Škoda začíná v ČR prodávat model Škoda Octavia ve verzi liftback

Po úspěšném startu modelu Škoda Octavia Combi přináší na český trh tuzemské zastoupení značky Škoda nově i karosářskou variantu liftback.

Čtvrtá novodobá generace modelu Škoda Octavia bude k dispozici ve výbavovém stupni Ambition se zážehovým motorem 1,5 TSI ACT/110 kW nebo vznětovým motorem 2,0 TDI Evo/85 kW se 6 st. manuální převodovkou za doporučenou prodejní cenu 596 900 Kč včetně DPH
foto: Škoda

Ve specifikaci Ambition se zážehovým motorem 1,5 TSI ACT/110 kW nebo vznětovým motorem 2,0 TDI Evo/85 kW (v obou případech se šestistupňovou manuální převodovkou) nyní startuje nově dostupná karosářská verze liftback na doporučená prodejní ceně 596 900 Kč včetně DPH.

Verze s motorem 2,0 TDI Evo/110 kW a sedmistupňovou dvouspojkovou automatickou převodovkou DSG s novým řazením shift-by-wire vyjde na 691 900 Kč. Všechny 3 motorizace lze párovat i s vyšším výbavovým stupněm Style, za který se připlácí 51 000 Kč.

Na přání jsou k dispozici také zvýhodněné pakety Ambition Plus za 15 000 Kč či Style Plus za 20 000 Kč, stejně jako řada dalších položek volitelné výbavy. V základní specifikaci bude nová Škoda Octavia 1,0 TSI/81 kW s 6 st. manuální převodovkou ve verzi liftback s nadstandardní výbavou k dispozici za doporučenou cenu 456 900 Kč včetně DPH, a to na konci první poloviny roku 2020.

V jeho průběhu se do prodeje dostanou i zákazníky oblíbené deriváty – verze Scout, sportovně laděné RS, varianta s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG) a poprvé v modelové řadě Octavia také plug-in hybridní verze v rámci rodiny elektrifikovaných vozů pod označením iV.

Verze liftback vykazuje součinitel odporu vzduchu cx od 0,24. Nová Škoda Octavia tak patří ve své třídě k vozům s nejlepší aerodynamikou na světě. Aerodynamické vlastnosti také přispívají k nižším hodnotám emisí CO2 a spotřeby paliva.

Auto nabízí v moderním interiéru ještě velkorysejší prostor. Jeho dominantou je dvouramenný volant, který může být na přání vyhřívaný. Poprvé jsou ve voze značky Škoda volitelně nabízena ergonomická sedadla, která nabízejí také elektricky ovládanou masážní funkci. Tato vrcholná verze ergonomických sedadel, která se může pochlubit pečetí kvality AGR (Iniciativa pro zdravá záda), obsahuje i funkci ventilace.

Absolutní novinkou ve vozech Škoda je na přání dodávaný head-up displej, který promítá důležité informace jako například aktuální rychlost jízdy, navigační instrukce, rozpoznané dopravní značky nebo aktivované asistenční systémy přímo na čelní sklo.

Na přání jsou nabízeny inovativní Matrix-LED světlomety, které umožňují mít za tmy neustále rozsvícena dálková světla, aniž by byli oslněni ostatní řidiči. V nabídce jsou také TOP LED zadní světla s osvětlenými krystalickými prvky a dynamickými směrovkami.

Nově jsou ve voze Škoda Octavia k dispozici Antikolizní asistent, Asistent při odbočování, Varování při vystupování z vozu nebo Varování před lokálním dopravním omezením. Infotainment systémy lze částečně ovládat gesty.

Zcela novým Simply Clever prvkem je pak komfortní plnicí hrdlo AdBlue, které u vozů vybavených vznětovým motorem dovoluje tankování kapaliny AdBlue také plnící pistolí určenou pro nákladní vozidla.

