Nový Nissan Leaf oficiálně představen: v Evropě v prodeji od ledna 2018, ujede 378 km

Jan Horčík - 06 Září 2017

V Japonsku byla představena dlouho očekávaná nová generace elektromobilu Nissan Leaf. Má 40kWh baterii, díky které podle NEDC ujede 378 km.auto elektromobil nová generace Nissan Leaf

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf byla konečně oficiálně představena. Do prodeje půjde postupně druhé poloviny letošního roku, do Evropy se dostane začátkem příštího.
foto: Nissan

Hiroto Saikawa, šéf automobilky Nissan, na tiskové konferenci k představení auta řekl, že nový Nissan Leaf má potenciál stát se klíčovým produktem automobilky Nissan.

auto elektromobil nová generace Nissan Leaf

Současné generace elektromobilu Nissan Leaf se na celém světě během šesti let prodalo asi 283 000 kusů. U nové generace čeká Nissan až několikanásobek.
foto: Nissan

Nový Nissan Leaf je ikonou strategie Nissan Intelligent Mobility. Ta staví na třech propojených pilířích: autonomním řízení, elektrifikaci a konektivitě. Nový Leaf je auto, které stojí ve všech těchto oblastech na špici.

auto elektromobil nová generace Nissan Leaf

foto: Nissan

Daniele Schillaci, šéf globálních prodejů, k tomu řekl: "Nissan není jen snílek, je to 'doer'." Jde o narážku na automobilku Tesla, ale zejména ostatní výrobce aut, kteří ve výrobě elektromobilů zaostaly.

Specifikace nového Nissanu Leaf

Výkon (kW): 110 kW (vyšší na konci roku 2018)
Délka (mm): 4480
Šířka (mm): 1790
Výška (mm): 1535
Rozvor (mm): 2700
Rozchod kol (mm, vpředu/vzadu): 1540/1555
Aerodynamický koeficient: 0,28
Kapacita baterie (kWh): 40 (větší na konci roku 2018)

Výkon nového elektromobilu je 110 kW/320 Nm. Maximální rychlost je omezena na 144 km/h. Hmotnost auta činí 1535 kg a uveze pět pasažérů.

auto elektromobil nová generace Nissan Leaf

foto: Nissan

Běžnou palubní nabíječkou o výkonu 3 kW se dobije za 16 hodin, příplatkovou 6kW nabíječkou (možná standard v Evropě, uvidíme) za osm hodin. Rychlodobíjení zvládne během 40 minut.

Cena nového Nissanu Leaf má být "srovnatelná se současným modelem", a to i přes zahrnutí nových technologií jako je ProPilot Park. Nissan očekává zdvojnásobení až ztrojnásobení prodejů.

auto elektromobil nová generace Nissan Leaf

foto: Nissan

Elektromobil Nissan Leaf bude nově možné zřejmě standardně využít pro zásobování domácnosti elektřinou. Auto také bude umět spolupracovat s domácí baterií Nissan xStorage.

auto elektromobil nová generace Nissan Leaf

foto: Nissan

auto elektromobil nová generace Nissan Leaf

foto: Nissan

auto elektromobil nová generace Nissan Leaf

foto: Nissan
tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

REDAKCE: nevim, jestli o tom vite, nefunguji linky z poslednich komentaru v pripade, ze je prispevek na druhe strance (otevre se prvni stranka). Dik

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

https://youtu.be/z1_4nXrEKh4

No čekal jsem od nissanu modernější výrobní kapacity. To i škodovka je strčí do kapsy.

Jo me take prekvapilo ze falce karoserii strikaji lide.Ve skode to uz 7 let vsude delaji roboti.Heh asi setrej.Jinak nejakej sef z vedeni rekl ze ten prvnu ev se bude vyrabet v Boleslavi, ale kdy heh.Jinak uz vyrostly nabijecky na polygonu pššš..
Ps: japonci leadri ve robotice... Asimo polozil na hrob Karla Capka mesicni kamen s japonskym prezidentem...

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Obrázek uživatele ozana

Plná zaměstnanost, plná zaměstnanost, plná zaměstnanost!

---

Jezdím na proud, najeto 63 tisíc km. G-E STROMOS 7 let a 68 tisíc km.

Tech par lidi to se stratilo jak para nad hrncem jsou jinde a spokojenejsi takze v pohode.

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ma asynchronny motor alebo s magnetmi ? pytam sa koli demagnetizacii predimenzovanych 15 kW motorov na 100 kW. Neverim ze sa im permanentne magnety neposkodzuju.

Obrázek uživatele Josef

HSM motory zpravidla nemají trvalý výkon 15 kW. BMW i3 má nominální výkon 75 kW, maximální 125 kW. Tam bych řekl, že demagnetizace nehrozí.

Obrázek uživatele Josef

Asynchronní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak dufam ze u toho vydrzia aj do buducna.

