Obří skandál „dieselgate“ německého koncernu Volkswagen poslal na chvíli „dolů“ většinu německých automobilek. A ty francouzské chytře využívají příležitosti.
foto: PSA
TISKOVÁ ZPRÁVA
Řada nedávno zveřejněných zpráv o měření emisí zdůraznila důležitost dodržování a správného uplatňování postupů. V této souvislosti předseda představenstva PSA Peugeot Citroën požádal inženýrské týmy skupiny, aby v této oblasti provedly kontrolu a předložily doporučení ke zlepšení.
Skupina důsledně přezkoumala svou situaci týkající se emisí a spotřeby paliva.
Co se týče emisí, skupina PSA potvrzuje, že její vozy nebyly nikdy vybaveny žádným softwarem nebo zařízením umožňujícím odhalit test shody a aktivovat zařízení pro likvidaci škodlivin včetně NOx (oxidy dusíku), které by bylo při řízení v reálném provozu nečinné.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volkswagen svolává 11 milionů aut
Matthias Müller novým novým šéfem Volkswagenu
Hodnota Volkswagenu se propadla o třetinu, Winterkorn se omluvil
Skupina připomíná, že její vozy splňují normy a že v roce 2014 bylo náhodně vybráno z výrobních linek 4300 vozů za účelem ověření dodržování podmínek homologace při výrobě.
Skupina PSA Peugeot Citroën je prvním výrobcem automobilů, který začal do všech svých vozidel s dieselovým motorem Euro 6 používat technologii selektivní katalytické redukce (SCR) „BlueHDi“.
Tento systém likvidace škodlivin, pro který skupina podala přibližně 100 patentů, je uznáván v mnoha publikacích jako nejúčinnější technologie zpracování NOx.
Díky zkušenostem získaným v této oblasti a již uskutečněným investicím do této technologie se skupina posunula blízko ke splnění požadavků budoucí normy WLTP, které má být zavedena v roce 2017.
Skupina PSA Peugeot Citroën ve stejném duchu začala používat filtr pevných částic o 11 let dříve, než se stal po zavedení normy Euro 5 v lednu 2011 povinným pro všechny výrobce automobilů.
Připomeňme, že prodeje dieselových vozidel představovaly v první polovině roku 2015 celkem 60,3 % tržeb PSA v Evropě a 41,9 % ve světě.
Pokud jde o spotřebu paliva, PSA zdůrazňuje, že v této oblasti drží vedoucí postavení opírající se o nové technologické novinky, jako je benzínový motor EB PureTech (zvolen motorem roku v roce 2015 ve své kategorii), dieselová technologie BlueHDi, vysoce výkonné automatické převodovky a odlehčené platformy.
Stávající evropská norma NEDC se používá od roku 1992 a je považována za nedostatečně reprezentativní z hlediska reálného provozu. Jako všechny laboratorní zkoušky, je i toto testování předmětem optimalizací, a to i ve skupině PSA.
Regulační orgány jsou si těchto optimalizací vědomy, ale nezávislé orgány a pozorovatelé je kritizují. Tyto optimalizace, včetně nenulové elektrické bilance (úroveň nabití baterie, využití alternátoru atd.), již nebudou při novém testování (WLTP), které je v současné době projednáváno na evropské úrovni, možné.
Skupina PSA zdůrazňuje, že plně podporuje myšlenku, aby byla od roku 2017 zavedena nová norma (WLTP a RDE), která bude lépe odrážet reálné podmínky.
Automobilka se proto rozhodla:
• Co nejdříve začít zveřejňovat u svých hlavních modelů reálnou spotřebu, kterou bude kontrolovat nezávislý orgán;
• Přijmout technická opatření umožňující již předem splňovat budoucí postup WLTP, počínaje nulovou elektrickou bilancí u homologace všech nových vozů/motorů
Až EU a USA zavedou můj
Až EU a USA zavedou můj oblíbený emisní garážový test, tak zůstanou jen elektromobily. To se zavřete na 2 hodiny s nastartovaným autem do garáže a když vyjdete živý, s autem může vyrazit do provozu.
Volt nebo Prius a vlastně
Volt nebo Prius a vlastně jakýkoliv hybrid by ten váš test zvládl také.
Máte pravdu, budu muset
Máte pravdu, budu muset zvednout počet hodin v garáži. Takhle bych dopadl jako EU a její testy spotřeby a emisí. :-))
🙂
🙂
Ještě byste toho Volta a
Ještě byste toho Volta a Priuse musel nějak přinutit, aby vám tam stál se zapnutým spalovacím motorem 😉
Však on si tu baterčičku
Však on si tu baterčičku postupně vybije a pak se přepne na spalovák. A bude vymalováno. Kdo si počká, ten se dočká :-).
Co je to vysoce výkonná
Co je to vysoce výkonná automatická převodovka? Odkdy mají převodovky výkon? achjo
Vysoce výkonná
Vysoce výkonná automatická převodovka (Překlad ?) Asi myšleno snížení ztrát v převodovém ústroji. Optimalizace zpřevodování. Převodovka dokáže přenášet vyšší výkony a přitom se méně zahřívá. Motor pracuje v optimálních otáčkách snížení spotřeby
http://www.mjauto.cz/prevodovky-3
jj cenzuro, je to
jj cenzuro, je to DÍZL-VW-GLEJT !! kerej mu už nikdo nikdy neodpáře pcheee
novinky.cz/ekonomika/384740-v
novinky.cz/ekonomika/384740-volkswagen-se-kvuli-skandalu-po-20-letech-propadl-do-ztraty-3-5-miliardy-eur.html
však mají nahrabáno dost!!
však mají nahrabáno dost!!
