Šéf značky Lexus: elektromobily přicházejí příliš brzy!

Jošihiro Sawa, prezident značky Lexus spadající pod automobilku Toyota, řečnil na Goodwoodském festivalu rychlosti. Otřel se také o elektromobilitu.

Koncept sportovního kupé Lexus LF-LC s uspořádáním 2+2 a plně hybridní soustavou pohonu se představil už v roce 2013.
foto: Lexus

Sawa na Festivalu rychlosti v Goodwoodu řekl, že Lexus vyvíjí všechny typy elektrického pohonu. Samozřejmě pod taktovkou mateřské Toyoty.

Dodal ale, že čisté elektromobily na trh nijak brzy uvést neplánují, což platí také pro samotnou Toyotu – všude jinde, než v Číně. Už nějakou dobu se přitom spekuluje o Lexus CT 200h v plně elektrické verzi.

„Chápeme, že elektrický pohon je velmi nezbytný,“ řekl mimo jiné Sawa a dodal, že Lexus/Toyota byli první, kdo vsadil na hybridní pohon. Dodal nicméně, že například nelze udělat plně elektrický Land Cruiser, protože v odlehlých částech světa na takovém autě závisí životy lidí.

Zopakoval kritický nedostatek současných elektromobilů: dlouhé nabíjecí časy a životnost baterií, plus jejich environmentální stopu při výrobě. Podle něj je to velice komplexní problém, který je v současné době zjednodušován.

Proto Lexus i Toyota preferují opatrnější přístup k budoucnosti pohonů a uvažují o benzínu, hybridech, plug-i hybridech a vodíkových článcích. „Pokud se zaměříme pouze na elektromobily, nenabídneme odpovědi, které lidi potřebují,“ řekl doslova.

61 Comments on “Šéf značky Lexus: elektromobily přicházejí příliš brzy!”

  1. odkopávají se ti ropní teroristi, co vraždí v Sýrii,
    odkopávají se ti ropní teroristi, co vraždí v Sýrii, Íráku atd…. prostě chtějí všude těžit ropu a vraždit a kontrolovat tím lidi, hlavně samo je to dobrá kontrola lidí na západě, kteří by pak se svým zdrojem elektřiny už ani nepotřebovali jedinou vládu, zvláště tu „vládu“ západných psychopatů 😉

    1. co tu zase všichni melete za blbosti, vám už z těch EV
      co tu zase všichni melete za blbosti, vám už z těch EV hrabe, automobilky určitě podporují terorismus, si zajdi k lékaři a být tebou tak neváhám dlouho, víš vůbec kde všude po světě jezdí auta? Státy střední, jižní ameriky, asie, afriky, státy které mají třeba 50 milionů obyvatel a nemají elektrinu ani na světlo a na ledničku, nebo jim funguje dvě hodiny denně, k čemu by jim byl asi elektromobil nevíš? V těchto zemích žijí miliardy lidí a i čerpací stanice každých 100 km je luxus. EV je správný směr, ale někde ještě hodně vzdálená budoucnost, ty žiješ asi na jiné planetě

  2. Toyota + dcerušky, která skrytě spolufinancuje terorismus,
    Toyota + dcerušky, která skrytě spolufinancuje terorismus, zásobuje teroristy vozidly a která je s arabskými obchodníky s ropou jedna ruka se nedá věřit vůbec nic a funkční elektromobilita je to poslední o co by měli skutečně zájem.
    Jak by to šejkům vysvětlili, že nejdou s nimi ale proti nim.

    1. Ehmm, jak probuh muze automobilka financovat terorismus. To,
      Ehmm, jak probuh muze automobilka financovat terorismus. To, ze Toyta vyrabi hodne dobre a snadno opravitelna auta, ktere radi pouzivaji teroriste pro jejich vlastnosti, snad neni podpora terorismu. To je jen dobra prace. Chapu, ze se vam nelibi, ze vsadili na vodik misto baterii. Ale tohle je opravdu nesmysl.