Za mna palec hore,uz to nemá extravagantný vzhlad a aj batéria je použitelná. Dojazd bude aj v zime (-10) a po dialnici do 200km. Pre mna prijatelné. Je pravda ze mohli začať s 50kWh.
Mňa teraz zaujíma aká bude cena..a akej výroby mesačne budú schopný dosiahnuť. Možno aj tu je dôvod batérie 40kWh..možno to LG (myslím že im dodáva batérie) už nestíha..predsa len postaviť tolko nových baterkární chvílu trvá.
Tohoto auta môžu kludne predávať 100-150 000 za rok..len Nórsko ich zhltne obrovské množstvá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mě zajímá jaká je cena pro koho aby si řekl že je to předražený :) .
Takže tu máme slabou baterku,omezenou rychlost a slabou inteligenci bez vyhledu do budoucna na samostatnost...pak je tu slabá konkurence takže k 1.1.2018 u nás by to mohlo koštovat 780tis s DPH entry level v ceníku (dodání týdny/měsíce poté). Co bude nad bude napálené.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stále NEDC!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vždyť už je září a má se používat WLTP. A design je zklamání - černá maska na elektromobil nepatří, hlavně ne, když ji neměl ani předtím!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

no máš recht, mě se to taky moc nelíbí. Ach ti japónci, cihelňu by chťéli... ;))

Leaf 2010 24kWh
Leaf 2016 30kWh
Leaf 2017 40kWh
Leaf 2018 50kWh

To je/bude podle meho vyrazny pokrok. Behem 8-mi let bude dvojnasobna kapacita.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Leaf 1.10 24kWh
Leaf 1.16 30kWh
Leaf 2.17 40kWh
Leaf 2.18 50kWh ;)

kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/nissan-leaf/

Skutečnej dojezd podle EPA
40 kWh 243 km
60 kWh přes 320 km (odhad)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

reálný dojezd okolo 270km....

+1

---

25 v automobilce.20 let astronom.Sleduji vyvoj vedy techniky a astronomie cca 30let. Fandim EV hybridum atd. ale vsimam si pozitiv i negativ.
T X 100D. http://www.hvezdarnamb.cz/

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bez kouska dálnice v létě aji jo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vsimli ste si ze logo Nissan uz nie je modre ale obyc strieborne.

Celej čelní panel pod logem je měňavkově modrej.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Obrázek uživatele Josef

Mě se to auto docela líbí. Škoda 40 kWh baterie. Kdyby dali rovnou 50 kWh, což už není skoro rozdíl, tak by si to auto koupilo mnohem víc lidí. Nicméně prodávat se podle mě hlavně v Evropě a na domovském trhu bude velmi dobře. Málokdo jezdí denně více než 250 km, které to auto určitě ujede i tak. A vychytávky jako Pro Pilot jsou velmi zajímavé. Kdybych měl každý den dojíždět do Prahy kousek od Hradce, tak bych se nerozmýšlel...

Mně se Leaf 2018 taky líbí, vzhlednější předek a hlavně zadek proti předchozí verzi, trochu větší kufr, při tom hmotnost se prakticky nezvýšila. Dávám palec nahoru. Že baterka začíná na 40kWh za mě dobré, já za sebe vnímám jako jako dojezd vhodný pro běžné použití od 200km EPA a to splní s rezervou. Jako Pražák s tím snad dojedu do celých Čech, na Moravu zabrousím výjimečně (s dobitím cestou) a do ciziny prakticky nejezdím...
Důležitá bude ta cenovka, ale pokud se opravdu nezvýší oproti stáv. verzi, bude cena prakticky stejná jako u Zoe 41 kWh (využitelných), jsem zvědav, jestli na to v alianci R-N nějak zareagují :-)

Budoucí 60 kWh verze bude asi plně konkurenceschopná vůči Boltovi. Že by byl Leaf 2018 konkurenceschopný vůči TM3, včetně všech vychytávek, jak tady někteří srovnávají, bylo podle mě naivní očekávání. A rozdíl $6k startovací verze není podle mě úplně zanedbatelný...

Obrázek uživatele Josef

Souhlas. TM3 není konkurencí. Až sem dorazí první kousky TM3, tak tohle auto už se bude rok prodávat... Navíc si myslím, že TM3 se tady v ČR zase tak moc dobře prodávat nebude. Za dobře vybavenou verzi dáte hodně přes 1,5 milionu... To plně vybavená verze Leafu 2 bude do milionu a možná dají tou dobou i nějakou tu slevu a předváděčky půjde pořídit kolem 700, což je už snesitelná cena.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prodávat se bude, pač není co jiného kupovat a oproti i3 nebo Ioniqu je to pokrok...oproti nedostupné Tesle3 je to ale pomalá popelnice.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

M3 je nedostupná? ty kupuješ auta každý 2 roky, že nejsi schopen počkat?

Nissan je stale pouhá parodie s nabíjením 8 hodin bez nabíječek. Za podobnou cenu člověk s mozkem počká ty 2 roky na M3, člověk bez mozku za 2 roky bude bouchat hlavou o zeď, ale to mu už neuškodí :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na T3 čekám 18mesicu a dalších aspoň 18cekat budu dva roky bych odseděl na půlce joudo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ty nezvládáš ani čas minulý, přítomný, budoucí, co, vesnický joudo :)
chápeš, že asi teď neřešíme stav před 10 lety, že? :)
M3 přijde do 2 let, kdo objedná, takže stejné argumenty používají už jen malé děti :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Každý člověk s mozkem, který potřebuje auto, bude 2 roky čekat na dražší a méně praktické, které tu nemá ani zastoupení, ani servis, to dá rozum.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

méně praktické? BMW je taky nepraktické? Ty moc asi nedokážeš srovnat výkon, nabíjecí síť, dojezd atd. že? Tak šup zpátky do ZŠ :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, nabíjecí síť Tesla je u nás doslova na každém kroku. Tvl :D :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ano, každý ji má doma a díky nabíjecí síti dojedeš kamkoliv na dálkové cesty. Ty to na krku moc nepoužíváš, že :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ale souhlas, M3 není moc praktické auto, ovšem stále lepší jak cokoliv jiného

