Šéf Volkswagenu má starosti, může za ně Tesla

Jan Horčík - 29 Duben 2020

Magazín Automobilwoche se dostal k internímu dokumentu, podle kterého má šéf Volkswagenu Herbert Diess velké starosti. A s kým jiným než s Teslou.auto elektromobil Tesla Model 3 displej software

Tesla aktuálně uvolnila nový update svého asistenčního softwaru Autopilot, který jejím autům umožňuje automaticky projíždět světelné křižovatky a reagovat na značky Stop.
foto: Tesla

Podle uniklého interního dokumentu Herbert Diess, šéf koncernu Volkswagen, doslova řekl: "Co mi dělá největší starosti jsou schopnosti asistenčních systémů. 500 000 elektromobilů Tesla pracuje jako neurální síť, která neustále sbírá data a nabízí zákazníkům nové jízdní zážitky každých 14 dní, s lepšími vlastnostmi. Žádný jiný automobilový výrobce tohle dnes neumí."

Nezbývá než se pod to podepsat. Diess si zjevně uvědomuje závažnost situace. Byl to ostatně on, kdo inicioval přerod Volkswagenu v technologickou společnost založenou na softwaru.

Jenže aktuální problémy s vývojem softwaru pro nový přelomový elektromobil Volkswagen ID.3 (a potenciálně všechny nové modely ID) dokazují, že německý koncern nemá s vývojem softwaru dostatek zkušeností.

Diessova slova podtrhuje nejnovější update systému Tesla Autopilot, který přináší rozpoznávání světel semaforů a značek stop (“Traffic Light and Stop Sign Control”).

Zpět na HybridPřidat komentář

Šéf Volkswagenu by si měl sjet v Ioniqu. Měl by ještě o něco horší spaní. Passat mě nijak neohromil, zato Ioniq - mám ho první den a je to fakt paráda. Navíc na baterky.
Nejen Tesla je hřebíčkem do rakve koncernu VW. Pokud Hyundai neusne na vavřínech, vůbec nevím, jakou díru na trhu by měl VW zaplnit.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016) | 2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014 - K PRODEJI | 2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah | 2020: FVE 2.4 kWp, Hyundai Ioniq electric 28 kWh

Obrázek uživatele Marek_

No nevím... Čo jsem četl testy, tak třeba eGolf dopadl moc dobře a taky se lépe prodává než Ioniq
Z toho asi špatné spaní mít nebudou. To Kona už se ujala lépe, tak uvidíme co na to ID.3.

---

Lexus GS 450h Premium

ID.3 ještě asi dlouho nic, páčto vypadá, že ten jejich SW je celý na přepsání.

https://www.teslarati.com/tesla-vw-daimler-id3-software-problems/

Otazka by mela znit:Kdo zaplni pripadnou diru na trhu po Volkswagenu?

Obrázek uživatele Anonym123

vw ako výrobca automobilov sa predsa prerodil/inkarnoval rovnaká značka v krúžku, nová imidž v public relation. teraz je tu VW ako
http://www.hybrid.cz/volkswagen-se-promeni-v-technologickou-spolecnost-zalozenou-na-softwaru

Obrázek uživatele Radovan

Normálka, šéf dal befel, tak začnou prodávat tablety. A přerod bude hotov. :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Tomáš

Sie schaffen das. Jako ze to taky dokazou.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Teď jsem někde četl, že ty problémy jsou dalekosáhlé a lidé co na tom pracují to označili za pěkný bordel a několik lidí z vedení vývoje odchází. VW se prý musel spojit s Daimlerem na vývoji společného SW. Každopádně to vypadá, že problémy nebudou vyřešeny v nejbližší době.

Obrázek uživatele Tomáš

Vím. Problémy jsou k překonávání.

