Nový Volkswagen Golf 7 - auto z plastu

Jan Horčík - 12 Březen 2013

Čelo nového modelu Volkswagen 7 je vyrobeno kompletně z plastu. Stavební díl, který za svou podobu vděčí řadě propočtů a simulací, se tak stal jedním z prvních předních nosičů vyrobených bez kovového zpevnění.auto Volkswagen Golf předek díl z plastu

Nový Volkswagen Golf sedmé generace má předek kompletně z plastu
foto: BASF

K nahrazení dříve využívaného hybridního stavebního dílu celoplastovým komponentem nepřispěl jen Ultramid® B3WG8 (zpevněný polyamid), ale především simulační nástroj BASF: Ultrasim®.

Na v minulosti montované ocelové plechy můžeme zapomenout. Snížení váhy předního modulu ve srovnání s dřívějškem dopomáhá ke kratšímu času montáže a nižší ceně. Volkswagen si kompletuje zmíněný stavební díl ve svých zařízeních.

Inteligentní design s Ultrasimem

Požadavky na stavební komponent se netočí jen kolem menšího prostoru na instalaci takového dílu, ten totiž musí projít řadou zátěžových testů: například je testováno nevhodné otevírání a zavírání kapoty vozu za různě náročně nasimulovaných podmínek.

Zrovna tak nejsou ponechány stranou kontroly tuhosti a chování materiálu při otřesech – to vše je testováno reálnou vibrační zkouškou a optimalizováno na základě CAE analýzy.

Senzor upozorňující na srážku

Zvláštní pozornost se věnovala při vývoji senzorům proti srážce, umístěným na čele vozu. Senzory zajišťují jednoduchou věc: aby airbag vystřelil při havárii ve správném momentu, a tím byl co nejúčinnější.

K fungování systému je nezbytné, aby plastový díl prokazoval na předem definovaném místě přesně spočitatelnou míru tuhosti. V reálném testu se prokázalo, že z plastu vyrobený komponent předává signál nárazu ve správný čas.

Přesnost za pomoci plastu

Výsledný tvar čelního dílu vozu odpovídá výsledkům zátěžových stavů – z nich lze odvodit optimální topologii. Tato topologie poskytla konstruktérům četné informace pro finální podobu stavebního komponentu.

Díky vysoké přesnosti předvídání, což se podařilo díky Ultrasimu, byly nutné jen drobné změny mezi prototypem a sériovým dílem. Ukazuje se, jaké možnosti aplikace se skrývají v kombinaci vhodného materiálu s nástrojem schopným přesných předpovědí a výpočtů.

Simulační nástroj Ultrasim je navíc možno včetně jeho speciálních předpovědních modelů integrovat do analytického výpočetního prostředí celého vozidla. To ovšem vyžaduje, aby byla k dispozici specifická data, která přesně popisují vliv teploty, vlhkosti a míry zatížení.

Před možností simulace je proto nutno provést celý komplex experimentálních propočtů týkajících se vlastností materiálu pomocí měřících nástrojů. Až pak je simulační nástroj v situaci schopný správně předpovídat například chybné chování nebo rychlost deformace.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A čo ekológia?
Plastové diely sú jednoduchšie na výrobu, ale čo následná reciklácia? Kovy sa určite reciklujú jednoduchšie ako plasty.

Obrázek uživatele honYa

Nárazový test Š120 dělaný dnes se sebezachovalejším exemplářem dopadne hůře proto, že všechny díly působením UV, vibrací a bůh ví všeho ještě, ztrácejí své původní vlastnosti. Zajímalo by mě, jak bude za 25 let na tom tento plast?

---

honYa

Zrovna u té Š120 kritické crashtestové průšvihy typu tyč volantu propichující řidiči břicho nejsou zrovna způsobené stárnutím materiálu. Pokud se ty plastová kastle dobře zkonstruuje, tak může fungovat i lépe z hlediska absorpce nárazu i po mnoha letech stárnutí.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

reklama na basf?? :-D


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilveletrh e-SalonNabíječky elektromobilů Circontrol