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

M3 je označení BMW. TESLA MODEL 3 je TM3 ;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel souhlas kdo chce nejlepší technologické auto 21 století kolem míče a něco musí stále u nás čekat na Teslu...pokud nechce nějakou S zboreninu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

u rychlonabíječek samo za 40 minut na 80 %, ale ty za nic krom Tesly nestojí

Obrázek uživatele Josef

To souhlasím, ale bude to to jediné, co půjde rozumně koupit. A upřímně, i3 tomu není vůbec konkurent a to i s novou 45 kWh baterií... A ioniq asi konkurentem bude, ale bude se muset hodně snažit.

Myslis s tou neexistujici, tebou vysnenou 45kWh baterii?;)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

I3 fajn pro teplouse:) dizajnovka. Leaf3 současný je na blíží a ioniq2 je bez kloudného baterky a autopilota taky onicem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak by ma zaujimalo,ako je mozne ze Tesla vie vyrobit velky sedan s koeficientom 0.24 a 5 rokov potom sa Nissan nevie dostat pod 0.28 po facelifte. Celkovo je novy dizajn super, konecne to vyzera ako normalne auto. Nechapem co by sa im stalo keby tam narvali 50kwh a aktivne chladenu... snat sa uz mohli poucit od Tesly ako sa ma spravit battery mgmt, chemia(nevie niekto ci su pouzite NMC?) a chladenie... Ak by sa s cenou vedeli dostat niekde na 20-23K EUR tak by to mohlo byt hoodne zajimave.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No koeficient odporu vzduchu je obecne lepsi u vetsich aut (vetsi a delssi auto ma vice moznosti pro optimalizaci tvaru, pri zachovani prostoru pro posadku, oproti malemu.

Nicmene je treba vzit na vedomi ze koeficient odporu vzduchu se pro zjisteni "odporu auta" musi jeste pronasobit prurezem auta, tak pak samo nejspis vyjde celkovy odpor Leafu mensi, nez trreba u modelu S

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ona je taky možnost, že to ten battery management nepotřebuje, pokud to má na rozdíl od Tesly rozumný tvar článků a nižší proudové odběry. A součinitel odporu nemá co dělat s velikostí auta a nevypovídá ani o celkovém odporové síle.

Protoze u C na velikosti nezalezi (jen na tvaru) a tvar s useklym "ocasem" je proste znat - Tesla ma prakticky idealni tvar z hlediska aerodynamiky, zatimco hatchback je pri stejne velkem kufru/vnitrku kratsi, ale s horsim C.

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak jasne, ale da sa spravit aj prakticky liftback, vid nova Honda Civic a este to je aj atraktivne. Takisto otvory na chladenie musi mat tesla ovela vacsie... Preco teda ten design nezmenit a nebenefitovat z nizsieho C? Aj by ma zaujimalo aku bude mat spotrebu na kwh/100km, ci sa dostane pod Ioniq.

Pro mě jako majitele Leafa z roku 2014 celkem zklamání. Je to jen trochu větší facelift. Základní proporce jsou úplně stejné. Např. dveře mi připadají úplně stejné. Jedinej rozdíl větší baterka a modernější design s o něco větším kufrem. Vzadu pořád tunel. Popravdě už se těším na Teslu 3 (tlačítkové orgie mi chybět nebudou....).

---

Zatím Nissan Leaf...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud si zvyklej na leafa tak v roce 2019 by to po přidání rychlosti a smysluplne baterky nebylo špatne....ne,máš pravdu ta technologie bude u Tesly jinde a snad jen kufr to u nás zachrání. Prostě ta drahá Tesla je v kontextu pořád někde jinde.

Takhle měl vypadat Leaf 1 včetně 40 kWh baterky. Dinosauři pořád brzděj.

I ta baterka má pořád stejnej tvar.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Poprosim redakciu aby zmenili to cislo dojazdu z 378km na 250km. Podla mna ste uz dost skuseny aby ste vedeli tie pseudodojazdy z NDEC prepocitavat na realne.

Inak pre mna je to stale iba EV hracka. Vacsina ludi na nom bude chodit s dojazdom tak do 200km. Treba este tie dva roky pockat a setrit peniaze na poriadne EV.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přeci na hybridů nepůjdou proti jedné z ikon elektromobilů ty...úderka wole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na hybridů bude nedc mantra v titulku i v době kdy ji EU zakáže používat:).

Podle EPA to bude ještě míň, jenom 243 km.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...viděls teďka Simpsonovi žejo ;) EPA = EKO-PROFI-AGENTŮRA ;)))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ja to ratam vzdy vynasobenim konstantou 0.66 a ta vychadza okolo 249 ale ano. Toto su cisla rovnajuce sa realite. 378km dojazd da mozno tak vo vakuovom tunely. Kazdopadne tu na hybride by som cakal, ze redaktori vedia o com je rec a dojazd v NEDC uz davaju iba do zatvoriek po uvedeni realneho dojazdu prepoctom alebo uvedenim cez EPA.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dávám bolševikovi max 200km v zimě z kopce a 170km na dálnici.