Autorizovaná prodejní síť již nyní přijímá objednávky na obě karosářské varianty. Od 30. ledna budou všichni autorizovaní partneři značky Škoda v ČR disponovat výstavními a testovacími vozy.

tisková zpráva

54 Comments on “Škoda začíná v ČR prodávat model Škoda Octavia ve verzi liftback”

      1. Aritmetiku jste ve skole zrejme vynechal. Nebo jak jste prisel
        Aritmetiku jste ve skole zrejme vynechal. Nebo jak jste prisel na to, ze nabijeni je drazsi nez tankovani? Asi jen tak v hospode u piva.
        15kwh/100km*4,50kc/kwh=67,50kc/100km. Elektrina Cez DC nabijeni.
        5,5l/100km*31kc/l=170,50kc/100km. Natural 95.
        Benzin je 2,5x drazsi.

          1. Pan redaktor pise nesmysly. Ionity ma v Evrope ca. 200
            Pan redaktor pise nesmysly. Ionity ma v Evrope ca. 200 nabijecek. Jsou urcene hlavne pro Porsche Taycan s 800VDc napetim. To aby se Porsche mohlo vytahovat, ze nabiji rychleji nez Tesla. V CR je jedna jedina. Kecy o eonu az 15kc jsou jen pro neregistrovane a na superrychle Vystrkov. I ta cena je doopravdy jen 13. Jinak je cena rychlonabijeni pri bezplatne registraci 6 kc. Pomale stoji 3kc. Takze si zapamatujte, bez znalosti tematiky vas kazdy oblbne a prosim nesirte ty lzi dale.

          2. trošku Vám to upřesním. Dle posledního sčítání bydlí
            trošku Vám to upřesním. Dle posledního sčítání bydlí v bytových domech 28% obyvatel ČR….
            Znám dost lidí, kteří barák prodali a koupili si byt. Má to totiž pro ně spoustu výhod. Bohužel taky pár nevýhod mezi které platí, že si třeba neopečou buřtík na zahradě nebo si nenabijou doma své EV a budou odkázáni na veřejnou síť, tak jako dosud u spalováku…:)

            A ten článek z Vašeho odkazu na info.cz jsem taky četl a jsou to nesmysly a čísla uváděná pouze v extrémech. Autor toho článku si neuvědomil, že mu někdo neznalý může i uvěřit… 🙂

            1. Existuje spousta lidí, kteří sice mají barák, ale přesto
              Existuje spousta lidí, kteří sice mají barák, ale přesto nemají garáž a pokud si nerozbourají minimálně 1/3 domu tak si ji ani nepostaví. Jedná se o řadovky ve městech z cca první republiky které na délku ulice mají vchod plus jednu místnost (např. https://goo.gl/maps/jV9tuJJCUrHoLN5HA nebo příklad z Prahy https://goo.gl/maps/pzpjgMJxnLhEqh1X8 ). Takže ani všichni vlastníci domů si nemůžou nabíjet v garáži.

              Případně existují i lidé, kteří vlastní garáž, ale ta je klidně i na opačném konci města. Z práce koukám na blok 200-300 garáží ke kterým je nejbližší obytná budova minimálně 1 km daleko.

              1. Pokud neni pred barakem zakaz parkovani, tak je mozne si tam
                Pokud neni pred barakem zakaz parkovani, tak je mozne si tam zavezt 230V zasuvku. Bud vzduchem, nebo po chodniku, pokud tam nechodi moc lidi. Existuji i pochuzne kabelove kanalky. Nebo se domluvit na urade a ulozit kabel do chodniku. Nekdy je chodnik spis tankodrom a pak by to nemel byt snad problem. Vse zalezi na okoli. No a ty garaze za mestem nemaji el. pripojku?

                1. Pokud máte takovýchto domečků co jsou dlouhé 6-10 metrů
                  Pokud máte takovýchto domečků co jsou dlouhé 6-10 metrů celou ulici a majitelé mají více než jedno auto, tak rozhodně nemáte zajištěné že zaparkujete před svýmm domem. Parkování se v takovém případě moc neliší od bytovky.

                  Ty garáže za městem určitě mají připojku, ale pochází z doby, kdy majitel jednou za 2-3-4 týdny přijel ke garáži mhd a vzal auto a rodinu na výlet a po návratu za odjel od garáže domu mhd. Takto už auto nikdo neprovozuje. Ty garáže dnes slouží jako skladště kde jsou zimní kola, motorky, kabriolety a bordel co se do bytu v bytovce nevešel, takže z pohledu EV jako by ta garáž nebyla i když její majitel někde ve statistice vyskakuje jako majitel auta a garáže, tedy ideální kombinace pro EV.

                2. Nekde to asi nebude lehke. Pak se musi pockat az se EV vic
                  Nekde to asi nebude lehke. Pak se musi pockat az se EV vic rozsiri a s tim pribude velke mnozstvi nabijecek. V Holandsku bydli mnoho lidi ve mestech a presto to tam funguje.

                3. Nove obytne domy maju podzemne parkovisko, kde maju vlastnici
                  Nove obytne domy maju podzemne parkovisko, kde maju vlastnici bytov svoje parkovacie miesta, kde je mozne instalovat wallboxy.
                  Odber zdielat s bytom, alebo si zariadit osobitne odberne miesto.
                  Niekedy to sice naraza na odpor petroheadov v baraku, no aj to sa casom podda.

                4. Například Praha chce dávat nabíječky do lamp. To by
                  Například Praha chce dávat nabíječky do lamp. To by částečně problém vyřešilo. Jedna lampa bude stát asi 750 tis. Je to spíše síť nabíječek a k tomu lampa jako bonus. Stejně Praha neví co s penězi, protože se nestaví nové silnice.

                5. To ať za ty peníze koupi raději 1 a půl citiga….a
                  To ať za ty peníze koupi raději 1 a půl citiga….a nabíjí to ze zásuvky za 50kc…

              2. to určitě ano, každopádně platí, že každý bydlí
                to určitě ano, každopádně platí, že každý bydlí podle svých možností a potřeb a nikdo nikoho nenutí takovou řadovku bez místa pro auto kupovat – před koupí si prostě jen zvážím plusy a mínusy. Nehledě na to, že i tak to taky vyjde na pořádný balík.
                Jen příklad: pokud budete dnes žádat o stavební povolení na novostavbu RD, musíte si vyřešit (krom přípojek energií, vody, kanalizace atd. taky parkování min. dvou os. aut mimo veřejný prostor, jinak nedostanete stavební povolení…
                A to s těma garážema není neřešitelné. Netvrdím, že je to řešitelné jednoduše, ale jak se říká kdo chce hledá způsoby, komu se nechce hledá důvody… 🙂

                1. Je hezké že nový dům ať už bytový nebo rodinný bez
                  Je hezké že nový dům ať už bytový nebo rodinný bez vyřešeného parkování nepostavíte, ale co s těmi co už stojí ? Všechny zbourat ?

                  Na co jsem chtěl upozornit, je že přestože v bytových domech bydlí 28% obyvatel (což se mě trochu nezdá), tak to neznamená že 72% může vesele nabíjet v garáži. Realita není tak optimistická.

                2. realita je prostě taková, že pro většinu lidí u nás
                  realita je prostě taková, že pro většinu lidí u nás platí, že kdo jen trochu chce, tak si svůj problém zvládne vyřešit. A to je optimistické… 🙂

    1. Prakticky se o, zdražení nejedná. Ta cena 430 byla za
      Prakticky se o, zdražení nejedná. Ta cena 430 byla za základní výbavu a stejně skoro všichni kupovali ten paket top a to bylo za 450. No a 30000 vám dá dealer slevu, ekobonus nebo vám za tu cenu nainstaluje wallbox.

      Takže pokud chcete, máte to za 450.

    1. Tady je kompilace ruznych setkani s
      Tady je kompilace ruznych setkani s TMY.
      https://insideevs.com/news/392452/video-tesla-model-y-spy-image-overload/
      Akorat me vadi, ze nikdo nefoti tak, aby se dalo porovnat podle jinych aut jak bude dlouhe. Nekdo tvrdi ze 5,01m. To je asi nesmysl. Na fotkach stalo vedle jinych aut a kdyby se nafotil predek a zadek s tim druhym autem v pozadi, pak by se dala delka urcit podle znamych proporci toho druheho auta. No nic, zustava to napinave.

Napsat komentář