Jednokolka SBU jezdí na elektřinu

Kdo je nejznámějším jezdcem na je v ? Přece Večerníček! Americká firma Focus Design nyní přichází s unikátní elektrickou jednokolkou SBU v2.0 za cenu 1499 dolarů (v přepočtu 27 000 Kč).   

Jednokolka je vybavena 1000W , což je výrazně víc než 350W motor u první verze. SBU v1.0. Spolu s ním je unicykl vybaven také kvalitnější LifePO4 38.4V 5 Ah.

Aby jednokolka dokázala samostatně stát a držet rovnováhu, je vybavena třemi gyroskopickými senzory. Zatáčení probíhá jednoduše nakláněním a přenášením váhy. Namísto šlapacích pedálů položí jezdec své nohy na odklápěcí klipsny.

Ty jsou umístěny poměrně nízko, díky čemuž mají jezdci zvýšenou stabilitu a rychleji se na jednokolce naučí jezdit. Podle oficiálních stránek firmy stačí k ovládnutí elektrického pojízdného stroje pouhých 20 minut.

elektrická jednokolka SBU

Jednokolka kupodivu zvládne také rekuperaci energie, takže když se řítíte z kopce dolů nebo zastavujete, vrací se energie zpět do baterií. Max. rychlost je 16 km/h, max. dojezd asi 20 km. První dodávky začnou letos v listopadu.

inhabitat

16 Comments on “Jednokolka SBU jezdí na elektřinu”

  1. Na UNICYCLE jezdím už
    Na UNICYCLE jezdím už druhým rokem. V zimě to moc nejde, ale v létě si užiju. Ovšem naučit se na tom jezdit nebylo jednoduché a stálo mě to dva solidní pády. Doufám, že mě při tom snad nikdo neviděl. Ovšem ten okamžik, kdy na to přijdete a jedete, ten stojí za to. Jezdím hlavně na chatě, kde je cyklostezka. Unicycle chce rovný povrch. Z chaty do Kralup a zpět = 8 km bez zastavení a bez pádu. A už toani nevnímám jako nějaký artistický výkon. Ostatně jízda prvním autem byla taky dobovými škarohlídy považována za šílenství. Takže vzhůru do toho, unicycle je skvělý.

    1. Není, na obyčejné
      Není, na obyčejné jednokolce to musíte vybalancovat sám a navíc ještě dodávat fyzickou energii k pohonu. Tahle bude balancovat za vás a bude za vás i pracovat. To je někde úplně jinde. Jezdit na klasické jednokolce je artistické číslo. Mě to neláká ani na téhle, ale věřím, že i s mojí jehkou poruchou rovnováhy bych nepadal. Budete se muset ale naučit sedět krásně rovně, je to náročné na páteř – hlavně při nerovném terénu.

  2. Už jsem si ho objednal,
    Už jsem si ho objednal, zaplatil a čekám. Prý nestihají vyrábět ani pro Ameriku, naž pro Evropu. Až připluje, vyzkouším a nafotím a napíšu své zkušenosti. Jezdil jsem na podobné jednokolce už před dvěma lety v Mariboru ve Slovinsku u jejího vynálezce Aůexandra Polotnika a moc mi to nešlo. Zato syn se chytil hned. Tak uvidíme, jak to zvládnu.
    BL

  3. Tak tohle se mi hooodne
    Tak tohle se mi hooodne libi. Kdybych mel zbytecnych 30 klacku jdu do toho.
    Jeste bych se trochu obaval toho vykonu, protoze napriklad kola maji u nas tak blby normy, ze myslim, musi byt maximalne do par 100-vek W a toto ma 1 kW, tak nevim nevim jak to projde schvalovacim procesem.

  4. tak tedy info k
    tak tedy info k dobíjení:

    Battery Life: Over 1000 cycles.
    Battery: Custom high quality LiFePO4 lithium-ion phosphate 38.4 volt battery.
    Full Charge Time: About 2 hours.
    Charger: Custom international 2A fast charger. 100 to 240VAC.

    další tech info:
    Specifications
    Style: 1-seat, open-top, single-wheel-drive electric self balancing unicycle.
    Drivetrain: Direct drive, variable speed with electronic motor control.
    Motor: Permanent magnet brushless DC motor with variable drive.
    Efficiency: 85%
    Throttle: Rider lean detection determines speed and direction.
    Chassis: High strength 7005 aluminum frame.
    Seat: Deluxe gel unicycle saddle, adjustable height.
    Suspension: The tire and your body.
    Wheel: Heavy duty alloy hub motor.
    Tire: Quality high PSI. Size: 20″x2.125″
    Brakes: 1000W regenerative braking via the hub motor.
    Acceleration: 0 to 10 mph in 1 second
    Speed: About 10 mph (depending on the rider’s weight)
    Range: About 12 miles (depending on the terrain)
    Battery Life: Over 1000 cycles.
    Battery: Custom high quality LiFePO4 lithium-ion phosphate 38.4 volt battery.
    Full Charge Time: About 2 hours.
    Charger: Custom international 2A fast charger. 100 to 240VAC.
    Built: Camas, Washington USA
    Dimensions:
    Overall length (in. / mm) 20.0 / 508.0
    Overall width – pedals folded: (in. / mm) 13.5 / 342.9
    Overall width – pedals ready to ride: (in. / mm) 17.0 / 431.8
    Overall height: (in. / mm) 34.5 / 876.3
    Curb weight (lbs/kgs) 29 / 13
    Leg Room (in./mm) unlimited / unlimited
    Front Head Room (in./mm) unlimited / unlimited
    Front Shoulder Room (in./mm) unlimited / unlimited

    1. Jak je vidět na videu,
      Jak je vidět na videu, duše je velmi měkká aby si jednokolka poradila i s náročnějším terénem. Vyšší obrubník už je pak asi víceméně otázkou jezdeckého umění (najděte si pár videí s jednokolkami na YouTube, dají se na tom dělat neuvěřitelné kousky) nebo nejbližšího nájezdu:).

  5. Uplně skvěle, hned bych ho
    Uplně skvěle, hned bych ho koupil.. chybí mi zde čas nabíjení,
    vzhledem k tomu ze do vybití můžeme jet kolem 7Ominut v kuse.., mohla by doba nabíjení být kolem te hodiny. ale při nabití do 100% to bude nejspíš více.
    ale hodně šikovné, a ten kdo to tady bude dovážet se dobře opeří … mno…:-D

Napsat komentář