Přesně tak.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Až 2018 výroba osekavky a po roce z toho uděláme auto:)). Přitom tam tu baterku bez šneka 144km mohli povolit hned.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Oproti T3 není v prodeji a je to levnější drahej prcek bez baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Je fakt že oproti 3 to je menší auto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel nejen menší ale i osekané a ne tak pokrokové v technologiích jako Tesla. Ale to se předpokládalo už dříve. Ale plus bude servis v ČR.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A pouzitelnejsi kufr, ale to je bohuzel dost malo

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na chalupu občas každej litrik navíc dobrej...ale to spraví párkrát do roka vozejk nebo rakev taky. Prostě vidíte někdo nějakýho konkurenta na rok 2018 pro Teslu 3? Bohužel buď sou bez baterek či prckove nebo nemaj přislíbení autonomii či by stálo jak Sko. Škoda chtělo by to kolem míče relnyho konkurenta aspoň do dvou let v Mass produkci a ne po výstavách... .

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak do dvou let by snad mel byt VW ID, za rok Leaf s vetsi baterkou, otazka co BMW i3 jestli se nekam posune (ale to uz moc prostorove a kufrem nekonkuruje).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Das autoskanzen bude 2020 leda tak v Ženevě:).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na chalupu občas každej litrik navíc dobrej...ale to spraví párkrát do roka vozejk nebo rakev taky. Prostě vidíte někdo nějakýho konkurenta na rok 2018 pro Teslu 3? Bohužel buď sou bez baterek či prckove nebo nemaj přislíbení autonomii či by stálo jak Sko. Škoda chtělo by to kolem míče relnyho konkurenta aspoň do dvou let v Mass produkci a ne po výstavách... .

Tak povidej, prehanej, kde je ta T3 v prodeji....

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Byla již dodána tedy dejure je už v prodeji. Což se o novém leafu říct nedá a nějaký ten měsíc to ještě i potrvá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ne, ale i soucasna generace leafu ma vetsi prodeje nez cela Mlaskovina.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mlaskovina má zas větší hodnotu per auto neskonale a i větší hodnotu s potenciálem firmy. S tím nic nenaděláš, buď na to máš nebo šáhneš po Leafu když máš aspoň na něj:).

Hmm, pekne, ale...
Co se da delat, holt bude ropak jeste jeden interval technicke jezdit... :(

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Michelin

Jen houst a vetsi baterky. Hlavne aby stihali vyrabet.

---

To Tesla dává křídla. 44tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dáme tam 70kWh a 85km/h :)).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nissan umi vyrabet i dodavat. Ne jen prijimat objednavky :D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mám za to že příští rok dodá Tesla v úhrnu víc elektroaut než Nissan. Pokud ne v úhrnu tak cenovým oběmem určitě:).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, tohle slýcháme od Tesly každý rok. Přístí rok vyrobíme, příští rok vyděláme, atd...
Ty cenový "oběme" :D :D :D

Zas a znova, co konkrétně Tesla nesplnila?
Za 3 roky postavili obrovskou síť rychlonabiječek, o kterých ty ostatní mají jen vlhké sny.
Už pár let do zadu předem říkali že TM3 bude mezi 2017/2018, co na tom nesplnili? Už vyrábějí.
Ostatní automobilky mají o proti Tesle jen plnou hubu "marketingových" keců o tom jak za 5 let budeme vyrábět víc než Tesla. Kde že ty doby jsou?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Njn zatím jim to zda se ti co na to maj žerou a není důvod aby tak tomu nebylo nadále.auto je to kosmický a posrat to můžou jen oni sami páč konkurence až vzdálené na Nissana nic pro nášivku v noci mít pár let nebude.

Vypni si ten autocorrect ty Nášivko! :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Od odstatních slýcháme obligátních 2020, nebo až v přiští 5ti letce a vo stavbě vlastní SC sítě nemluvěj pro jistotu vůbec. :)))
Hubu maj plnou superlativů ale vlastní gigabaterkárny ještě nezačali ani stavět. A jěstě porovnávaj svoje budoucí koncepty se současnejma pár let starejma modelama Tesly! Té jak ve školce :)))

GM si pro Bolta objednalo u LG jen 30 000 baterek a Hjůndaj pro IONIQa dokonce jen 7 000... lol

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hyundai dostával 1200 ks bateriek mesačne od LG a od augusta dostáva 1800 mesačne. Neviem kde berieš tie čísla. Môj Ioniq vyrobený v 4/2017 má výrobné číslo 11000 - ako by to stihli ? To číslovanie je len pre verziu electric, hybridy a plugin majú svoju číselnú radu.

Mám aj Leafa aj Ioniq a rozdiel v spotrebe je výrazný (pri dialničnej 130 km/h berie Leaf 25kW a Ioniq 18kW), takže veľkosť baterky nie je všetko. To isté Tesla. Akú spotrebu má model S pri dialničnej rýchlosti ? A nebodaj model X ? Skúste si niekedy pozrieť reálne spotreby od užívateľov.

