Prodej elektroaut v Číně rapidně klesl, na vině jsou dotace

Jan Horčík - 19 Srpen 2019

Čínská vládá postupně snižuje dotace na nákup elektromobilů a plug-in hybridů. To se výrazně negativně promítlo do červencových prodejů.auto elektromobily BAIC EU-Series

Elektromobil BAIC EU-Series se v červenci umístil na prvním místě čínských prodejů. Plně elektrický sedan nabízí výkon 160 kW a dojezd 416 km NEDC.
foto: BAIC

Čínský trh s elektromobily a plug-in hybridy v červenci meziročně poklesl o 7 %. Prodalo se necelých 70 000 vozů, zatímco o měsíc dříve to bylo víc než dvakrát víc.

Důvod je nasnadě. Dotace na elektromobily s dojezdem do 250 km byly zcela zrušeny, dotace pro nákup aut s vyšším dojezdem jsou od července poloviční.

Na aktuální statistice je zajímavé to, že zatímco plug-in hybridů klesly o 22 %, elektromobily přeci jen alespoň trochu rostly, ač pouze o 1 %.

Měsíční podíl aut do zásuvky na celkových prodejích činil 4,6 %, za celý rok je zatím na - vzhledem k velikosti čínského automobilového trhu - velmi úctyhodných 6,1 % (asi 709 000 prodaných vozů). Nejprodávanější modely jsou do července tyto:

pořadí - model - prodeje červenec 2019 (celý rok 2019)
1. BAIC EU-Series - 8937 (58 013)
2. BYD Yuan BEV/BYD S2 BEV – 6400 (49 884)
3. BYD Tang PHEV – 2100 (26 274)
4. BYD e5 - 126 (26 221)
5. Chery eQ - 2405 (24 687)

Za červenec se také v Číně prodalo odhadem 1800 kusů elektromobilu Tesla Model 3. Jinak ale mezi výrobci zcela jasně vede domácí BYD.

Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele Jiří_Švarc

To je jak divit se, že klesne prodej nových kotlů po ukončení kotlíkových dotací. Já jsem spíš překvapenej, že i přes ukončení/snížení dotací se stále najde podobně lidí jako loni, co si auto koupili s plnými dotacemi. Přímo bych řekl velký úspěch a potvrzení, že dotace splnily svůj účel nastartovat elektromobilitu v Číně.

---

EV - tabulky, statistiky: https://bit.ly/2uU06PO

tak ono to je tím, že pokud chcete v některých městech registrovat nový vůz, tak na fosily jsou kvóty, kdež to na EV ne...tzn. chci auto se značkou tak mi nic jiného než EV nezbývá

---

BMW i3 60Ah - 27.000 eKM
sekačka Powerworks 60V 2Ah
pila Powerworks 60V 4Ah

Obrázek uživatele Radovan

Je to vlastně taková německá plaketa na vjezd do centra některých měst. Jen 100%. Sračkomet nedovolí vůbec, bez ohledu na to jakou vylhanou Euro normu splňuje. A máme nejjednodušší podporu výroby a prodeje EV. A vzhledem k tomu, že jde o město, tak se neřeší ani dálkové dojezdy a další rádoby překážky.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

off
Francouzskej startup chce předělávat spalovací popelnice na EV. levně.
https://www.tf1.fr/tf1/jt-we/videos/et-si-on-transformait-un-vieux-vehicule-en-une-voiture-electrique-89824732.html

https://transition-one.fr/

Your car becomes electric with a range of 100km and a maximum speed of 110km/h.

The first supported vehicles will be:
Renault Twingo II, Fiat 500, Citroen C1, Peugeot 107, Toyota Aygo, VW Polo.

launch of pre-orders with delivery from 2020

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Radovan

Dobrý nápad. Pokud jim to levně vydrží, lidi do toho půjdou. Znamená to jen výměnu pohonu, čili taky dost velké plus než vyrábět celý nový elektromobil. Když, jak říká třeba statistika v ČR, před 30 lety připadal jeden osobák skoro na 5 lidí, dnes už na necelé 2 lidi.