      1. otevři oči a přestaň sledovat Sorosovy a Bakalovy
        otevři oči a přestaň sledovat Sorosovy a Bakalovy prestitutky i z ČT 😉 Ropa je tu jako hlavní zbraň, jak zotročit lidstvo, aby za svou energii platili své peníze co nejvíce, proto dávají zbraně i peníze teroristům… proč jinak by nacházeli francouzské, emerické a israelské zbraně teroristů např. v Sýrii? 😉

  3. Toyota mala náskok 15 rokov.. A pchanim hlavy do piesku si
    Toyota mala náskok 15 rokov.. A pchanim hlavy do piesku si nepomôže.NIMH batéria pre prius, auris, yaris, ct200 stojí 1200-1600 eur. Prečo ju nevymenia za lion 8kWh.. A nepridaju nabíjací konektor? O koľko by bolo auto drahšie? Viem ze majú prius Plug-in.. Ale nezmyselne predražený. To auto ma stat vo verzii Plug-in max +3000 eur. Všetko už v aute je.. Len sa pohrať zo software a vymeniť batériu. Ked to dokáže prestavať amatér v garáži tak prečo nie Toyota?

  4. O Toyotu by som sa až tak nebál. Majú bohaté skúsenosti a
    O Toyotu by som sa až tak nebál. Majú bohaté skúsenosti a obrovský balík peňazí. Hybridy im momentálne vynášajú viac, ako druhým spalováky tak nemajú dôvod ísť do BEV. Ak sa tak rozhodnú, tak to rozbehnú pomerne rýchlo. Tesla nepokryje celý dopyt po EV ani keby sa neviem ako snažili.
    To, ale neznamená, že súhlasím s postupom Toyoty, ale nič s tým neurobíme 🙂
    Tiež by som bol dašej keby po uliciach jazdilo viac BEV, ako spalovákov, ale …

      1. neni to pravda. to, ze cina sype hromadu penez do
        neni to pravda. to, ze cina sype hromadu penez do elektromobility neznamena nic. tady se sypala hromada do solarnich kolektoru. jak uslechtily cil, ze ano. a vsichni vime, jak to dopadlo. a co se tyka toho muska, nevim, jestli bylo rozumne stahnout celosvetovou produktivitu baterii na ukor toho, ze si ti, co na to nemaji mysli, ze je elektromobil sexi a ti, co na nej maji plati za pocit, ze maji neco sexi horibilni sumy.

            1. To píše o sobě, milý rs, samo BMW a můžete to vidět v
              To píše o sobě, milý rs, samo BMW a můžete to vidět v jejich muzeu. To nejsou fakta á la hybrid, ale á la Bavorská továrna na motory. Dalšími fakty je, že už od roku 1990 do roku 2000 se vyráběly pro rozvážky, pošty a další podobné služby mraky elektromobilů, ostatně jak Peugeoty, tak Citroeny, tak Renaluty, tak VW a mnoho dalších, když třeba pomineme GM EV1, denně normálně jezdily.
              Jenže jak se traduje historka z Francie (o USA a Kdo zabil elektromobil nemluvě), ropáci to prostě nechtěli. To se tak sešli u prezidenta Francie zástupci čerstvě vládou zachráněného ropáckého koncernu Total a zástupci francouzské energetiky EDF na rozhovorech o elektromobilitě. Total se zákeřně zeptal, kolik elektromobilita vytvoří pracovních míst. EDF řeklo, že v podstatě žádné, automobilky začnou místo spalováků montovat elektromobily a elektřina, ve Francii ze 75% z jádra, je všude. Bude to levné a čisté řešení. A Total vytáhl kartu nezaměstnanosti lidí na ropných plošinách, lidí z tankerů, lidí z přístavů, lidí z překladišť, lidí z ropovodů, lidí z rafinérií, lidí z dopravy ropných produktů na železnici i na silnici, lidí na čerpacích stanicích, lidí u výrobců aut a jejich dodavatelů (motor škodovky má něco přes 1300 součástek, elektromotor kolem 50), lidí v servisech a navazujícím průmyslu opotřebovávajících se dílů spalovacích aut (filtry, svíčky, vstřiky, katalyzátory, výfuková potrubí…). A zda si to zvýšení nezaměstnanosti prezident lajzne. Nelajznul a zejména státní firmy, třeba francouzská pošta, do té doby lídr trhu, přestaly zde dne na den elektromobily odebírat. A fabriky vyrábět.
              Pak přišel ten Vámi zmíněný marketingový mág, nějaký Musk, a peníze vydělané na prodeji internetového platebního systému investoval do použitelného elektromobilu. A tím to znovu začalo a Total má opět problém. O prezidentovi Francie nemluvě.