---

Prius PHV (rv 2012), zakoupen 2017. V EV módu najeto přes 20000 km.
Dlouhodobá průměrná spotřeba na 100km: EV+HV: 1,9l HV: 3,9l EV: 12kWh
Dojezd v EV módu: https://docs.google.com/spreadsheets/d/1VgoR74PCH2ZrsVS-lzB6V-yIKtYH8MVqxKA9bjij91E/edit?usp=drivesdk

Obrázek uživatele Radovan

Možná by měli zapojit mladou krev s iphone a ipad, co jim tam Makrela dodala ve velkém. Přístup masovostí k mistrovství možná ještě nevyzkoušeli. Následně se jim chlapci budou hodit, až budou obíhat ty rozlehlé letištní plochy a osobně ručně nahrávat nový SW do každého jednotlivého ID3. Mají s tím zkušenosti, doběhli sem až z Afriky a Asie. :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele PaRi

Jen zrecykluji:

Na to bude potřebovat ty nejlepší sw + hw developery. Ale takoví do korporátu nepůjdou, v jejich levelu už to totiž není o penězích. Je mi z toho poněkud smutno a vůbec netuším, jestli z toho tito diluviální ještěři dokážou vybruslit.

Jistá naděje je stavět na tom co umí, třeba zkusit EV formátu Citiga/Fabie, ovšem poctivě, ne předělávku. A než se to naučí, tak vypustit elektronické serepatičky, které jim zabíjejí ID.3 Mimochodem, z vlastní zkušenosti vím, že mají problémy se popasovat i s infotainmentem v Citigu :-/

---

www.xpari.cz
2x Škoda CitigoE iV

VW vyvíjí zcela novou softwarovou architekturu – včetně operačního systému. Vyvíjet operační systém není jen tak, tak to lidi jen tak nesežene.

Obrázek uživatele Jan Veselý

Jestli to tak opravdu dělají, tak je to do nebe volající hloupé rozhodnutí a dobře jim tak, že se s tím napálili. Proč tam, proboha, normálně nedají embeded Linux? Neměli by problém sehnat firmu, která by jim to udělala sakum-pikum v mašličkách, včetně všech driverů, zabezpečení a user interfaců. Jsou s tím obrovské zkušenosti. Když je to dost dobré pro stíhačky nebo medicínské aparáty, pro auta určitě taky.

Píší to tady:
https://www.auto.cz/elektricky-vw-id-3-porad-trapi-software-uz-to-neni-sranda-uvedl-zdroj-133865

I tak je to určitě založené na kernelu Linuxu. Určitě si nevytvářejí vlastní jádro OS. Zaprvé by to byl nesmysl už jenom kvůli HW podpoře a zadruhé je to naprosto zbytečné.

Obrázek uživatele Marek_

Taky se mi to zdá jako blbost, zbytečnost.

---

Lexus GS 450h Premium

Imho kdyby staveli na linuxu, tak by ten problem nebyl tak zasadni. Nedivil bych se kdyby si to delali od tzv píky anebo pouzili nejaky atyp napr symbian :-))

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už jednou jsem nabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.

Jaky OS ma Tesla? Je to Linux nebo self made?

Obrázek uživatele Jan Veselý

Tak jsem si to dohledal, Tesla běží vlastním Linuxu, který má jádro z Ubuntu.

Diky. Tesla ma stale pripojeni na internet. To je super, bohuzel auto ma porad holandskou IP adresu a to je problem. Na nektere stranky me to kvuli geoblokaci nepusti. Geoblocking je nejvetsi 3,14covina co kdy kdo vymyslel. Nevite zda by slo surfovat z Tesla displeje pres wifi mobilu?

Tak s holandskou IP se člověk určitě dostane na víc stránek než s českou IP

Ja potrebuji hlavne nemeckou ip. n-tv.de je docela informativni server a tam videa fungujou jen s de ip.

