Škoda Citigo E: první elektromobil značky Škoda, dojezd 300 km

Stejně jako Volkswagen, i Škoda Auto chce do roku 2025 výrazně rozšířit nabídku aut na elektřinu. Budou mezi nimi nové e-Citigo a Superb PHEV.

Bude se jmenovat Škoda e-Citigo nebo Škoda Citigo E. Na trhu bude zřejmě koncem roku 2019 a nabídne dojezd až 300 km na jedno nabití.
foto: Škoda

Zatím není jasné, jak přesně Škoda svá nová auta do zásuvky pojmenuje. Prozatím víme, že elektromobily nebo možná elektroauta Škoda obecně nebudou mít vlastní značku. Jako třeba „i“ u BMW nebo EQ u Mercedesu.

Škoda Superb Plug-in Hybrid přijde na trh už příští rok, spolu s modernizovaným Volkswagen Passat GTE. Obě auta by mohla nabídnout asi 13kWh baterii a dojezd až 70 km čistě na elektřinu.

Pohánět je přitom bude 1,4l benzinový motor TSI (115 kW), elektromotor (85 kW) a celkový výkon systému bude 160 kW. Současná verze Passat GTE plug-in hybridu má pouze 9,9kWh baterii a dojezd k 50 km na elektřinu.

Později by neměl být problém plug-in hybridní pohon integrovat také do modelů Octavia, Kodiaq ši Karoq. Šéf představenstva Škoda Auto Bernhard Maier nedávno na autosalonu v Šanghaji prohlásil, že začíná doba elektrická, a že elektrifikace je nevyhnutelná.

Prvním elektromobilem se značkou Škoda by mělo být Citigo E (možná ale také „e-Citigo“). Spekuluje se, že na trh dorazí v roce 2019 a rovnou s dojezdem kolem 300 km. To by mělo znamenat zhruba souběžný facelift Volkswagen e-Up! na podobné parametry, a samozřejmě i u Seat e-Mii.

Už v roce 2020 se má v Mladé Boleslavi začít vyrábět elektromobil vycházející ze studie Škoda Vision E, která byla představena na autosalonu v čínské Šanghaji.

151 Comments on “Škoda Citigo E: první elektromobil značky Škoda, dojezd 300 km”

  1. Na trhu se teď objevily starší verze BMW I3 s malým
    Na trhu se teď objevily starší verze BMW I3 s malým dojezdem cca 150 km v reálu za slušné ceny cca 500 tis. Kč (ročník 2016 a lepší). Asi proto, že jsou už jiné nové s větším dojezdem.

    Měl bych o něj zájem, protože bydlím na Praze 1, 2 a 3, jak tu bylo řečeno a jezdil bych jen v Praze a do 40 km za Prahu. Navíc můžu dobíjet v domě.

    Nemá někdo názor na tento vůz pro tenhle účel, event. nějaké zkušenosti?
    Dík

        1. Je spousta rozměrů pneu na BMW i3, stačí zajít k
          Je spousta rozměrů pneu na BMW i3, stačí zajít k dealerovi a můžete mít to samé co i3s nebo i3 rex. Není problém to dodatečně schválit a dopsat do TP.
          Výrobci jsou pouze tři a jeden z nich dělá pouze zimní.
          A cena rozhodně není vysoká.
          Pokud se díváte pohledem šířky nejrozšířenějšího typu 155, drahé jsou, ale pohledem průměru 19 palců jsou zase levnější než jiné 19″.
          A mají slušnou trvanlivost.

          1. Můžete být konkrétní, které konkrétní klasické gumy
            Můžete být konkrétní, které konkrétní klasické gumy sedí na i3?
            Ptal jsem se dnes dealera, ten mě dal i kontakt do BMW ČR a jediná jejich odpověď je ta, že pouze rozměry pneu, které mám již zapsané v TP jsou jediné povolené a jiné další rozměry povolené nejsou.
            Tj. na přední nápravě:
            155/70 R19 a 155/60 R20
            a na zadní nápravě:
            155/70 R19, 175/60 R19 a 175/55 R20.

            Hledal jsem i dále na netu a nemohu najít, že by tam šly dát jiné rozměry…

            Všechny výše vyjmenované rozměry jsou pouze pro i3, nejedná se o klasické rozměry pneu…

      1. BMW i3 za 500 tisíc vč. Dph se sehnat dá. Já sám jsem si
        BMW i3 za 500 tisíc vč. Dph se sehnat dá. Já sám jsem si ji za ty penize dovezl a jsem velmi spokojen. A za ty peníze vím o dalších kouscích. Ano,ty dveře jsou pro neustále vystupování a nastupování ne zcela ideální, ale na druhou stranu vám děti neotevřou sami dveře a nevběhnou při vystupování pod auto. Já mohu jen doporučit.

    1. Tak to máte ideální konstelaci. Tedy pokud se těch po
      Tak to máte ideální konstelaci. Tedy pokud se těch po Praze a 40 km za Prahu nedá dojet rozumně MHD, protože osobně do Prahy už od vzniku Pendolina jezdím z Ostravy autem jen z musu a v době nejvyšší nouze a za trest. Jinak na hlavák vlakem (včíl si vyberu ještě ze 3 dopravců) a dále metro, tramvaj, bus, rekolo, pěškobus. Každopádně BMW i3 i se slabší baterkou můžu, viz můj test zde na hybrid.cz. Malá Tesla, nejen do města,

      1. Vozím 2 děti a jejich batožiny několikrát denně a není
        Vozím 2 děti a jejich batožiny několikrát denně a není to taková tragédie. Většinou vyhazuju buď u chodníku nebo najdu z aspoň jedné strany volno, takže v pohodě. Ježka v kleci si s dětma zahrajeme tak jednou za 2-3 měsíce.
        Kufr je malej, to je fakt, ale vejde se mi do něj 2 batohy a trombón a když sklopím jednu sedačku, tak i golfový bag s vozíkem. 🙂
        Gumy jsou dražší, naštěstí ne zas tolik, abych kvůli tomu odcházel jinam. Je to BMW, nemůžete očekávat láci jako na Nissana.

        Spíš mne točí ten jejich adaptivní tempomat na bázi single-eye kamery. Naprosto naho*no. Stačí aby trochu do kamery zasvítilo slunce a už se vypíná s chybou. Zlaté řešení přes klasický radar v masce chladiče…

      2. S i3 jezdím denně již rok a půl a vozím ráno dvě děti
        S i3 jezdím denně již rok a půl a vozím ráno dvě děti (školou a školkou povinné) a nastupování je v pohodě. Problém nastane pouze při zastavení v malé mezeře u nákupáku (nemáte se jak dostat z otevřených dveří) a při vstupování ze zadních sedadel (přední sedadla se musí odpoutat) = je to prostě coupé.
        Gumy jsou cenově v pohodě, kupoval jsem Nokiany 155/70 R19 za 2.665,- Kč bez DPH za kus, tzn. cena dobrá.
        Auto s malou baterkou jsem měl na testování ze Zlína a dojel jsem do Prahy v pohodě. V zimě jsem to sundaval ráno z nabíječky s dojezdem 92 km. V létě to může být 120 – 140 km (reál). Aktuálně mám silnější baterku a v zimě je to 150 – 176 km a v létě 200 – 225 km. Stačí, ale vyjet za Prahu a dojez leze nahoru. Rekord byl 245 km a dojezd byl 22 km 🙂
        Takže pohoda a běž do toho, to auto je sci-fi !

        1. Ne díky,měli jsme to moa půjčcené a celkově nevyhovovalo
          Ne díky,měli jsme to moa půjčcené a celkově nevyhovovalo – malej kufr je problém – dva batohy a trombon jsou málo a ty dveře nedávám – u školky jsem s tím měl co ráno ježka v kleci, jak z toho vylezeme – jsou tam parkovací místa ještě horší, jak u obchoďáku – klasické dvoudveřové dlouhé dveře coupé bych ocenil lépe

  2. Já myslím že Šáde zas kecá :)))) Jinými slovy „já bych
    Já myslím že Šáde zas kecá :)))) Jinými slovy „já bych toho chtěla…“ ale co bude, kde to bude a zakolik panáčku zakolik :)))

    Já bych chcel Vochcávku Elektrik jako byla ta z roku 2011 😉

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/skoda-octavia-green-e-line/

  3. Pokud bude e-citigo využívat stejnou techniku jako e-up
    Pokud bude e-citigo využívat stejnou techniku jako e-up (což určitě bude), tak pouhým upgradem článků současné verze e-up (25 Ah) na novou generaci panasonic článků (60 Ah), by mohli dosáhnout celkové kapacity zhruba až 37 kWh. Což je na městské auto dostatečné. Také by tomu odpovídal udávaný dojezd 300 km.

      1. Uvěřím až uvidím a projedu se. Bráno z hlediska dojezdu
        Uvěřím až uvidím a projedu se. Bráno z hlediska dojezdu 40 kWh Renault ZOE (a navíc se jim tam ty baterky opravdu vlezly) to není až taková fantasmagorie, ale ZOE se dělá už nějaký pátek a pochybuji, že Škoda s koncernovým eUP má jejich zkušenosti a technologii.

        1. Dočkáte se,
          Bude to 36 kWh (využitelných 31,5 kWh) z

          Dočkáte se,
          Bude to 36 kWh (využitelných 31,5 kWh) z aktuálního E-Golfu. A ten můžete vesele rychlonabíjet opakovaně za sebou, nepřehřívá se tak jako výrobek zkušeného výrobce z Japonska. Jediné co bych ocenil je vyšší palubní napětí, při maximálním nabijecim proudu 125 A, u 50 kW stanic to celkem znatelně snižuje reálný nabíjecí výkon..
          .

          1. Nedávno jsem absolvoval cestu 600 km s novým e-golfem (35,8
            Nedávno jsem absolvoval cestu 600 km s novým e-golfem (35,8 kWh). 95% dálnice (120 km/h) + zbytek okresky. V autě cestovaly 4 osoby s plným zavazadlovým prostorem. Bylo nutné nabíjet každých 150 km (vybíjeno z 90%SOC do 20%SOC). Při třetím rychlonabíjení se už doba nabíjení prodloužila na 1h+ z obvyklých 40 min a čtvrté rychlonabíjení bylo téměř nekonečné (auto do akumulátoru pustilo max. 20 kW). Z této zkušenosti usuzuji, že nový golf se hodí do nájezdů max. 500 km/den. Dovolím si také tvrdit, že nový Leaf by měl s podobnou cestou větší problém, neboť s energií z akumulátoru vyloženě plýtvá.

              1. S novým Leafem zkušenost s dlouhou trasou nemám, ale dle
                S novým Leafem zkušenost s dlouhou trasou nemám, ale dle #rapidgate jsem si zjistil jeho problémy. VW e-golf na tom tak špatně není, ale aktivní cooling by mu rozhodně prospěl. Pokud by měl golf zmíněný aktivní cooling a +20 kWh bylo by to téměř dokonalé auto.
                Nyní k cestě:
                Start: Šumperk (95%SOC) – Brno Nissan JPN (17%SOC),
                Brno Nissan JPN (92%SOC) – Vídeň Lidl (21%SOC),
                Vídeň Lidl (91%SOC) – Gleisdorf Lidl (15%SOC),
                Gleisdorf Lidl (96%SOC) – Klagenfurt Kelag (19%SOC),
                Klagenfurt Kelag (90%SOC) – Bovec (42%SOC) Cíl.
                Celkem dle mapy.cz 675km
                Čas zhruba 11 – 12h (včetně nabíjení).
                Cestovalo se o víkendu při teplotách >20°C.
                První a druhé rychlonabíjení bez znatelného zpomalení.
                Třetí a čtvrté už čas strávený na nabíječce prodloužilo.

                1. Nabjeni ve Vidni bylo na Davidgasse u Lidlu? A Gleisdorf byl
                  Nabjeni ve Vidni bylo na Davidgasse u Lidlu? A Gleisdorf byl taky zadarmo? Divam se na Plugshare a chtel bych nejak zjistit, jestli to nabijeni, co tam je zadarmo, je opravdu zadarmo (nekde je CCS omezene na 22kW vykonove). Diky moc

                2. Vídeň – Davidgasse 47, 1100 Wien, Österreich
                  Stanice je

                  Vídeň – Davidgasse 47, 1100 Wien, Österreich
                  Stanice je zdarma a není výkonově omezená (je aktivní pouze v provozní době prodejny).

                  Gleisdorf – Ziegelgasse, 8200 Gleisdorf, Österreich
                  Opět zdarma a aktivní v provozní době.

                  Klagenfurt – Kassingasse 14, 9020 Klagenfurt am Wörthersee, Austria
                  Také zdarma
                  Villach – Industriestraße 2, 9241 Wernberg, Österreich
                  Zdarma
                  Poslední dvě stanice jsem využil při zpáteční cestě.
                  Využívám PlugShare a ChargeMap

                3. Kdyz jste v zahranici, jake karty pouzivate k odemceni stojanu
                  Kdyz jste v zahranici, jake karty pouzivate k odemceni stojanu (az na Lidl stojany, ktere jsou odemknute). Diky moc

                4. Používám pouze aplikaci intercharge (Hubject). Většina
                  Používám pouze aplikaci intercharge (Hubject). Většina zahraničních stanic tuto platformu podporuje (v budoucnu by to měla podporovat i EVMapa).
                  Přijedu ke stanici – spustím aplikaci – načtu QR kód – vyberu požadovaný čas nabíjení – zaplatím přes PayPal – nabíjím.

                5. Kolik měly maximum ty nabíječky u Lidlu? Nebylo to náhodou
                  Kolik měly maximum ty nabíječky u Lidlu? Nebylo to náhodou jen 22kW? Třeba v Německu Kaufland má 50, ale ALDI sud jen 22 kW.