              1. dík za pěkný dlouhý komentář,
                schválně si počkám

                dík za pěkný dlouhý komentář,
                schválně si počkám jestli na to malý rs zareaguje
                on totiž vždycky nahodí udičku a čeká kdo se chytne a pak už nereaguje a jde nahazovat další udičku pod jiný článek…
                já ho už prokouknul

              2. nevim co jineho na to rict, nez zopakovat, co jsem rekl.
                nevim co jineho na to rict, nez zopakovat, co jsem rekl. pohled a la hybrid.cz.
                s elektromobily experimentovali snad vsichmi automobilovi vyrobci.dnes oznacovani jako dinosauri. a vsichni museli pockat na to, nez prijde nekdo, kdo zblbne masy. vsechny vrstvy. vcetne novinaru, politiku a ekologu. a tlaci elektromobilitu jako realnou alternativu. elektromobilita jednoho dne bude realna alternativa vuci spalovacim motorum. jednoho dne je prevalcuje. ale dnes tomu tak proste neni. proto kzdyz to chceme, musime to dotovat. cim odsavame penize, ktere jsme mohli investovat jinam. treba do skolstvi, nebo proste od lidi nevybrat a zvysit ekologicke dane. tohle je tragedie cele elektromobility a nemoralnost realizace muskovych snu. nepochybne jsou oblasti, ve kterych jsou ciste elektromobily navratne a aplikovatelne jiz dnes. treba mhd, nebo spominana rozvazka posty. ale mainstreamem jsou a dlouho zustanou ciste spalovaky. a posun smerem k hybridum a treba vozum na cng je to, co jsme momentalne schopni utahnout. financne, technologicky. cistou elektromobilitu v soucasnosi ani omylem.

                1. Tak jsme si vylili mindráček z elektromobility (znova) a
                  Tak jsme si vylili mindráček z elektromobility (znova) a spinkáme dál svůj hybridně-spalovací vlhký sen.
                  Ty už si fakt trapnej.
                  Dobrou noc.

                2. Zvýšit ekologické daně – už vidím návrh, který
                  Zvýšit ekologické daně – už vidím návrh, který zvýší důchodkyni Dymákové cenu huhlí na dvojnásobek aby se ji vyplatilo investovat do jiných variant topení a nezamořovala puchem jako z Osvětimi 200 dnů v roce údolí kde bydlí. To bude zase keců jak jsou lidi nespravedliví vůči chudáčkům seniorům! Toto není řešení které by prošlo. Ty budeš první, který jej bude kritizovat. Tobě jde jen o zachování stávajícího stavu. Nevím proč, ale názor na to mám. Takže milý rs – dotace je správný způsob. A sektorové daně také – taková procentní daň z finanční transakce v bance by byla šupa. Do 200kKč je možno platit hotově, takže obyčejný jouda by byl z vobliga a cálovali by soudruzi Bakalové. parlamentnilisty.cz/arena/rozhovory/Situace-je-hroziva-Na-spolecnosti-parazituji-neprizpusobivi-i-hodne-bohata-elita-naroda-Profesor-Keller-hovori-o-socialnim-systemu-skolstvi-a-zivotni-urovni-v-nasi-zemi-540488

                3. duchodkyni dymakovou sem neplette. problematickym
                  duchodkyni dymakovou sem neplette. problematickym znecistovatelem neni ona se svym kotlem na uhli, ale doprava ve mestech, coz je to, co tady resime. a zrovna ve mestech je vetsim znecistovatelem bohata vrstva, chudi chodi pesky, nebo na kole. pripadne se vozi ve starych popelnicich a chuze by jim spise prospela. takze pokud vam na zaklade tohoto vychazi ze dotace jsou spravne, tak me na zaklade spousty jinych pricin vychazi, ze dotace jsou obecne zlo. i kdyz skoro vzdy maji bohuliby zamer. co se tyka clanku, ktery jste poslal, v principu ale nelze nesouhlasit. jen mi z nej spis vychazi, ze dotace jsou nastroj transferu penez od stredni tridy k vyssi, nez cokoliv jineho.

                4. Nebudu ji sem tahat až se sem nebudou tahat jednoduchá
                  Nebudu ji sem tahat až se sem nebudou tahat jednoduchá řešení která jinde nadělají více škody než užitku. Do té doby jde o jakoukoli ekologickou daň. Budu za ni rád. Bohužel neprojde.