Počet osobních aut na českých silnicích se od sametové revoluce v roce 1989 zvýšil na 2,5 násobek. Zatímco v polovině letošního roku bylo v tuzemsku registrováno 5,9 milionu vozů, před třiceti lety to bylo o 3,5 milionu méně.
Věk aut se téměř nezměnil. V roce 1989 na českých silnicích jezdila v průměru 14 let stará auta, v polovině letoška byl vozový park v průměru 14,8 roku starý. V roce 1989 na jedno auto připadalo 4,29 obyvatele, nyní to je 1,8 obyvatele. Vyplývá to z údajů Sdružení automobilového průmyslu.
Zatímco průměrná mzda se od roku 1989 zvýšila zhruba desetkrát na 32 500 Kč v roce 2019, náklady na pořízení nového auta rostly proti tomu přibližně třetinovým tempem.
Na konci roku 1989 stála Škoda Favorit z mladoboleslavské automobilky kolem 84 600 korun, jejího o čtyři generace mladšího následníka fabii je v současnosti možné koupit za 269 900 korun.
Cena benzinu se zvýšila z osmi korun za litr v roce 1989 na zhruba 33 korun, cena motorové nafty pak vzrostla ze 7,50 Kč na 32 Kč.
Zdroj: https://www.idnes.cz/auto/historie/stari-aut-1989.A190819_075154_auto_ojetiny_fdv

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Kuk

off
Tak a je to tady šmejdská VW opravuje podvod dalším podvodem. Softwér co měl "opravit" Dízlgejtovej soft je zase podvod!

https://www.wallstreet-online.de/nachricht/11679204-knaller-urteil-diesel-skandal-vw-software-update-manipuliert

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

V Německu už jsou dál, jejich rakovinomety dokonce čistěj vzduch :-))))
https://twitter.com/seba_kwiat/status/1163162181078257665

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

Celej čínskej auto trh má solidní dlouhodobý propady.
článek z května

Pokles prodeje aut v Číně pokračuje jedenáctým měsícem za sebou
https://www.patria.cz/zpravodajstvi/4124545/pokles-prodeje-aut-v-cine-pokracuje-jedenactym-mesicem-za-sebou.html

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Takze krasojizda konci a ukazuje se jak dotace krivi trh.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Anonym123

nejde iba o zrušenie/obmedzenie dotácií - na kúpu spaľováka tam potrebuje poukaz. na kúpu bev nie.

Obrázek uživatele Tomáš

Muzou chodit pesky.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Anonym123

?

Dotace zrušeny. Výsledek? Prodej elektromobilů mírně stoupl. Prodej hybridů klesl. Prodej spalováků se propadává už rok.

Obrázek uživatele Kuk

Co to zase meleš? Od kdy maj v Číně spalováky dotace??? Jsi mimo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Ja jsem mimo uz hodne dlouho.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Tak si honem dojdi ke cvokaři nebo skončíš v Aokigaharském lese...
https://www.youtube.com/watch?v=4FDSdg09df8

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

Ke cvokari chodim prave proto abych tam neskoncil kvuli takovejm nevychovancum jako vy.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

za 1. Stačí když budeš logicky reagovat na příspěvky a přestaneš se nimrat ve svejch zbytečnejch pocitech. Já napíšu o dlouhodobém poklesu celého automobilového trhu a ty naprosto nelogicky začnej mlejt něco úplně mimo o dotacích, který se týkaj jen elektriky a s dlouhodobým poklesem céleho trhu všech aut nemají naprosto nic společného.
za 2. Přestaň s tím nelogickým opakovaným tapetováním o nějakejch cenách. Vypadá to jako by to přeskočilo.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Tomáš

S vama je docela legrace.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele Kuk

Ale s tebou bouhužel ne, nejsi ani schopen vést diskuzi.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Prodej čistých elektromobilů stoupl o 1%. Pojďme to nazvat katastrofou :)

Obrázek uživatele Radovan

Jako převzít nadpis z autofora "Prodej elektroaut v Číně rapidně klesl, na vině jsou dotace", když se jedná o 7% je teda pořádný úlet. Že meziročně spalováky jednotlivým značkám klesají v Číně o 10-20% je pak co? Katastrofální pokles?