Leaf a ProPilot je to isté, čo Ioniq má už od 2016, takže nič nové nepriniesli. Jedinú novinku vidím e-Pedal, to je veľké plus pre toho, kto je zvyknutý na EV nepoužívať brzdu, ale zas to trocha nahrádza adaptívny tempomat v meste, čo u stávajúceho Leafa veľmi chýba.

Obrázek uživatele Michelin

Myslel jsem to přání aby stíhali upřímně. Aby po půl roce nezjistili, že si objednali málo baterek jako Hyundai nebo něco podobného.
S každým elektro autem na silnici se nám bude dýchat lépe a více lidí začne přemýšlet nad tím čím jezdí až to uvidí u souseda.

---

To Tesla dává křídla. 44tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S každým elektroautem bude větší provoz a dražší elektřina. Dýchat se bude stejně, lidi budou furt topit tím samým.

Obrázek uživatele Michelin

S kazdym elektroautem a jeho nocnim nabijenim se vyroba elektriny zefektivni a tedy by mela spise zlevnovat.
No jiste, kdyz nejaky jouda zatopi petkou plnou mouru zahusteneho vyjetym olejem, tak to mu pak z komina na strese jde fakt humus.
Potiz je, ze vyfuk auta ten humus posila maminkam primo pod kocarek.
A az i tihle joudove prejdou na elektroauta, tak nebudou alespon mit z ceho vyrabet tyhle bomby, protoze vyjety olej se stane take historii.

---

To Tesla dává křídla. 44tis.km

A to ty kokoti dál nabízej kotlikový dotace!!! Fakt demence.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Tak hlavně ty větší baterky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možná by mě leckde sralo to 144km omezení než malej dojezd. Brno-Mohelnice leckdy jedu dynamicky 120-160km/h. No Němci na dálnici budou nadšeni taky.

Když valím Leafem po dálnici, mám na tacháku 160 (a více), samo, že to lže. Takže podle mě to 150 dá určitě a co chcete víc?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zato na novým budeš mít 144 a v reálu 130 šnek a to budeš konečně happy za míč :).

U soucasnyho Leafa také píšou 144 km a jede to 160 podle tacháku. Takže z toho strach nemám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ja treba I spalovakem jezdim 144 tachometrovych max (to je rychlost kde kdyz vas cajti zmeri, tak vas ani nezastavi - v realu a kor po odecteni tolerance radaru jste v minimalni sazbe).
Ono s baterkacem stejne kdyz pojedete rychleji, tak jsou baterky hned prazdne...

Nechci kecat, ale v Japonsku je na dálnicích maximálka snad jen 100 km takže pro ně to bude až až. Beztak to je díky hornaté krajině a členitému pobřeží jen samá zatáčka takže majitelé nadupaných BMW a Ferári si je moc neužijou tak jako Němci a Evropani.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nepletete se. Je tu opravdu maximálně stovka. Staré dálnice sice jsou užší a zakroucené ale na nové Romeo by se klidně dalo 160 jet. A ani tam limit nezvedli....

Vida pamět aspoň ještě občas slouží. :)

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá
Leave the oil in the soil and the coal in the hole.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

mazec japka valí jen kilo po dálnici, v čechách se to jezdí standart po vokrskách, šádevotroci odpolední směna i 160 max :)))) a kdo je pak 100 let za vopicema :))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ono najít v Japonsku mimo město rovinku dlouhou alespoň 1 km není úplně jednoduché. Buď je tam placka, takže je tam město různé hustoty přecházející jedno v druhé, nebo tam jsou hory, které jsou tak strmé, že jediné delší rovinky jsou v tunelech, které jimi prochází.

Když jsme s kamarádem vyrazili na motorce z Kyota na sever 120km k moři (Takahama), tak jsme za celou cestu nepřekročili rychlost 80km/h a nebylo to obavou z policie.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak ať ty svoje kravský omezení necpou do Evropy když jsou tam jak sardinky v Beneluxu. Každopádně jaký to má zrychlení? Aspoň pod 7s?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stejne tak v USA, britanii a I spouste EU zemi se jezdi pomaleji, a treba v USA se ty rychlosti opravdu dodrzuji, tzn 144 je tam s velkou rezevou dostatecna maximalka...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Howno ve státech držej...navíc potřebujete předjet někoho co jede 128km a nemáte jak dynamiku tak maximálku..prostě 144 je jak mít tam 45kw motor. I htp shade vám to nandá a máte auto přes míč jak nic...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jezdil jste nekdy autem v USA? Jinak jak omezovac rychlosti na 144 je ekvivalent "htp"? Mozna bych se mel zeptat - jezdil jste nekdy autem?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nesmís být ve státech tak připosranej.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby to pustili na 180 tak byl vcelku klid, ale ne km to zkurvit museli.Uz vidím ty nářky na Primě a v diskuzích uživatelů za rok:).

Pekne 2. auticko do rodiny. EPA dojezd tipuju kolem 200km. Jen skoda ze stale dokola opakuji tu samou chybu asice chlazeni baterky je zase jen vzduchem. Tedy degradace baterky bude zase silena.
Ale jinak pro lidi co moc nejezdi momentalne nejlepsi auto na trhu. Ioniq, i3, Kia se muzou jit zahrabat rovnou.

jak by mělo vypadat 1. auto v rodině?

