PSA Peugeot Citroen chce diesel hybridy

Jan Horčík - 30 Duben 2009

Už před rokem automobilky Peugeot a Citroen předvedly na autosalonu v Paříži několik konceptů využívajících nového hybridního pohonu. Systém byl pojmenován HYbrid4 (původně HYmotion4) a prvním modelem, který jej využije, bude v roce 2011 crossover Peugeot 3008. HYbrid4 je pohonný systém využívající elektromotoru a dieselového HDi motoru, v případě Peugeotu 3008 to byl 2,0l diesel s výkonem 163 koní pro přední kola a elektromotor s výkonem 37 koní pro zadní nápravu. Aktuálně koncern PSA Peugeot Citroen ohlásil, že již pokročil v přípravě výroby zmíněného hybridního pohonu a v továrnách Mulhouse a Sochaux už běží pilotní výrobní projekty. Výhodou diesel-hybridního pohonu by měla být možnost namontovat jej do celé řady různých typů automobilů. Z výrobního pásu už sjelo několik prototypů modelu Peugeot 3008 (spotřeba 4,1 l, emise 109 g/km), předtím si hybridní pohon vyzkoušeli inženýři na modelech Citroen C4 a Peugeot 308. Druhým vozidlem v pořadí, které využije HYbrid4 bude Citroën DS5.
Peugeot 3008

Peugeot - hybridní pohonný systém - schéma

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Chrochták" má velikou výhodu oproti Otovu výbušnému v tom, že směs vzduchu a paliva nemusí být stále v určitém poměru a při volnoběhu(poměrně kritické otáčky) poměrně dosti obohacená, tak nevidím důvod nechat diesel chvíli běžet než se sám případně zahřeje s minimální zátěží, tím si diesel vezme velice málo, ale samozdřejmě tim mín tepla se bude uvolnovat z paliva, tim se pomaleji zahřeje ... Spíš si myslím, že to bude schopné jet i trochu jen na elktriku a pak až se případně přiřadí hlavní agregát. Mno uvidíme, ale rozhodně řešení diesel hybrid fandím, krouťák je krouťák :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nejsem odborník na technologie. Ale v posledních letech jde Peugeot hodně nahoru a to nejenom design (interier u 3008 má jen chválu) ale i technologie) tak počkejme jak se ukáže v reálu. myslím že příjemně překvapí, držím palce:D

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by mě zajímalo, jak u hybridního dieselu vyřešili neustále zapínání/vypínání motoru a běh na studeno.
Mám Prius a ve měste mi vypíná/spíná motor i několikrát do minuty a zároveň se ani nezahřeje na provozní teplotu (pouze když jedu stálou jízdou např. po dálnici). Tohle kdybych dělal s dieselem, tak ho za měsíc oddělám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Přesně tak. Dle mého názoru jsou to jen PR kydy. Skutek utek. Hybrid v naftě, bože chraň. Jediný kdo má koule na solidní hybrid je toyota a honda. Evropské automobilky jsou v tomto drobek mimo. A když slyším slovo diesel, zvedá se mi kufr. To je největší šmé. Spotřeba? Fajn. Ale nikdo už nemele nic o tom, kolik pevných částic jde do luftu, kolik NOx, SOx a dalšího svinstva. Určitě se najde někdo, kdo mi bude argumentovat s DPF a ADblue, ale kolik aut tyto systémy má? Mizivé procento. A i kdyby, tak studený start dieselu je fakt hnus. Stačí když otec nahodí chrochtávku, která stála přes noc venku. Nedávno jsem musel "nouzově" zastavit na chcací zastávku, byla zima a na motoru nejely hladiče, to byla lahoda panečku, úplně tichounká. Motor skoro neslyšitelný. Avensis 1,6 benzín. Toť můj mázor, když mi budete chtít oponovat, rád si to vyslechnu. Tak to zkuste bez toho, jaký jsem zakomplexovaný ubožák a podobně:). Jo a ještě jednu věc na Vás Pavle, mohl byste zveřejnit reálné spotřeby priusu? Plus kolik ujede na EV pokud je baterie našťouchaná až po okraj:). Děkuji


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?