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Mohu se zaručit, že jde o ryzí, originální, okamžitý ranní nápad na nadpis, a že jsem se Autofórem nijak neinspiroval, protože ho nečtu :).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele Tomáš

Protoze o penize jde az v prvni rade runner42 bude na koni a pravem.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

nebude, celkovej propad vsech aut mezi cervnem a cervencem 2019 je v Cine o -11,4%, takze 7 a 5 procent u aut se zasuvkou je vlastne jeste velice dobre cislo a da se rici uspech

a dotace nezrusili, jen se nejak menili, opet se tu jen siti takovej polo-hoax a Ceska media to sirej podobne jako nedavno ten satiricky text s fotografii ze sidliste kde jsou z oken natahane prodluzovacky k elektromobilum a mezi nima se propleta cyklista, coz se nakonec ukazalo jako satiricky text ktery media prevzala jako fakt

Obrázek uživatele runner42

Meziměsíční statistiky mají význam pouze u malovýrobců, jako je Tesla, protože jsou méně ovlivňovány sezónností.

Z hlediska celkového trhu se sleduje především meziroční vývoj. A ten je jasný - NEV se prodávaly méně, než spalovací auta.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

mezimesicni statistiky maj nejvetsi vyznam prave ve chvili kdy konci nebo se meni neco jako dotace ;) tedy jeden mesic s dotaci a dalsi mesic treba bez dotace ;) a o tom prave tenhle hype ted z Ciny je, ze jakoze skoncili dotace ;)

prodeje aut v Cine klesaji nejakych 13 mesicu v rade, tedy i mezirocni srovnani melo celkem jasny vysledek ze se proste prodalo min aut nez pred rokem ;) ovsem z ciste pohledu EV se jich prodalo pred rokem mene ;)

Obrázek uživatele runner42

Proto nemá smysl srovnávat měsíce s dotacemi a bez nich.
Jediné smysluplné srovnání je meziroční.

Samozřejmě nikoliv měsíců těstně před koncem dotací a těsně po nich.

Smysluplná data budou až v září.

Nicméně zkušenosti z USA ukazují, že dopad ukončení dotací na růst podílu EV je absolutně fatální. USA se v podstatě zasekly na podílu z roku 2018.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

v USA to ale kleslo velice bezvyznamne, kdy mezirocne to v poslednim mesici s dotacema poskocilo extremne, aby to nasledne v dalsim mesici ochablo mezimesicne vyznamne, ale mezirozne smesne malo, takze v dalsich mesicoich se da ocekavat totez co u prvni vlny snizeni dotaci, ze se po 2 mesicich zase vse vratilo do stejnych koleji a proste pred koncem dotaci jen nakoupilo nasobne vice lidi kteri pak schazeli v cislech dalsich 2 mesicu ;) proste se par tisic lidi rozhodlo ten nakup uspisit o 1-2 mesice kvuli dotacim, celorocni cisla, tedy ty za celej rok to ovlivnilo v USA minimalne a stale mali stoupajici prodeje jako v predchozich letech po obdobne krivce, aneb konec dotaci v USA by zrejme opet nic nezpusobyl a jen by to na ty 3 mesice rozvirilo prodeje nejdrive extremne do plusu a pak pozvolny navrat do normalu

to tve fatalni znamenalo ze se prodalo v danem mesici v USA nejdrive o cca 13 tisic EV vice na temer 38 tisic, aby nasledny mesic klesly prodeje o cca 10 tisic a s predpokladem ze nasledujici mesic to bude o 3-5 tisic mene nez bylo obvikle, takze mozna to bude nula od nuly a nebo munis 2 tisice s predpokladem ze ten nasledujici mesic se to zase bude postupne zvedat jako predtim aby rocni bilance byla + treba 20-50% oproti predchozimu roku, tolik k te tvoji fatalnosti

Obrázek uživatele runner42

Vzhledm k tomu, že růst v roce 2018 byl 80%, pokud dosáhne růst 20%, nebo nedej bože jen projektovaných 12-15%, je to pro EV katastrofa, protože oproti roku 2018 je to růst zanedbatelný a příští rok bude nejspíše záporný.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

nie som si celkom istý, či rozumiem tvojej logike...

ak v 2019tom "bez dotácií" budú predaje rovnaké, alebo dokonca vyššie, ako v 2018tom "s dotáciami", tak to ukazuje že tie dotácie sú totálne zbytočné, keď už niečo.

ten predpoklad, že "(růst) příští rok bude nejspíše záporný" vychádzajú z čoho, ak sa smiem spýtať?