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ochtafka f TDI prece!!! To jsou dotazy...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nj to vižejo ;))

drsnysvet.cz/poradne-na-to-slapl/

Melo by byt schopno jezdit kamkoli po evrope bez velkych kompromisu

oni asi toto auto dělají pro průměrného člověka, který běžně denně kamkoli po Evropě nejezdí. Někde jsem četl, že normální člověk najezdí do cca 100km denně (podle toho nejsem normální, protože jezdím mnohem víc :) tzn dojezd cca do 300km pro Středoevropana je OK, a takovéto auto by mělo být potom v běžné rodině nejpoužívanějším. Po Evropě se někteří vydávají jen na dovolenou a kvůli tomu držet celý rok auto je nic moc - ovšem i tací jsou.

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No tak ale to je prave ono, bud si koupim spalovak za 350, ktery pouziju na cokoli (od denniho dojizdeni po klidne 5000km road trip), nebo si koupim za milion elektro, ktere pouziju na denni dojizdeni pripadne stredne dlouhe vylety (treba s ioniqem bych nejspis dojel i na chatu kdybych se snazil), ale do toho si pak musim par krat do roka pujcit jeste spalovak na delsi vylety/dovci.... jo kdyby na kazde bezince byla DC dobijecka, standardni vybava hotelu byla pomala nabijecka, tak uz by fakt i ten ioniq nebo neco podobneho dojezdu stacilo, jenze takhle by byl i vylet do moravskeho krasu na vikend z ostravy problem :-( ...

To je furt dokola. Ano, prumernemu cloveku staci skutr nebo kolo, protoze 95% casu jezdi do prace a z5. Jenze pak je tu tech zbylych 5% ktere prave deli auta na 1. Nebo 2. Auto do rodiny, protoze tech 5% nezvlaji nebo zvlaji velice spatne. Kazdy ma svoje potreby. Pro me ostatni EV krome tesly nemohou zatim plnit funkci 1. Auta, bo maly dojezd a zadne SCH. Pro nekoho ani ta tesla ne protoze nechteji cekat u nabijecky pul hodiny kazdych par set kilometru.

ale jo, souhlas. Taky budu čekat na 60kWh baterku popř. T3 atd. Jen narážím třeba na dost lidí, kteří mají auto celý rok před barákem a v létě vyrazí na dovolenou....

---

cca 180tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele M.Krupka

A někteří nejedou ani 1000km na dovolenou, protože jet autem 1000km do Paříže, nebo Chorvatska považují za Ruskou ruletu. Dnes jsem dostal nabídku na cestu do Paříže. Jediné co mě odradilo byla ta cesta po silnici tam a zpět. Děkuji nechci, nejedu ani když je to zadarmo. :-)
Pokud se chci někam podívat, tak do tady. Zajímavé je testování na konci videa.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

O to větší škoda že to zkurvili na baterie,maximálce a příslibu neautonomie do budoucna.Ale jinak pěkný auto jen se kolem výroby motá na lince moc lidí...moc je víc jak jeden.

Jenze u lidi, co nejezdi denne je ten prumer naprosto nesmyslna hodnota vzhledem k potrebnemu dojezdu (jestli takovi potrebuji auto je na jinou diskuzi, ja se u sebe rozhodl, ze ano, pujcovna/share by sice byla v celkovem souctu vyhodnejsi, ale s prilis mnoha kompromisy).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Obrázek uživatele Josef.

EPA nemusíš odhadovat je 240km, takže tahle verze mě bude míjet a budu si dál vesele ještě 3 roky jezdit s EV, než se dočkám normálního auta.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Hmm tak TM3 s mensi baterkou ma 350km, tak tech 240km mi ted neprijde tak moc, asi to bude hlavne horsi aerodynamikou

Obrázek uživatele Michelin

Na kolik vas vubec vysel ten Soul?

---

To Tesla dává křídla. 44tis.km

Obrázek uživatele Josef.

480 tis. Kč, což je myslím rozumná cena pro lehce jeté auto, 1,5 roku staré, tedy záruka 5,5 roku.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

to je dobre... jak se k tmu clovek dostane (neni li to nejake tajne know how:)

Treba na bazaru? :) tady vidim jeden kus za 480k
https://www.sauto.cz/osobni/detail/kia/soul/17203043?goFrom=list

Obrázek uživatele Michelin

To jde. To bylo od autorizovaneho prodejce? A kolik ma najeto?
Koukal jsem, ze novych Ioniqu je nekolik kusu v CR skladem, ale Soul EV ani jeden.

---

To Tesla dává křídla. 44tis.km

Obrázek uživatele Josef.

Koupeno u autoriz. prodejce s nájezdem 13 tis km, DPH odparano, státu nic nedám :)

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Neboj, stat si to pak vezme pri danove kontole az zjisti ze si s ni misto za klienty jezdis pro rohliky:)

Obrázek uživatele Michelin

Kdyz je firma vase a vetsi cast kilometru najedete opravdu sluzebne tak na tech par soukromych cest si muzete auto pronajmout. Pravda za cenu ovyklou, ale na druhou stranu to platite stejne zase sve firme. Tedy z toho najmu prijdete jen o DPH, kdyz si to pak zase vyberete, treba jako rozdeleni zisku tak jeste 15%. Pokud jezdite prevazne sluzebne pak je to vyhodnejsi nez kupovat auto soukrome a psat cestaky.

