Elektrokolo nebo elektromotorka? Díl druhý, GRACE

Jan Horčík - 19 Listopad 2009

Před pár měsíci jsme tu měli téměř stejně nadepsaný článek. "Elektrokolo nebo elektromotorka? Elmoto!" Německá společnost Elmoto-Cycles tehdy představila svůj jedinečný stroj Elmoto HR-2. Němci, jak se zdá, si mezi a prostě neumějí vybrat. A tak je tu další pokus. Jmenuje se GRACE.  
elektrokola - GRACE
Tvůrci o něm říkají, že ačkoliv tak vypadá, není to elektrokolo. Je vybaven elektromotorem o výkonu 1,3 kW a díky dokáže ujet až 40 km max. rychlostí 45 km/h (ve skutečnosti to vytáhne až na 55 km/h, ale zákon je zákon). Přední i zadní kolo je doplněno o kotoučové brzdy.

Baterie jsou umístěny uvnitř hliníkového rámu. Motor zase v zadním náboji. Autoři kola/motorky říkají, že jde o "e-motorku". "Mohou jet stejně rychle jako nebo menší , ale narozdíl od nich jsou mnohem menší a lehčí. Můžete si je vzít do , auta nebo třeba do letadla bez větší námahy," komentují konstruktéři GRACE pro magazín Wired.

Nová kategorie elektrických vozítek? Vypadá to tak. Rozdíl mezi elektrickým kolem a elektrickou motorkou je z čistě teoretického (a teď už možná i praktického) hlediska nulový. Dvě kola, elektromotor a baterie. Grace se ale rozhodně svým konkurentům vyrovná, ba dokonce je překoná, jedním, a to cenou. V ručně montované elektrické jezdítko GRACE vás bude stát 5877 euro. Náklady na ujetý kilometr jsou zas prý 0,15 Kč. To ujde.

Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tak já nevím, podle mě na dopravu po městě je elektrokolo super. Osobně to vidím na nějakou skládačku, vyberu si asi:

http://www.4freetime.cz/camp.html
nebo
http://ekolo.cz/barack-d2

ještě nevím, ale asi ten camp, nevím, proč bych měl za to samý (ok, možná tam nějaký rozdíly budou, ale beztak je to z jedný výrobní linky) připlácet sedm tisíc? Ještě jak bude pěkně otestuju obě dvě a pak dám vědět, jak jsem se rozhodnul.

Mara

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ludia, majte trosku rozum...
Čo je toto za článok?
Kde sú nejaké parametre?
Nikomu nechýbajú?
Váha stoja, kapacita batérie, typ...
A ako sa baterka dobíja/vymiena, keď je napevno?
To treba celú mašinu ťahať k zásuvke?

Ja mám uz rok celoodpružený horsky bike (rockmachine)
so standardnou cinskou elektrifikaciou:
motor 1kW, bateria LiFePo4 48V, 15Ah.
Max rýchlosť 40km/h dojazd 40 km (1hod)
Za približne 1000 EUR celkovo.

Mam to od manika z Blavy:
http://www.e-bike.sk/cennik.htm
Ale da sa to kupit aj cez ebay...

Naco su tu taketo informacie?
Ludi zaujima to co uz je na trhu a za aku cenu a kde sa to da kupit. Myslim ze pre vacsinu je dolezita hlavne cena, nie nejake extravagantne dizajnerske pikosky ako toto, alebo nejake dizajnerske studie...

Trosku ma uz vytacaju tie studie co by sa dalo spravit, keby, alebo co sa da niekde v Japonsku mozno kupit, alebo nejake predrazene prototypy urcene pre hornych 10000. Vas nie?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo a zabudol som. Vazi 28 kg... Dost vela, lebo baterka...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Ujede až 40 km max. rychlostí 45 km/h" Hmm. To ja ujedu bez baterek az 150 km max. rychlostí az 60 km/h, prumernou rychlosti 20km/h. A to vse na jeden rizek a 2 tatranky. a to nejsem zadny zavodnik. Jaky pak ma takova konstrukce smysl? Drahy jako pes, a vykonove horsi nez samotny cyklista.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To už trochu závodník jste - ujet 150 km je nad fyzické možnosti většiny cyklistů.
Sám jezdím na kole do práce / z práce a pokud mám jet průměrnou rychlostí 20 km/h delší úsek než 10 km (počítám kopcatý terén v Praze), začínám se pěkně potit. Málokteré pracoviště umožňuje po dojezdu sprchování, nehledě na to, že někdo chce (nebo musí) do práce cestovat v obleku.
Osobně uvažuji o elektroskůtru jako doplňku ke klasickému kolu - na cesty do divadla a jinam, kam chci dorazit slušněji oblečen a nepotit se ještě 20 minut po zaparkování.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Úplne súhlasím, ak tak radšej skúter.
Bicykel mám na turistiku - kúpil som Specialized Aliez Sport a musím potvrdiť, že ľahký bicykel je lepšie riešenie ako 28kg monštrum, pritom tiež nemám pocit, že by som bol nejako príliš unavený (a to mám len priemernú kondíciu)+ zmoknem tak isto.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Galerie zde:

http://gizmodo.com/5406763/e+bike-gallery/gallery/1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

...nebo zde i s videem:

http://funtuna.blogspot.com/2009/11/beautiful-electrical-bicycle.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektromotorka (skůtr) má hlavní výhodu v tom, že uveze dva lidi. Kolo zase v snadnější manipulaci dá se po vybití šlapat dál.


Autonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů Circontrol