                5. ani nemusi projit. cela ta elektromobilita, fotovoltaika a
                  ani nemusi projit. cela ta elektromobilita, fotovoltaika a vsechny super technologie prijdou sami. i ty, o kterych nemame ani zdani. ne proto, ze jim statnimi zasahy pomuzeme na svet, ale proto, ze budou efektivnejsi. stejne jako dieselove lokomotivy jsou efektivnejsi, nez parni, a elektricke vic nez dieselove. vliv vsech tech dotaci, dani a regulaci je dost sporny. troufam si tvrdit, ze kontraproduktivni.

        1. malý brácho rs prober se už, snad nejsi ovce, tunel na
          malý brácho rs prober se už, snad nejsi ovce, tunel na solární elektrárny v roce 2010 si pro sebe připravilo pár vyvolených, ale jaksi nepočítali s tím, že se přidají cizí fondy s hromadami volných peněz, kdo by se nepřidal když zhodnocení kapitálu bylo přes 10%, to že pak od 1.1.2011 snížili výkupní cenu o 50% svědčí buď o totální neschopnosti příslušných úředníků z ERU nebo o předem připravené akci,
          výsledek je ten že v čezku se od roku 2011 prakticky rozumně nedá postavit FVE zatímco ve zbytku světa instalují ročně gigawaty a žádné tunely se nekonají…..

          Celková instalovaná kapacita na světě ke konci roku 2016 činila 305 GW, za rok 2016 se rychle rostoucí kapacita zvýšila o 76 GW,[4] což je o 50 % více, než v předchozím roce 2015, kdy došlo ke zvýšení o 50,6 GW (v roce 2014 došlo k e zvýšení o 40,2 GW). To je umožňuje roční produkci nejméně 275 terawatthodin (TWh) elektřiny.[5]

          1. promin maly bracho. vcera kdyz jsem to spal, nebyl jsem asi
            promin maly bracho. vcera kdyz jsem to spal, nebyl jsem asi uplne pri smyslech. trosku jsem se na to vyspal a tu argumentacni smrst po sobe nemuzu ani docist. nejak jsem mel asi potrebu mit pravdu, tak jsem neco moudreho napsal a podporil to hromadou vygooglovanych cisel. ale to neber vazne. jasne, ze cely ty slunecni kolektory jsou dilem dotacniho bysnisu vsude po svete.

            1. malý brácho rs co jsi zase pyl?
              že si zapomněl heslo ke

              malý brácho rs co jsi zase pyl?
              že si zapomněl heslo ke svému účtu a píšeš sám sobě pod mojí přezdívkou :-))

              PS.já psal jen pravdu a nic jiného než pravdu ale evidentně se ti asi nelíbí, ale neboj už se chystá dostavba Tunelína, tam se nebudou sypat peníze vidlema jako do solárů v čezku, tam se budou rovnou vozit dumprama Belaz 75710
              stavebni-technika.cz/clanky/nejvetsi-dampry-na-svete

                1. mas to tezke, maly bracho. jj kuk neni to nejhorsi, co te v
                  mas to tezke, maly bracho. jj kuk neni to nejhorsi, co te v tomhle intelektualne nabitem prostredi mohlo potkat. ja, tvuj velky bracha ti to doufam jasne dokazuji. ale mozna to bude jenom tou moji alergii na pyl 😉 ja vim, ze tady temelin neobhajujes, ale co bych ti neco nepodsunul. na ferovou debatu se tady davno nehraje.

          2. O ERU to legislativně nebylo, sám šéf ERÚ lobboval a
            O ERU to legislativně nebylo, sám šéf ERÚ lobboval a přesně v březnu 2009 předpověděl jak to dopadne. Legislativu zdržovali posranci zaháknutí ve výstavbě FVE pro ČEZ (viz. pokus ČEZu protlačit přílepkem posunutí temínu pádu výkupní ceny pro ČEZ až do poloviny 2011)

        2. nevim co mate na mysli tim jak to dopadlo s FV… Podle me se
          nevim co mate na mysli tim jak to dopadlo s FV… Podle me se to vyviji velice dobre. Nikdy v historii nebylo levnejsi vyrabet elektrinu ze slunce a ceny i nadale klesaji.

