Jednokolka SBU jezdí na elektřinu

Jan Horčík - 19 Říjen 2010

Kdo je nejznámějším jezdcem na je v ? Přece Večerníček! Americká firma Focus Design nyní přichází s unikátní elektrickou jednokolkou SBU v2.0 za cenu 1499 dolarů (v přepočtu 27 000 Kč).   
elektrická jednokolka SBU

Jednokolka je vybavena 1000W , což je výrazně víc než 350W motor u první verze. SBU v1.0. Spolu s ním je unicykl vybaven také kvalitnější LifePO4 38.4V 5 Ah.

Aby jednokolka dokázala samostatně stát a držet rovnováhu, je vybavena třemi gyroskopickými senzory. Zatáčení probíhá jednoduše nakláněním a přenášením váhy. Namísto šlapacích pedálů položí jezdec své nohy na odklápěcí klipsny.

Ty jsou umístěny poměrně nízko, díky čemuž mají jezdci zvýšenou stabilitu a rychleji se na jednokolce naučí jezdit. Podle oficiálních stránek firmy stačí k ovládnutí elektrického pojízdného stroje pouhých 20 minut.

elektrická jednokolka SBU

Jednokolka kupodivu zvládne také rekuperaci energie, takže když se řítíte z kopce dolů nebo zastavujete, vrací se energie zpět do baterií. Max. rychlost je 16 km/h, max. dojezd asi 20 km. První dodávky začnou letos v listopadu.

inhabitat
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

zajímalo by mě jestli jsou v česku půjčovny na jednokolky a segwaye, nemyslím nějaký pronájem, ale jen na vyzkoušení. viděl jsem půjčovnu ve Versailles, ale ta byla drahá :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A jak se to rozjíždí a jak se dá měnit rychlost jízdy?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na UNICYCLE jezdím už druhým rokem. V zimě to moc nejde, ale v létě si užiju. Ovšem naučit se na tom jezdit nebylo jednoduché a stálo mě to dva solidní pády. Doufám, že mě při tom snad nikdo neviděl. Ovšem ten okamžik, kdy na to přijdete a jedete, ten stojí za to. Jezdím hlavně na chatě, kde je cyklostezka. Unicycle chce rovný povrch. Z chaty do Kralup a zpět = 8 km bez zastavení a bez pádu. A už toani nevnímám jako nějaký artistický výkon. Ostatně jízda prvním autem byla taky dobovými škarohlídy považována za šílenství. Takže vzhůru do toho, unicycle je skvělý.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

a neni jednodusi se naucit na normalni jednokolce?? max rychlost je cca stejna dojezd tak nak taky :-D jen ta cena je x krát nižší.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Není, na obyčejné jednokolce to musíte vybalancovat sám a navíc ještě dodávat fyzickou energii k pohonu. Tahle bude balancovat za vás a bude za vás i pracovat. To je někde úplně jinde. Jezdit na klasické jednokolce je artistické číslo. Mě to neláká ani na téhle, ale věřím, že i s mojí jehkou poruchou rovnováhy bych nepadal. Budete se muset ale naučit sedět krásně rovně, je to náročné na páteř - hlavně při nerovném terénu.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už jsem si ho objednal, zaplatil a čekám. Prý nestihají vyrábět ani pro Ameriku, naž pro Evropu. Až připluje, vyzkouším a nafotím a napíšu své zkušenosti. Jezdil jsem na podobné jednokolce už před dvěma lety v Mariboru ve Slovinsku u jejího vynálezce Aůexandra Polotnika a moc mi to nešlo. Zato syn se chytil hned. Tak uvidíme, jak to zvládnu.
BL

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak tohle se mi hooodne libi. Kdybych mel zbytecnych 30 klacku jdu do toho.
Jeste bych se trochu obaval toho vykonu, protoze napriklad kola maji u nas tak blby normy, ze myslim, musi byt maximalne do par 100-vek W a toto ma 1 kW, tak nevim nevim jak to projde schvalovacim procesem.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak tedy info k dobíjení:

Battery Life: Over 1000 cycles.
Battery: Custom high quality LiFePO4 lithium-ion phosphate 38.4 volt battery.
Full Charge Time: About 2 hours.
Charger: Custom international 2A fast charger. 100 to 240VAC.

další tech info:
Specifications
Style: 1-seat, open-top, single-wheel-drive electric self balancing unicycle.
Drivetrain: Direct drive, variable speed with electronic motor control.
Motor: Permanent magnet brushless DC motor with variable drive.
Efficiency: 85%
Throttle: Rider lean detection determines speed and direction.
Chassis: High strength 7005 aluminum frame.
Seat: Deluxe gel unicycle saddle, adjustable height.
Suspension: The tire and your body.
Wheel: Heavy duty alloy hub motor.
Tire: Quality high PSI. Size: 20″x2.125″
Brakes: 1000W regenerative braking via the hub motor.
Acceleration: 0 to 10 mph in 1 second
Speed: About 10 mph (depending on the rider’s weight)
Range: About 12 miles (depending on the terrain)
Battery Life: Over 1000 cycles.
Battery: Custom high quality LiFePO4 lithium-ion phosphate 38.4 volt battery.
Full Charge Time: About 2 hours.
Charger: Custom international 2A fast charger. 100 to 240VAC.
Built: Camas, Washington USA
Dimensions:
Overall length (in. / mm) 20.0 / 508.0
Overall width – pedals folded: (in. / mm) 13.5 / 342.9
Overall width – pedals ready to ride: (in. / mm) 17.0 / 431.8
Overall height: (in. / mm) 34.5 / 876.3
Curb weight (lbs/kgs) 29 / 13
Leg Room (in./mm) unlimited / unlimited
Front Head Room (in./mm) unlimited / unlimited
Front Shoulder Room (in./mm) unlimited / unlimited

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

ako sa s tym ide na obrubnik ?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Hlavou napřed

Obrázek uživatele Jan Horčík

Jak je vidět na videu, duše je velmi měkká aby si jednokolka poradila i s náročnějším terénem. Vyšší obrubník už je pak asi víceméně otázkou jezdeckého umění (najděte si pár videí s jednokolkami na YouTube, dají se na tom dělat neuvěřitelné kousky) nebo nejbližšího nájezdu:).

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

myslím si že měkké kolo není kvůli nerovnostem, ale kvůli lepší stabilitě při zatáčení, jako aby to tak snadno nezatáčelo.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To zase bude pálka....Stejně jako mega předražený Segway. Je to nepoměr, když si uvědomíte že za cenu takového vozítka máte auto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No za 27 000 moc dobré auto nepořídíte.

Tohle je snad opravdu první "elektromobil" o kterém uvažuji, že si ho koupím ;-).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za 27tis. ne..... jenze Segway stoji neco malo pres 200tisic kc. !!

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Uplně skvěle, hned bych ho koupil.. chybí mi zde čas nabíjení,
vzhledem k tomu ze do vybití můžeme jet kolem 7Ominut v kuse.., mohla by doba nabíjení být kolem te hodiny. ale při nabití do 100% to bude nejspíš více.
ale hodně šikovné, a ten kdo to tady bude dovážet se dobře opeří ... mno...:-D


VOLTDRIVE - Ideální řešení pro domácí nabíjení vašeho vozu.Nabíječky elektromobilů Circontrol10% sleva na produkty EVmotion