V roce 2016 zacne VW
V roce 2016 zacne VW svolavat do servisu ty provinila auta a najednou vypluje neco uplne jineho na povrch. Spousta lidi nema funkcni DPF, nebo ho dokonce odstranili, protoze pry ubira na vykonu a zvysuje spotrebu. To bude mela az majitele-podvodnici budou muset narychlo dovybavovat DPF. A co budou delat ty borci co maji cipovane motory. Kdyby se na vsechny ty podvody od VW a majitelu nefunkcnich DPF prislo, to by jsme se vsichni divili co ze nam kouri pod nosem.
Ostatni automobilky tusi ze se nad vsemi diesely stahuji mraky. VW neni ceska firma, jinak by platilo stare dobre zatloukat, zatloukat, zatloukat.
Víte že bych se tomu ani
Víte že bych se tomu ani nedivil na co se všechno příjde? Ale zajímavé je i to co PSA napsala v těch dvou bodech dole, to znamená že i oni částečně podvádějí. Bude zajímavé, nevím jestli za manipulace s DPF jsou vysoké pokuty, podívat se pak na měření, až se to celé vyřeší, jestli náhodou neklesne množství škodlivin ve městech.
Nad naftou se myslím velmi pomalu zatahovala mračna již když Francie ohlásla že se končí s podporou, asi rok zpět, toto to snad urychlí.
To se snad bude dát poznat podle toho jestli nové modely budou mít širší nabídku benzinových motorů a dieselové postupně z nabídky zmizí.
Pořád jsem nevidím
Pořád jsem nevidím nějaký konkrétní důkaz, že motory od PSA „prostě v daných podmínkách textu (předem známých) má nízké emise a to mnohem nižší, než za jiných podmínek.“ jak píšete.
Každý výrobce čehokoli
Každý výrobce čehokoli by měl být svůj jedinečný. Dnes to v technice a průmyslu moc neplatí. Mnoho subdodavatelů dodává shodné identické výrobky různým finálním výrobcům. Souhlasím s tím, že by v tomto mělo vítězit odborné vzdělání a předvídavost nejen inženýrů, ale i běžných vývojových pracovníků. Celkem chápu to, že v koncernech platí majoritní rozhodování nad minoritním, proto v problému VW byly postiženy i ostatní koncernové automobilky nejen Škodovka a Seat. Právě, že minoritní ing. v těchto firmách se báli upozornit své vedení na možný problém. Problém VW může v budoucnu potkat i Fiata nebo PSA. To asi k inovaci a „pokroku“ patří!
Beztak je to pitomost. Tak
Beztak je to pitomost. Tak na to nemají software, ale ten motor prostě v daných podmínkách textu (předem známých) má nízké emise a to mnohem nižší, než za jiných podmínek. Všechno je to jenom trapné vymlouvání.
Vy něco víte? Můžete to
Vy něco víte? Můžete to napsat konkrétně, nebo je to jen nějaká Vaše domněnka?
Znám výsledků testů
Znám výsledků testů různých organizací, kde i motory od PSA dostávají na frak. Motory všech společností jsou přizpůsobeny měřícímu cyklu, ve kterém vydávají co nejnižší emise. Některé na to šly čistě nastavením a některé softwarem, který aktivuje eko opatření. Jedno je zřejmě legální a druhé už ne, ale výsledek je v podstatě stejný… Zcela chápu inženýry, že v tom neviděli rozdíl a zašli příliš daleko…
Mohl byste sem dát odkaz na
Mohl byste sem dát odkaz na ony studie? Rád bych se na ně podíval.
Myslím že rozdíl bude v tom že motor se navrhuje na optimální podmínky provozu (tedy zde testové) a v jiných se prostě chová jinak, je to jeho vlastnost, pokud se použije SW přepínač, pak je to blíže podovodu a klamání, protože se vlastnosti motoru záměrně mění dle typu provozu.
jj, čím pro evropské
jj, čím pro evropské dízly hůře, tím pro japonské a americké benzíny lépe. A vo tom to je.
Nejspíše máte pravdu, ty
Nejspíše máte pravdu, ty náznaky tu jsou. Ale zároveň také lépe pro lidi. Když už elektrifikace nenahrazuje ropáky tak rychle, omezit alespoň to nejhorší, tedy naftu…
jj, je potřeba podstatně
jj, je potřeba podstatně zvýšit spotřebu ropy, které je nadbytek a zisky z jejího prodeje prudce klesají. A tak se zakáží úsporné, ale jedovaté dízly a přejde se na plnou výrobu neúsporných benzínů s očekávanou roční produkcí 100 mil. aut.
A vo tom to je.
Je to mnohdy více než
Je to mnohdy více než komické číst. Do devadesátého roku v ČSSR moc osobních naftových vozidel nejezdilo – díky RVHP a SSSR. Po roce 1990 nastal raketový obrat, a každý chtěl být in s naftovým mediem. Nu a dnes ……! Ten kdo má nějaké vzdělání, by měl používat hlavu a rozum, a nepřejímat cizí bludy. Osobně by jsem tedy navrhoval, motorovou naftu zdražit v porovnání s benzínem a plynem o dvě koruny na litru.