          Nemecko ted vyrabi vic elektriny z vetru a slunce nez z uhli a plynu. To je taky solidni uspech… Trend je jasny, jdete proti proudu a budete to mit cimdal tim tezsi s uplatnovavim vasich nazoru…

          1. FV v cechah se neda nazvat jinak, nez rozkradacka. nakonec
            FV v cechah se neda nazvat jinak, nez rozkradacka. nakonec jako vsechno, co souvisi s dotacema obecne. co se tyka zapadu, kde maji mozna trochu vice moralky, tam bude situace zrejme lepsi, kazdopadne vysledek je, ze si za ohromne penize kouili fotovoltaickou a solarni elektrinu. to jeste nic nerika o spravnosti tehle cesty. ja jsem presvedceny, ze ty penize danovych poplatniku sli pouzit rozumneji.
            co se tyka vasi posledni vety, mate pravdu. trend je jasny, a cim dal to budu mit tezsi s uplatnovanim techhle nazoru. ale to nejsou duvody, kuli kterym je budu menit. donedavna byli v ekologii v doprave trendem dieselove motory. meli nizsi produkci co2/km ze ano. a trend se obratil ze dne na den. asi tolik k tem trendum. holt, mit vetsinu neznamena mit pravdu.

            1. s morálkou DE jdi do kelu. Projeď si majitele FVE v ČR dle
              s morálkou DE jdi do kelu. Projeď si majitele FVE v ČR dle sestupné velikosti výkonu. GMBH je nejedním vlastníkem. A není to jen z DE. FVE je business jako každý jiný. Rozkrádačka byly FVE co skončily v ČEZu. Jediným vinníkem dnešního stavu jsou posranci prdlamentu v letech 2008-2010. Nikdo jiný! Do té doby bylo vše v cajku a poté v podstatě také. Stačí si přečíst a hlavně pochopit o čem to celé ty dva roky bylo.

            2. Mely nizsi produkci CO2, to je fakt, ale ted uz jsou auta co
              Mely nizsi produkci CO2, to je fakt, ale ted uz jsou auta co maji jeste nizsi produkci CO2 a tudiz se od nich bude postupne upoustet ve prospech ciste elektrickych ci hybridnich/plynovych. To je porad ten samy trend, vubec se neobratil ze dne na den, ale nadale trva. Jen presel k novejsi technologii a vy ho spatne pochopil.

              To ze vyrobci lhali o emisich tem dieselum taky moc nepomohlo.

              1. trend je samozrejme snizovani emisi, kdyz chcete, trend je
                trend je samozrejme snizovani emisi, kdyz chcete, trend je svetovy mir. ale samozrejme ve ssnizovani emisi byl trend dieselovy motor. ten pada pomerne rychle. i kdyz nekteri tvrdi, ze se dieslove motory vrati, to neni to podstatne. podstatne je, ze to, ze je neco trendem dnes jeste neznamena, ze je to spravne. a take to neznamena, ze to bude trendem i zijtra. to, ze vyrobci lhaly bylo prvoradym duvodem upadku dieselu. a ne, ze jim to moc nepomohlo. to bylo klicove.

                1. budoucnost jednoznačně patří Maglevu a antigravitačnímu
                  budoucnost jednoznačně patří Maglevu a antigravitačnímu pohonu, diesel a benzín v 21 století je asi jako parní pohon ve 20 století

  5. Toyota hlavně dotáhla do produkce vodíkový nesmysl Mirai a
    Toyota hlavně dotáhla do produkce vodíkový nesmysl Mirai a teď mlží, protože by radši využila hotovou továrnu a nechce úplně odepsat ty investice do výzkumu. Tak tlačí na PR a dělá, že by to přeci ještě mohlo s tím vodíkem vyjít, aby ještě rychle někam, třeba do státních úřadů, nacpali nějaká ta skladová auta. Za rohem v Číně vesele vyvíjí BEV, protože nic jiného jim tam nezbylo.

