Čínská společnost Ehang získala povolení k testovacím letům svého přepravního dronu Ehang 216 (eVTOL) v Norsku a Španělsku. Jde o první evropské země, které to povolily.
foto: Ehang
Společnost Ehang zvolila k testování svého přepravního dronu Norsko zejména pro jeho velmi nízkou hustotu zalidnění a geografické podmínky. Dron se bude testovat bez posádky.
NEPŘEHLÉDNĚTE Osobní přepravní dron Ehang 184 už se testuje s posádkou
Pro testy je Norským úřadem pro civilní letectví (Luftfartstilsynet) určeno letiště Elvenes poblíž ruské hranice. Dvoumístný dron Ehang 216 je vybaven 16 elektromotory a vrtulemi.
Prázdný váží 360 kg, unese až daších 260 kg. Dolet je údajně 35 km při max. rychlosti 130 km/h. Ehang v tiskové zprávě zmiňuje, že dron by bylo možné využívat mimo jiné pro dopravu zaměstnanců na ropné plošiny v mořích okolo Norska.
Kromě toho Ehang navázal spolupráci se španělským městem Sevilla. Na povolení leteckých testů se tam zatím pracuje. Doma v Číně už Ehang testuje svůj osobní přepravní dron delší dobu.
Už dlouho jsem neviděl tak dlouhé propagační video o
Už dlouho jsem neviděl tak dlouhé propagační video o ničem….
Zdravim!
Ve Svedsku a Norsku maji o testovani letadel s
Zdravim!
Ve Svedsku a Norsku maji o testovani letadel s elektrickym pohonem (i bezpilotnich) velky zajem. My jsme obdrzeli povoleni k provozu uz loni a vyzkouseli jsme si i velice zajimave situace – jako napr. starty a pristani na ledu nebo na zamrzlem jezere, kdy nam drahu pripravili mistni nadsenci s rolbami. Podarilo se zrealizovat i mezinarodni prelet mezi Svedskem a Norskem a to v zimnich podminkach, coz je v kategorii elektroletadel zatim asi unikatni.
https://youtu.be/r7MSyvRvUu0
Pristup tzv. Nordic contries k elektromobilite (at uz v letectvi, u aut nebo v pripade lodi) je velice pozitivni, coz je dano velkym podilem energie z obnovitelnych zdroju.
Doufam, ze letos budeme mit prilezitost se k testovani na severu vratit 🙂
S pozdravem
Martin
Dík za info. Zajímavé.
Dík za info. Zajímavé.
K tomu videu 2 připomínky:
1ú ta hudba je tam naprosto
K tomu videu 2 připomínky:
1ú ta hudba je tam naprosto zbytečná a překrývá jeden z hlavních benefitů, což je tíchý motorový let na úrovni větroně.
2) Nahoře mohl celou dobu běžet text s údaji o teplotě, rychlosti větru, jeho směru vůči letu, rychlosti letadla, uletěné vzdálenosti, spotřebě okamžité i celkové, srovnání s podobným spalovacím letadlem a spotřebou paliva…..
Takhle je to takové hodně amatérské a nepropagační.
„3x takeoffs (1x from asphalt, 1x from ice, 1x from snow). 219
„3x takeoffs (1x from asphalt, 1x from ice, 1x from snow). 219 km total flown distance. Max. altitude 4 486 ft. Headwind/crosswind between 10-40 km/h. Used capacity 89% (approx. 31 kWh). Energy cost approx. 5,00 EUR (I counted with 0,16 EUR / 1 kWh). Emissions – zero. Electric energy for this flight has been produced 100% from water.“
Ale ano, je pravda, že tyto údaje mohly být i ve videu, i něco navíc. Podle mě ideální letoun na výuku ULL. Jen ta cena, no.
Té zase klikbajt. Nemůže, může jen testovat a ještě bez
Té zase klikbajt. Nemůže, může jen testovat a ještě bez posádky a ještě jen v Norsku bo v Seville nemá povolení. Takže jak by řekl jenjánek zase lžete :)))