                6. Přesné maximum bohužel nemám jak zjistit. Výkon jsem si
                  Přesné maximum bohužel nemám jak zjistit. Výkon jsem si pouze dopočítával po 10-15 min nabíjení (dodané kWh a čas). Rozhodně je ale možné ze zmíněných stanic dostat >40kW. U některých stanic nastane omezení v případě, pokud se připojí druhé auto na AC. Zobrazí se hláška, že nabíjení započne po dokončení nabíjení prvního vozidla. Naopak u jiných stanic není problém nabíjet např. e-golfa a ZOE plným výkonem zároveň.

                7. Na stanici je štítek s max. výkonem.
                  Na stanici je štítek s max. výkonem.

                8. To máte pravdu, ale všechny stanice, které jsem využil u
                  To máte pravdu, ale všechny stanice, které jsem využil u prodejen Lidl byly ABB Terra 53 CJG, tedy stanice schopné dodat až 50 kW DC a 43 kW AC současně. Záleží pouze na rezervovaném příkonu, který má v dané lokalitě provozovatel k dispozici. Pokud má k dispozici pouze např. 3x63A, tak nabíječka může maximálně nabíjet výkonem 44kW.
                  Samozřejmě je možné, že se někde vyskytují i ABB Terra 23 CJG, ale zatím jsem je neviděl.

                9. Už jsem si nabíječku dohledal, přesto děkuji za
                  Už jsem si nabíječku dohledal, přesto děkuji za odpověď.
                  Šlo mi o to, že pokud by to byla nabíječka s max. výkonem 22kW, pak by to vysvětlilo to delší nabíjení…
                  Možná by bylo pro příště dobré použít nějakou aplikaci, kde bude vidět průběh nabíjení a případně i omezení vozidlem, které vidím u IONIQa. U MiEVA používám CanIon, u IONIQa používám Torque Pro.

                10. Lidl (aspoň ten na Barrandově) jede 50 kW. Osobně
                  Lidl (aspoň ten na Barrandově) jede 50 kW. Osobně vyzkoušeno.

                11. ALDI sud má jen 22 kW schválně, je dohledatelný rozhovor s
                  ALDI sud má jen 22 kW schválně, je dohledatelný rozhovor s nimi, kdy opravdu zjišťovali, jak dostat ke svým prodejnám elektromobilisty. Zásuvky se neosvědčily (problém s malými palubními nabíječkami, zákazníkovi se na necelou hodinku nechtělo ani vytahovat kabel od výrobce, když tam dostal za hodinu jen 2 kWh), klasická 50 kW rychlonabíječka byla moc náročná na příkon a současně zákazník nestihl nakoupit (15-25 minut obvyklé nabíjení, nepřijížděli s prázdnou, blokovali pak nabití na 80% stojan). Takže +-22 kW výkon jim přišlo tak akorát, obvykle jsou před obchodem 2 takové „línější“ rychlonabíječky. Majitel by se měl vrátit s nákupem a auto skončit nabíjení v době, kdy ho ukládá do kufru.

                12. Máte pravdu Radovane, takto to i já vidím jako rozumné.
                  Máte pravdu Radovane, takto to i já vidím jako rozumné. Kéž by to takto bylo u našich prodejen.

            1. Dobrý den,
              firemním E-Golfem (týrá ho kde kdo) jsem v

              Dobrý den,
              firemním E-Golfem (týrá ho kde kdo) jsem v prosinci 2017 urazil na 4 rychlonabíjení (po 180 až 200 km) vzdálenost 700 km (z Opavy na poloostrov Hel). 90 % po dálnici 110 km/h na tachometru venku 0 až -5°C. Celková doba trvání cesty 12:40 minut. Zastávky na Greenway jsme měli naplánovany na jídlo a krátkou návštěvu měst. Na palubě dva dospělí zavazadlo na tři dny a krabice s cukrovím 🙂
              E-Golf nerad rychlosti nad 100 km/h a rozdíl ve spotřebě mezi 110 km/h a 120 km/h je až nečekaný (při 140 km/h neujede víc jak 129 km). Na palubě jsem měl pořád nastaven standardní režim a topil na 22 až 23 °C (má tepelné čerpadlo). 2 x mi to zarazila želva :). Během prvních 80% jsem nikdy nezaznamenal nižší nabíjecí výkon než 35 kW (max 42 kW) Ale byla docela zima.
              Mimochodem během 14 dnů jsem s ním nalítal necelých 4000 km a nikde mne nenechal na holičkách.

              Stejná cesta mne čeká teď v létě, ale s novým kusem už mým. Ten ale poveze vzadu ještě 2 kola na tažném zařízení. Až budu mít cestu přes Šumperk tak Vám pak povím více.

              Co Mohelnice s kolika kW aktuálně můžu ve škole počítat přes CCS2 ?

              1. To je moc hezké, mohli bychom Vás poprosit o nějaký
                To je moc hezké, mohli bychom Vás poprosit o nějaký detailnější popis cesty, který by pak vyšel zde na hybrid.cz? Jsou to zkušenosti k nezaplacení a ostatní se jednal něčemu přiučí, druhák získají informace co dělat a co už ne. Každá věc má své limity a optimální použití. Děkuji,

                1. Nemáte zač. Není to žádný román, jen pár
                  Nemáte zač. Není to žádný román, jen pár vzpomínek.
                  Mimochodem, před zpoplatnění Greenewaypl jsme se do Wroclawi skutečně s dětmi na 3 dny vrátili. Stalo to za to. Známí pak zvládli cestu domů k Praze (241 km) E-Golfem bez problémů na jeden zátah.

                1. Pouze na nesení kol apd. Nikoliv na tažení přívěsu.
                  Pouze na nesení kol apd. Nikoliv na tažení přívěsu. Podobně jako Tesla S…

                2. Vozejk 🙂 na taznym je zakazany za EV v cele EU. Kola ne.
                  Vozejk 🙂 na taznym je zakazany za EV v cele EU. Kola ne.

                3. Bezva :(, takže dokud to nepovolí je jasný, že doma EV
                  Bezva :(, takže dokud to nepovolí je jasný, že doma EV nebude, vozejk potřebujeme, kvůli baráku a zahradě

                4. Nevěřte všemu, co se na netu píše. Zvláště, pokud se
                  Nevěřte všemu, co se na netu píše. Zvláště, pokud se odvolává na známého nebo známého známého. 🙂
                  Jelikož nebyl schopen doložit žádný předpis, který by to zakazoval, po EU jezdí hromada Tesel X s tažným, tak je velmi nepravděpodobné, že by tomu tak bylo.

                5. No vzhledem k tomu, že mám osobní zkušenost, kdy vím, že
                  No vzhledem k tomu, že mám osobní zkušenost, kdy vím, že x aut stejného typu jako máme doma má závěs a nám ho nepovolili (oficiální cestou), stejně jako rozměr pneumatik, tak si nedělám iluze, že je to není možné

                6. Pro Tesla X je pokud vim povoleny. Dokonce celkem tezky.
                  Pro Tesla X je pokud vim povoleny. Dokonce celkem tezky.