Nechápu kluci proč to musíte tak nesmyslně okecávat. Nějak jste se s ev ztotožnili víc než je zdrávo.

To je jak s tou teslou když mi tuhle někdo vysvětloval že ztráta za 2.q vlastně neni ztráta.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Vždyť to neokecává. Fakta jsou jasná. To co se rapidně propadlo, je celý čínský automobilový trh (včetně toho majoritního spalovacího). Z toho nejvíce se propadl spalovací trh, mnohem méně trh s plug in hybridy a čistá EV dokonce stále mírně rostly, byť o jediné procento.

Ale nadpis evokuje pravý opak.

Obrázek uživatele runner42

Není to pravda. Meziroční propad NEV je větší, než spalovacích aut.

NEV ztratily přesně 0,3% tržního podílů ve prospěch spalovacích aut.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Tak to gratulujeme a do Číny posíláme stokorunačku.

Obrázek uživatele Josef

Dokud EV získávají tržní podíl, je vše v pohodě.

Jak ty statistiky se dají krásně vykládat, když něco klesá, tak je to vlastně úspěch :)

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

celkovej rth s auty v Cine klesal za ten mesic o 11,4% a EV klesli v prodejich za stejne obdoby o 4,7% , co to tedy je? totalni neuspech? ano Ev se prodalo min nez predchozi mesic, zaroven ale klesal jejich prodej mene nez u vsech aut v dane krajine, a to i presto ze se menily dotace pro ty EV

je uplne jedno jak se to znave jestli uspechem nebo neuspechem, to at si kazdej nazve jak je mu libo, ty cisla jsou snadno overitelna a zverejnilo je hned nekolik relevantnich zdroju ktere podobne statistiky zverejnuji dlouhodobe

EV (BEV) právě neklesly, ale jediné stoply o 1%.

To je tak, když někdo udělá zavádějící kategorii "auta do zásuvky", kam nahází jak čisté (B)EV, tak spalovací plug-in hybridy, které by samy o sobě mohly vydat na další kategorie.

Obrázek uživatele Kuk

Přesně.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Je to smutné, ale jen to ukazuje, že přes všechny rádoby eko výkřiky o ropné lobby škodící elektromobilitě, je celý trh elektromobilů je na tom reálně velmi špatně a kdyby neměl vylobované (asi ne ropnou lobby co?) pobídky, tak kdo ví, jestli by se dostal na současný stav. Ještě smutnější pak je, že řada těch pobídek je v současné době a v nedávné minulosti byla zaplacena z petroldolarů...ale co, když se může ekologicky jezdit na plachetnici, protože support tým přeletí a zařídí.. ekologismus na n-tou a planeta pláče

Obrázek uživatele Tomáš

Ony ty dotace tomu stejne podle me pomuzou jen trochu. Za par let se EV budou prodavat bez problemu bez dotaci. Zatim stoji dost ale vemte si jen kolik ujel treba Leaf driv a kolik ujede dneska za temer stejnou cenu.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Pořád ujede hodně, hodně málo.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

Obrázek uživatele Tomáš

Temer 400km mi uz opravdu neprijde jako hodne malo. Kazdej to vidime jinak.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele runner42

Ujede 320 Km, tedy o sto kiláků dál a je o 400 tisíc dražší, než stará verze.

Vývoj :D Prostě větší a dražší baterka. Toť vše.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Tomáš

Mate pravdu je drazsi. Spletl jsem si to s 42kWh verzi.
Ale videl jsem testy kde ten 62kWh opravdu ujel temer 400km. Ale samozrejme ne 130 po dalnici....

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Pokud ujede 400km tak pohoda. Nedávno mi tu někdo říkal že ujede 150. Z toho sem vycházel.

