Nově jmenovaný šéf koncernu Volkswagen Matthias Müller ohlásil velký plán na svolání a opravu 11 milionů aut s „vadnými“ TDI motory. Půjde o jedno z největších svolání vozů v historii.
foto: Volkswagen
Volkswagen AG představuje svůj akční plán pro dodatečné zlepšení emisí vozidel se vznětovými motory. Opatření se netýká aktuálních nových vozů koncernu s motory EU6.
Zákazníci, kterých se plán týká, budou v prvním kroku informováni, že během krátké doby bude možné zlepšit emise jejich vozidla. Všechna vozidla jsou po technické stránce bezpečná a provozuschopná.
Akční plán předpokládá, že Volkswagen a další příslušné značky koncernu představí v říjnu příslušným úřadům technická řešení a opatření. Majitelé těchto vozidel o tom budou informováni v nadcházejících týdnech a měsících.
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Volkswagen v lednu 2016 představí elektrický mikrobus
Autosalon Frankfurt 2015: nový Volkswagen Tiguan GTE plug-in hybrid
Hodnota Volkswagenu se propadla o třetinu, Winterkorn se omluvil
Všechny koncernové značky, kterých se to týká, zprovozní národní internetové stránky, na nichž budou moci zákazníci průběžně sledovat aktuální stav vývoje celé záležitosti.
V pátek vyšlo z interní analýzy najevo, že se mimořádné servisní opatření bude týkat celkem jedenácti milionů koncernových vozidel na celém světě, z toho je přibližně pět milionů vozidel značky Volkswagen osobní vozy.
Tato vozidla určitých roků výroby a modelů (např. Volkswagen Golf šesté generace, Volkswagen Passat sedmé generace nebo první generace modelu Volkswagen Tiguan) jsou vybavena vznětovými motory typu EA 189.
Jen pro srovnání, dosud největší svolání automobilů si připsal Ford v roce 1981. Tehdy do servisů svolal 21 milionů aut kvůli chybě, která mohla způsobit zařazení zpátečky a samovolné odjetí auta při parkování. Technická chyba prokazatelně způsobila smrt 98 lidí.
Velká svolání nedávno zažily také automobilky GM nebo Toyota. Nejčastější a největší svolávání vozů kvůli technickým defektům ale historicky platí pro americké automobilky Ford a General Motors, viz článek magazínu Jalopnik.
Je to pokus USA poškodit
Je to pokus USA poškodit Německo, a přitom se na něm zahojit. Abyste pochopili podstatu tohoto skandálu, musíte si vzpomenout, že se Německo účastnilo mnoha projektů rozvoje výroby v Rusku.
A 8. září bylo ohlášeno, že konečně bude zahájen export těchto motorů Volkswagen.
rt.com/business/314820-volkswagen-russia-engine-plant/
Jenže málokdo si všiml další události. A konkrétně, že 3. září Ford spustil v Rusku závod na výrobu svých motorů!
reuters.com/article/2015/09/03/us-ford-motor-russia-plant-idUSKCN0R31V820150903
Chápete? No a hned následoval úder. Ukazuje se, že německé automobilové motory nejsou konkurenceschopné, protože ukazatele jejich kvality byly zajišťovány manipulací s jejich programovým vybavením. Ve výsledku byla tedy [Američanmi] zasazena rána konkurenční [Nemecké] korporaci!
Američané mají v Rusku stejnou výrobní základnu, takže se jedná o pokus obsadit trh a nějak se tam udržet. Jedná se o boj státní elity USA za své vlastní přežití. V dané situaci však USA postupovaly velice ukvapeně.
Legalni kod je ten, ktery
Legalni kod je ten, ktery ridi vstrikovani a cely proces tak, aby emise odpovidaly norme. Ten nelegalni je ten, ktery od okamziku kdyz zjisti ze auto jede v nemerenem rezimu, tak vypne vsechny omezovaci funkce na snizeni emisi a prepne na full-power nebo full-fun for the driver. Takze staci smazat vsechno mezi if not norm_cyclus … end. Tudiz motor bude stale fungovat jako kdyz je v merenem cyklu a bude splnovat (mozna) emisni limity. Akorat se to ridicum nebude libit. Mozna vetsi spotreba, liny motor atd.