                7. Ja to nijak nezjistoval nepotrebuji ho. Kamos mi rikal ze
                  Ja to nijak nezjistoval nepotrebuji ho. Kamos mi rikal ze udajne je to celoplosne ma nastudovane EU smernice.Jak to je kdyz to mame povolene ve velkem technicaku nevim je to rozpor.. dal to neresim kdyz to nemam ani na kola 🙂 super je ze napajim astrovercajk v terenu 🙂

                8. Tak ať si to kámoš nastuduje pořádně, ju?
                  Tak ať si to kámoš nastuduje pořádně, ju?

                9. Tak ho, prosím, požádejte o zdroj a vložte to sem. Nebudu
                  Tak ho, prosím, požádejte o zdroj a vložte to sem. Nebudu jediný, kdo si to rád přečte. Děkuji.

                10. Takze vim pres znameho z technicke univerzity v liberci kde
                  Takze vim pres znameho z technicke univerzity v liberci kde testuji technologie atd.. Takze to je duveryhodny zdroj rekl bych 🙂

                11. A jak to má teda Bjorn když za Xkem tahá kde co od
                  A jak to má teda Bjorn když za Xkem tahá kde co od přívesů s autama po lodě a já nevim co ještě? Norsko sice není úplně v EÚ, ale stejně to tam asi povolený je.

                12. Sam jsi si odpovedel 🙂 neni v EU to jsme take probirali, tam
                  Sam jsi si odpovedel 🙂 neni v EU to jsme take probirali, tam je to povolene. Jinak jeho kamarad ma peugeota iona 🙂 ale ne tento 🙂 jinej.

                13. A Slovensko také není v EU?
                  A Slovensko také není v EU?

                14. Ještě by to mohlo být skrz národní předpisy třeba.
                  Ještě by to mohlo být skrz národní předpisy třeba. Například je obecný problém se čtyřkolkami že to co se třeba může tady, tak třeba nesmí na silnici u sousedů a snad někde je na to třeba papír na motorku, jinde na auto… Není to tak jednoduché, navíc je ještě otázka jak je to třeba u importovaných aut ze zahraničí, nevím jestli ony Tesly nejsou například koupeny v US a sem přivezeny, pak by s tím asi problém nebyl. Možná se na to u některých modelů dala dodělat homologace atd. Opravdu bych se ale nedivil kdyby se na začátku předpisy o tom nezmiňovaly, když vezeme jak EV ještě nedávno vypadala a jak to mělo podle některých automobilek vypadat. Na začátku éry spalováků asi taky nikdo nečekal že za autem bude chtít někdo tahat malý vozík, že na to přece jsou koně a lokomobily.

                15. Dovoz do EU americke verze tesly se nedoporucuje jine dily
                  Dovoz do EU americke verze tesly se nedoporucuje jine dily normy atd..

                16. Nemá smysl si vymýšlet další konstrukty nad neurčitým
                  Nemá smysl si vymýšlet další konstrukty nad neurčitým tvrzením, když Alien5 nebyl schopen doložit konkrétní předpis. Hlavně on tvrdí, že je to celoevropský předpis, který tažné za EV zakazuje.
                  Pokud nedoloží konkrétní nařízení, které tažné na EV zakazuje, tak mám za to, že tažné je povolené (i vzhledem k tomu, že tu jezdí legálně Tesly X s tažným zapsaným v TP).

                17. Ono se píše a říká ledacos, například z tohoto článku
                  Ono se píše a říká ledacos, například z tohoto článku vyplývá že TM3 bude stát s autopilotem a ve verzi AWD kolem 950 tisíc 🙂 pak se autor asi probudil.

                  www . zavolantem.cz/tesla-model-3-predstavena-elektromobil-stredni-tridy-koupite-za-850-tisic/

                18. Co este spekulujete? Ved vyssie som napisal, ze mam na TMX
                  Co este spekulujete? Ved vyssie som napisal, ze mam na TMX gulu na tahanie 2250kg privesu, vas univerzitny zdroj nema spravne info.
                  Na SK je registrovanych nieco pod 30 kusov Tesiel model X, z nich cca 3/4 maju zapisane tazne zariadenie a hnotnost jazdnej supravy 5370kg, cize mozu tahat tazke privesy a teda nemaju tazne zariadenie len na bicykle, lyze, kufor a podobne. Vaha na guli moze byt 90kg.

                19. Ach jo, dokážete být naprosto konkrétní než se jenom
                  Ach jo, dokážete být naprosto konkrétní než se jenom odvolávat na nějakého znamého? Copak je to takový problém sem hodit link na konkrétní předpis? Anebo je to problém?

                20. Aj Nissan E-NV200 môže mať ťažné na ťahanie vozíka.
                  Aj Nissan E-NV200 môže mať ťažné na ťahanie vozíka. Neviem presné parametre, ale niekde to už tu bolo spomínané.

                21. V popise E-NV nie je moznost TZ, to ma len fosilna verzia
                  V popise E-NV nie je moznost TZ, to ma len fosilna verzia NV.
                  Mozno si niekto namontoval na E-NV TZ z NV, no homologovane to zrejme nebude. Aj Tesly S vidno po internete z TZ, no homologizacia nie je.

                22. +1 hm.. tak tady to mate potvrzene a mam o praci min 🙂
                  +1 hm.. tak tady to mate potvrzene a mam o praci min 🙂

                23. Tomuto se říká paušalizace. Že Nissan nedává kouli na
                  Tomuto se říká paušalizace. Že Nissan nedává kouli na elektrickou verzi té samé dodávky neřiká nic o tom, že by to jiný výrobce nemohl…
                  Dodejte konkrétní předpis (kamarád to má přece nastudovaný, jak tvrdíte, tak to může dát i z hlavy) a pak uvěříme. To nemůže zas být takový problém… nebo ano?

                24. Nějak Vám nerozumím. Vy tvrdíte, že žádné EV (dle
                  Nějak Vám nerozumím. Vy tvrdíte, že žádné EV (dle nějakého předpisu EU, který nechcete z něakého důvodu sdělit, ač kamarád to má „v hlavě“) nesmí mít tažné a v tom článku tedy píšou, že možné to je, ale že jen málo EV to umí. Tj. naprosto v rozporu s tím, co dosud tvrdíte.

                  V tom článku potvrzují, že auta s tažným se dají sehnat:
                  „Having said all this, there are a handful of electrified vehicles that are certified for towing.“

                  Vy jste totiž vycucl jen část věty, kdybyste sem totiž zkopíroval i zbytek, tak význam zní úplně opačně: (Věta popisuje stav, že většina výrobců dosud nepožádala o homologaci tažných na jejich EV. Věta nedeklaruje administrativní zákaz tažných z důvodu nějakého předpisu)
                  „Manufacturers of most electric cars haven’t sought type approval from the European authorities to declare them fit for towing.“

                  Takže co tam máte dál? (Já tedy plně doufám, že sem opravdu vložíte konkrétní předpis a utnete konečně obhajobu Vašeho tvrzení stylem „můj kamarád ví“)

                25. pro dobrotu na zebrotu ze ja se na to nevyseru. prosim..
                  pro dobrotu na zebrotu ze ja se na to nevyseru. prosim..