To jsou kurvy ta ntv..
Na mobilu aplikace Thunder VPN, klik na německou vlajku a už videa jedou..
Vyzkoušeno..

windscribe totez. Ale ukladaji si cookies. Staci jednou kliknout bez vpn a je to bloknute i pri zapnuti vpn. Pak se musi cookie smaznout. Zrejme to pozaduji inzerenti, nechteji platit za reklamu kterou vidi neperspektivni cizinec. Na druhou stranu by mohli kasirovat za reklamu podle ip pocitace. Treba ceskou. Troubove.

Obrázek uživatele M.Krupka

No přece by jste se nechtěl jen tak podívat na doporučené ceny aut vyrobených v EU prodávaných v USA. To zjištění, že mají obrovský prostor ke snížení cen na trhu v EU je k nasr.ní.

Takovy geoblocking nemyslim. Nektere news servery nabizi u zprav video prispevky a ty jednoduse nejdou zkouknout. Nejake ceny v USA me moc nezajimaji, ale na tesla.com/usa se v pohode dostanu. Z domova si pustim windscribe vpn s vhodnou ip adresou a jede to. V tesle appky nejdou instalovat. Smula. Uz vidim, ze v TM3 mi konci premium connect za 2,5 mesice a pak to ma stat 9,99 Eur/mesicne. Tak pojedu pres wifi z mobilu zadara.

Mělo by to jít. Dokonce se to doporučuje těm, co si nepředplatili Premium connectivity package.

Dik. Dam se na studovani manualu.

Obrázek uživatele ozana

Který blázen by vytvářel OS od nuly?!

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Obrázek uživatele Radovan

No nemusíme chodit daleko, třeba ČEZ s jejich ovládáním nabíjecích stojanů. Tedy alespoň to tak navenek vypadá :-)

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 85 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 39 tis. km (53 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Anonym123

každý, kto to dokáže!
pretože v oknách i inde chyby opravujú tak, že napíšu pokračovanie, ktoré chybu ponecháva - záplata na záplate na záplate ...
a to je príčina, že sú tie programy tak "veľké/rozsiahle.

Obrázek uživatele ozana

Od nuly to nepíšou ani v NASA. Většinou se vezme jádro nějakého Linuxu/BSD a tvoří se vrstva nad tím.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Obrázek uživatele Anonym123

no čo už,
chcel som byť rozšafný ... a nezadarilo sa :-(

a čo ak v nasa skutočne píšu - veď tam majú ešte (neviem aký dávny/nepodportovaný autorom)

Treba Google :-)

No jo, ale VW není Google a i Android má Unixové jádro.

V odkazu byla Fuchsia :-)

Já vím. Díval jsem se. Ale to je nějaký experimentální OS, ne? Nevím že by se to někde opravdu používalo.

Tesla by měla používat Linux. Ještě mohli zvolit BSD systém, ten má volnější licenci.

---

Renault Kangoo II, kat.N1, 22kWh, výkon 44kW, r.v.2012

Netvrdil jsem, ze stavi od nuly. A pravje gdyz nejdou od nuly, tak v cem je tak veljy problem? Vlastne to muze byt i to, nekdo to tu neprimo zminil, ze proste nejsou lidi (rozumjej ty, co tomu rozumjej).
Asi ale tezko muzeme cekat, ze vylozi karty.

---

Elektronům Zdar!
Nyní Leaf40 dojezd dostačující (už jednou jsem nabil do plna) při rychlosti 30tis km za rok.
Měl jsem Leaf Acenta/real 19kWh/135km dojezd při rychlosti 25tis km za rok.

Obrázek uživatele ozana

Kdyby existoval nějaký Android for cars nebo Linux for cars, tak by to nebyl takový problém (vzít a upravit). Ale vzít jádro OS je jen zlomek z celého systému v autě.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Niečo takéto? https://www.automotivelinux.org/

Obrázek uživatele ozana

Ano, ale neznám - nevím jak kvalitní ten projekt je.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

No keď si človek pozrie členov, tak by povedal že musí byť najsamnajviac.

