Futuristický rotoped Pirelli Ciclotte má tvar jednokolky, cena vás uzemní
Designové tréninkové kolo Ciclotte Bike se od tradičních rotopedů odlišuje řadou různých prvků – počínaje tím, že má tvar jednoho kola.
Elektromobily, hybridy, Tesla, Volkswagen, Škoda, auto, vytápění
Designové tréninkové kolo Ciclotte Bike se od tradičních rotopedů odlišuje řadou různých prvků – počínaje tím, že má tvar jednoho kola.
Létající droni jsou dnes obrovským příslibem pro budoucnost doručování zásilek. Studenti designu v Izraeli mají ale zajímavější nápad: robotické jednokolky, které lze štosovat.
Start-up Ryno Motors v roce 2011 představil futuristky vyhlížející elektrickou jednokolku Ryno. O tří roky později je vývoj u konce a jednokolka je nabízena prvním zájemcům.
Elektrické jednokolky jsou čím dál tím víc v kurzu. Po projektu SBU, vozítku Honda U3-X a příbuzném elektrickém skútru Uno je tu RYNO. O jeho výzkum a vývoj se postarala oregonská společnost RYNO Motors.
Kdo je nejznámějším jezdcem na jednokolce je v České republice? Přece Večerníček! Americká firma Focus Design nyní přichází s unikátní elektrickou jednokolkou SBU v2.0 za cenu 1499 dolarů (v přepočtu 27 000 Kč).
Koncem srpna oznámila Honda, že chce na autosalonu v Tokyu ukázat svůj první elektromobil. Jak řekla, tak se stalo. Honda EV-N je miniaturní městské autíčko s retro vzhledem, ale futuristickým vnitřkem. Vypadá trochu jako Trabant z budoucnosti, trochu jako Kachna a trochu moná jako Volkswagen E-Up!
Narozdíl od VW E-Up!, který má na dveřích kličky pro manuální stahování okének, má elektromobil Honda EV-N na dveřích připevněnu futuristickou jednokolku UX-3. A v kufru je dost možná schovaný robot ASIMO! Každopádně na střeše jsou solární panely. Další podrobnosti bohužel zatím nejsou známy.
Elektrické vozítko Segway dvakrát vělký úspěch nemělo. Je pořád jednoduše příliš drahé. Toyota zkoušela redefinovat osobní dopravu po svém s robustním „jezdícím křeslem“ i-Real. A teď je tu i Honda, která zkouší něco podobné, jen v malém.
Honda je známá mimo jiné svým zájmem o robotiku. Její tančící robot ASIMO se předváděl snad ve všech koutech světa, včetně České republiky. Právě z nej pochází i technologie, kterou Honda využila pro svou elektrickou jednokolku nazvanou U3-X. Písmenko U v tomto případě znamená jak „univerzální“, tak i „Unicycle“, tedy „jednokolka“.
Možná by navíc mělo stát i za slovo „unikátní“. Tak lze totiž jednoduše popsat systém pohonu, který U3-X využívá. Podobně jako na elektrické vozíku Segway určujete směr pohybu tím, že se na jednokolce nakláníte (firma to nazývá „Honda Omni Traction Drive System“ čili HOT). Zábavné je však to, že se můžete naklánět také do stran a vozítko pojede také do stran.
Pohonná jednotka se totiž skládá z jednoho velkého kola a spousty malých, částečně nezávislých koleček. Velké kolo obstarává pohon dopředu a dozadu, malá kolečka pak pohon do stran. Díky tomu můžete ale jezdit vlastně kterýmkoliv směrem. Honda aktuálně předvádí svou elektrickou jednokolku poháněnou lithium-iontovým akumulátorem na autosalonu v Tokyu. Max. rychlost je asi 6 km/h a energie vydrží zhruba hodinu. Váží 10 kg.