---

To Tesla dává křídla. 44tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Stát nic nedostane stejně platím dphcko jak mourovaté je klidně sem ty Tesly měl už dvě doma je neplatit. A o kontrole na soukromé cesty si tu taky můžeme nechat zdát...pokud nejste politik:)

Tak je mi jasne ze to nejak udelat jde. Ale tyhle danove optimalizace a motanice s danovymi poradci a spravci dane uz mam za sebou. Ja ted razim cestu, ze nejlepsi ucetnictvi je to, ktere neexistuje ;)

Obrázek uživatele Michelin

To je pravda. A hned po něm slovy našeho daňového poradce to křišťálově čisté. A když se nebojíte pustit chlup za dobrého daňového poradce s vlastní účtárnou za zády, tak máte klid.

---

To Tesla dává křídla. 44tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dvě účetní doma tak nedám ani kacku ven za sezení na prdeli. Nejsem blbej teda až tak moc....dotáčkami by za rok na firmy mimo cajzlov na T3 nebyla?:)

Obrázek uživatele Josef.

Stačí udělat dvě věci u služební auta, buď směrnicí zakázat soukromé cesty, pak jsou všechny služební a nebo přičíst zaměstnanci 1% z pořizovací ceny ke mzdě, zdanit a pak zase odečíst, což vyjde v řádu 2500 Kč měsíčně. Ta první varianta je lepší :)

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a jak by to měl zjistit? Paušál na náklady Ti nic neříká?

Tak snad pokud pouzivas pausal na naklady tak ti je jaksi nakladovani auta knicemu z logiky veci. Pak muzes usetrit jen na DPH a jsme zpatky u toho. Musis vest knihu jizd a prokazovat k jakym ucelum auto pouzivas

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a musíš někam jezdit? Nemůže Ti auto stát na dvorku? Nulové náklady na PHM, auto odepisuješ.....

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vést ji v praxi nemusíš max někdo to má předložit při kontrole (ktera statistický nenastane) na kterou ses dopředu vyzván...chjo elementary.

:)

Obrázek uživatele Michelin

Pausal ovlivni dan z prijmu nikoli DPH.
Navic si nejsem jisty, kdyz jste platce a tedy vedete podvojne ucetnictvi jestli jeste muzete uplatnovat naklady pausalem.

---

To Tesla dává křídla. 44tis.km

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejsme dnešní jsme OSVČ a máme SRO k dph..tedy paušál OSVČ do čistého jen pak na konci 30-50 zdanit a pak většinu trzeb na náklady plátce DPH srocko.takze na 740tis OSVČ máme náklad tak 10tis který stejně prokazovat u paušálu nemusíš...nazdar bazar.

Obrázek uživatele Michelin

Takze ta cena 480tis. uz je bez dane?

---

To Tesla dává křídla. 44tis.km

Obrázek uživatele Josef.

Ano bez daně. V Německu kupodivu stojí bez DPH 19% minimálně 550 tis.. Pravda, pořídil jsem ho kvůli tomu, že jezdím za zákazníky prakticky jenom v Praze a kvůli tomu parkování, které je asi největší výhoda (ani ne tak kvůli ušetřeným 20 tis. ročně za parking, ale kvůli volným místům). Na to popojíždění je to ideální a krátké auto se vejde skoro všude.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Michelin

Taky se mi libi. Musim si ho okouknot spolu s Ioniqem nazivo.
Manzelka ac jinak skromna osoba zacina narikat, ze ji stve kazde seslapnuti brzdy, kdyz vidi v me Tesle jak se to krasne rekuperuje. Hudra, ze tridi odpad, snazi se chovat ekologicky a pak sedne do spalovaku a...

---

To Tesla dává křídla. 44tis.km

Obrázek uživatele Josef.

Když se podívám na historii tak takhle to baští kilowathodiny. Pak tam je řada popojížděk 1,5-3,5km, nedivím se, že se to dieslu nelíbí.

http://www.imgup.cz/images/2017/09/06/IMG_20170906_1617208.png

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Michelin

Pěkné.
Ona jezdí na benzín, ale nelíbí se jí to stejně.

---

To Tesla dává křídla. 44tis.km

Obrázek uživatele Josef.

Jezdím po Praze desítky let, najezdil jsem odhadem 800 tis. km po celé ČR, ale tohle je fakt pohoda. Samozřejmě třicátník bude mít jinou představu, třeba 300k auto s navrtaným vejfukem :)

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obrázek uživatele Michelin

Ja uz budu nekde kolem toho milionu a taky jsem jeste lepsi svezeni nezazil.

Kdyby mi nekdo pred par lety rekl, ze budu jezdit autem, ktery bude levny na provoz, levny a nenarocny na servis, bude reagovat na plyn tak jak jsem nikdy ani nesnil, a pritom bude tichy a bez vibraci a budou mi do nej chodt updaty, ktery ho budou vylepsovat, tak bych si myslel, ze mluvi o nejake scifi.
Dneska mi prisel update, kterej pridal automaticka dalkova svetla. Jak se udela tma jedu to otestovat.

---

To Tesla dává křídla. 44tis.km

Obrázek uživatele Josef.

To je zajímavý, mají ten HW připravený a jen ty funkcionality oblokují až úplně doladí firmware.

Jo EV tu dopravu hodně vývojově posunuly.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Konečně!!!
Krásný auto. :-)
Teď ještě jaká bude cena.
Podle InsideEVs "Pricing begins, as expected, from $29,990 in the US".
Neboli jak bylo uvedeno už v předchozích článcích "S, SV, and SL trim levels, with the price tags reading $29,990, $32,490, and $36,200".

Jen škoda toho displeje... ale co už, zvyknout se dá na všechno. :-)
Aspoň že zachovali "joystick". :-)

EDIT:
V základu palubní nabíječka 3kW, za příplatek 6kW - takže sbohem 3fázové nabíjení.

V této souvislosti na základě vlastních zkušeností každému doporučuji silnější palubní nabíječku 6kW. Nejen kvůli dvojnásobné rychlosti nabíjení, to napadne každého, ale třeba když stojíte v zimě v -10st.C na nabíječce, nabíječka vám dává jen 3kW a potřebujete si zatopit, tedy zapnete topnou jednotku, která sežere 3-4kW, tak nenabijete nic.

---

Nissan Leaf 24kWh, 145.000 km

Tak ta cena sa pomaly blizi k Tesla Model 3, v zakladnej verzii (~55kWh bateria, real dojazd 320km) za $35,000... To som zvedavy aka bude cena (s DPH) Leafu s 60kWh bateriou a rovankym dojazdom ako Tesla Model 3 za ~42.000 eur (s DPH). Velmi ma pobavilo ked tam prezentovali vyhody Nissanu oproti Tesle, ze su najvacsim vyrobcom EV na svete a ze maju 60-rocne skusenosti s vyrobou aut :-) Ale co tak nevyhody? Battery management, vlastna siet nabijaciek?

Podla mna jedina vyhoda Leafu je jeho okamzita dostupnost (prve dodavky do JAP maju byt od 2.10.2017, v Europe 1/2018) a nizsia cena zakladneho modelu. Takze ak niekto chce obycajne EV tak Leaf je dobra volba, ale pre tych co viac cestuju a budu baterie castejsie nabijat tak radsej Tesla Model 3.
Osobne som kedysi uvazoval nad kupou Leafu, ale odkedy som 31.3.2016 zlozil zalohu v predajni Tesla na Model 3 (uz len ~1 rok cakania), tak vidim len same nevyhody beznych producentov EV, teda okrem nizsej ceny...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak zese určitá pozitiva proti Tesle tu jsou. Třeba hustá síť autorizovaných servisů a i v Čechách. Vlastní síť nabíjecích statnic - pravda nesrovnatelnou s Tesou - také mají. budují je u svých poboček, zatím tam občas pustí i konkurenci a hlavně jsou kompatibilní s okolím. Jak to bude mít třeba M3 s nabíjením pres Chademo, zase nějaká celkem drahá redukce? No bude zajímavé sledovat jak moc jim Tesla vypálí rybník. Myslím, že se spoléhají na to, že zatím si M3 nikdo koupit reálně nemůže a až jim začne konkurovat, tak budou mít zaplacený vývoj a můžou si šáhnout na marži dát tam větší baterku a být stále levnější, než Tesla. Vždycky to bude jako volit, zda koupit drahý iPhone vs levnější a vlastně plně dostačující Android.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No ja mam Leafa uz 2 roky , ale na dealera by som sa pri nabijani nespoliehal, vecne tam stoji nejaky spalovak od dealera alebo sa clovek musi doprosovat na pin u obsluhy. REAL LIFE.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hustá možná tak dealařina v ČR. V reálu toho nového Leafa odservisuje málokterej Nissan servis. K Tesla servisu to mám z ČR cca 95km což je vcelku kousek a za ten rok a půl než tu první vlaštovky budou přibude ještě nějakej ten SC možná někde pro mě daleko kolem Práglu bude i servis.

Obrázek uživatele Michelin

Budují vlastní síť nabíjecích stanic. Jj, třeba u Nissan Autobond Praha 9 si můžete nabít za 10Kč/kWh. :-)

A tou drahou redukcí myslíte Chademo adapter za 418eur? To by se asi ztratilo i v ceně Leafa.

---

To Tesla dává křídla. 44tis.km

Obrázek uživatele Josef.

Schválně jsem se na to koukal a tam fakt nabíjet nejedu - chtějí více jak dvojnásobek, co na Vystrkově, tedy 1 kWh vychází skoro 17 Kč (záleží na autě, v tomto případě by to bylo BMW i3). To platí prakticky pro celou Prahu, ty ceny v Praze nechápu, zvláště, když ČEZ má paušál, který je výrazně nižší než jedno nabití Tesly 85 kWh u nabíječky evmapa.

---

Elektromobilita vyřešena - KIA Soul EV
Nájezd na jedno nabití Praha a okolí max 220km

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.


EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicŘízení stanic pro elektromobilyProdej pneu 100% onlineKariéra EVC GroupNabíječky elektromobilů CircontrolŘízení stanic pro elektromobily
185.66.36.26