                26. To bude nejlepší. 🙂
                  Já nechápu, že pokud Váš kamarád

                  To bude nejlepší. 🙂
                  Já nechápu, že pokud Váš kamarád to má tak dobře nastudovaný, tak nejste schopen sem hodit konkrétní předpis a stále se jen držíte teze „že to tak je“ a jediný článek, který jste sem hodil, tak potvrzuje opak Vašeho tvrzení.
                  Tím bych tuto zbytečnou debatu uzavřel, jedině, pokud sem hodíte konkrétní předpis, který potvrdí Váš názor.
                  Důkazní nouze je na Vaší straně, my nemůžeme dokázat, že něco není, Vy musíte dokázat, že něco je.

                27. tak alien má za kamaráda i Grygara:-)) ale jinak trpí
                  tak alien má za kamaráda i Grygara:-)) ale jinak trpí schízou a za každým rohem vidí tajnou službu od Škodovky a má strach o teplé místo (vyzrazení tajemství) takže maximálně pustí informace z toho jejich podnikového časáku..

                28. Placas blbosti ke Grygarovy, a za 2 jsi uplnej magor kdyz
                  Placas blbosti ke Grygarovy, a za 2 jsi uplnej magor kdyz nechapes NDA. A za 3 uz jsem to tu psal, uz tam nedelam OMG :DDDDDDDD. Ale klidne prekrucuj plkej akorad se strapnujes.:DD

                29. Ťažné zariadenie na Nissan eNV-200 je max. 410kg a max.
                  Ťažné zariadenie na Nissan eNV-200 je max. 410kg a max. zvislé zaťaženie je 75kg. Je to napísané napr. tu: newsroom.nissan-europe.com/sk/sk-sk/media/pressreleases/426214151/vylepseny-nissan-e-nv200-revolucia-na-trhu-mensich-uzitkovych-vozidiel-dodavka-s-nulovymi-emisiami-a

                  Je to na konci v časti Hmotnosti v Kg.

                  A čo sa týka Tesly X, tak tá má povolené ťažné zariadenie pre celú Európu. Je to špecifikované v COC certifikáte, ktorý sa dodáva ku každému autu.

                30. 410kg je smutne, ked fosilna verzia 1100kg :-(((
                  410kg je smutne, ked fosilna verzia 1100kg :-(((

                31. e-NV200 od určitého VIN kódu může mít tažné. To je
                  e-NV200 od určitého VIN kódu může mít tažné. To je info od PR manažera Nissan.

                32. Samozrejme ze je – ako som napisal 2250kg brzdeny (s 20″
                  Samozrejme ze je – ako som napisal 2250kg brzdeny (s 20″ kolesami) a 750kg nebrzdeny, tak to mam zapisane v velkom aj v malom technicaku. Na SK policii bol trochu problem s zapisanim, lebo policajti predpokladali dodatocnu montaz a vyzadovali osobitny doklad o kupe tazneho a doklad o montazi tazneho. Neviem ako to robia na inych autach co maju tazne z vyroby (napr. VW Touareg). No ked videli, ze tazne je na fakture z vyroby, tak ma poziadali, aby som tazne odfotil a dal im vytlacene foto, na zaklade toho tazne zapisali.

                33. To „EV“ je překlep (mělo být e-golf)? Nebo chcete říct,
                  To „EV“ je překlep (mělo být e-golf)? Nebo chcete říct, že v EU zakazuje plošně přívěsné vozíky všem EV, včetně těch co je mají v TP schválené (např Model X)?

                34. Aha. Takže Tesla X má v TP zapsána tažné protiprávně,
                  Aha. Takže Tesla X má v TP zapsána tažné protiprávně, přes STK to také projde, ale EU to zakazuje a české úřady nic neví, ju?
                  No to je naprosto nepravděpodobná konstrukce…

                35. Kedze ste zrejme majitelom TMX 100D, vas prispevok bol asi
                  Kedze ste zrejme majitelom TMX 100D, vas prispevok bol asi vtip. Tesla model X moze mat rovno z vyroby tazne zariadenie homologovane v EU na tahanie brzdeneho privesu celkovej hmotnosti 2250kg, nebrzdeneho standardnych 750kg.
                  Nie je mi jasne, preco nemaju moznost tazneho zariadenia na tahanie privesov aj ine elektromobily – aspon malych. Vykon a dostatocnu hmotnost tazneho vozidla na to maju, brzdy tiez, pricom rekuperacia na nebrzdenom privese tiez pomoze.

                36. Protože jsou to vesměs tzv. compliance cars které mají
                  Protože jsou to vesměs tzv. compliance cars které mají akorát automobilkám umožnit vejít se do emisních norem a taky dostat se na čínský trh (samozřejmě primárně se spalováky). A ještě na tu „ekologii“ dostanou dotace na rozdíl od menších firem, zabývajících se výhradně elektromobilitou, které dostanou maximálně tak ohlodanou kost.

            2. Mohu se zeptat proč jste jel tak rychle? Podle mě to nemá
              Mohu se zeptat proč jste jel tak rychle? Podle mě to nemá moc smysl, protože následně ztrávíte hrozně času na nabíječkách a autu to určitě také nedělá dobře.

              Ve finále máte stejně cestovní průměr hluboko pod rychlostí kamionů.

              1. 120 km/h po dálnici se Vám zdá rychle? Ale chápu Vás.
                120 km/h po dálnici se Vám zdá rychle? Ale chápu Vás. Také jsem jezdil MiEVem na dálnici a spotřeba byla hrozná. Co jsem ale zkusil na dálnici IONIQ, tak věřím, že i e-Golf to do 120 km/h zvládá dobře.
                Trojčata jsou perfektní na nákupy, kam s MiEVem jezdím raději.
                Ten ztrátový čas na nabíječkách je spíše o počtu zastávek na nabíjení. Pokud mohu jet rychleji bez zastávky navíc, tak čas na nabíječce je skoro stejný a celkový pak i menší.

                1. S mievem nejezdim po dalnici vubec ani jsem nekupoval dalnicni
                  S mievem nejezdim po dalnici vubec ani jsem nekupoval dalnicni znamku nema to vubec smysl. Ale nechapu ten golf ze da bez topeni jen 150 km po dalnici. Kdyz by jeli stovkou tak musi dat 250 km a navic neohreje tak baterku.

