Peugeot 208 - lehký střízlík se spotřebou 3,4 litru

Jan Horčík - 02 Listopad 2011

Peugeot představuje nový Peugeot 208. Malé auto je výjimečné lehké – nejlehčí verze váží 975 kg. V průměru má řada 208 o 110 kg nižší hmotnost než řada 207 a největší rozdíl činí až 173 kg. Je to také auto aerodynamické (Cx 0,29) a kompaktní. Peugeot 208 nabídne spotřebu až 3,4 l/100 km!

Peugeot 208 v tří- a pětidveřové verzi půjde do prodeje na jaře 2012
foto: Peugeot

Design nového modelu 208 nese nové estetické prvky značky. Specifický otvor sání motoru, nový vzhled předních světlometů, zadní světla ve tvaru bumerang, atd. Každý detail je navržen s ohledem na harmonii celku, který je rozčleněný „páteří“, jejíž náznak je zřetelný i na střeše vozu.

Stylové inovace exteriéru se přenášejí i do interiéru vozu, kde nabývají na důležitosti. Od základu nově řešené místo řidiče, zcela intuitivně a samozřejmě ovladatelné, znamená podle Peugeotu převrat z pohledu technických možností i kulturních zvyklostí.

Vše se soustřeďuje kolem zmenšeného volantu, head-up displeje a velké dotykové obrazovky. Tato praktická přístrojová sestava je s cestujícími neustále ve spojení, přispívá k vyšší bezpečnosti jízdy, umocňuje potěšení při řízení vozu. Celkový design interiéru působí kvalitním a stylovým dojmem.

V porovnání s modelem 207 dokázal Peugeot 208 snížit průměrné emise CO2 o 34 g/km, čímž se stane jedničkou ve své kategorii. Vedle nižší hmotnosti a propracované aerodynamiky se na dosaženém snížení emisních hodnot podílejí také motory vybavené  technologiemi poslední generace a téměř plošné zavedení mikro-hybridního systému e-HDi.

Z pěti dieselových motorů jsou čtyři vybaveny systémem Stop & Start nové generace (e-HDi), u nejúspornější verze je spotřeba paliva 3,4 l /100 km a emise CO2 87 g/km, přičemž u žádného motoru emise nepřekročí hodnotu 99 g.

Spolu s modelem 208 budou na trh uvedeny i nové tříválcové benzinové motory 1.0 a 1.2 VTi. Mohou se pochlubit výkonností a spotřebou paliva, která začíná na 4,3 l /100 km a emisemi CO2 od 99 g/km.

Nicméně model 208 jde ještě dále: 25 % polymerové hmoty vozu 208 tvoří „zelené materiály“ (recyklované nebo přírodního původu), čímž otevírá novou etapu vývoje eko-koncepce automobilů.

Ve světové premiéře je z těchto materiálů vyroben celý zadní nárazník a celek chladiče. Například jen tento typ nárazníku ušetří sám o sobě 1600 tun nafty ročně.

Nový model segmentu B, Peugeot 208, bude na trh uveden během jara 2012. K dispozici bude ve dvou karosářských variantách, 3 a 5dveřové.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol