auta.
Mercedes-Benz skládací kolo
Cena kola není právě nízká, stojí 1099 liber (v přepočtu asi 33 000 Kč). Například pro obyvatele Londýna se však jedná o ideální volbu - zaparkují své auto před částí, kde platí poplatky za vjezd, nasednou na kolo a nemusí platit poplatek 8 liber za vjezd. Pokud to tak budou dělat každý den pět dní v týdnu po šest měsíců, na kolo si rychle "vydělají" a ještě třeba zhubnou :). Faktem nicméně je, že jiné firmy nabízejí podobné skládačky mnohem levněji, a to i u nás - například Brompton. Ta lze navíc složit až na rozměry 56x55x25 cm při hmotnosti 11 kg.
Mercedes-Benz skládací kolo

 

Zkušenosti s elektromobilem Citroen C1 Ev’ie

Během dubna se na britský trh dostal čtyřmístný městský osobní elektromobil Citroen C1 EV'ie společnosti ECC. Jde o kompletně předělaný Citroen C1, kde namísto spalovacího motoru a nádrže tiše vrní elektromotor a hoví si těžké lithium-iontové baterie Thundersky. Ty jsou umístěny v přední a zadní části automobilu, takže obsah kufru zůstává stejných 139 l jako v případě benzinové verze. Elektromobil aktuálně otestoval britský motoristický magazín Autocar a udělil mu hodnocení 3,5/5. " se v mnoha ohledech chová stejně jako jeho benzinový protějšek," píše se v recenzi. Stejný názor pak má i známá britská fanynka Nikki Bloomfield, "Narozdíl od G-Wiz se v Ev'ie cítíte jako v normálním autě," píše ve své obsáhlé recenzi.
elektromobil Citroen C1 EV ie
Ačkoliv cena 14 000 liber (asi 420 000 Kč) je zhruba dvakrát vyšší než u benzinové verze, odhadované roční úspory na parkovném, silniční dani, spotřebovaném palivu a poplatcích za vjezd činí 6500 liber (asi 195 000 Kč). Zhruba za jeden rok jsou tedy zvýšené náklady zpět. Pak je ovšem třeba počítat také s životností baterií, která v případě elektromobilu Citroen C1 Ev'ie činí 3000 nabíjecích cyklů, tedy asi sedm let. Pak je nutné baterii nahradit - současná cena je 2800 liber (asi 84 000 Kč). Dojezd elektromobilu je 90 km a plné nabití zabere šest hodin.
elektromobil Citroen C1 EV ie
Celkově magazín Autocar ohodnitl elektromobil velmi dobře a nenašel závažnější chyby. To Nikki byla ve svém hodnocení mnohem kritičtější. Stěžovala si na problémový start, kdy elektromobil nereagoval okamžitě. Navíc měl problémy nabrat v kopci rychlost vyšší než 20 km/h při obsazení třemi lidmi. Dolů z kopce už se pak elektromobil řítil rychlostí 80 km/h, kdy podle Nikki posktytoval pocit stability a bezpečí. Brzy se však tenhle pocit měl při testovací jízdě zcela vytratit, když auto najednou nechtělo jet dál. Nechali ho tedy "vychladit" s tím, že se nejspíš přehřálo, jenže pak elektrický Citroen znovu kleknul uprostřed rušné křižovatky. Když auto kleklo potřetí, přesedla osádka do Toyoty Prius, shodla se, že má mnohem lepší zrychlení v elektrickém módu než celý Citroen C1 Ev'ie a vydala se nazpět do sídla ECC.

 

San Francisko chce zavést poplatky za vjezd do města

Auty přeplněné San Francisko znovu přemýšlí nad tím, že zavede poplatky za vjezd do města, podobně jako je tomu třeba v případě Londýna, Stockholmu nebo Milána. Motoristé jedoucí do města přes mosty Golden Gate nebo Bay Bridge by nejspíš byli první na ráně, což by je mělo přinutit k zamyšlení se nad ekologičtějšími způsoby dopravy - ať už je to automobil s nižšími emisemi a na alternativní typ paliva, nebo hromadná doprava. Nový systém poplatků by měl pak podpořit právě rozvoj projektů hromadné dopravy, pěší zóny, cyklostezky, snížit intenzitu dopravy a také snížit emise. "Smysluplný plán na zavedení poplatk je jedním obrovským krokem, který můžeme učinit směrem k ochraně našeho životního prostředí a zlepšení kvality našeho života," řekl k tomu starosta San Franciska Gavin Newsom. Pokud se v San Francisku podaří poplatky prosadit, stane se první americkou metropolí, která je zavede - a zřejmě ne poslední.
San Francisco - dálnice

 

veletrh e-SalonAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?