---

BMW M5 competition - když sešlápnu plyn, Gréta se rozbrečí
87tis km s Teslou model S - prodáno

150 km ujela v létě i ta nejstarší verze.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele Tomáš

62kWh verze ujede opravdu vic nez 150km.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Mám pocit, že největší dojezd byl 500 km, ale max. rychlost byla 90.

https://www.facebook.com/Teslabjorn/posts/908413489351780?comment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22O%22%7D

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 55 tis. km

S tím nemohu souhlasit.
Podívejte se třeba na čistou mobilitu v hromadné dopravě, kolik vozidel si dopravci a města koupila bez dotací?
Podívejte se na Norsko a jejich elektromobilní zázrak, kdyby nebyly pobídky, kolik z toho by bylo?
Dánsko jde pak negativní dotací - daněmi na spalovací auta, kdyby je takto nezdanili, kolik by bylo elektromobilů?
Kdyby Californie neměla dotace na elektromobily, kolik by jich tam bylo? Vždyť i slavná Tesla svého času čachrovala s dodávka, aby to vhodně vyšlo.

Proč se v České republice prodávají blbě elektromobily?
Protože nejsou pod dotacema pro normální lidi a kupují si je tím pádem prakticky jen technologičtí nadšenci. Případně firmy, které na nějakou dotaci dosáhnou.

Ano některé parametry se časem logicky zlepšují a ano technologie se nějakým způsobem logicky zlevňuje. Ale trh je postavený na dotační politice - a to je špatně.

Obrázek uživatele PetrVins

Dotace a regulace pomahaji tam, kde neviditelna ruka trhu zacala drancovat penezenky, zdravi lidi a planety viz. omezovani koureni, datovy roaming, elektromobilta. Stejne jako nelze presvedcit vyrobce cigaret a kuraky, aby se chovali ohleduplneji k lidem co nekouri, proto musi prijit regulace a dane, tak nebylo mozne presvedcit vyrobce aut a obchodniky s PHM, aby pomalu prechazeli na zdravi ohleduplnejsi zpusob dopravy - elektromobilitu. Kdyz uz je to do oci bijici, tak musi prijit regulace. Do oci mobility zacala bit Tesla, ktera ukazala, ze LZE vyrobit univerzalne pouzitelne auto na baterky.

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 30tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Hezký PR, na to mám s dotačními projekty a dotacemi příliš velké zkušenosti na to, abych tomu uvěřil. To samé regulace, oboje je obvykle jen výsledek lobbování určité skupiny osob, která to dělá ne pro obecný prospěch (jak se snaží tvrdit a tvářit), ale pro svůj vlastní prospěch a zisk, zrůdnější je to o to, že to není zisk získaný vlastní prací a přidanou hodnotou, ale tím, jak chytře a nejčastěji o korupci očůrat erár.

Je hezký, že věříte, že Tesla je univerzálně použitelné auto na baterky, to není ani omylem, je to auto, které je v západo/středo evropském a USA/Canada pojetí použitelné auto, univerzálně ani omylem, jen to ukazuje na neznalost problematiky toho, co tohle začne tvrdit.

Obrázek uživatele PetrVins

:-D No to teda musely bejt lobisticke skupiny na to koureni a datovy roaming, elektromobiltu :-D S elektromobilem jsem najel 30tis. km, tak o univerzalnosti Tesly neco vim, narozdil od vas. Kolik jste v elektromobilu najel vy? Hadam, ze jste z te skupinky lidi, kteri potrebuji dojezd 1000km a nabijeni za 5 minut, protoze jezdi kazdy tyden 2000km s jednou zastavkou na 5 min :-D :-D

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 30tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

Tak po 185. moje požadavky na elektromobil:
garantovaný dojezd 200 km + v zimě s využitím rychlostních limitů
nabíjení pod dvě hodiny
výbava: pět míst (vzadu převoz tří dětí - umí i Dacia Sandero), tempomat, handsfree, rádio, kufr schopný pojmout sourozenecký kočár.
Velikost auta klidně Dacia Sandero (parkuju často ve veřejných garážích) - do toho jsme to naskládat dokázali.
cena 500 000 Kč.

Samozřejmě tohle nebude univerzální elektromobil, ale akceptovatelné druhé auto do rodiny.

Pro zajímavost s elektromobily jezdím aktivně od roku 2009, zatím jsem nenašel žádný, ze kterého bych si sedl na zadek a výše uvedené požadavky splnil.

jen dotaz - tyhle specifikace jsou obvykle pro první auto do rodiny, ne druhé. Druhé je většinou menší, pro každodenní ježdění, kde se nevozí celá rodina s kočárky. Aspoň takto to mám já a lidi v mém okolí.
To první máte ještě větší, třeba pro babičky a sousedy s dětmi?

To, co jsem popsal je rozměrově Dacia Sandero (takto jsme s tím jezdili) a to je malé auto - prostě byla a je u nás potřeba mít pro denní ježdění auto, co převeze 4 děti a je s tím možno manévrovat po městě- hlavně nezaměňujte sourozenecký kočár a kočár pro dvojčata, to je v rozměrech diametrální rozdíl.

ok, v poho. Než se dostanou EV do těchto požadavků (hlavně cenou), tak už ty kočárky nebudou aktuální ;)

to je jedno, my taky už ho nevozíme, ale vozí se tu sportovní vybavení, tu věci na kroužky, když jsou čtyři v autě, je to pořád tak nějak objem toho kočárku. K ceně jediné, dokud za to nebude, tak je to bez politické podpory (jedno jaké) pro lidi, co to neudají v nákladech ekonomický nesmysl, při odmyšlení faktoru chci to..

Ja bych spis rekl, ze Tesla predvedla, ze za spoustu (nebo o neco mensi spoustu) penez lze vyrobit relativne pouzitelne velke auto (nemuzu mluvit za TM3, ale s TMS je manevrovani v malych prostorech vylozene za trest). Az oni (nebo nekdo jiny) ukaze i male a LEVNE auto, beru, ze umi "univerzalni" reseni.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele PetrVins

O penezich jsem nespekuloval, protoze je jasne, ze Tesla nemuze vydelavat, kdyz se ze startupu transformuje na velkou automobilku. To co predvedla Tesla, meli predvest tradicni automobilky a se svym kapitalem, vyrobnimi kapacitami a zkusenostmi. Meli ukazat, ze LZE vyrobit pouzitelne auto. To, ze nechali Teslu dojit tak daleko, ze je v nekolika statech Tesla Model 3 nejprodavanejsi auto VUBEC (napr. ve Svicarsku je prvni Tesla Model 3, a druha Skoda Octavia), je pro me fakt prekvapeni. No, proste dinosauri jako NOKIA.
Jakou univerzalne pouzitelny elektromobil jsem myslel Tesla Model 3, ktery by mohli tradicni automobilky vyrabet za polovicni cenu, kdyby vynechali nektere funkce auta a vyrobili obycejny elektromobil o velikosti Ocatvie.

---

Nissan Leaf 2018 (najeto 30tis.km), FVE 5kWp + 15kWh baterie

A na zaklade ceho by "tradicni" automobilky mely zvladat nejdrazsi komponentu - to co dela cenu EV - "za pulku" nez Tesla, ktera ma "roky naskok", jak se tu s oblibou prohlasuje? Resp. co cenove netrivialniho lze z TM3 jeste vyhodit? SW nepocitam.

Ze se treba VW do "Passat S" nehnali neni vubec prekvapive po debaklu, co utrzili s Phaetonem (pokus prodavat ve vyssi lize, nez kterou bezne hraji)

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Radovan

Třeba na základě jimi za ty roky vyhozených miliard a rozjetých a utlumených elektromobilních programů. U VW třeba City Stromer, tedy elektrický Golf, u BMW jejich desítky let trvající elektrické pokusy neustále ve fázi pokusného provozu - viz článek tady na hybridu. Výsledkem je předělávka spalováku eUp a eGolf s mírnými změnami od 2014 doposud, tragédie Audi etron a u BMW v podstatě jen i3, kterážto se povedla nejlépe.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Obrázek uživatele Tomáš

Nekde smysl maji. Jde o to jak najit tu zlatou stredni cestu.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Kde?

Obrázek uživatele Tomáš

Uprime, asi jsem vas nepochopil. Z vaseho prispevku mam dojem ze dotace schvalujete a kritizujete zaroven. Asi jsem neco prehlidnul :-).

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele runner42

Neměl Leaf náhodou dříve NiMH aku, tedy technologii s jinými výhodami a nevýhodami?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ne, žádný moderní elektromobil od roku 2009 s NiMH bateriemi nejezdil. V 90. letech na nich ovšem beželo např. GM EV1 a jiné modely. Tuším, že Francouzi dokonce nějaký čas používali NiCd.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Obrázek uživatele runner42

Ok, díky za informaci.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Nevím o tom, že by Leaf měl někdy NiMH baterky. Vyrábí se od roku 2011 a to už inzerovali, že je to s LiIon baterkou.

Jaké má NiMH výhody oproti LiIon?

Nepletete si to s Priusem?

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele runner42

Máte pravdu, díky za opravu. Asi jsem si to opravdu spletl s Priusem.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Výhody NiMH: životnost, vysoké proudy, cena.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Ani jedno z toho není pravda. Vždyť i lowend AKU nářadí dnes hromadně přešlo na litium.

Právě s tou životností se mi to úplně nezdá. Když to vztáhnu k nářadí, NiMH už nefunguje nic, LiIon stále funguje všechno. Cenu chápu, tam je to určitě pravda.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele runner42

Protože o baterie není řádně pečováno?

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Presne tak:

http://www.hybrid.cz/jak-dlouho-vydrzi-baterie-v-hybridu-klidne-i-10-let

To máte pravdu, ale lidí, kteří by chtěli o baterie pečovat lépe, asi moc nebude. Pokud se o to nepostará technika, člověku se nejspíš nebude chtít. Je pravda, že technika se o LiIon baterie stará mnohem pečlivěji než o NiMH. LiIonky se balancují, je tam LVD, kdežto NiMH se na hulváta nabíjejí bez nějakých mantinelů a neřeší se vůbec nic, snad jen aby se to úplně nerozteklo.
Proto jsem nákup nářadí s NiMH bateriemi ukončil a kupuju jen LiIon. A je to znát.

---

2015: Renault Twizy 2013 (prodán 2016)
2016: Citroen C-Zero 2012
2018: Nissan Leaf Acenta 24kWh 2014
2019: Elektrokoloběžka Xiaomi Scooter, sekačka Güde 40 V/2.5 Ah
- Jde to i na baterky. -

Obrázek uživatele Radovan

On je to docela opruz se starat. Mám doma 2 auto baterie olovo do člunu a k tomu opatruji několik hoverboardů. U toho olova co měsíc nabíjím, aby neumřelo. I přes zimu, kdy člun na vodu nejde. U hoverboardů, protože to výrobce doporučuje, také. Ty navíc musím hlídat a hned po nabití odpojit, jinak výrobce neručí za poškození přebitím. A to jsou kousky, jejich pořizovačka atakovala 10 tisíc kus.

---

Elektromobily Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 80 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý pro ženu, najeto 35 tis. km (49 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000, permakulturní zahrada od 2017.

Cena je taky o NiMH mimo. Zkuste si porovnat ceny článků s lithiem (a nezapomeňte při tom že NiMh má jen 1.2V, takže potřebujete 3 v sérii jako ekvivalent 1 li-ion).

Obrázek uživatele Marek_

Já bych věřil i té životnosti. Když třeba Toyota v hybridech (I Lexusech) pořád používá NiMh baterky. Klíčem asi bude, že využívá jenom asi 50% kapacity, prostě to nenechá úplně vybít ani nabít, to v nářadí nelze ohlídat. A ani není potřeba, za pár euro je nová baterka.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

To je ale hodně specifické použití, které je na míle vzdálené cyklickému provozu ~90% DOD v čistém EV. A jsem si celkem jistý, že kdyby to vyvíjeli v dnešní době, tak tam dají taky lithium (třeba LTO).

Obrázek uživatele Marek_

No právě, specifické použití, tím se zřejmě eliminují ty nevýhody. A proto ty NiMh používají jenom v hybridech, u PHEV Priusu už je tam LiNěco.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

V Evropské verzi Prius+ (NEplugin) je oproti té americké taky Li-ion. Patrně i díky tomu může být sedmimístná.

Obrázek uživatele Marek_

Jo, tak možná tam, kde půjde o ušetřené každé kilo, se budou používat LiIon. Ale třeba Lexus pořád jede s NiMh.

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Josef

NiMH hlavně umře náhle a bez varování. Funguje, funguje, funguje, třeba 10 let beze změny a pak najednou křup a je po ní.

Obrázek uživatele Marek_

Tak proto dávají záruku 10 let :-) Ale zase je to bez omezení km...

---

Lexus GS 450h Premium 2013

Obrázek uživatele Josef

Ano. Mrkněte na staré priusy. Zjistíte, že baterky fungují a fungují, klidně 10–12 let a pak najednou křup a konec a je třeba repas nebo nová.

Sorry, že vám stavím rušičku, ale v životě jsem nikde nečetl a ani od žádného majitele Priusu neslyšel (a uvědomte si, že stáří průměrných dvojkových Priusů je dnes kolem 15 let), že by někomu něco udělalo najednou "křup", nebo jak tomu říkáte, a musel si nechat vyměnit baterii. Kde jste k této informaci přišel?

Obrázek uživatele Josef

Na facebookové skupině. Neděje se to často, jsou to auta s velkými nájezdy, ale děje se to. Hlavně v USA, kde je teplo.

Podstatná je ta informace "neděje se to často", tudíž to těžko brát za nějaké pravidlo. Na elektromobilních a elektromobilně-bastlířských fórech jsem se taky s pár případy setkal. Vzhledem k zaměření těchto fór, došlo ve dvou případech i ke zdokumentovanému rozebrání packu a diagnostiku jednotlivých článků, přičemž v jednom případě byla příčina vlhkost, co se dostala do packu a následná oxidace propojek. Články jako takové byly ale OK a po opravě, přetěsnění a smontování opět vše fungovalo jak má.

U toho druhého případů měnil majitel jeden nebo dva články, které se mu nezdály, ale už přesně si to nepamatuju. Těch ostatních pár to vyřešilo výměnou celého akumulátoru za kus z nějaké bouračky.

Obrázek uživatele ozana

Ta ženská z Transport Evolved kdysi vzpomínala nějaké výměny NiMH aku v jejich Toyota RAV4 EV.

---

Jezdím na proud, najeto 95 tisíc km. G-E STROMOS 8+ let a 98 tisíc km.

Obrázek uživatele Tomáš

To se priznam ze nemam tuseni. Ale strejda Gogle jiste bude znat odpoved.
Btw. ted jsem videl na jutubu video jak rozbehli nejakej starej tankovej motor. To bylo "eco" :-).

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele runner42

Ano, zatím je podíl 6.1%. Vzhledem k tomu, že trh klesl celkově o 4.3% a NEV o 4.7%, jejich celkový podíl se snížil.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Tomáš

Teda vy jste bleskovej.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele runner42

To víte, já jsem za to přece placenej. :-D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Tomáš

A kdo vas caluje? Shell nebo ESSO? :-)

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele runner42

Přece pan Horčík prostřednictvím nějaké agentury, nebo co. :-D

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

Obrázek uživatele Tomáš

Dobra konspiracka.

---

Prius PHV (2012)
V EV módu najeto přes 16000 km.

Obrázek uživatele runner42

Nj. Přitom já jen věnuji trochou času, aby moje děti nemusely žít v další totalitě.

---

370Z Black Edition, Mustang V8 Bullitt Black [ PRODÁNO ], Grand Cherokee V6 Overland [ PRODÁNO ], MX-5 stripped down [ PRODÁNO ], Superb 206kW L&K, objednán Caterham Seven 420S.
Pro 2020 váhám mezi Toytota Land Cruiser V8 a Nissan Armada V8.

Rasista, xenofob, heterosexuál, trumpista, ateista, cynik, vykořisťovatel, antiEU evropan.

To je chválihodný, a co k tomu ještě dát trochu času na to aby děti nemusely dýchat ten znečištěný vzduch? Koukněte někam co děti dýchají na zadních sedadlech aut. Mě mrzí že moje musí dýchat smrady co vy a vám podobní vypouštíte. Mám na to systém, na výlety jezdíme po okreskach kde je opravdu malý provoz a kochame se. Na dálnici jezdíme občas a relativně pomalu, takže každý frčí kolem nás o cca min 20km rychleji.


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil