Peugeotem 3008 Hybrid4 po stopách velkého iOna, den 1.

Jakub Špaček - 01 Duben 2012

Náš zvláštní zpravodaj Jakub Špaček se se zbrusu novým diesel-hybridem Peugeot Hybrid4 vydal na dalekou cestu z ČR do francouzského Nice. Tam mimo jiné bude hledat stopy po elektromobilech Peugeot iOnautomobilka Peugeot tam totiž provozuje speciální půjčovnu elektrických aut. Přinášíme zápisky z prvního dne cesty.auto hybrid Peugeot 3008 Hybrid4 Švýcarsko Alpy Nice

Švýcarské Alpy nabízejí úžasná panorámata. Radost fotit krásná nová auta!
foto: Jakub Špaček

Ráno v 7.00 v Teplicích jsem hybrid za deštivého počasí nastartoval. Lépe řečeno “uvedl do pohotovostního režimu”. Moje první zastávka je před německými hranicemi v Chebu. Cestou převážně po silnicích 1. třídy a při cestovní rychlosti 90–100 km/h se spotřeba pohybuje okolo 6 l/100 km.

Nyní mě čekají německé dálnice a 1000 km do Nice. Krom vzpomínky na rekordní přejezd elektromobilem Peugeot iOn v létě při Electric Emotion Tour, který jsme s Mirkem Minaříkem podnikli z Karlových Varů do Teplic (aktuálně jsem jel v protisměru), jsem zatím žádnou stopu velkého iOna nezachytil. Uvidíme v Německu.

Další zastávka se uskutečnila na břehu Bodamského jezera. Právě tam mě napadlo, zda by se tato expedice neměla jmenovat spíše “po stopách Mistra Jana Husa” – to když jsem míjel odbočku na město Kostine.

Po přejezdu do Alp, do krásné švýcarské přírody, jsem si rychle uvědomil, jak moc je ekologie důležitá, už jen proto, že ve Švýcarsku je všechno „bio“. A tak jsem i já se svou hybridní 3008 naplno využival při přejezdech kaňonů elektromotor, který mi stáhl průměrnou spotřebu na 3,7 l/100 km.

Naprosto dokonalé byly přejezdy mezi zasněženenými pláněmi ve výšce 2000 m.n.m. Celých 18 km jsem poté sjížděl do Itálie s nápisem „zero emission“ a byl jsem rád, že i já díky mohu přispět k ekologickému přístupu k naší zemi. Čeká mě ještě 400 km Itálií a pak vzhůru do Nice

Poslední část cesty přes Itálii byla opravdu peklo. Když pominu obrovskou zácpu v Miláně, kde jsem naplno využíval reživ ZEV (zero emission vehicle) tedy jízdy čistě na baterku, pak nebylo o co stát. Snad jen stojí za zmíňku opravdu dokonalý systém výběru mýta.

Za 2 hodiny cesty po dálnici mi na francouzských hranicích automat oznámil částku 25 euro. No co, asi platí, že čím blíže k Monaku, tím vyšší ceny. Cesta podel pobřeží přes San Remo a Monako probíhala konstantní rychlostí 130 km/h. Už se nemůžu dočkat, až se zítra projedu milovaným iOnem.

Zpět na HybridPřidat komentář

Krása. Na veľké a ťažké SUV je to vynikajúca spotreba. Inak čo sa týka toho iOnu, tak by som na vašom mieste slovo veľký dal radšej do úvodzoviek, pretože vyniká skôr kompaktnými proporciami. :-)


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?