Solární dobíjecí stanice na japonských ostrovech Okinawa

Na japonských ostrovech Okinawa vzniká unikátní solární projekt. Město Miyakojima staví tři solární „pumpy“ pro dobíjení malých elektromobilů Honda MC-β. Vedení města doufá, že solární dobíjecí stanice ve spojení s elektromobily sníží závislost ostrovů Okinawa na dodávkách surovin, především benzínu.

Solární dobíjecí stanice ve městě Miyakojima
foto: Honda

Vzdálená japonská ostrovní území, jako je Okinawa, leží odříznuté několik stovek kilometrů od hlavních japonských ostrovů. Téměř veškeré suroviny je třeba na ostrovy dovážet loďmi. Životně důležitou surovinou je především ropa.

Jednou z charakteristických vlastností jižních japonských ostrovů je jejich slunné a teplé počasí. Ve město Miyakojima ročně svítí slunce průměrně 1860 hodin (ČR 1000 hodin) a intenzita slunečního svitu dosahuje 1500 – 1800 kWh za rok (ČR 950 – 1340kWh).

Nedostatek benzínu a dostatek slunečního svitu jsou doslova ideálním prostředím pro solární elektrárny a elektromobily. Stejný názor má také vedení města Miyakojima, průmyslový gigant Toshiba a automobilka Honda. Všichni tři partneři mají v plánu ve městě Miyakojima postavit solární dobíjecí stanice pro elektromobily.

Stavba solárních dobíjecích stanic je součástí projektu City Small-sized Electromotive Mobility Project*1 města Miyakojima. V rámci projektu plánuje ostrovní město podporovat malé a nenáročné elektrické dopravní prostředky, které potřebují ke své jízdě jen minimální množství elektrické energie.

Proč malé elektrické dopravní prostředky? Dojezdová vzdálenost na ostrovech Okinawa je velmi malá. K jízdě po ostrovech tak nepotřebujete obří SUV s výkonou klimatizací, pohonem 4×4 a spotřebou 20 litrů benzínu na 100 kilometrů.

U solárních nabíječek budou „tankovat“ malé elektrická vozítka Honda MC-β (Micro Commuter Beta). Minimalistický dopravní prostředek měří na délku pouze 2495 mm, hmotnost 400 kg a dojezd 80 kilometrů. Nejvyšší rychlost je 70 km/h.

Honda MC-β svými rozměry i výkony splňuje japonský segment aut nazývaný jako kei car. Majitelé kei car platí menší daně a mají možnost parkovat na vyhrazených místech ve městě.

„Tento experiment ověřuje potenciál společnosti nezávislé na CO 2 a reprezentuje ty činnosti Hondy, které se snaží realizovat „radost, svobodu a mobilitu“ a „udržitelnou společnost“, kde se lidé budou těšit ze života. Očekávám, že tato iniciativa bude sloužit jako spoušť pro lidi, aby znovu zvážili hodnotu nádherného přírodního prostředí ostrovů Miyakojima pro další a další generace,“ řekl při slavnostní otevření první solární dobíjecí stanice pan Takeo Kiuchi, vrchní vývojový pracovník Honda R & D.

Honda

Napsat komentář