Škoda Enyaq iV, první elektrické SUV značky Škoda, je jedním z nejbezpečnějších vozů s nejvyšším skóre.
foto: Škoda
V testu nezávislého sdružení European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) získala Škoda Enyaq iV nejvyšší hodnocení pěti hvězdiček. Se ziskem 86 % z maximálně možného počtu bodů se jedná o jeden z nejbezpečnějších vozů, který je v současnosti k dispozici.
Kromě toho dosáhl elektromobil Škoda Enyaq iV s 94% hodnocením ochrany dospělých cestujících a s 89% hodnocením ochrany dětské posádky dosud nejlepšího výsledku v testu Euro NCAP.
První model značky ŠKODA na bázi modulární elektrifikované platformy koncernu Volkswagen tak i po zpřísnění hodnotících kritérií pokračuje v řadě špičkových výsledků v referenčním testu bezpečnosti. Pětihvězdičkové hodnocení již dříve dosáhl bestseller značky Škoda model Octavia, dále kompaktní model Scala a rovněž SUV vozy Kodiaq, Karoq a Kamiq.
Nová Škoda Enyaq iV dosáhla vynikajících výsledků v rozsáhlých nárazových a bezpečnostních testech organizace European New Car Assessment Programme (Euro NCAP), a to zejména v hodnocení ochrany posádky.
S 94 % maximálně možného dosaženého počtu bodů za ochranu dospělých ve voze a s 89 % za ochranu dětských pasažérů dosáhlo první čistě elektrické SUV značky Škoda absolutně nejlepšího hodnocení testu Euro NCAP, i přesto, že hodnotící kritéria byla v roce 2020 opět zpřísněna.
Ve všech dalších oblastech a stejně tak i v celkovém hodnocení ve výši 86 % maximálního možného počtu bodů se ENYAQ iV pokaždé umístil mezi nejlepšími.
Na palubě vozu Škoda Enyaq iV je k dispozici až devět airbagů včetně centrálního airbagu mezi předními sedadly a komplexní ochrana cestujících Proactive Occupant Protection. Četné moderní asistenční systémy v mnoha situacích varují před možnou kolizí a dokonce ji aktivně pomáhají předcházet nebo minimalizovat její následky.
Patří mezi ně například Front Assist s prediktivní ochranou chodců a cyklistů, Asistent změny jízdního pruhu (Side Assist) včetně Asistenta pro vyparkování (Rear Traffic Alert), dále Antikolizní asistent, Asistent při odbočování a funkce Varování při vystupování z vozu.
Travel Assist řidiči aktivně pomáhá s řízením v podélném a příčném směru a vedle adaptivního tempomatu (ACC) rovněž zahrnuje Adaptivní vedení v pruhu s detekcí práce na silnici, Asistenta při jízdě v kolonách a také Nouzového asistenta (Emergency Assist). Na přání je pro model ENYAQ iV k dispozici i head-up displej, ve kterém ŠKODA poprvé využívá rozšířenou realitu, a full LED Matrix světlomety.
European New Car Assessment Programme (Euro NCAP) je sdružení ministerstev dopravy, automobilových klubů, svazů pojišťoven a výzkumných ústavů z osmi evropských zemí, založené v roce 1997. Konsorcium má sídlo v belgické Lovani (Leuven).
Provádí bezpečnostní testy aktuálních modelů automobilů a hodnotí jejich aktivní a pasivní bezpečnost. V uplynulých letech se testy postupně zpřísňovaly a nyní zahrnují několik scénářů kolizí. Zatímco dříve se hodnotily výhradně výsledky nárazových testů, dnes se do výsledku stále výrazněji promítá i hodnocení aktivních bezpečnostních a asistenčních systémů.
halda enypšouků v testu
halda enypšouků v testu 😉
https://www.garaz.cz/clanek/164-zamysleni-nad-skodou-enyaq-21006005
Hezky splněná povinnost – good show
Hezky splněná povinnost – good show
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Škoda ENYAQ iV
Euro NCAP Crash & Safety Tests of Škoda ENYAQ iV 2021
https://www.youtube.com/watch?v=sPP1n95Dcqo
Kolik tun CO2 na 10kkm vyprodukuje autopopelnice :
Benzín
Kolik tun CO2 na 10kkm vyprodukuje autopopelnice :
Benzín přes 2 tuny CO2
Diesel přes 1,5 tuny CO2
LPG přes 1,3 tuny CO2
CNG přes 1,0 tuny CO2 …
https://fdrive.cz/clanky/kolik-oxidu-uhliciteho-vypousti-vozidlo-do-ovzdusi-velke-srovnani-podle-pohonu-6874
ale porát zůstává že CO2 je politycký fejk jak zlikvidovat autopopelnice a nastolit elektromobily 😉
Možná tuhle stránku na výpočet emisí všichni znají,
Možná tuhle stránku na výpočet emisí všichni znají, ale kdyby ne, tak tady je. 🙂
https://climobil.connecting-project.lu/
pekně přebarvená mazanina to běžnýmu člověku nic
pekně přebarvená mazanina to běžnýmu člověku nic neřekne a proto coo?? no jezdí nadále fpopelnici 😉
Oktávka může být těžko nejbezpečnější vozidlo, když
Oktávka může být těžko nejbezpečnější vozidlo, když to nezvládne ani tak základní věc jako losí test.
Možnost bezpečně se vyhnout je v mém pohledu daleko lepší, než nějaká aktivní a pasivní bezpečnost.
Body nahonili tím, že nejde vypnout asistent jízdy v
Body nahonili tím, že nejde vypnout asistent jízdy v pruzích a zvuk řehtačky :-/
Jo a ještě agresivní blikající maskou, jsem chtěl říct.
blikající maska umožnuje jet vyšší rychlostí díky
blikající maska umožnuje jet vyšší rychlostí díky jonyzaci vzuchu před károu 😉