Neviem nad čím tu tak
Neviem nad čím tu tak diskutujete. Proste „špičková nemecká technológia “ v praxi. Bez odrbávania to proste nejde. Diesel patrí do lokomotívy, kombajnu ale nie do osobného auta ! 🙂
novinky.cz/ekonomika/382388-s
novinky.cz/ekonomika/382388-skandal-s-falsovanim-emisi-pry-ohrozuje-existenci-volkswagenu.html
Nevím co se všichni tak
Nevím co se všichni tak hrozně diví. Že ty metodiky jsou neodpovídající sami o sobě muselo být jasné každému co nemá místo mozku slámu. Každou chvíli tu čteme nesmyslné články, jak má nějaké auto neuvěřitelnou spotřebu. A když to pak jede po dálnici, žere to 3x tolik. Kdo to vůbec vymyslel měřit emise motoru běžícího na prázdno?
Tak si sem taky dovolím
Tak si sem taky dovolím dát jeden odkaz. ADAC dělal testy evropských dieselů. Obrázek si udělejte sami: https://www.adac.de/infotestrat/adac-im-einsatz/motorwelt/abgasskandal_ecotestergebnisse.aspx?ComponentId=246767&SourcePageId=6729
V podstatě by pokutu měli
V podstatě by pokutu měli dostat skoro všichni.
Tak nějak.
Tak nějak.
VW by to neměl nechat a
VW by to neměl nechat a měl by to náležitě rozmáznout.
Ono se to rozmázne samo.
Ono se to rozmázne samo. Většina novinářů si toho akorát ještě nevšimla. Ten test vyšel v podstatě před 2 dny.
Dieselgate očima
Dieselgate očima Američanů: Zrada, zklamání a počítání obětí emisí …
byznys.lidovky.cz/dieselgate-ocima-americanu-zrada-zklamani-a-pocitani-obeti-emisi-p86-/doprava.aspx?c=A151001_162047_ln-doprava_pave
Das Filcka auto se měla
Das Filcka auto se měla soustředit jen na cng. Prostě to podělali.
video.aktualne.cz/dvtv/kauza-
video.aktualne.cz/dvtv/kauza-vw-sazka-evropy-na-dieselovou-technologii-byla-slepa-u/r~cb4d6ed2677a11e5adcb0025900fea04/
Vsechno je farizejstvi. Ted
Vsechno je farizejstvi. Ted volaji vsichni po tvrdem zasahu proti VW kvuli NOx. Co ja vim, tak spousta lidi nadava na DPF a vykrikuji, ze jako prvni by si tento filtr vymontovali aby meli lepsi vykon motoru. VW zrejme takove snahy zaznamenal a pokusil se ty enviromentalni hracicky ktere si ekoteroriste nadiktovali trochu odlehcit aby uzivatele dieslu nemeli takovou potrebu DPF odstranit. Stat porad zvysuje emisni limity, ale fyzika a chemie podleha prirodnim zakonum a ne lidskym a proto stromy nerostou do nebe a auta nebudou nikdy uplne clean. Komu to prospeje, ze VW mozna padne na hubu. Nikomu z nas to nepomuze, jen nam vsem to uskodi. HDP Evropy i CR pujde dolu, bude dalsi zbytecne vyvolana krize.
ceskatelevize.cz/ivysilani/10
ceskatelevize.cz/ivysilani/10252839638-hyde-park-ct24/215411058080930-hyde-park
Diky za upozorneni. Pan
Diky za upozorneni. Pan Vaculik je odbornik a ten druhej pan na leve zidly jenom zvani nesmysly.
podstatný je zlikvidovat
podstatný je zlikvidovat diesely, figurky přicházejí a zase odcházejí … 😉
Páni. Mňa skôr zaujíma
Páni. Mňa skôr zaujíma iná otázka. Táto úprava, ktorú chcú odstrániť sa týkala zlepšenia parametrov pri napojení na testovacie prístroje – napríklad pri emisnej kontrole. Čo sa stane, ak môj motor s odstránenou úpravou pri emisnej kontrole vykáže také hodnoty, že mi auto emisnou kontrolou neprejde? Čo potom s takým autom?
To se nestane. Není to v
To se nestane. Není to v podstatě možné. Ne v situaci, kdy se měří tzv. součinitel kouřivosti, kdy normu pro Euro 5 splní i moje staré TDi s euro 3…
JOSEF JEZDÍ V TDI ??
JOSEF JEZDÍ V TDI ??
Já bych ho ukřižoval 😉
Já bych ho ukřižoval 😉
Josef je TDI tady nemá co
Josef je TDI tady nemá co somrovat
novinky.cz/zahranicni/amerika/382094-nejvetsi-texasky-okres-zazaloval-vw-az-o-miliardy-dolaru.html
Ne, já v něm lítám.
Ne, já v něm lítám.
Pane Horčíku,
navzdory
Pane Horčíku,
navzdory přízni Vašemu webu, resp. jeho obsahu, jsem nucen mít výhrady nad opakovanými gramatickými chybami. V poslední době si nevzpomínám na článek, který by se obešel bez chyb a překlepů. Jsem si jist, že slovo „největšíh“ zcela jistě kontrolou pravopisu neprošlo.
Že se za viz nepíše tečka, ale že se jedná o „obyčejný“ rozkazovací způsob slovesa vidět bohužel dnes neví široká veřejnost včetně mnoha novinářů.
S přáním všeho dobrého
J.R.
Napraveno, díky.
Napraveno, díky.
Vida, vidouc, vidouce. 🙂
Vida, vidouc, vidouce. 🙂
prý „vadnými“ TDI motory“
prý „vadnými“ TDI motory“ :)))))))
ŠPATNÝMI TDI MOTORY !!!
Tak tohle rozhodně
Tak tohle rozhodně nevypadá na to, že u spalovacích aut se nevydělává na prodeji, ale na následném servisování a údržbě vozu. Tady se bude hromadně prodělávat. 11 milión krát, pokud dorazí všichni.
Nakonec to nevypadá tak
Nakonec to nevypadá tak špatně. Jen doufám a věřím, že opatření budou účinná a povedou k tomu, že se sníží množství i toxicita vypouštěných emisí z naftových motorů.
?? cože?? tyhle starý
?? cože?? tyhle starý krámy €jro5 už se dávno nedělají. Ted se jede €jro6 a ten starý verk leda poladí a nějak to zametou. Co jinýho bys s tím chtěl dělat? Vyměnovat v servise celý motory za nový €jro6 ?? :DDDDDDDDDDDDD
Staci vymazat par radku toho
Staci vymazat par radku toho zakazaneho kodu z ridici jednotky a motor bude plnit emisni normu pro NOx. Jenomze to bude znamenat mozna snizeni vykonu, zvyseni spotreby a nutnost casteji doplnovat nadobku s AdBlue. To se spousta lidem nebude libit a co udelaji? No cely ten filtr vymontuji aby mohli zase jezdit na plny plyn. A ty motory budou mit jeste vetsi emise…
A ja bych se vsadil, ze
A ja bych se vsadil, ze nebudou. Vsechny ty ekosracky tak akorat zvyzuji spotrebu v realnem provozu. Mereni podle one smernice, kterou porusil VW je uplne zcestne a naprosto neodpovida realnemu provozu. Emise zustanou stejne.
„zakázaný“ je ten kód
„zakázaný“ je ten kód (jeho část) který podváděl, po jeho odstranění se emise nezmění – tento kód byl funkční jen při homologační zkoušce nikoli v běžném provozu.
A týká se to motorů, do kterých močovinu nepouštějí vůbec!
Vidim to jinak. Zakazany kod
Vidim to jinak. Zakazany kod je ten, ktery vypina proti-emisni zarizeni. Ten legalni kod je ten, ktery snizuje emise. To klamani vznika tim, ze se neco vypne!
Přesněji asi zapne, nebo
Přesněji asi zapne, nebo ještě přesněji změní nastavení vstřikování a jiných součástí procesu spalování.
tyoe Leodendula seš vedle
tyoe Leodendula seš vedle jak ta jedle :DD
Obávám se, že se bude
Obávám se, že se bude jednat pouze o exkomunikaci kódu, který se spouštěl při kontrole emisí. A jestli sáhnou na parametry ovlivňující ‚obyčejné‘ spalování, tak projev motoru bude slabý, protože by to jinak udělali rovnou…
No takové Šalamounské
No takové Šalamounské řešení bude mít ale nejspíš docela vážné následky. To jim Američani zřejmě omlátí o pysky. Uvidíme, jak se to vyvine, zatím to není uzavřené.
P.S. Chudák programátor, nejdřív se s tím nadřel a teď to musí vyhodit. 🙂
Tak samozrejme, Americka
Tak samozrejme, Americka auta netahnou, VW, BMW a Audi je valcuji, tak je potreba se nejak zbavit konkurence.
Co treba zkusit zmerit v realnem provozu i ostatni znacky….