    1. Japonec je samozřejmě historicky přesvědčen o své
      Japonec je samozřejmě historicky přesvědčen o své nadřazenosti nad ubohým Číňanem, co stále ještě nepochopil, že je lepší za spoustu elektrické energie chemicky nebo elektrolyticky vyrobit vodík, ten skladovat, čerpat a jezdit na něj v elektromobilu, než vyrobit jen tu spoustu energie a rovnou na ni jezdit v elektromobilu 🙂

      1. Elektricka energie a laska nejdou vyrabet na sklad. To rikal
        Elektricka energie a laska nejdou vyrabet na sklad. To rikal nas fyzikar. Pro eletrinu to neni uplne pravda, ale naklady na skladovani energie jsou to, co bude rozhodovat. Pokud vyrabim energii z jadra, pak umim s jistymi omezenimi regulovat jeji vyrobu. Vetsina lidi v noci spi a ve dne jezdi. Tim padem umim vyuzit toho, ze v noci budu dobijet baterie v autech, ktere budou pripojeny do site. V jedoucim aute se baterie fakt spatne dobiji (jde to, ale …). Takze uvaha o tom, ze pokud budu energii delat z obnovitelnych zdroju, ktere nemam pod kontrolou, musim uskladnit o hodne vice energie nez pri stabilnim cyklu z jaderek, je spravna. Ono totiz takova inverze na 14 dni, to je sakra velke mnozstvi energie, ktere nevyrobim. A vodik ma tu uzasnou vlastnost, ze naklady na uskladneni jsou vyrazne nizsi. Takze pak je logicke pouzit vodik s tim uzasnym bonusem dotankovat za 10 minut. A nevyhodou, ze boucha.

    2. Hmm, ale to preci nikdo z nas nevi a nemuze vedet, zda to s
      Hmm, ale to preci nikdo z nas nevi a nemuze vedet, zda to s vodikem nevyjde. Uz jsem to tady psal, vodikove auto s baterii na 80km, znacka ideal. Normalne dobijim v garazi a na dovcu necerpam vodik. A ti co jezdi na dlouhe trasy, tak holt na vodik. Fanatici vidi svet cernobile, ale on cernobily neni.

      1. Otázkou ale je, kolik lidí ten vodík bude chtít, když za
        Otázkou ale je, kolik lidí ten vodík bude chtít, když za 10 let budou dojezdy běžně 600-800 km, tedy i na většinu dovolených bez jediného nabíjení po cestě, zatímco i kdyby vodík neměl žádnou konkurenci, tak za 10 let nebude mít větší tržní podíl než 1 %.

      2. Výborně auto s baterií na 80km už mám a najezdil jsem
        Výborně auto s baterií na 80km už mám a najezdil jsem přes 8000 km. Klidně si na dovolenou půjčím vodíkový rendž ekstendr jako přívěsný vozík za auto. Nevidím ale důvod proč bych to měl tahat furt s sebou. Celý rok. Zbytečný nesmysl prodražující vozy a zavádějící neexistující infrastrukturu. Dráty pro elektromobily jsou dnes všude. Není třeba nic tahat, stačí nainstalovat zásuvky na parkoviště.

  6. Zajímavá paralela:
    5.10.2017 prezident FIATU Sergio

    Zajímavá paralela:

    5.10.2017 prezident FIATU Sergio Marchionne tvrdil, že vyrábět elektromobily je masochismus.
    Zdroj:ZDE

    12.7.2018 : Sergio otočil: Jdeme po Tesle, do elektromoibility nalijeme 9 milard €…
    Zdroj: ZDE

    Jen aby doba pan Jošihira taky nemusel své názory za chvilku revidovat ….:-)))

    1. Marchionne je Ital, ten si může dovolit otočit o 180
      Marchionne je Ital, ten si může dovolit otočit o 180 stupňů a jet vesele dál.
      Jošihira je Japonec, tam otočit znamená ztratit tvář a spáchat sepuku, tedy rituální sebevraždu. Tedy znamenalo, možná se časy změnily k horšímu….

    1. Myslím, že šlo spíše o to, že Vás auto nenechá někde
      Myslím, že šlo spíše o to, že Vás auto nenechá někde uprostřed ledové pláně s vybitou baterkou… samozřejmě je varianta mít generátor a kanistr benzínu, nicméně jako logičtější jim asi přijde mít jen ten kanistr a generátor pod kapotou.

      Podle mě Toyota pořád ví co dělá a jako jedna z mála automobilek není namočená v dislgate a sama od sebe vyřadila prakticky dísl ze dne na den z nabídky. Takže o budoucnost Toyoty se nebojím. Oni mají určitě něco v šuplíku a přijdou s tím v pravý čas. Navíc s elektrikou mají celkem bohaté zkušenosti.

      1. Hlavne ted trochu zaspali dobu…treba ty jejich NiMH a
        Hlavne ted trochu zaspali dobu…treba ty jejich NiMH a hybridy.. kazdej dement co ma baterku treba i jen 0,000001Wh tak si mysli ze ma hybrid :-)))) a parkuje zadarmo… tvl na radnici v Praze taky banda dementu…. a auta na vodik? Ty podle me skonci… kdo a kde a za kolik by tankoval vodik kdyz el.se da udelat temer ze vseho… Trochu mi to pripomina souboj VHS a Beta…

        1. No Toyotě moc nedávám. Sice jsou první / druzí ve
          No Toyotě moc nedávám. Sice jsou první / druzí ve výrobě aut, ale to byla Nokia s mobily také. Obmění se generace lidí a ti ještě nenarození už nebudou chtít žádný složitý vybuchující motor. Tak to prostě bude. Kdo nevěří, může klidně spát dál.

        2. A co kdyz jim ty NiMH pro dane pouziti bohate staci? Krom toho
          A co kdyz jim ty NiMH pro dane pouziti bohate staci? Krom toho nevyzaduji vetsinu onanie co li-ion (balancovani, chlazeni, zahrivani,…). Navic jsou vyrazne mene choulostive a maji vetsi pocet cyklu, coz je u neplugin hybridu celkem dulezita vlastnost. Jo a taky o neco hur hori.

          Jinak ja bych se o ne nebal, vsechnu potrebnou technologii (vcetne li-ion, ktere jsou v pluginech) umi, takze to jen poskladaji do jednoho produktu v okamziku, kdy to zacne davat smysl pro hromadnou vyrobu.

          1. Delal si nekdy RC modelařinu? Ja 30 let a ver ze NiCd a NiMh
            Delal si nekdy RC modelařinu? Ja 30 let a ver ze NiCd a NiMh je oproti Lion, Lipol, Lipofe, Li… cokoli fakt k nicemu…. az s prichodem Li…a motoru “stridaku” se vse RC na el. zacalo hejbat, do te doby byl problem udrzet nejaky el.letadlo ve vzduchu a el. heli na NiMh snad ani neexistovala… a udrzba NiMh? To byla tragedie…. je pravdou ze prebiti a podbiti bat snasi NiMh lip nez Li… ale to je tak asi vse… tezky a malo vykony…

            1. Ale to popisuješ zkušenosti s čistě elektro-pohonem, ne s
              Ale to popisuješ zkušenosti s čistě elektro-pohonem, ne s hybridy. Spalovací motor vydává přebytečný výkon. Těžko se to měří… Toyota si to asi umí nějak změřit, že pro ty přebytky a jejich následné použití vyhovuje NiMH a do Lionů zatím nejde.
              Ale dělat z nich pitomce („…tezky a malo vykony…“) na základě RC modelařiny, to chce odvahu.
              🙂

            2. Delal jsem neco podobneho (nerikali jsme tomu modelarstvi, ale
              Delal jsem neco podobneho (nerikali jsme tomu modelarstvi, ale mobilni robotika). Vpodstate jsme na NiMH packy (li-ion tenkrat jeste moc nefrcely) honili 20kg krabici, ktera mela 2x200W motory, par dalsich motoru a pocitac. Nekolik let bez problemu.
              A znam par lidi, co zavodne jezdili elektricka RC auta, taky na NiMH (i kdyz myslim, ze tem uz v pravidlech li-ion konecne taky povolili).

              U RC letadel lehke li-ion urcite pomohly hodne, ale tam se narozdil od skutecneho auta zas tolik neresi, kolik cyklu ta baterka da. A nabiji se (nebo jeste nedavno nabijelo) celkem opatrne, ne moc pres 1C.

              EDIT: ostatne, jakykoliv dnesni EV rekuperuje v radu jednotek C. Kolik to bude u hybridu s 1kWh baterkou, 30-50C?

            3. Chjo další odporník na slovo vzatý – RC modely chtějí
              Chjo další odporník na slovo vzatý – RC modely chtějí velká C, víte, jak je projektovaná baterka např. v priusu, jaké má proudy a jaké berou DOD a co tím sledují? Podle toho, co píšete ne… taky jsem modelařil i modely konstruoval, ale to neznamená, že jsem kompetentní kritizovat Airbus nebo Boeing…

Napsat komentář