                2. Jeli ve čtyřech a s nákladem a bez klimatizace asi nejeli.
                  Jeli ve čtyřech a s nákladem a bez klimatizace asi nejeli. Myslím, že 250 km by takto nedali. Berte v úvahu také, že 150 km je na 70% baterie…
                  Jinak rozdíl ve spotřebě při 120 a 100 km/h nebude tak velký. Baterka se nejvíce ohřívá při rychlonabíjení. Při jízdě by jste musel mít spotřebu rovnou nebo větší nabíjení, což nemáte ani poloviční. Kdyby nabíjel polovičním výkonem, tak se baterky také tolik neohřejí. Bohužel nový e-Golf také nemá chlazení baterie, takže je na tom podobně jako LEAF2. Navíc má omezeno rychlonabíjení na max. 40kW (to aby se omezilo přehřívání baterie). Výsledek je asi ten, že e-Golf zvládne o jedno rychlonabíjení více než LEAF2.
                  Jak to tak sleduji, tak i tyto dvě EV budou spíše ještě do města a k tomu kousek mimo město ideálně s jedním rychlonabíjením. Jaký to pokrok…? Již jsem zde psal o cestě MiEVem do Stuttgartu a zpět bez teplotních problémů. EV mimo město budou muset mít kapalinové chlazení baterií, jak už jsem někde četl.

                3. Asi mate pravdu ale zkusit by jste to ioniqem mohl jestli
                  Asi mate pravdu ale zkusit by jste to ioniqem mohl jestli vydrzite jet delsi dobu stovkou.

                  Ja byl o vikendu Nirem v Kasselu na otocku 1100 Km jsem ujel za 14 hodin vcetne dvouhodinoveho jednani na miste a prestavek. Jel jsem na tempomat 105 az 110 obcas jsem musel zrychlit pri predjizdeni na 130 asi 20x a taky jsem testnul kratce maximalku . A spotreba byla 4.5 l/100 KM . Vetsinu cesty s klimou. A to mam tu zravejsi verzi na 18 kolech. Takze pouzivat elektromobil na dalky me nelaka.

                  Jimak miev je super jezdim s nim radeji nez nirem.

                4. Možná pojedu o víkendu na otočku zase do Stuttgartu, tak
                  Možná pojedu o víkendu na otočku zase do Stuttgartu, tak jistě něco zkusím.
                  Ta spotřeba Nira je pěkná. Vím, že se to sem moc nehodí, ale já s Focusem 1.8 TDCI (+chip) jedu větší dálky také za 4.5 l/100 km i v zimě s topením. Přesto preferuji elektro – je to jako droga 🙂

                5. Velké dálky dokážu za 5 litrů při 100 km/h jezdit i s
                  Velké dálky dokážu za 5 litrů při 100 km/h jezdit i s S-maxem 2.2 TDCi. O tom tahle diskuze ovšem není…

                6. Včera s IONIQem na otočku Stuttgart (783km) průměrně za
                  Včera s IONIQem na otočku Stuttgart (783km) průměrně za 12,1 kWh/100 (tam sám, zpět ve dvou s plným kufrem, ráno tam jen ventilace, zpět klimatizace, bylo 29 stupnů). Zkusil jsem jak jste chtěl delší dobu stovkou. Konkrétně první polovina tam (190km) tempomat 100km/h, spotřeba 11,3. Druhá polovina tempomat 120km/h, spotřeba se moc nezvedla 11,5 (ke Stuttgartu se více klesá). První polovina zpět tempomat 120km/h, spotřeba 14,5 (klima brala cca 0,5 ale stoupá se!). Druhá polovina zpět tempomat 100km/h (potřeboval jsem ujet 230km na 95% baterie – ujel, doma zbylo 22km dojezdu – takže na 100-0% baterie jde o teoretický dojezd 263km), spotřeba 10,6 (i mimo dálnici tempomat když to šlo na 100, v obcích pak 55km/h).
                  Takže musím konstatovat, že u IONIQa není velký rozdíl ve spotřebě při tempomatové 100 a 120km/h. Poslední část bych ale 120-kou nedal – asi by nějaký ten kilometr chyběl. Zase jsem vyzkoušel jak jste chtěl delší dobu stovkou :-).

                  Minule (před 16 dny) jsem jel jak jsem již psal za 12,6 kWh/100 (tam i zpět ve dvou, bez klimatizace, bylo 12 až 20 stupnů).

                  Celkovou průměrnou spotřebu přesně za měsíc ježdění mám 11.77 kWh/100 na ujetých 2277km (průměr bez dálnic pak 10,41).
                  Ve všech spotřebách je započteno i stání, které průměr spotřeby zhoršuje (jako když u spalováku běží motor při stání).
                  Spotřebu si zapisuji, takže příště zase něco zveřejním ;-). Stejnou trasu pojedu zanedlouho ve 4 dospělých s plným kufrem a zřejmě rychleji…

                7. Ještě uvedu oživení baterie o 1,5% bez
                  Ještě uvedu oživení baterie o 1,5% bez nabíjení…
                  Včera večer po příjezdu (21:56h) – dojezd 20 km, SOC_Display 11,5%, SOC_BMS 12%, Batt_AvgT 30,2C, Avg_CellV 3,457V, Batt_Volts 331,9 V.
                  Druhý den ráno (08:52h) – dojezd 22 km, SOC_Display 12,5%, SOC_BMS 13,5%, Batt_AvgT 21,0C, Avg_CellV 3,481V, Batt_Volts 334,2 V.

                8. Mohl byste mi prosím napsat hodnoty Batt_Volts a Avg_CellV
                  Mohl byste mi prosím napsat hodnoty Batt_Volts a Avg_CellV při plném dobití vozu? Moc děkuji.

                9. Už jsem Vám to psal jednou (2018-05-20 21:43), takže
                  Už jsem Vám to psal jednou (2018-05-20 21:43), takže podruhé…
                  IONIQ (Torque Pro)
                  Batt_Volts = 395,8V
                  AVG_CellV = 4,123V (395,8 / 96)
                  State of Charge Battery (Display) = 100%
                  State of Charge Battery (BMS) = 95%
                  .
                  Více než 95%(BSM) lze u IONIQa nabít pouze následnou rekuperací…

                10. Tak ještě jednou díky moc, takhle poctivě rozepsané to
                  Tak ještě jednou díky moc, takhle poctivě rozepsané to ale napoprvé určitě nebylo 😉 Teď už si to určitě někde poznamenám.

                11. Je to CRTL+C_V prvého + jsem podělil celkové napětí
                  Je to CRTL+C_V prvého + jsem podělil celkové napětí počtem článků 😉
                  Pokud vás zajímají další hodnoty z OBDII (IONIQ, MiEV), rád je zveřejním.

                12. Slušná spotřeba. Zajímalo by mě, za kolik hodin jste to
                  Slušná spotřeba. Zajímalo by mě, za kolik hodin jste to ujel. Spalovákem s jednou 30 min. přestávkou se to dá ujet za 7 hodin (teda pokud se „neparkuje“ na D1), ten Ioniq odhaduju tak na 9 hodin?