Nejlepsi by bylo rozdelit rizeni auta na dva dily. Uzavreny pro bezpecnostni funkce a pak jeste otevreny, kde si kazdy muze nahrat appky z playstore, nebo vlastni. Vyvojari na volne noze by za maly poplatek nabizeli ruzne funkce a kazdy by si auto vybavil podle sveho. A VW by usetril vyvoj. Treba zapinani topeni, nabijeni, ovladani audio-video a 1000 dalsich funkci. VW by musel akorat zajistit aby mel pouze majitel pristup a zabezpecit proti hacknuti.

To že to nestaví od nuly ještě neznamená že to není problém. Vyvinout vlastní OS (byť postavený na Unixu nebo Linuxu) je běh na dlouhou trať a musíš mít vážně špičkové odborníky.

Obrázek uživatele Anonym123

ale v cieli by bol balík pre každého, kto priložil polienko.

To stoprocentně bude založené na Linuxu. Cokoliv jiného by byl nesmysl.

Vsak i Golf gen 8 vysel s ostrouhanou SW vybavou.

Mozna ze to je strategicky zamer. Kdyz pred uvedenim ID3 rika, ze Tesla je vsem napred, tak po uvedeni id3 na trh nebude ocekavani takove vysoke a kritika nebude zdrcujici. Prece to sami rikali ze to neni jeste ono. A pokud bude id3 mit treba jen lepsi potah volantu, vsichni se zameri na skvely volant a jak to id3 Tesle natrel. To je znama taktika, v urcity moment malovat katastrofu a kdyz to dopadne o fous lepe, muze se profilovat jako zachrance a borec. Nejinak to dela babis s covidem. Nejdrive vyvolal zamerne paniku a ted ho jeho volici vidi jako zachrance sveta. Co bylo na zacatku uz nikdo z nich nevnima. Jen pitomec to nevidi.

Když si srovnám výroky Herberta Diesse před několika roky, tak bych řekl, že nejvěšími křiklouny byli Bob Lutz, Fritz Indra a právě on. No a když si srovnám, co dělá a říká teď, tak ten posun je neuvěřitelně velký. Nebál se otočit kormidlem koncernu úplně někam jinam a dělá to důsledně. To chce hodně velkou odvahu, stoprocentní nasazení a osobní obětování. On ví, že je pořád jednou nohou buď v kriminále nebo aspoň ve vyhazovu. Za tu odvahu mu patří můj dík a pokud vytrvá, budou i výsledky.

---

hariprasad

Tak hlavne v te dobe kdy se ti ocasove smali, nemela Tesla 2x takovou kapitalizaci jako VW.
Dnes je vsem jasne ze VW uz nikdy Teslu nedostihne. My co sme to videli uz pred X lety sme na akciich vydelali takovy prachy, ze se jen chechtame. A to nejlepsi teprve prijde, dejte na me slova:)

Nikdo to nemohl před x (kolik to je? asi 8?) lety vědět jistě. Když v té době elektromobilita začínala, tak jsem odhadoval, že v roco 2025, by se prodeje mohly ročně vyšplhat u BEV + PHEV někam k 60-70%. Někteří se mi dost vysmívali. Sice máme ještě 5-6 let, ale myslím, že to tak rychle přece jen nepůjde, ale nějakých 35-45% by to být mohlo. Akcie v současné době. Tak samozřejmě, že když v Číně jsou prodeje někde kolem 5%, to samé Evropa a Amerika, tak potenciál pro nárůst je značný. Takže pokud se týče akcií, tak to sleduji, je to pro mě zajímavý makroekonomický ukazatel (Tesla může ještě hodně překvapit, řekl bych že cena za pár let může být někde kolem 3500-5000$ za akcii a nemusí to být strop), ale neobchoduji s nimi. Ztratil bych nezaujatý pohled a prostě nejsem ani ten typ. I za svobodu se platí, no ale uvidíme... :-)

---

hariprasad

Neschopnost přeplácených manažerů vidět do budoucna, patří jim to.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol