Volkswagen se promění v technologickou společnost založenou na softwaru

Jan Horčík - 19 Březen 2020

Koronavirus si vybírá svou daň a prakticky všechny automobilky v Evropě, Volkswagen nevyjímaje, přerušily výrobu. Přesto koncern potvrzuje své plány elektrifikace.auto elektromobily Volkswagen software

Tesla je také společnost založená na softwaru a Volkswagen, zdá se, se jí chce vyrovnat. Tj. konečně přejít z 20. do 21. století.
foto: Volkswagen

"Značka Volkswagen před skokem do elektrické éry" zní nadpis tiskové zprávy, kterou dnes koncern vydal. Jedno z nejdůležitějších sdělení v ní zní: "Volkswagen se promění v technologickou společnost založenou na software".

Navzdory aktuální situaci způsobené koronavirovou krizí vstupuje Volkswagen do druhé fáze realizace strategie „TRANSFORM 2025+“. Pro značku tím začíná nová éra.

Rozsáhlá elektrická ofenziva bude nyní viditelná také na silnicích. Volkswagen ID.3, první elektromobil na základě nové elektrické platformy MEB, bude podle plánu dodáván zákazníkům od léta.

Poté bude následovat první zcela elektrické SUV značky, model Volkswagen ID.4. Nabídku navíc rozšíří další elektrifikace konvenčního portfolia.

Volkswagen se tak vydává na cestu k mobilitě s nulovými emisemi pro všechny. Od roku 2022 bude značka nabízet elektromobily na základě platformy MEB ve všech důležitých automobilových segmentech.

Do roku 2025 se má prodávat nejméně 1,5 milionu elektromobilů ročně. Dlouhodobým cílem je úplná „dekarbonizace“ produktové řady i celé společnosti do roku 2050.

V příštím roce se sníží průměrné flotilové emise CO2 o 25 gramů na kilometr. Značka je přesvědčena o tom, že splní limity platné v EU pro rok 2020.

Kromě elektrifikace bude značka v následujících letech intenzivně rozvíjet také digitalizaci. Pozornost bude přitom zaměřena na dvě hlavní oblasti: realizaci Plánu digitální transformace a založení organizace Car.Software.

Po ukončení platnosti Paktu pro budoucnost je Plán digitální transformace navazujícím programem, který připraví značku na digitální éru. Společnost Volkswagen získá nové digitální kompetence a její organizace bude ve všech oblastech rychlejší, štíhlejší a konkurenceschopnější.

Tímto způsobem bude v oblasti správy eliminováno až 4000 pracovních míst. Současně je plánováno 2000 nových pracovních míst v digitálních oblastech. Část nových pracovních míst vznikne v nové organizaci Car.Software, s níž značka převzala v rámci koncernu odpovědnost za oblast automobilového softwaru.

V nové organizační jednotce budou soustředěny veškeré softwarové aktivity od operačních systémů vozidel přes digitální „ekosystémy“ až po nové služby pro mobilitu.

V prvním kroku bylo pod jednu střechu sdruženo 3000 digitálních odborníků. Do roku 2025 bude v této organizační jednotce pracovat více než 10 000 softwarových inženýrů.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Kuk

Úkoly 15. sjezdu splníme a předeženeme. :)))
Další prázdná koncernová píár žvatlanina.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

nechcel si napísať:
stáli sme na okraji priepasti a odvtedy sme urobili veľký krok VPRED!

Obrázek uživatele Kuk

Jakmile "digitální inženýři" uslyšeli že VW vyrábí mrtvý elektrický plechofky na sklad, co se budou muset každá ručně oživit přes počítač tak se vyloženě můžou přetrhnout aby u tak progresivní a vizionářský firmy pracovali. To byl vždycky jejich sen :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Anonym123

bola taká situácia s PC - každý obsahoval win. a nedal sa kúpiť bez neho.
fauwé teraz urobil zásadný krok k SW neutralite - každý si môže zvoliť aký použije/inštaluje.

Obrázek uživatele Radovan

Jako dodavatel by neměl pomlouvat zákazníka, ale toto není pomluva. Aktuálně jsem absolvoval proces zapojení se do dodavatelské platformy koncernu VW a dcery Škoda Auto. Nebudu to celé popisovat, byly to hodiny dřiny a potvrzovacích emailů, často po ruční lidské kontrole. Jen na dokreslení - pak jsem vše emailem přeposlal do Škoda Auto, protože systémy nejsou propojené. Přitom dodávat VW přímo nebudu, jen dceři. O SW v jejich autech tedy mám tak zhruba jasno.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

Obrázek uživatele Radovan

Volkswagen se promění v technologickou společnost založenou na software - bráno podle jejich neschopnosti zprovoznit SW ID3 přeložíme do češtiny - Volkswagen zkrachuje.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 87 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 40 tis. km (54 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017, zachytávání dešťovky 880L Keter 4/2020.