                13. Předpokládám, že uvedených 7 (9) hodin myslíte celkem
                  Předpokládám, že uvedených 7 (9) hodin myslíte celkem tam i zpět, pak jste se trefil celkem přesně.
                  Tam 4:38, zpět 4:30 čisté jízdy plus nabíjecí zastávky. Spalovákem jsem to jezdil stejně rychle (pomalu). Za uváděných 7 hod. to také v pohodě lze, neb jsem dal jednou cestu zpět bez zastávky i za 2,5 hodiny, ale to jsem jel většinou 180km/h a několikrát až 210 a na 160 jsem omezil pouze kde byla značka 120…
                  Tu minulou cestu IONIQem jsem jel déle, neb to bylo v pátek a před Stuttgartem se dlouho čeká v kolonách. Teď v neděli to bylo v pohodě a je tam započteno i sjetí a navrácení z dálnice před Stuttgartem k nabíječce u Kauflandu. Přesné časy mám z knihy jízd SafeLine.

                14. Takže pokud se dostanete k další nabíjecí stanici, ta se
                  Takže pokud se dostanete k další nabíjecí stanici, ta se Vám asi nevyplatí jezdit stovkou. Dobrý auto , koukal jsem v HOLANSKU prodávají „mírně bouraný“ za 400 tis bez DPH , nevím jestli se to vyplatí opravovat podle všeho to jsou nějaký holobyty.

                  Jak to je v Nemecku s dobíjecími stanicemi jak jsou často a kolik stojí ?

                  Ty spotřeby co uvádíte jsou z baterie do auta, nebo kompletní včetně ztrát při nabíjení? A případně jaký tam je rozdíl, když se podíváte na stanici, případně doma na elektroměr?

                  Taky jsem zvědav jak to bude jezdit na sněhu, tedy jestli bydlíte v oblasti na horách.

                15. Máte pravdu, nevyplatí. To ale platí u všech aut,
                  Máte pravdu, nevyplatí. To ale platí u všech aut, nejedete-li na spotřebu.
                  Za 400 tis jsou tam dvě bílé bourané – jedno na předek a druhá na levý bok… Je to na posouzení opravy, ale myslím, že to budou verze bez rychlonabíjení, bez TČ, bez vyhřívaných sedaček, atd. – holý základ, který by jste si asi stejně ani u nás nekoupil. U nás musíte k základu dokoupit min. paket za 60 tisíc.
                  V Německu není problém s nabíjecími stanicemi. Stačí se podívat do map. Na dálnicích jsou co 50-60km po každé straně rychlonabíječky. Neni tedy vůbec problém jet s trojčaty po dálnici, což jsem 4x zkusil a potkal další malé EV, převážně smárty. Ceny jsou tam různé – převážně se účtuje za minuty 0,01-0,58 Euro a bez FUPu. Jinak já nabíjím pouze zdarma. Za ujetých 15 tis s MiEVem a přes 2 tis s IONIQem jsem pouze zkušebně zaplatil 48,-Kč (EVmapa) a 0,90 Euro (NewMotion).
                  Do ledna 2018 byly téměř všechny rychlonabíječky TANK&RAST zdarma. Nyní je zdarma E-ON a pak samozřejmě obchodní centra (Kaufland, Lidl, Aldi, Ikea).
                  Ano, uvedené spotřeby jsou z počítače vozu, tedy z baterie do motoru, včetně stání třeba se zapnutou klimou. Je to tedy bez ztrát nabíjením. Největší ztráty máte doma při pomalém nabíjení. U rychlonabíječek budou asi menší, ale počítadlům na stanicích vůbec nevěřím. Třeba E-ON n Nýřanech mi dodal podle stanice 5,7kW, ale na MiEVu se mi dobilo 9 čárek… Doma na elektroměru to nepoznám (nabíjím pouze z FVE). Nechá se to ale buď změřit, nebo z aplikace. Třeba u MiEVa při nabíjení nastaveným kabelem na 16A jde do auta 13A, ale dle CanIONu se nabíjí čistých 6,6A 2,3kW. To ale víte sám, když MiEVem jezdíte.
                  Do sněhu je daleko a na Špičák (Železná Ruda) to mám 26 km, tak pak uvidíme. MiEV se zadním pohonem jezdí na sněhu perfektně 🙂

                16. Opravdu jsou vetsi ztraty pri pomalejsim nabijeni?
                  Opravdu jsou vetsi ztraty pri pomalejsim nabijeni?

                17. Jsou. Vedle dalších hodnot si už nějakou dobu zapisuji a
                  Jsou. Vedle dalších hodnot si už nějakou dobu zapisuji a zjišťuji ztráty. Ztráty jsou vždy, to je fakt. Bude to u každého EV odlišné a i u každé nabíječky (wallboxu). Obecně se mi ale potvrzuje, že čím pomaleji nabíjím, jsou ztráty větší. Doma se pohybuji mezi 7% až 14% ztrát. Všude se uvádí čistá spotřeba, ale to je jen teorie. Je to spotřeba, ano, ale vždy musíte nabít cca o 10% více než jste vyjel. Takže spotřeba je ve skutečnosti větší.

                18. Jste ochotny na sebe dat kontakt? Diky moc! Petr
                  Jste ochotny na sebe dat kontakt? Diky moc! Petr

                19. Již jsem zde kontakt několikrát
                  Již jsem zde kontakt několikrát uvedl.
                  ladislav.sazama(zavináč)centrum.cz
                  mob.603909878

                20. Rozdíl ve spotřebě mezi 100 km/h a 120 km/h bude docela
                  Rozdíl ve spotřebě mezi 100 km/h a 120 km/h bude docela dost velký. Valivý odpor roste lineárně a aerodynamický odpor roste exponenciálně, s třetí mocninou rychlosti. Pokud máte při 100 km/h spotřebu 15 kW. Tak při 120 km/h už to je 22 kW. To mi jako malý rozdíl fakt nepřijde. To je samozřejmě čistá hodnota aerodynamického odporu, bez dalších odporů. Ve skutečnosti to bude tak, že egolf by měl při 100 km/h a zanedbání dalších odporů spotřebu asi 9 kW a při 120 km/h asi 15 kW. Rozdíl je to i tak značný.

                21. Neroste aerodynamicky odpor s druhou mocninou rychosti (a az
                  Neroste aerodynamicky odpor s druhou mocninou rychosti (a az potrebny vykon s treti)?
                  Matematicke OT: Kazdopadne at uz je to jakakoliv mocnina, neni to exponencialni rust 🙂

                22. Jo, až výkon roste s třetí mocninou. Mám to blbě
                  Jo, až výkon roste s třetí mocninou. Mám to blbě uvedeno, ale správně spočítáno.

                23. Těžko bude mít egolf 22kWh/100km při 120 km/h, 22
                  Těžko bude mít egolf 22kWh/100km při 120 km/h, 22 kWh/100km nemám ani já s i3, když jezdím z Plzně do Prahy 140 km/h na tempomat…

                24. To byl jenom příklad poměru. Do toho výpočtu lze dosadit
                  To byl jenom příklad poměru. Do toho výpočtu lze dosadit libovolnou hodnotu.

