Osobní přepravní dron Ehang může létat v Norsku a Španělsku

Čínská společnost Ehang získala povolení k testovacím letům svého přepravního dronu Ehang 216 (eVTOL) v Norsku a Španělsku. Jde o první evropské země, které to povolily.

Přepravní dron Ehang 216 uveze až dva pasažéry o max. hmotnosti 260 kg.
foto: Ehang

Společnost Ehang zvolila k testování svého přepravního dronu Norsko zejména pro jeho velmi nízkou hustotu zalidnění a geografické podmínky. Dron se bude testovat bez posádky.

Pro testy je Norským úřadem pro civilní letectví (Luftfartstilsynet) určeno letiště Elvenes poblíž ruské hranice. Dvoumístný dron Ehang 216 je vybaven 16 elektromotory a vrtulemi.

Prázdný váží 360 kg, unese až daších 260 kg. Dolet je údajně 35 km při max. rychlosti 130 km/h. Ehang v tiskové zprávě zmiňuje, že dron by bylo možné využívat mimo jiné pro dopravu zaměstnanců na ropné plošiny v mořích okolo Norska.

Kromě toho Ehang navázal spolupráci se španělským městem Sevilla. Na povolení leteckých testů se tam zatím pracuje. Doma v Číně už Ehang testuje svůj osobní přepravní dron delší dobu.

6 Comments on “Osobní přepravní dron Ehang může létat v Norsku a Španělsku”

  1. Zdravim!
    Ve Svedsku a Norsku maji o testovani letadel s

    Zdravim!
    Ve Svedsku a Norsku maji o testovani letadel s elektrickym pohonem (i bezpilotnich) velky zajem. My jsme obdrzeli povoleni k provozu uz loni a vyzkouseli jsme si i velice zajimave situace – jako napr. starty a pristani na ledu nebo na zamrzlem jezere, kdy nam drahu pripravili mistni nadsenci s rolbami. Podarilo se zrealizovat i mezinarodni prelet mezi Svedskem a Norskem a to v zimnich podminkach, coz je v kategorii elektroletadel zatim asi unikatni.
    https://youtu.be/r7MSyvRvUu0
    Pristup tzv. Nordic contries k elektromobilite (at uz v letectvi, u aut nebo v pripade lodi) je velice pozitivni, coz je dano velkym podilem energie z obnovitelnych zdroju.
    Doufam, ze letos budeme mit prilezitost se k testovani na severu vratit 🙂
    S pozdravem
    Martin

    1. K tomu videu 2 připomínky:
      1ú ta hudba je tam naprosto

      K tomu videu 2 připomínky:
      1ú ta hudba je tam naprosto zbytečná a překrývá jeden z hlavních benefitů, což je tíchý motorový let na úrovni větroně.
      2) Nahoře mohl celou dobu běžet text s údaji o teplotě, rychlosti větru, jeho směru vůči letu, rychlosti letadla, uletěné vzdálenosti, spotřebě okamžité i celkové, srovnání s podobným spalovacím letadlem a spotřebou paliva…..
      Takhle je to takové hodně amatérské a nepropagační.

      1. „3x takeoffs (1x from asphalt, 1x from ice, 1x from snow). 219
        „3x takeoffs (1x from asphalt, 1x from ice, 1x from snow). 219 km total flown distance. Max. altitude 4 486 ft. Headwind/crosswind between 10-40 km/h. Used capacity 89% (approx. 31 kWh). Energy cost approx. 5,00 EUR (I counted with 0,16 EUR / 1 kWh). Emissions – zero. Electric energy for this flight has been produced 100% from water.“

        Ale ano, je pravda, že tyto údaje mohly být i ve videu, i něco navíc. Podle mě ideální letoun na výuku ULL. Jen ta cena, no.

Napsat komentář