Norfolk Southern je spoločnosť, ktorá sa snaží presadiť v oblasti ťažkých priemyselných strojov 100%-ne elektrickou lokomotívou NS 999. Vlak s nulovými emisiami používa 1080 ks 12V olovených-kyslých batérií, ktoré umožnia jeho 24-hodinovú prevádzku na jedno nabitie a to všetko pri rovnakom zaťažení, ako konvenčné lokomotíva.
Vyvinuté v spolupráci s Ministerstvom energetiky USA, cca 1000kW výkon stroja umožňuje použitie rekuperačného brzdenia na obnovu energie a je tiež schopný dobitia v priebehu dvoch hodín (vyžaduje kalibráciu raz týždenne).
Parametre batérií sú neustále automaticky sledované zabudovaným elektronickým systémom, aby sa dosiahla ich optimálna prevádzka a dlhá životnosť.
A tu je najlepšia časť: Norfolk Southern tvrdí, že náklady sú rovnaké, ako u tradičných lokomotív, takže nevzniká potreba ďalej používať podobné stroje vyrábajúce skleníkové plyny.
Rekordman Akumulátorová lokomotiva Ringhoffer
Uvedena do
Rekordman Akumulátorová lokomotiva Ringhoffer
Uvedena do provozu roku 1916 až do roku 1994 ( 78let ) v provozu kdy skončila v muzeu.
http://www.rozhlas.cz/kraje/cesko/_zprava/1368692
Že netaký odrb
Že netaký odrb článok….hlavne že v ČSR sme mali akumulátorové lokomotívy od roku 1926 (rad E 407.0 ČSD) ďalšie sa vyrábali v rokoch 1931-1949 (rady E 416.0 a E 417.0 ČSD)
schienenfahrzeuge.netshadow.at/db/details.php?image_id=99210&sessionid=8900b0833bd16361fe9b243ae78fd156
schienenfahrzeuge.netshadow.at/db/details.php?image_id=99215&sessionid=8234e340477cd6d3b002b9c473103f77
schienenfahrzeuge.netshadow.at/db/details.php?image_id=99218&sessionid=8234e340477cd6d3b002b9c473103f77
Ba ještě za císaře pána
Ba ještě za císaře pána u Ringhoffera v roce 1916 vyrobili posunovací lokomotivu na baterie.
cs.wikipedia.org/wiki/Lokomotiva_Ringhoffer_%C4%8D._2
V roce 1986 se vyráběla v ČKD hybridní lokomotiva 718, v roce 1993 pak opět ČKD pro ÖBB vyrobila akumulátorovou lokomotivu A219 s dojezdem 200km na rovince. Myslím že pro dost značnou část lokálek by mohla stačit, ale bohužel má maximálku 40km/h.
Suhlasim s DD nestacilo uz
Suhlasim s DD nestacilo uz toho dymu,preco nie elektrika!
Olověné baterie a další
Olověné baterie a další podobné shity jen dávají do rukou další argumenty odpůrcům elektromobilů.
To asi treba chapat len ako
To asi treba chapat len ako nejaku prechodnu fazu, kym sa nezacne predavat nieco lacnejsie a lepsie, ako su olovene baterky.
pěkná mašinka! A váha Pb
pěkná mašinka! A váha Pb aku bude spíš dobrá věc, aby jí to neklouzalo 🙂
Však on ten puvodni Diesel
Však on ten puvodni Diesel nebyl zrovna také nejlepší. Koleje mají velikou výhodu ve valivem odporu, který je téměř nulový oproti pneu. A více jak 80 -90 km/h to jezdit zřejmě také nebude, takže aerodynamické ztráty jsou v rozumné výši. Rozhodně tomuto fandím, protože když se tato lokomotiva má rozjet na naftu, tak z komínů vždy vylítne velká briketa sazí…
Gratuluji, lepšíte se!
Gratuluji, lepšíte se! Poprvé od vás srozumitelný a dobrý článek.