                25. Vím že odpor roste kvadraticky a že to má velký vliv na
                  Vím že odpor roste kvadraticky a že to má velký vliv na spotřebu. Myslel jsem to ale ve vztahu k celkové době trvání jízdy včetně nabíjení. Pokud vím, že k další nabíječce dojedu rychlostí 120 km/h, tak oproti 100 hod/h ušetřím na 150 km 15 minut. Když použiji vaši spotřebu 9 a 15 kW, tak při 100 km/h na 150km spotřebuji 13,5 kW a při 120 km/hod spotřebuji 22,5 kW. Rozdíl je to veliký, ale těch 9 kW rozdílu nabiju za méně než 15 minut a více odpočívám než jedu. Pokud bych ale musel přidat další nabíječku, tak je rozhodně RYCHLEJŠÍ JET POMALEJI, abych vynechal jedno nabíjení.

          2. e-UP! s eGolfem využívají akorát stejný formát
            e-UP! s eGolfem využívají akorát stejný formát článků, jinak má ale e-UP! jinak tvarovanou a především menší bateriovou krabici než eGolf. Kvůli tomu využívá e-UP! jiné zapojení i počet článků 102s2p = 204článků, kdežto eGolf má 88s3p = 264článků. Tzn. modernizovaný e-UP! velmi pravděpodobně pouze převezme 37Ah články, použité ve faceliftu eGolfu a dostane tak cca 28kWh celkově a cca 25kWh využitelných jak píše již kolega výše.

            Pro přiblížení kapacity současného eGolfu by musel VW již použít nové 42Ah nebo 50Ah články, a pak by se skutečně dostal až na cca 38kWh celkově. Ale to zas nedává smysl bez současného vypuštění eGolfu s těmito články s celkovou kapacitou až cca 49kWh.

            V každém případě pro jakoukoliv verzi e-UP! neplatí výkonové omezení při nabíjení, dané nižším napětím uspořádání baterie eGolfu. Právě naopak díky uspořádání 102s by se měl e-UP! vždy nabíjet signifikantně rychleji.

          3. Bohužel u nového e-Golfu vypustili chlazení baterie a proto
            Bohužel u nového e-Golfu vypustili chlazení baterie a proto snížili nabíjení na max. 40kW. Takže problém s přehříváním jako LEAF2 má také, sice o trochu menší – zvládne o jedno rychlonabíjení více, neb nabíjí pomaleji…

            1. Chlazení baterie neměl ani původní eGolf s 24kWh baterií.
              Chlazení baterie neměl ani původní eGolf s 24kWh baterií. Nicméně stejně jako u Leafu je principiální problém v současné dostupné technologii článků, nikoliv v teplotním managementu. Platí jednoduché pravidlo: čím vyšší energetická hustota, tím horší má článek všechny ostatní parametry. Pokročilý teplotní management umožňuje jen v určitých případech některé negativní jevy potlačit.

      2. Citigo bude mít články z nového e-golfu, což je 37Ah na
        Citigo bude mít články z nového e-golfu, což je 37Ah na článek a výsledná kapacita bude 27,6kWh. Z toho využitelná cca 24kWh a to by znamenalo vylepšení současné spotřeby e-Up z 9kWh/100km pro dojezd 160 km na 8kWh/100km, který by potom mohl dosahovat hranici 300km (bohužel dle NEDC). Tak snad dostane i konečně použitelnou palubní nabíječku z golfa 2x16A.

  4. Opravdu bude to Citigo z Mladé Boleslavi?
    Nebo jednoduše

    Opravdu bude to Citigo z Mladé Boleslavi?
    Nebo jednoduše začnou v Blavě montovat elektrický pohon i do těch vozítek, co mají na kapotě okřídlený šíp místo véček a jinak se nijak neliší.
    Kámoš co dělal u Pežotu mi vyprávěl, jak u nového auta měli omylem na volantu znak Citroena.
    Třeba už elektrické Citigo taky vzniklo (omylem), ale neví se o tom.

        1. Emise oxidu uhličitého v Evropě rostou, v procentech
          Emise oxidu uhličitého v Evropě rostou, v procentech nejvíc u Škodovky
          Zdroj: https://auto.idnes.cz/emise-co2-oxid-uhlicity-jato-dpr-/automoto.aspx?c=A180410_104150_automoto_fdv

          Co s tím udělají?? Prodají svým prodejcům e-Up v převleku Citiga EV jako náhradní vozy. Do ceníku dají cenu 560tis. Kdyby se náhodou nějaký dobrodruh našel co by to chtěl koupit, tak za rychlonabíjení bude příplatek 60tis. Vzhledem k tomu, že nejsou na trhu baterie, nebude důvod se snažit to prodávat. Vlk se nažere, koza zůstane celá.

    1. dulezita je spise ta budouci elektromobilita dalsich modelu,
      dulezita je spise ta budouci elektromobilita dalsich modelu, jako jsou Superb, Octavia, Karoq a Kodiaq, aneb modely ktere by mohli cenove oscilovat okolo 1 milionu a mit v ten spravny dojezd na naviti ve tridach ktere v Evrope hodne boduji i se spalovaci technikou

      jinak to hastereni porad dokola je trapne na obou stranach, obhajci Tesly furt popichujou ironicky na kazdy model s oznacenim Tesla killer, a odpurci Tesly zase ze ma pred krachem, kazdy at si vybere co jemu po chuti a nemusi se v diskuzich porad valcit o prdu, stejne prd ovlivni kazda z tech dvou stran 😉

      1. Tady je to celkem racionální, za Teslu nejvíc bojují ti co
        Tady je to celkem racionální, za Teslu nejvíc bojují ti co jí nemaj (a myslím že nemaj ani jiný elektroauto), občas je v tom usměrní ti co už jí dávno maj, zatimco vše racionálně vysvětlí ostatní majitelé jiných elektromobilů. Sem tam si někdo fňukne jak je Tezla drahá ale jinak až na pár zbloudilců je tu klid. Takže zas to s tím vyhroceným popisováním válečné vřavy nepřehánějte 😀

      2. Budoucí elektromobilita Superb, Octavia, Karoq a Kodiaq
        Budoucí elektromobilita Superb, Octavia, Karoq a Kodiaq vůbec důležitá není, půjde o tou dobou standartní EU 48V mild hybridy, které tady bude nabízet skoro každej.

        Důležitá a zásadní je 2019 Citigo E a 2020 ta větší Škoda na platformě I.D.

        1. Skoda pro elektricka auta nebude mit zadne speciali oddeleni
          Skoda pro elektricka auta nebude mit zadne speciali oddeleni znacky, takze casem prijde v elektricke variante kazdy model Skody, i Octavia, Karoq, Kodiaq a Superb v pristi generaci pocitaji e BEV verzi, u Fabie a Rapidu se jeste rozhoduje, jeden z techto modelu ma skoncit, druhy pak take casem dostane BEV verzi. Neni to o 2020, ale o pristi generaci daneho modelu, pravdepodobne do 2025 dostanou novou generaci vsechny zminene modely.

Napsat komentář