Volkswagen se promění v technologickou společnost založenou na softwaru

Koronavirus si vybírá svou daň a prakticky všechny automobilky v Evropě, Volkswagen nevyjímaje, přerušily výrobu. Přesto koncern potvrzuje své plány elektrifikace.

Tesla je také společnost založená na softwaru a Volkswagen, zdá se, se jí chce vyrovnat. Tj. konečně přejít z 20. do 21. století.
foto: Volkswagen

„Značka Volkswagen před skokem do elektrické éry“ zní nadpis tiskové zprávy, kterou dnes koncern vydal. Jedno z nejdůležitějších sdělení v ní zní: „Volkswagen se promění v technologickou společnost založenou na software“.

Navzdory aktuální situaci způsobené koronavirovou krizí vstupuje Volkswagen do druhé fáze realizace strategie „TRANSFORM 2025+“. Pro značku tím začíná nová éra.

Rozsáhlá elektrická ofenziva bude nyní viditelná také na silnicích. Volkswagen ID.3, první elektromobil na základě nové elektrické platformy MEB, bude podle plánu dodáván zákazníkům od léta.

Poté bude následovat první zcela elektrické SUV značky, model Volkswagen ID.4. Nabídku navíc rozšíří další elektrifikace konvenčního portfolia.

Volkswagen se tak vydává na cestu k mobilitě s nulovými emisemi pro všechny. Od roku 2022 bude značka nabízet elektromobily na základě platformy MEB ve všech důležitých automobilových segmentech.

Do roku 2025 se má prodávat nejméně 1,5 milionu elektromobilů ročně. Dlouhodobým cílem je úplná „dekarbonizace“ produktové řady i celé společnosti do roku 2050.

V příštím roce se sníží průměrné flotilové emise CO2 o 25 gramů na kilometr. Značka je přesvědčena o tom, že splní limity platné v EU pro rok 2020.

Kromě elektrifikace bude značka v následujících letech intenzivně rozvíjet také digitalizaci. Pozornost bude přitom zaměřena na dvě hlavní oblasti: realizaci Plánu digitální transformace a založení organizace Car.Software.

Po ukončení platnosti Paktu pro budoucnost je Plán digitální transformace navazujícím programem, který připraví značku na digitální éru. Společnost Volkswagen získá nové digitální kompetence a její organizace bude ve všech oblastech rychlejší, štíhlejší a konkurenceschopnější.

Tímto způsobem bude v oblasti správy eliminováno až 4000 pracovních míst. Současně je plánováno 2000 nových pracovních míst v digitálních oblastech. Část nových pracovních míst vznikne v nové organizaci Car.Software, s níž značka převzala v rámci koncernu odpovědnost za oblast automobilového softwaru.

V nové organizační jednotce budou soustředěny veškeré softwarové aktivity od operačních systémů vozidel přes digitální „ekosystémy“ až po nové služby pro mobilitu.

V prvním kroku bylo pod jednu střechu sdruženo 3000 digitálních odborníků. Do roku 2025 bude v této organizační jednotce pracovat více než 10 000 softwarových inženýrů.

tisková zpráva

28 Comments on “Volkswagen se promění v technologickou společnost založenou na softwaru”

  1. Jakmile „digitální inženýři“ uslyšeli že VW vyrábí
    Jakmile „digitální inženýři“ uslyšeli že VW vyrábí mrtvý elektrický plechofky na sklad, co se budou muset každá ručně oživit přes počítač tak se vyloženě můžou přetrhnout aby u tak progresivní a vizionářský firmy pracovali. To byl vždycky jejich sen :)))))

    1. Jako dodavatel by neměl pomlouvat zákazníka, ale toto není
      Jako dodavatel by neměl pomlouvat zákazníka, ale toto není pomluva. Aktuálně jsem absolvoval proces zapojení se do dodavatelské platformy koncernu VW a dcery Škoda Auto. Nebudu to celé popisovat, byly to hodiny dřiny a potvrzovacích emailů, často po ruční lidské kontrole. Jen na dokreslení – pak jsem vše emailem přeposlal do Škoda Auto, protože systémy nejsou propojené. Přitom dodávat VW přímo nebudu, jen dceři. O SW v jejich autech tedy mám tak zhruba jasno.

    1. Přeci z těch milionů co k nim za posledních pár let
      Přeci z těch milionů co k nim za posledních pár let přišli musí být alespoň pár tisíc SW inženýrů, lékařů, architektů a pod. Alespoň tak jsem to tehdy slyšel, akorát už to nějak vyšumělo 🙂

      Ale vážně, Němci mají zoufalý nedostatek lidí v IT obecně.

    1. Jako každý software, i ten do ID.3 se vyvíjí a postupně
      Jako každý software, i ten do ID.3 se vyvíjí a postupně upravuje. Před dodáním vozů bude nahrána finální verze, případné chyby budou opraveny OTA. Koneckonců Tesla to dělá stejně.

      Nevěřte všemu, co napíše německý bulvárek Manager Magazine 😉

      1. aby nebol taký (sw) ako mali ruské digitálky – trakčná
        aby nebol taký (sw) ako mali ruské digitálky – trakčná batéria bude dodávať energiu iba na pohon SW 🙁

        ps – tak ako som za socíka videl výkresy v azbuke a s menami germánov, takoôprevrate vidím výkresy v nemčine a s menami rusov …

Napsat komentář