To je zase ukecaný článek ....

To by me zajimalo, kde ted 10000 sofwarovych inzenyru vezme :)

Obrázek uživatele Marek_

Přeci z těch milionů co k nim za posledních pár let přišli musí být alespoň pár tisíc SW inženýrů, lékařů, architektů a pod. Alespoň tak jsem to tehdy slyšel, akorát už to nějak vyšumělo :-)

Ale vážně, Němci mají zoufalý nedostatek lidí v IT obecně.

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Joe

Ááááále prd.... 99% nově příchozích od 2015 jsou podle statistik experti na atomovou fyziku a gynekologii. Bohužel ve VW jsou pozice v těchto oborech v současnosti plně obsazeny....

---

Fotovoltická elektrárna 9 KWp -36 panelů, Solární ohřev vody 75 trubic- 12 kw, Tepelné čerpadlo in 6kw out 23 kw. Elektromobilista čekatel....:-))) Na obrázku s mým synem Matějem se těšíme u TMS, od který sme měli na nějakej čas ve Vegas klíč...:-)))

Tak to je vyloženě jejich obor. Jak dlouho že ID3 parkuje na parkovišti, protože mají nějakou chybku v SW?

Stejnej moloch jako ČEZ, O2 a podobně. Totálně neschopné společnosti co se SW týče.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Tesla uzavře továrnu Fremont 23.3.

https://cleantechnica.com/2020/03/19/tesla-isnt-the-only-automaker-open-for-business-but-shutting-down-fremont-factory-on-march-23/

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

V Sanghaji se Musk branil sec mohl. Toto krizi presiji nej silne a zdrave firmy. Kdovi, jestli Tesla takova je

Obrázek uživatele Kuk

Už dávno pokračujou ve výrobě. Jseš o měsíc pozadu. Rouška ti ucpala přívod kyslíku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

to zjistíme a taky se tím zavřením dozvíme, jakou má Tesla setrvačnost

---

Největší omyl je přísloví moudřejší ustoupí.. pokud bude moudřejší ustupovat, osel získá širší pole působnosti a prosadí osloviny.
Jízda s elektromobilem je často velmi podobná jízdě veteránem - fanoušek se rád přizpůsobí a užije si ji
Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu ...

Bránil, neubránil, zastavil, obnovil, teď na 91% původní produkci výroby.

Obrázek uživatele Tomáš

Dobra zprava. Korona pandemie se prezene a zelena vlna pojede dal.

---

Prius PHV 2012, koupen 2017. V EV módu najeto 21000 km.
Průměrná spotřeba/100km: EV+HV: 1,9l HV:3,9l EV:12kWh  (https://tinyurl.com/ya6cyj5b)

Obsah té dobré zprávy se dá vyložit tak, že ani Japonksov není imunní vůči nákaze vybranými českými oc.sy. Čus, Dlaždič.

To jsem potřeboval slyšet. Očekával jsem každým dnem zprávu jako "Kvůli nastalé situaci potřebujeme od EU odklad" a taky ho určitě dostanou, všichni teď na ekologii kašlou. Snad to myslí vážně.

---

Elektromobilista teoretik, který v EV nikdy nejel, ale je velký fanda. Pasivní dům s přípravou na wallbox s vyhrazným 7-11kW.

Nemecko zatim neni ani na zacatku pandemie. Do dou mesicu maji 10 000 000 nemocnych a pak budou ty zpravy vypadat jinak

Věřím, že to myslí vážně. Němci, pokud si něco vezmou za své, tak jsou důslední a hned tak necouvnou. To víme. Uvidíme, co z toho bude.

---

hariprasad

Obrázek uživatele Anonym123

súhlasím, blbostí sa držia zubami, nechtami!

To je ta firma, která neumí udělat normální bezchybný software ani do svého vlastního auta (ID.3)? A to jej chce prodávat do světa, jo? :))

Obrázek uživatele Martin67

Žádní němci neumí napsat solidní a uživatelsky přívětivý software. To je obecně známá věc a nemohou za to.

Obrázek uživatele Kuk

Blábol spousty dobrých hudebních softů jsou právě německé.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Něco na tom bude. Programovací nástroj pro PLC Siemens je taky celkem na hlavu.
Nikdy mě nenapadlo si to spojit na celé německo.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele E.M.

Jako každý software, i ten do ID.3 se vyvíjí a postupně upravuje. Před dodáním vozů bude nahrána finální verze, případné chyby budou opraveny OTA. Koneckonců Tesla to dělá stejně.

Nevěřte všemu, co napíše německý bulvárek Manager Magazine ;-)

Obrázek uživatele Anonym123

aby nebol taký (sw) ako mali ruské digitálky - trakčná batéria bude dodávať energiu iba na pohon SW :-(

ps - tak ako som za socíka videl výkresy v azbuke a s menami germánov, takoôprevrate vidím výkresy v nemčine a s menami rusov ...


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol