NextEV: čínsko-americký elektrický supersport s výkonem 1360 koní

Před měsícem se objevily informace, že čínsko-kalifornská společnost NextEV chystá nový plně elektrický supersport. Něco na tom asi bude, protože svědci ho zahlédli prohánět se po Nürburgringu.

Prototyp supersportovního elektromobilu společnosti NextEV na závodním okruhu Nürburgring
foto: Fyyyat/Electrek.co

NextEV je po Faraday Future, LeEco, Henriku Fiskerovi a Lucid Motors další firmou, která chce změnit svět elektromobility. A jak je v poslední době zvykem, i ona má za sebou masivní čínský kapitál.

Zhruba 500 mil. dolarů z cílové $1 mld. dodali čínští zbohatlíci William Li (šéf autoportálu Bitauto) a Li Xiang (šéf Autohome). Část financí přišla od venture kapitalistů ze Sequoia Capital a Joy Capital.

foto: NextEV

Dnes má firma asi 300 zaměstnanců, především ve výzkumu a vývoji. Mezi nimi i bývalé zaměstnance Tesla, jako je například Jamie Carlson, který pracoval na vývoji technologie Tesla Autopilot.

Podobně jako Lucid Motors, i NextEV se účastní závodů elektrických formulí Formula E – tentokrát jako samostatný tým. A podobně jako LeEco, staví v Číně továrnu. Tentokrát za téměř půl miliardy dolarů v Nankingu.

Auto, které svědci aktuálně zahlédli na závodním okruhu Nürburgring v Německu, podle všeho nabízí výkon 1 MW (1360 koní). Tím se staví na roveň takovým jako je Rimac Concept_One, Koenigsegg Regera či Porsche 918 Spyder. Podobná má být ale i cenovka: přes $1 mil.

Auto by údajně mělo být dostupné v omezené sérii krátce po svém oficiálním odhalení. Kdy ale to proběhne zatím zůstává otázkou, spekuluje se o letošním listopadu. Slibuje nicméně zrychlení 0-100 km/h pod tři sekundy.

A pochopitelně, podobně jako Tesla Motors i všichni ostatní, i NextEV chce po uvedení svého superdrahého supersportu přijít na trh s něčím „lidovějším“. Primárně ale zatím cílí na čínský trh a teprve později se chce zaměřit také na .

14 Comments on “NextEV: čínsko-americký elektrický supersport s výkonem 1360 koní”

  1. Dotacie na
    Dotacie na Slovensku?

    energia.dennikn.sk/dolezite/elektrina-a-elektromobilita/stat-zadotuje-nakup-elektromobilu-sumou-do-5000-eur/21600/

    „Minister hospodárstva dnes potvrdil, že čoskoro ohlási 5-miliónový dotačný program, z ktorého sa má financovať nákup elektromobilu. Príspevok by mal byť do 5000 eur na jedno elektrovozidlo.“

    1. jak tam pise
      jak tam pise vlada/ministerstvo ma moznosti na smerovani, ale nevyuziva jich a spoleha na trh, kdyby ve mestech zakazali do 5 let vjezd vsem spalovakum s vyhledem ze za dalsich 5 let ten zakaz bude absolutni a bez vyjimek, tak lidem nezbude nez si proste EV poridit, na automobilky by pak byl tlak prinest do nabidky i EV za rozumne ceny, ona ta cena by stejne spadla proste tim ze by se to vyrabelo ve vetsi nez smesne serii

      dotace je proste jen rozdavani penez tem co to nepotrebujou

          1. Takze v Odolene vode
            Takze v Odolene vode nalozime osklivy rakovinny osobak „vesnicana“ z Litomeric na vlak a na Zlicine ho zase slozime, aby mohl pokracovat k pribuznym do Plzne? Nechame ho objet a okourit trictvrte Prahy (kdyz dovnitr – tunely – nemuze)? Nebo ho posleme pres vesnice, at pokouri jim (stejne maji lokalni topeniste, tak co)?

            Rychlym vyhledanim je pro tenhle priklad cesta autem 2h, vlakem 2-3 prestupy a nejkratsi spoj 3.5h…

            1. tak u osobaku nepisu ze bych
              tak u osobaku nepisu ze bych zakazal prujezd Prahou, ale do urcitych mist proste zakaz vjezdu ano, centrem Prahy vede vpodsttae jen jedna hlavni tranzitni cesta, a tou jede pri prujezdu Prahou jen nekdo hloupej, neb bejva nejzasekanejsi od samotnych Prazanu

              jen tak pro zajimavost kolik si na magistrale v Praze potkal kamionu? a jak to ty kamiony delaj ze se magistrale vyhnou? zeby Prahu projeli po jizni spojce nebo po te casti obchvatu co jiz stoji?

              1. No nevim, me „tranzitni
                No nevim, me „tranzitni trasa“ pres tunely prijde celkem fajn (pro moje pouziti Strakonicka-Prosek). Teda nevim jak ve spicce, to jsem nezkousel, ale v rozumne casy (i v nedeli vecer:)) je to tak polovic casu nez barandak-jizni spojka-prumysova a zatim jsem nezazil zacpu typu „zuzeni pred lanovym mostem“…

                1. ze strakonicke na prosek se
                  ze strakonicke na prosek se prave po povrchu moc nejede, tam po povrchu vpodstate nejde centrem mesta nic, takze reagujes na neco jineho nez jsem napsal

                2. Prave ze ne – tunely maji
                  Prave ze ne – tunely maji vyduhy na povrchu, takze zakaz by se na ne vztahoval urcite taky…

                3. pruduchy na povrch jsou
                  pruduchy na povrch jsou filtrovane, ale ano i tak by sli emise nahoru, tak holt tlacit na vedeni Prahy aby hejbli zadkem a zacali neco delat pro dokonceni obchvatu

                  sak ja nepisu zavest zakazi hned, ale postupne behem treba 10-15 let

      1. Tohle zrušili i v Německu,
        Tohle zrušili i v Německu, protože se ukázalo, že by to mělo dalekosáhlé sociální dopady i na bohaté Němce. S podobnými zákazy je třeba zacházet opatrně, protože by mohly být akorát tak kontraproduktivní.

        Nejsem zastánce přímých dotací, ale třeba cesta Norska mi vůbec nevadí. Kdyby se dočasně z elektromobilů odpustily daně, mělo by to mnohem větší efekt.

        1. samnozrejme tohle by se melo
          samnozrejme tohle by se melo kombinovat, nejen zakazy, ale i jiste navyseni jinych casti zateze spojenych s fosilnim apaluivam a anaopak snizeniz ateze tem co ty fosilni paliva nahradi necim jinym

          ovsem takove kroky nejsou pruchozi politicky protoze ty lidi nechtej jit proti volicske zakladne

          kuprikladu postupne zvysovani spotrebich dani na fosilnich palivech, postupne zakazy vjezdu do urcitych mist s urcityma emisnima normama, a naopak usnadneni vjezdu aut s alternativnim pohonem, ostatne zony se zavadej stejne, jen se to smete jen na parkovani a prachy z toho maj lidi co jsou na to nabaleny a ne obcan v dane lokalite, z modrych zon neprofituji Prazaci co tam bydlej, ale par jedincu co se na tom napakujou 🙁 a pak tu mame ruzne poplatky rocniho charakteru, podivej se treba do anglie nebo nemecka, neni zadnej problem se inspirovat tam a zavest poplatky podle vicero parametru a hlavne dbat na skutecne amise a ne nejake tabulky z EU, a ze k tomu kazdy stat EU pravo ma, jen se to nevyuziva protoze to je slozite a dane strany by na tom asi stratili nejake volice, proste mas diesel co ma takove a makove emise v podobe NOx a HC tak zaplatis rocne treba 30-15 tisic „eko“ poplatek, nebo mas benzinak s takovejma a makovejma emisema NOX a HC tak zaplatis rocne 15-5 tisic rocne, mas EV co ma aktualni emise nula, tak zaplatis 5-0 tisic

          moznosti je spousta a najit kompromisi se da, ale neni k tomu zadna vule je ani hledat

          ve sve podstate zacit by se klidne mohlo od dopravy ktera je v Praze videt asi nejvice, u Taxikaru, aby mohli na letiste musi mit vozovej park urciteho maximalniho stari, proc by tedy neslo u toho vozoveho parku urcit i to jaky musi splnovat emise do dalsich casti Prahy (jakehokoliv mesta)?

Napsat komentář