Nová výrobní linka Tesla Model 3 je pod obřím stanem

Společnost RS Metrics se zaměřuje na čtení zajímavých údajů ze satelitních snímků. Aktuálně zjistila, že nová výrobní linka pro elektromobil Tesla Model 3 je vlastně pod „stanem“.

Tesla se mílovými kroky blíží k výrobě 5000 kusů elektromobilu Model 3 týdně. Pomáhá i tato nová výrobní linka pod stanem. Ne každý ale úspěch Tesle přeje – aktuálně se musí potýkat mimo jiné se sabotáží od vlastních zaměstnanců.
foto: RS Metrics

Není to samozřejmě stan v pravém smyslu slova, nýbrž „Sprung“ budova od stejnojmenné společnosti. Ta se zaměřuje na stavbu velmi odolných, levných a rychle montovaných struktur.

Elon Musk se na svém Twitteru o nové budově rozhovořil podrobněji. Řekl, že „obří stan“ byl hotový během dvou týdnů.

A prý je mnohem lepší, než stará linka v budově za stovky milionů dolarů. „Nejsem si jistý, jestli vůbec budovu potřebujeme,“ napsal dále. Nachází se v obřím areálu továrny ve Fremontu, hlavním výrobním závodě Tesla.

Stavby typu Sprung nacházejí své uplatnění ve všech možných oblastech, mimo jiné vojenství, v železniční dopravě, energetice, skladování a logistice, ropném průmyslu, přístavech i automobilovém průmyslu. Výhodou je i to, že nepotřebujete tolik povolení, protože oficiálně jde o dočasnou stavbu.

120 Comments on “Nová výrobní linka Tesla Model 3 je pod obřím stanem”

  1. Na jednu stranu to může být po nějakou dobu příjemné,
    Na jednu stranu to může být po nějakou dobu příjemné, dělat tak trochu venku, ale vítr, prašnost, změny teplot? Ač nevím, jaké jsou v Kalifornii roční výkyvy teplot, i teplotní rozdíl ráno/večer nemusí být zanedbatelný.

    1. takéto „stany“ mávajú na trenčianskom výstavisku,
      takéto „stany“ mávajú na trenčianskom výstavisku, duralové nosníky, do ktorých sa navlieka hrubá plastová plachta. patrí k tomu vzduchotechnika, ktorá vykúri/vychladí na rozumnú teplotu. a vnútri je možné obdivovať elektrotechniku, zúčastniť sa pivného festu, … jediné, na čo treba pri použití dať pozor je zvýšená podlaha, aby sa nečľapkali návštevníci vo vode, keď sa rozpustí sneh, viac prší. vyriešili to navezením makadamu, na ktorom to postavia a položia kvázi plávajúcu podlahu (+ koberce).

  2. Musk aj s jeho Tesla stanom môže ísť do prdele, bude ešte
    Musk aj s jeho Tesla stanom môže ísť do prdele, bude ešte vyrábať väčší nekvalitný bordel ako doteraz! Som rád že už veľké automobilky začali robiť normálne kvalitné elektro autá. A Tesla odpad pôjde konečne do šrotu!

    1. Ked VODCA bude robit Tesla auta aj na poli tak si to nejako
      Ked VODCA bude robit Tesla auta aj na poli tak si to nejako vysvetlia podla seba oooovce a napisu,ze to je nadcasova zalezitost myslitela vesmiru Muska Elektrona 😀
      Stava auta v stane.Vsak to uz je na smiech ako prispevky a nazory od Kuk-a 😀

    2. Ja zrovna jedno z tech kvalitnich elektroaut od jine velke
      Ja zrovna jedno z tech kvalitnich elektroaut od jine velke automobilky intenzivne testuji. Krome odvetrani sedacek je to horsi uplne ve vsem, ale prekvapive i tak me bavi s tim jezdit a uzivam si to temer stejne jako v Tesle. Co tomu, ale zatracene a neomluvitelne chybi je ta sit superchargeru. V tom ma Tesla tak obrovsky naskok, ze se to neda ani slovy popsat. To si clovek plne uvedomi teprve, kdyz o tu moznost nabijet na nich prijde.
      No tak snad se bude Ionity cinit a nenasadi nesmyslne ceny. Pak se teprve stanou i ta jina elektroauta plnohodnotne pouzitelnymi. Do te doby vivat Tesla amen.

        1. Ted na suche zahrate vozovce jsem to zatim nijak nepocitil,
          Ted na suche zahrate vozovce jsem to zatim nijak nepocitil, krom jednoho rozjezdu na krizovatce s vytocenym volantem jsem si hrabnul (prijizdelo auto tak jsm to odpichl) a to na normalni rezim.
          Jinak naladeni podvozku perfektni.
          Spise ta spotreba neni uplne co se pise. Pri mem beznem tempu jezdim v prumeru kombinaci (mesto,prvotridky,dalnici) kolem 15,5kWh/100km. Vcera jsem se udrzel a dal delsi trasu za 13,5kWh/100km. To jsem jel prvotridky do 100km/h a dalnici 130km/h a moc jsem neklimatizoval (takovim stylem jsem jel nedavno se svim Xkem za 19,6kWh/100km). Pritom normalne uz nejezdim o moc rychleji. Na prvotridkach 120km/h a vice predjizdim, na dalnici pak kolem 140km/h. Ta dalnice bude asi kamen urazu. Jednou jsem si to na ni vynuloval a jel 140-150km/h se spotrebou (ciste na dalnici nez jsem zacal pred sjezdem zpomalovat) tesne pod 20kWh/100km… Mam pocit, ze Tesla S by takto jela usporneji.
          Pak me jeste v rychlosti napadaji postrehy, ze rizeni je dost preposilovane. Do mesta dobre, ale na dalnici ve vetsich rychlostech nic moc.
          No a to co me prastilo a ceho si vsiml hned i kolega co jezdi s Skem. V rezimu normal se chova auto dost vagne, kdyz chcete aby to trochu jelo musite slapat plyn az temer na podlahu a naopak v rezimu sport je az prehnane krecovite ucukane. Je to samozrejme o zvyku. Po delsi dobe uz mi to neprijde, jen se obavam, ze az se vratim to Tesly budu z kazde krizovatky startovat jak na zavodech.
          Co me nejvic prekvapilo, ze pri lehkem brzdeni nejprve zvysi ucinek rekuperace na maximum (az 80kW) a pak teprve nastoupi brzdy. Naopak i pri nastavene nejvyssi rekuperaci a uplnem pusteni plynu postupne rekuperaci ubira, takze brzdny ucinek je pocitove stale stejny. To u Tesly funguje jinak. Ta po pusteni plynu rekuperuje stale stejne, takze s klesajici rychlosti auto zpomaluje cim dal vice a brzdy vzdy brzdi natvrdo brzdami, pouze jsou vyladene, ze nastupuji vlazne aby se zbytecne nebrousili pri lehkem seslapnuti, kdyz to obstara jeste rekuperace. Osobne se mi mozna libi v tomto vice system Ioniqa, ovsem trochu bych se bal az se za cas neco pokazi. Preci jen prenechat chod brzd elektronice…
          A co me uplne irituje, ze si to nepamatuje posledni nastaveni intenzity rekuperace, ba co vic pri kazde zmene jizdniho rezimu se to prenastavi (sport uroven dva, normal uroven jedna), takze to musim furt pridavat. A navic to nejde menit pri zarazene zpatecce, jen pri D. Tedy po nasednuti a couvani z parkovaciho mista nee, az kdyz jedete dopredu, jenze to zase tocite volantem, no proste to nejde zautomatizovat, nebot nekdy vyjizdite rovnou dopredu… Osobne bych tu kravinu (padla) vyhodil a, udelal na to jedno tlacitko, ktere by si pamatovalo posledni nastaveni.

            1. Ještě mě tedy napadá pár věcí.
              Tachometr kecá oproti

              Ještě mě tedy napadá pár věcí.
              Tachometr kecá oproti GPS o 4-5km/h. Maximálně to jede 174-5 tachometrových, pak to omezí výkon.
              Nutno uznat, že na těch cca 160km/h se to rozjíždí ochotně i na rovinkách.
              Co se mi líbí oproti Tesle je poloměr otáčení. To je fakt paráda.
              Naopak chybí mi něco o co bych si opřel pravou nohu, takže na delších cestách trochu bolí. To jsou jediné chvíle kdy si z táhlého kopce přepnu nejslabší rekuperaci a sundám nohu z plynu aby si trochu odpočinula.
              Samozřejmě to jde řešit i adaptivním tempomatem. Ten funguje za normálních okolností velmi dobře, ale například na výjezdu z Blanky do Patočkovy směr Karlovy Vary stáli v pravotočivé zatáčce auta před semaforem a kdybych na poslední chvíli nedupl na brzdu tak bych to do nich narval, neboť radar má patrně hodně úzký záběr a tedy mu stačila i ta relativně mírná pravotočivá zatáčka aby už auto v ní stojící nevnímal. Vidět přitom bylo dlouho před tím, jsem si jistý, že tady by Tesla reagovala normálně.
              Když už jsem u těch asistenčních systémů, tak až budu zase někdy nespokojen s funkcí udržování Tesly v pruzích tak si vzpomenu na ožralého Ioniqa a budu v pohodě. 🙂
              Tady zacinam chapat proc to Tesla nazvala autopilotem. Tesla totiz vidi silnici a vede auto po ni v idealni stope uprostred. Funkce udrzovani v pruzich zasahuje do rizeni az kdyz se priblizite k pruhu, tedy se obcas stane, ze kdyz to nechate pouze na nem klickuje ze strany na stranu…

              1. No vidíš a už máš článek pro Hybrid hotový. Nazvy to
                No vidíš a už máš článek pro Hybrid hotový. Nazvy to Praktické srovnání IONIQa s Teslou X na cestách a je to 😉
                Tohle je 1000x přínosnější než všelijaký dohady tady v diskuzích.

                Až přijde Kona, e-Pace, Niro tak v tom můžeš pokračovat. Rád si to přečtu.
                Kdybys z toho udělal pravidelný YT recence tak by to bylo ještě lepší.

                1. Napadlo me neco sepsat, ale jsem momentalne na tom dost blbe
                  Napadlo me neco sepsat, ale jsem momentalne na tom dost blbe casove.
                  Rano jsem to psal na zachode a ted treba v cekarne u lekare…
                  Kazdopadne jsem se uz domluvil s prodejcem az bude mozne objednat Konu at s nami pocita.
                  E-Pace se obavam, ze nema smysl kupovat. Patrne to bude skvele auto, ale kdybych chtel neco v teto cenove kategorii urcite bych sahl spise znovu po Xku. Duvod je jasny. Superchargery!

                2. S časem to nikdy nebude lepší 😉 Možná zkus diktování s
                  S časem to nikdy nebude lepší 😉 Možná zkus diktování s převodem do textu.
                  Rozhodné nemyslím, aby sis každé auto hned kupoval, stačí si půjčit k testování :)))

                3. Nojo, jenze s tim musi clovek jezdit v normalnim dennim rezimu
                  Nojo, jenze s tim musi clovek jezdit v normalnim dennim rezimu nejmene tyden nez to vsechno pochyta. A treba toho Soula nam nechteli pujcit ani za najem…

                4. To je jasný. Jsem myslel až si to budeš moct půjčit od
                  To je jasný. Jsem myslel až si to budeš moct půjčit od někoho známýho nebo EV fandy. Kdybs měl středně úspěsnej YT kanál, tak by se mohli ty míň zabedněný automobilky už nabízet samy od sebe. Medializace se jim vždycky hodí a recenze od nezkušenejch připitomělejch redaktorů nasáklých benzínem jsou naprosto vo ničem.

                5. Asi by me to bavilo, ale znamenalo by to fakt se tomu venovat,
                  Asi by me to bavilo, ale znamenalo by to fakt se tomu venovat, a to je o tom case.

                6. Tak nepřestávej. 🙂
                  Je to nárazový, těch aut je jen pár

                  Tak nepřestávej. 🙂
                  Je to nárazový, těch aut je jen pár do roka, zatím…

                7. Doufejme, ze budou pribyvat. A hlavne ruku v ruce rychle
                  Doufejme, ze budou pribyvat. A hlavne ruku v ruce rychle nabijeci stanice.

                8. Tak mě napadají další a další zajímvá srovnání.
                  Tak mě napadají další a další zajímvá srovnání. Možná bych tomu mohl po večerech přeci jen ukrojit trochu času.
                  Otázka na pana Horčíka tedy zní zda o takový článek stojí?

                9. Tak super. Vždy si můžeš udělat blog či to dát na
                  Tak super. Vždy si můžeš udělat blog či to dát na Hybrid forum, založit si FB stránku atd… možností je spousta.

                  Nejlepší je pokud je pod tím diskuze, protože pak máš zpětnou vazbu a motivaci.

                10. Samozřejmě, za takový článek budeme rádi. Více
                  Samozřejmě, za takový článek budeme rádi. Více případně můžeme probrat přes redakce@hybrid.cz.

                11. Tak já něco sesmolím. 🙂
                  Tak já něco sesmolím. 🙂

                12. Hurá! Dobrá věc se podařila 😀
                  Hurá! Dobrá věc se podařila 😀

                1. Koleno.
                  Prvni Ska tam meli take prazdno resp. odkladaci melkou

                  Koleno.
                  Prvni Ska tam meli take prazdno resp. odkladaci melkou “vanu”. Ted uz tam dlouho (vsechny verze s novou predni maskou) davaji uzaviratelnou schranku.

                2. Aha, ja si prave dal sedadlo tak dozadu, aby mi koleno do te
                  Aha, ja si prave dal sedadlo tak dozadu, aby mi koleno do te „hrany displeje“ uz nenarazelo, prislo mi to neprijemne. Jestli opiram nohu o stredovy tunel (schranku) jsem si nejak nevsiml.

                3. Mozna v Sku je display nize, ale nevybavuji si, ze bych s nim
                  Mozna v Sku je display nize, ale nevybavuji si, ze bych s nim mel problem. Kazdopadne v Xku je dost vysoko, tam to nehrozi.

                4. Tak jsem na to kouknul a opravdu se opírám i v Xku o
                  Tak jsem na to kouknul a opravdu se opírám i v Xku o kožený polstr na boku displaye. Je však dost měkký a pohodlný, takže pohoda.

              2. – já si libuji nad poloměrem otáčení MiEVa, takže TESLU
                – já si libuji nad poloměrem otáčení MiEVa, takže TESLU bych na nákupy nechtěl 🙂
                – asistence jízdy v pruzích – Nastavte si v Uživat.nastavení-Citlovost inteligentního tempomatu-*RYCHLE, který je velmi citlivý
                a pak porovnejte s TESLOU (defaultní *NORMAL vandruje půl metru sem-tam…)

                1. – Jak jsem napsal poloměr otáčení je v Ioniqu parádní.
                  – Jak jsem napsal poloměr otáčení je v Ioniqu parádní. Ovšem, že by mě to v Tesle nějak často omezovalo to zase ne. Spíš když se potřebuji někde na úzké silnici otočit do protisměru tak to s Teslou najednou nedám. S Ioniqem jo.

                  – Není mi teda jasné co má adaptivní tempomat společného s asistentem jízdy v pruzích, ale otestuji a napíšu.

                2. – ohledně poloměru jsem na tom asi ve stejném porovnání
                  – ohledně poloměru jsem na tom asi ve stejném porovnání MiEV-IONIQ jako IONIQ-TESLA. MiEVa otočím na „chodníku“. Možná by šla TESLA otočit do protisměru „na ručku“… 🙂
                  – také nevím proč je takto přeloženo. Mě to mimo jiné poradil e-Laco 🙂 a mezi *NORMAL a *RYCHLE je veliký rozdíl.

                3. Nojo taky MiEV je asi o polovinu kratší proti Tesle.
                  Přes

                  Nojo taky MiEV je asi o polovinu kratší proti Tesle.

                  Přes ručku těžko, je elektronická jako v Ioniqu. Jedině na sněhu přišlápnutím plynu se dá krásně hrát s přetáčivým skmykem neb elektronika nezasahuje příliš paranoidně, tedy je s ní docela zábava.

          1. Co se týká nastavení intenzity rekuperace, jde uživatelsky
            Co se týká nastavení intenzity rekuperace, jde uživatelsky změnit, jak silně bude rekuperovat v kterémkoli z režimů a pamatuje si to, dokud to nezměním. Tak když mi vyhovuje stupeň 2,zvolím to v každém režimu a vždy už startuji na dvojku a nic nemusím ladit.
            Pádla jsou tam k tomu, abych při prudkém sjezdu kopce mohl zesílit rekuperaci a nedržet přitom některý pedál.
            Nakonec stejně rekuperuje i při jejím úplném vypnutí, jen si řidič mysli, ze aktivoval brzdy, ale není to tak.

                1. Jestli mate na mysli rezim jizdy eko, normal, sport tak pri
                  Jestli mate na mysli rezim jizdy eko, normal, sport tak pri kazde zmene tohoto rezimu se mi to prenastavi na defaultni hodnoty, tedy (u eko nevim, jeste jsem ho nepouzil) u normal uroven rekuperace jedna a u sport dva, a to je prave presne to co me stve, ze si nejen po nastartovani, ale i po kazde zmene rezimu behem jizdy musim znovu pridavat na trojku…

                2. Ano, při každé změně z eko, normal, sport se nastaví
                  Ano, při každé změně z eko, normal, sport se nastaví přednastavené hodnoty, které si nastavíte v EV-Nastavení režimu jízdy-Rekuperace za volnoběhu. Já si nastavil ve všech režimech 3.

                3. Heuréka.
                  Díky za tip. To je holt ten starý přístup

                  Heuréka.
                  Díky za tip. To je holt ten starý přístup zavedených automobilek. Milion tlačítek. Něco se nastavuje přes dotykový display navigace, něco v menu na display hlavní kapličky ovládaném tlačítky na volantu a prasátko aby se v tom vyznalo.
                  Také jsem už musel vzít do ruky návod abych vůbec odpojil auto v průběhu nabíjení od wallboxu.
                  Hned na začátku jsem si totiž zapnul autoodemkání konektrou po nabití abych případně neblokoval nabíječky po nabití. Pak jsem, ale nabíjel na wallboxu a potřeboval odjet dříve než bylo nabito do plna. Zkouším tlačítko veldle toho co zapíná automatické odemykání, o kterém mi prodejce při předání tvrdil, že ukončuje nabíjení a nic. Zkusil jsem i vypnout tu automatiku, ale nic konektor stále uzamčen. Nakonec jsem se v návodu dočetl, že to talčítko není ukončování nabíjení, ale dočasné zrušení nastaveného odloženého nabíjení, tedy by se tím patrně mělo naopak nabíjení spustit, i když máte nastavený časový plán na odložené nabíjení.
                  Takže aby člověk přerušil probíhající nabíjení na wallboxu musí vypnout automatické odemykání konektoru a následně odemknout auto (i když je odemčené) a pak se na 10s odemkne konektor…
                  To se mi v Tesle nestalo, že bych musel něco lovit v návodu. Vše je zde intuitivní a jednoduché, případně maximálně automatizované.

                4. Nevěděl jsem, že musí být vypnuto automatické odemknutí
                  Nevěděl jsem, že musí být vypnuto automatické odemknutí konektoru pro odemčení při nabíjení…, díky za info.

                5. Nojo, a pak mi Kuk napíše abych psal nějaké recenze.
                  Nojo, a pak mi Kuk napíše abych psal nějaké recenze. Jezdím s tím více než týden, mám najeto ke 2tis.km a stejně neumím všechno plně ovládat…
                  Jsem zvědav na to udržování v pruzích. Zajedu otestovat jak uložíme děti spát.

                6. Udržování v pruzích v Německu bez problémů, u nás to
                  Udržování v pruzích v Německu bez problémů, u nás to často nevidí, zvláště je-li úzká silnice, jak je u nás poslední dobou stále častější. Vidí to ale dobře – pokud není bílá středová, tak se to někdy chytne i toho uprostřed zalitého asvaltu.
                  Ohledně recenzí jsem nápomocen. Nechtěl by jste mi pomoct uspořádat setkání IONIQů, právě za výměnou informací. Zatím sháním kontakty na majitele, což je problém…

                7. Já krom vás taky na nikoho kontakt nemám. 🙂
                  Myslím, že

                  Já krom vás taky na nikoho kontakt nemám. 🙂
                  Myslím, že se dá udělat první ročník jedině na slepo. Napsat s dostatečným předstihem článek na Hybrid, rozsypat to na všechna možná fóra. Možná by pomohl i facebook. Pak holt čekat kdo se ozve, přislíbí účast a podle toho nakoupit pivo a buřty. 🙂

                8. Já bych se s dovolením přidal,pokud to nebude úplně na
                  Já bych se s dovolením přidal,pokud to nebude úplně na západu republiky.

                9. Jo pravda na vás vlastně kontakt mám.
                  No já myslím, že

                  Jo pravda na vás vlastně kontakt mám.
                  No já myslím, že by se to mělo udělat někde na Moravě a pozvat i bratry Slováky. Mám pocit, že tam těch Ioniqů jezdí také hodně.
                  A vlastně by se to mělo od začátku nazývat srazem elektromobilů Hyundai, neb příští rok by se doufejme mohli zúčastnit i nějaké Kony.

                10. Áno, Ioniqov tu na Slovensku jazdí viac ako u Vás a pritom
                  Áno, Ioniqov tu na Slovensku jazdí viac ako u Vás a pritom duší je Vás raz toľko.

                  Slovensko – Český zraz bude lepší, lebo tam príde viac áut ako na prstoch jednej ruky, keby to bol len Český.

                11. Chtel jsem puvodne napsat, ze jich tam bude asi vic nez u nas,
                  Chtel jsem puvodne napsat, ze jich tam bude asi vic nez u nas, ale pak jsem si rekl, ze by me zase nekdo skolil z googleni statistik…

                12. Chtěl jsem Vám pánové navrhnout některou z akcí ASEP
                  Chtěl jsem Vám pánové navrhnout některou z akcí ASEP https://www.asep.cz/akce-asep, že byste ji svou účastí hodně zpestřili a dalo by se to vhodně zkombinovat, ale do podzimka toho moc není a navíc ještě i v pracovní dny:

                  Jedu s dobou středa 18.7.2018 Ostrava areál bezpečné jízdy LIBROS v 8 a ve 14 h.

                  Den bez aut 17.9.2018 Uherský Brod pondělí 8-16 h.

                  Eko rallye MAS Opavsko jede čistě – Den čisté mobility – sobota 22.9.2018 Opavsko, začíná se v Hradci nad Moravicí a jede soutěžně (orientační vědomostní soutěž) do Hrabyně na závěrečnou část a vyhodnocení. Tady by to jistě šlo a budete vítáni (rychlonabíjení Combo CCS po cestě Olomouc, Ostrava, ze Slovenska Žilina, Frýdek-Místek nebo Karviná a opět Ostrava).

                  Sraz elektromobilistů – Péče o trakční baterie – Boskovice Vysočina sobota 22.9.2018 – tady by to taky šlo, je to veliké a kousek od Brna, rychlonabíjení doslova všude plno (Zlín, Hodonín, Rousínov, Brno, Ostrovačice, Kuřim, Jihlava….)

                  Jablečná slavnost Hostětín u Zlína neděle 23.9.2018 11-17 h., ale tam je málo místa a hodně lidí, auta se odstavují hned na kraji obce, v centru by měly být jen 2 malé elektromobily a elektrokola. navíc se přidal problém s opravou silnice a objížďkami.

                13. Osobně bych volil „Sraz elektromobilistů – Péče o
                  Osobně bych volil „Sraz elektromobilistů – Péče o trakční baterie – Boskovice Vysočina sobota 22.9.2018“.
                  Radovane, jsou opravdu dvě akce nedaleko od sebe ve stejný den 22.9.2018?

                14. Bohužel ano, s tím jak roste jejich počet, se to bude
                  Bohužel ano, s tím jak roste jejich počet, se to bude stávat stále častěji. A to ještě nepočítáme akce na blízkém Slovensku, v Rakousku, Německu a Polsku. MAS Opavsko dělá akci již jako třetí ročník, v Boskovicích to bude poprvé.

                15. Da se nejak zacit propagovat akce v Boskovicich s tim, ze by
                  Da se nejak zacit propagovat akce v Boskovicich s tim, ze by se to spojilo se srazem Ioniqu? Diky

                16. Na webu ASEP už je, takže stačí doplnit, že to bude i
                  Na webu ASEP už je, takže stačí doplnit, že to bude i sraz Ioniqu. Jakmile se dohodnete, dejte mi vědět, kontak viz ASEP členové.
                  Doporučuji udělat si seznam lidí s Ionoqem, obmejlovat nebo obvolat a zjistit tak kontakty na další. Těm dát taky vědět. Předem ovšem ještě dohodnout se s Mirkem Matyášem – kontakty taky na ASEP u akce Boskovice nebo přes bloq na iDnesu – aby o Vás věděl a byl připravený.
                  Pokud to myslíte se setkáváním do budoucna vážně, bude nejlépe se spojit s Hyundai klubem ČR. Otázkou je kterým, je v tom trochu zmatek http://forum.cars.cz/hyundai/, http://www.hyundaiclub.eu/ nebo http://www.hccz.cz/wp/.
                  Tak by se dala udělat elektrická sekce a současně by mohl sraz být podpořen také oficiálním dovozcem nebo některým velkým prodejcem (Domanský Praha například) nebo lokálním Brno a okolí. Ti mohou přispět finančně nebo dorazit se stánky a propagačními věcmi nebo dovézt modely a servisáka sebou, co by zodpovídal všetečné dotazy atp.. Navíc prodejce by mohl oslovit informací o akci i všechny současné majitele podle svých databází, zda se chtějí účastnit nebo stát členy nebo obojí.

          2. SPOTŘEBA – já mám průměr 11,53 kWh/100km najeto 3.000km z
            SPOTŘEBA – já mám průměr 11,53 kWh/100km najeto 3.000km z toho cca 50% dálnice. Jsme tedy dva téměř extrémy – já jezdím převážně EKO a vy SPORT.
            INFO – pedál při plném plynu se nechá ještě více prošlápnout a pak i při EKO to dá plný výkon a razantně zrychlí (je tam okamžitý skok plného výkonu, takže na sněhu pozor). V režimu SPORT je plynový pedál až neskutečně citlivý (ono i na EKO je dost problém to udržet pedálem na volnoběhu.

            1. Na eko jsem ještě nejel (stejně jako v Tesle na chill). Na
              Na eko jsem ještě nejel (stejně jako v Tesle na chill). Na normál to dá při plném plynu většinou 73kW a při prošlápnutí „spínače“ na konci plných 88kW. V řežimu sport se koncová poloha prošlapávat nemusí, to pak dá těch 88kW už na konci normální dráhy. Ano jak jsem již psal režim sport je až zbytečně „ucukaný“. Kdyby trochu přidali na normálu a ubrali na sportu bylo by to mysím vyváženější.

              Jezdím s tím jako s normálním autem. Chápu, že s MiEVem jehož baterku by jste (jak jste říkal) utavil na dálnici při rychlosti 130km/h po 40km to fakt nešlo, ale myslím, že když si dneska koupí někdo auto za milion tak už od něj očekává, že s ním bude moci jezdit alespoň předpisovou rychlostí.
              Včera jsem jel dohromady něco málo přes 100km tam i zpět téměř jen po dálnici rychlostí tam 130km/h zpět 130-140km/h v dešti a při teplotě 12stupňů, takže už to chvílemi trochu i topilo. Výsledná spotřeba 17,8kWh/100km. Tak to prostě je. Jinak když jsem jel posledně do Prahy a zpět (asi 350km), snažil jsem se jet fakt předpisově tedy prvotřídky do 90km/h dálnice do 130km/h, držel jsem se dlouho pod 12kWh/100km až posledních 50km dálnice to zvedlo na celkových 13,5kWh/100km, ty se mi pak drželi dlouho na display dokud jsem to nevynuloval před tou včerejší dálniční jízdou.

              Jinak jsem tedy otestoval toho asistenta jízdy v pruzích. Několikrát jsem přenastavoval citlivost adaptivního tempomatu z normálního na rychlý a zpět a na jízdě udržování v pruzích se to absolutně nijak neprojevilo. Po návratu jsem i zalovil v návodu a není tam o tom, že by to mělo mít nějaký vliv na asystenta jízdy v pruzích ani zmínka. Patrně to tedy bude spíše váš dojem. Jak jsem vypozoroval jeho chování ovlivňuje spíše rychlost jakou se jede, kvalita značení a poloměr zatáček.

              https://postimg.cc/image/ogv3wxdef/

              1. ZEPTÁM SE – uváděné hodnoty odečítáte z obrazovky
                ZEPTÁM SE – uváděné hodnoty odečítáte z obrazovky vozidla. Není to odečet přes OBD?

                ANO – jezdil jsem podobně svižně s folilem a co mám MiEVa, jezdím na spotřebu a proto ty nízké spotřeby u IONIQa. Nicméně jezdím rachlostí provozu tedy běžně kolem 100km/h, obce 55-60km/h, jen dálnice volněji kolem 120km/h (pak je velký nárůst spotřeby). Nepředjíždím tedy tak často jako Vy, ale jezdím plynuleji. Z výjezdu z obce ale běžně vozidlům za mnou ujíždím až na těch 100km/h.

                CITLIVOST ASISTENTA – věřím Vám, i jsem četl celý návod… ,a byl jsem na tom stejně jako Vy -NESPOKOJEN S VELKÝM VANDROVÁNÍM jako „ožrala cestou z hospody“. Jak jsem ale psal e-Laco mi poradil tuto „FINTU“ nastavení a jedu přesně uprostřed čar a při rovné cestě se volant otáčí max. do jednoho centimetru (dříve to bylo několik centimetrů). Později to mohu ještě otestovat, případně vám dám tel.kontakt na e-Laca na Slovensko.
                Teď mi tak napadá, zda to neí dáno rychlostí, jako je tomu u hlídání mrtvého úhlu, který funguje pouze do 120km/h, což jsem zjistil právě při jízdě touto rychlosti po dálnici a je to dost blbé, že pak to někdy píská a bliká v zrcátkách a někdy ne (119-121km/h).

                1. Michelin napsal: „Včera jsem jel dohromady něco málo přes
                  Michelin napsal: „Včera jsem jel dohromady něco málo přes 100km tam i zpět téměř jen po dálnici rychlostí tam 130km/h zpět 130-140km/h v dešti a při teplotě 12stupňů, takže už to chvílemi trochu i topilo. Výsledná spotřeba 17,8kWh/100km. Tak to prostě je. Jinak když jsem jel posledně do Prahy a zpět (asi 350km), snažil jsem se jet fakt předpisově tedy prvotřídky do 90km/h dálnice do 130km/h, držel jsem se dlouho pod 12kWh/100km až posledních 50km dálnice to zvedlo na celkových 13,5kWh/100km“

                  U těch lehčích aut dost záleží na profilu trasy, pokud cesta není tam i zpět po stejné trase, tak je rozdíl ve spotřebě mezi trasami klidně i 30%. Rovněž za deště se zvedne spotřeba asi o 10% a pak teplota 12°C oproti 20°C je dalších 10-15% rozdíl.

                2. Čtu vše pozorně, tedy znovu i první odstavec… 😉
                  Můj

                  Čtu vše pozorně, tedy znovu i první odstavec… 😉
                  Můj dlouhodobý průměr je vždy TAM a ZPĚT (každý se většinou vrátí odkud přijel). Máte pravdu, u EV a jak píšete hlavně u lehkého EV ovlivňuje spotřebu hodně faktorů a to celkem dost.
                  Když jsem zde psal spotřeby cestou do Stuttgartu, tak od Norimberka tam to bylo asi 8-10 (hodně z kopce) a zpátky přes 14kWh/100km, nicméně průměr jsem měl 12,6kWh/100km a to odpovídá tomu co píšete, že předpisově s polovinou dálnice je reálná spotřeba kolem 12 kWh/100km. Když se pak jezdí mimo dálnici běžně do 100km/h, tak celková spotřeba klesá jako je to nyní u mě.

                  Rád bych konzultoval i z oblasti měření přes OBD2 – vyzkoušel jste?
                  Přes Torque_Pro se nechají vyčíst zajímavé údaje (SOH, SOC-DIS, SOC-BMS, Max REGEN, Batt T, CEC, CED, Min Det, a zajímavé je jak u nového vozu narůstá kapacita baterie – u mě z 25,2 na 26,9 kW za 3.000km)
                  Přes OBD2 jsou hodnoty přesnější (až na tisíciny) a pak zjistíte, že i u režimu SPORT, když prošlápnete pedál, tak až pak výkon naroste z 80 na plných 88kW (ten rozdíl ale není pocitově téměř poznat. jinak je tomu u EKO, kde auto doslova vystřelí, jelikož je tam okamžitý nárůst z 60(66?) na 88kW.

                3. Jj. Obe cesty (ta za 13,5 i ta za 17,8) byli samozrejme tam a
                  Jj. Obe cesty (ta za 13,5 i ta za 17,8) byli samozrejme tam a zpet stejnou cestou.

                4. Spotreby odecitam z displaye a hrubym vypoctem mi z nich
                  Spotreby odecitam z displaye a hrubym vypoctem mi z nich vychazi vyuzitelna kapacita baterky kolem tech 28kWh, takze predpokladam, ze to nekeca.
                  Torque Pro jsme nainstalovali spojili s autem, ale kdyz jsem chtel pridat ty digitalni hodnoty jak jste mi ukazoval tak tam vubec nebyli zadne, ktere se tykaji elektroaut. Nevim jestli je potreba doinstalovat nejaky plugin? Nemel jsem moc casu si s tim hrat. Nemam Androida, takze jsem musel otravovat kolegu….

                  Toho asistenta jizdy v pruzich jsem vcera testoval v rychlosti 90km/h a pravda bylo to o neco lepsi nez minule na dalnici ve 130km/h, ale furt to trochu vandrovalo a v zatackach to asi dvakrat dokonce najelo na caru a pak zacalo nadavat.

                5. Musíte si stáhnout PIDy pro IONIQ a nahrát do
                  Musíte si stáhnout PIDy pro IONIQ a nahrát do příslušného adresáře v mobilu, pak tam uvidíte zeleně vybrané pro EV (posílal jsem Vám tenkrát všechny potřebné odkazy, nicméně mohu poslat přímo stažené PID a cestu pro uložení. Postupně PID ale vylepšují a přidávají další, už jsem to asi 3x znovu nahrával).

                  Hodnoty z displaye se liší od hodnot z OBD !!! – 28kW baterie mít ještě nebude (já mám nyní 27 z původních 25), takže dojezd narůstá 🙂

                6. Jo pravda, kouknu na ty odkazy. I když nevím jestli budu
                  Jo pravda, kouknu na ty odkazy. I když nevím jestli budu mít ještě čas si s tím hrát. Zaměstnanec, který ho má dostat už je nervózní. Zrovna mi hlásil, že už montuje wallbox. Řízení nabíjení by měli dneska posílat z Inchanetu, takže zítra by mohl mít komplet hotovo. Také jedu zítra na polepení firemní uniformou a slíbil jsem mu, že až to bude polepené tak už mu ho dám.
                  Asi už to tedy nechám na něm ať si hraje.
                  Popravdě už se i zase docela těším do Tesly. Nějak poslední dny čím dál častěji nacházím důvody proč jet tam či tam raději Teslou. 🙂 Dokonce jsem si o víkendu našel po dlouhé době čas jí vygruntovat. Přitom pak sednu do Ioniqa a taky si to užívám. To se mi ještě nikdy dříve nestalo, vždycky když jsem si koupil nějaké nové auto tak už mě to staré absolutně nebavilo.

                  PS: Na případný sraz pokud budu mít čas bych si ho od kolegy půjčil.

                7. S tou spotřebou je to malinko složitější, auto si
                  S tou spotřebou je to malinko složitější, auto si vypočítává spotřebu na základě skutečné kapacity baterie a tedy pokud podchladíte baterii, tak spotřeba rapidně vzroste, protože kapacita poklesne. Druhá věc je, že při nabíjení vznikají ztráty a baterie taky nemá 100% účinnost, tedy zpravidla bývá skutečná spotřeba auta asi o 7% vyšší, tedy nabijete dle měřícího přístroje na vstupu 30 kWh a jízdou vybijete max. 28 kWh, tedy spotřeba je vyšší než dokáže ukázat měření auta, což u klasických paliv samozřejmě není.

                8. Zajímavé. Tesla třeba řeší podchlazenou baterku tím,
                  Zajímavé. Tesla třeba řeší podchlazenou baterku tím, že zobrazí nějakou část kapacity jako uzamčenou a spotřebu to nijak nezkreslí. Projevuje se to ovšem až když mrzne.

        1. Mazec tyhle diskuze na netu. Typek sahne do zadku a vytahne si
          Mazec tyhle diskuze na netu. Typek sahne do zadku a vytahne si 70% a ani nehne brvou 🙂 Ja si taky sahnu do zadku a vytahnu si ze 99% lidi potrebuje nekdy, klidne velmi zdridka, cestovat dalky. A vo tom to je. Kdyz si porizujes jiny EV nez Teslu tak v 99% jako 2. Auto do rodiny protoze vis ze budes potrebovat jezdit obcas i dalky a to se jinyma EV proste neda nebo s obrovkymi obtizemi. V tom je stale Tesla proste vyjimka a proto i jedina volba pro nekoho kdo nechce mit EV jen jako hracku ale jedine auto, ktere pouziva na vse. Samozrejme se to casem zmeni ale zatim je situace takova a u me je sit SCH jeden z hlavnich duvodu proc chci Teslu a nic jineho ikdyby Audi/BMW se treba na hlavu staveli a vyrobili auto lepsi nez TM3 ve vsech parametrech a jeste levnejsi. Stejne bych bral TM3 prave kvuli SCH.

          1. moc bych se na tu síť SCH nespoléhal, pokud Musk dodá do
            moc bych se na tu síť SCH nespoléhal, pokud Musk dodá do Evropy tolik TM3 kolik je objednávek tak se dají očekávat pěstní souboje i u těch SCH, a majitelé X a S co mají nabíjení zdarma budou určitě požadovat nějaké řešení aby nemuseli čekat ve frontě se sockama co mají jen TM3, teď je počet EV mizivé promile a už jsou často problémy u nabíječek,až bude EV 100x více tak ty problémy budou 1000x větší, on je mega rozdíl čekat ve frontě u benzínky a ve frontě u nabíječek, a to už ani nemluvím o chybějící servisní síti Tesly v ČR(když už teď majitelé X a S čekají na opravu několik měsíců, majitelé TM3 budou čekat na opravu asi několik let, pokud nezačne spolu s dodávkami TM3 expanze servisní sítě), trvalá jistota ale bude zásuvka v garáži nebo v práci, a na dlouhé cesty si buď člověk vezme spalovák nebo boxerské rukavice

              1. Podle Tesla mapy neni v Cechach (ani Slovensku, Madarsku) ve
                Podle Tesla mapy neni v Cechach (ani Slovensku, Madarsku) ve vystavbe nic, v Nemecku, Rakousku a Polsku ve vystavbe nic pobliz nasich hranic. Takze minimalne v blizke budoucnosti to alespon u nas platit muze. Samozrejme zalezi, kolikrat jeste M3 pro Evropu (a zvlast tu „bez dotaci“) odsunou.

                1. Ono to také ve východní Evropě nebude s M3 tak horké.
                  Ono to také ve východní Evropě nebude s M3 tak horké. Kolik lidí si kupuje fungl nová auta za milion?

                  A co se západní týká, tak jsem tady už o tom psal jak jsem byl překvapen jak se SC za ten rok rozrostli. Na trase 490km dlouhé na Dachstein jsem jich potkal 7 z toho jeden s 18ti stojany a minimálně dva tady ještě před rokem nebyli.
                  Stejně tak Chorvatsko za ten rok zdvojnásobilo počet na 6 atd. atd.
                  Nee front na SC se vážně nebojím. Alespoň v lokalitách kde se pohybuji. Možná někde v Holandsku nebo Norsku to hrozí, ale tam zase rozšiřují o to agresivněji. To je jejich výhoda, že ty statistiky o vytíženosti v jednotlivých lokalitách mají online, takže vědí kam je potřeba směřovat investice.

                2. Pred casem tu nekdo (kuk?) hazel odkaz na web, kde melo byt
                  Pred casem tu nekdo (kuk?) hazel odkaz na web, kde melo byt cekatelu z CR registrovanych 800. Takze ocekavat 1000 (petinasobek soucasneho stavu Tesel) asi nebude prehnane. Pokud by vsichni pouzivali SC, tak by myslim minimalne zacalo dochazet k potrebe sdileni (A/B). Ale necekam, ze ten problem tu nastane driv nez v 2020.
                  Jen jsem se snazil naznacit, ze ztrojnasobeni poctu SC v CR za rok taky nemusi byt spravna predikce budoucnosti stejne jako stagnace.

                3. To by bylo krásné, mít na našich silnicích 1000 Tesel. To
                  To by bylo krásné, mít na našich silnicích 1000 Tesel. To už by nám tu možná nějaký servis otevřeli.
                  Každopádně M3 už budou nabíjet za peníze a cena 5Kč za kWh, kterou predikují mi připadá jako geniální nastavení. Doma se dá nabíjet levneji i bez speciálních tarifů, ale na dlouhých přejezdech to zbytečně neprodražuje cestování někam k úrovni spalováků.
                  Tedy, že by M3 zbytečně blokovali stojany se neobávám. Jak tu někdo napsal. Na dlouhých trasách se připojit na pár minut na dojetí a frčí se dál.

                4. Tesla bude muset otevřít zastoupení a servisy v ČR i v SR
                  Tesla bude muset otevřít zastoupení a servisy v ČR i v SR ponevadž až se do Evropy nahrne M3 tak Němcko s Rakouskem nebudou stíhat ani vlastní nápor. Říkal tu to někdo před ňákou dobou, že mu to řekl ten Čech ve Vídni.

                5. Bude muset? Tak to je vtip dne.
                  Klidne na nas muzou dal hazet

                  Bude muset? Tak to je vtip dne.
                  Klidne na nas muzou dal hazet bobek jako doted – alespon podle dostupnych informaci vsechna zdejsi aktivita stoji na „dobrovolnicke“ praci nekoho tady (zaridit misto, privest elektriku,…).
                  Takze mozna kdyby se toho tu nejaky zamozny majitel/podporovatel ujmul. Treba jako neofiko thajsky servis v Bjorn videu 🙂

                6. Typické zabedněné uvažovaní, celou dobu máš pifku na
                  Typické zabedněné uvažovaní, celou dobu máš pifku na bohatý a najednou se ti hoděj protože jedině oni by to mohli zachránit :))) lol ty už nikdy nepřekročíš svůj stín sociální zatrpklosti a negativismu.

                7. model3.ocasual.com
                  no 5x více Tesel je jen pro ČR
                  ale

                  model3.ocasual.com

                  no 5x více Tesel je jen pro ČR
                  ale Německo + Rakousko cca 25000 TM3, netuším kolik tam nyní jezdí S+X, ale servisní síť mám docela obavy….
                  s mojí Suzinkou naštěstí můžu jet do servisu téměř kamkoliv

                8. Pro EVfandu, který prozatím sedlá spalovací Suzuki:
                  „ale

                  Pro EVfandu, který prozatím sedlá spalovací Suzuki:
                  „ale servisní síť mám docela obavy….
                  s mojí Suzinkou naštěstí můžu jet do servisu téměř kamkoliv“

                  Po 4 letech života s EV: „Nebýt 5-ti leté záruky a povinné garančky, jinak záruka padá, nejezdím s Peugeot Ion do žádného servisu.“

                  To je ten rozdíl spalovák versus elektrika.

                9. to jen gratuluji,
                  já se přiznám, že nejsem schopen sám

                  to jen gratuluji,
                  já se přiznám, že nejsem schopen sám opravit auto doma na koleni,např výměna homokinetického kloubu, takže návštěvy servisu jsou nutné a i tak je tam měsíc čekačka, ale nemusím zase jezdit do Vídeň, Mnichov, Norimberg,
                  ale pokud si můžu vybrat tak raději 8h trávím v přírodě než přískokami od nabíječky k nabíječce po 60km (manželka by mě asi brzo umlátila nákupním košíčkem co vozím v kufru)

                  PS. nějakej servis je ale potřeba podporovat, až všichni zkrachují, bude nejbližší 200km a čekačka půl roku i na spalovák, aspoň 1x ročně i s Peugeot Ion na geometrii, kontrola klimatizace, prohlídka podvozku po zimě jestli tam nejsou velké vůle atd.

                10. Tak to zase prrr s Teslou přece neposkakuješ po
                  Tak to zase prrr s Teslou přece neposkakuješ po nabíječkách po 60 km, to už motáš 5 přes 9.
                  Btw snad nejsi podpantoflák? 🙂

                11. Pokud průměrně najede 1 Tesla 50 km denně, pak na 1000
                  Pokud průměrně najede 1 Tesla 50 km denně, pak na 1000 Tesel je potřeba dobít 50000 km denně, tedy kolem 10000 kWh denně. Okolo 80 % bude nabíjení doma nebo jinde mimo SCH, zbývá tedy 2000 kWh na 20 stojanů, tedy 100 kWh na jeden stojan denně, což je vytížení tak na hoďku a kousek. Současný stav tedy stačí v pohodě pro 5-10 tisíc Tesel v ČR.

                12. Jasně budu jezdit z Českých Budějovic do Prahy nabíjet.
                  Jasně budu jezdit z Českých Budějovic do Prahy nabíjet. Muskovi někdo nakecal, že všichni v ČR jezdí po D1.

                13. Prosím čtěte celou diskuzi a na co se reaguje, než něco
                  Prosím čtěte celou diskuzi a na co se reaguje, než něco napíšete. Bavíme se o tom, že ani při 1000 Teslach v ČR nedojde k situaci, že by někdo musel čekat třeba hodinu na volný stojan. Vaše reakce je tak totálně mimo téma.

                14. Odpovídám na tvrzení, že současný stav stačí na 5-10
                  Odpovídám na tvrzení, že současný stav stačí na 5-10 tisíc Tesel. Viděno touto optikou stačí současný stav na 50 tisíc Tesel, protože 40 tisíc se tam ani nedostane.

                15. Ok, možná jsem tu poslední větu napsal moc obecně. Byla
                  Ok, možná jsem tu poslední větu napsal moc obecně. Byla to reakce na to sdílení stojanů, které tvrdím, že se nebude běžně dít při poměru 50 Tesel na jeden stojan. Vhodnost dalších SCH nespochybňuji, i když si myslím, že 95+ % lidí s autem za 1,5 milionu má i garážové místo a nabíjení na SCH bude tvořit sotva 5 %.

                16. já bych to neřešil, když Tesla vidí online obsazenost
                  já bych to neřešil, když Tesla vidí online obsazenost jednotlivých SCH, nicméně nikdo nedokáže vyloučit situaci např den před velikonoci a na SCH se ve špičce potká např 100 TM3 + 10 TMS a 10 TMX, takže přibalit ty boxerky bezpodmínečně sebou :-))

                17. Boxerky doporučuji na Vystrkov, nedávno tam byly doslova
                  Boxerky doporučuji na Vystrkov, nedávno tam byly doslova všechny stojany obsazené spalovacimi autami, volný byl pouze jediný ABB.

                18. boxerky jsou jen pro pěstní souboje majitelů EV, na
                  boxerky jsou jen pro pěstní souboje majitelů EV, na majitele spalováků co stojí na nabíječkách bych volil spíš něco stylovějšího na elektřinu (taser apod)

                19. Tam si každý dělá co chce. Na otázku proč stojí na
                  Tam si každý dělá co chce. Na otázku proč stojí na místě určeném pro nabíjení aut, odpověděla řidička, že tam je střecha a nebude stát se psem v autě na slunci. Pak za ní dorazila kamarádka z protisměru v jednosměrné ul. , zastavila za ní na žluté čáře a udělali si tam siestu. Vedle měl další řidič nastartovaný diesel, aby mu nebylo horko a četl si časopis.

                20. možná by jim stačilo připomenout, že ačkoliv nejsou
                  možná by jim stačilo připomenout, že ačkoliv nejsou vánoce tak by se mohli chovat jako o vánocích, bohužel 90% lidí to jen hraje a předstírá to ohleduplné chování v době vánočních svátků a pak to podle toho vypadá ten zbytek roku…., až jednou narazí na oraženého majitele EV co bude potřebovat nutně dobít auto tak asi nejdřív dobije toho spalováka…

                21. Nedelaji se nejake prodluzovacky pro ev? Neco cim by slo ten
                  Nedelaji se nejake prodluzovacky pro ev? Neco cim by slo ten spalovak proste obejit?

                22. Na Typ1/Typ2 („pomale“ nabijeni – Mennekes) neni problem
                  Na Typ1/Typ2 („pomale“ nabijeni – Mennekes) neni problem koupit dlouhy kabel (7m bezne, asi by se na zakazku dal delsi). U rychlodobijeni je to nesmysl, pri tech 7m by to byl kabel o velkosti anakondy.

                23. Videt obsazenost je hezke, ale kdyz pobliz neni nic jineho,
                  Videt obsazenost je hezke, ale kdyz pobliz neni nic jineho, tak stejne nic jineho nez stoupnout do fronty nezbyde…

                24. Tipnul bych si, ze prumerna Tesla bude mit najezd o dost vic
                  Tipnul bych si, ze prumerna Tesla bude mit najezd o dost vic nez 18k/rok.

                25. Máte pravdu, je to cca 22 tisíc, tedy 60 km denně = 12 000
                  Máte pravdu, je to cca 22 tisíc, tedy 60 km denně = 12 000 kWh/den pro 1000 vozů. Stále ale dost nepravděpodobné, že by se dvě Tesly hádaly o jeden stojan.

            1. Nedělejte unáhlené závěry z řečí těch , co nemají
              Nedělejte unáhlené závěry z řečí těch , co nemají zkušenost s provozem Tesly a možná EV obecně. Běžný uživatel dobíjí doma v garáži, přes noc do plné s rezervou. SCH používá při delších cestách , kdy stačí dobíjet do 80-85% což trvá tak 20 min. Praha,Olomouc,Humpolec a nejbližší SCH v Rakousku,Polsku a Německu bohatě pokryjí jakoukoliv delší cestu. většinou 8 stání asi bude dost dlouho stačit. TM3 asi nebude pro socky, které nemají garáž a byly by odkázání na SCH. Pro běžné dobití (pro stýčka příhodu) jsou vhodné Eon či ČEz dobíječky v nákupácích apod. Tam je ale problém, že místa okupují buď frajeři v dieslech , protože je stání blízko vchodu anebo majitelé malých EV s malou kapacitou, kteří sice dobijí 50 km , ale nechají stojan obsazený zbytečně po celou dobu svého pobytu v kině či shopování. zejména v Praze se objevuje fenomén, že k nabíječkám jezdí dobíjet z půjčoven EV avymýšlí různé finty jak zablokovat stojan, aby se tvářil nefunkční, aby nemuseli čekat až přijedou s dalším autem. Poslední dobou se hodně rozvíjí sytém DCH – destination. To je velmi podpůrné, ale majitelé si musí ohlídat přístup viz výše. Podtrženo sečteno- kolaps SCH pro Tesláky nehrozí ani při řádovém navýšení počtu aut.

              Podobně ujetá se mi jeví prognoza servisu. Moje tříletá praxe a najetých 160 tis. nepotvrzuje fatalní absenci servisu či čekání. Běžnou diagnostiku dělá servis na dálku, jednou ročně zajedu do Vídně nebo Drážďan. Pneu a karoserii řeší kdokoliv. Vzhledem k minimalizaci agregátů je servisních zásahů minimum (v mém případě 0, ale nechci to zakřiknout)

              Ano trvalá jistota je zásuvka doma, ale nemám sebemenší důvod si brát na delší cestu ani spalovák ani boxerky.

                1. Zásadně i kratší cesty pouze v tangách !
                  Zásadně i kratší cesty pouze v tangách !

              1. já raději vidím ten černější scénář, při jeho
                já raději vidím ten černější scénář, při jeho nenaplnění člověk bude mile překvapen, doby oprav jsem bral výhradně ze zkušeností majitelů Tesel co si občas postesknou zde na fóru,samozřejmě Tesle přeji co nejméně poruch a co nejvíce spokojených zákazníků

                1. Ano, take jsem četl stesky udajneho majitele dvou Tesel co mu
                  Ano, take jsem četl stesky udajneho majitele dvou Tesel co mu obe jiz mesice stoji a cekaji na servis. Nechci spekulovat o tom kdo a proč takove članky smolí, ale v konfrontaci s mymi zkusenostmi, kdy mi pri prohlidce delsi 2 hodin doslova vnucuji nahradni Teslu a k tomu listek do videnske botaniy , jsem presvedcen o nesmyslu. navic nechapu proc si nekdo kupuje dve tesly a jeste nejaky jiny ev. Ale asi to plni učel a v lidech to vyvolava pochybnosti.

                2. U vsech znacek jsou schopnejsi a mene schopne autorizaky, proc
                  U vsech znacek jsou schopnejsi a mene schopne autorizaky, proc by to u Tesly melo byt jinak? Vzdycky je to nakonec o lidech.

                  Ja u Suzuki (motorka) cekal pres pul roku na nejakou byrokracii ze strany autorizaku, aby mi mohli udelat svolavacku.

        2. No a co tím chcete říct? Jezdím kolem komína s Peugeot
          No a co tím chcete říct? Jezdím kolem komína s Peugeot Ion, nabíjím v noci co 2-3 dny ze skoro nuly do plna. Jezdím tutéž trasu s Nissan Leaf 24 kWh baterka, nabíjím co 3-4 dny. S 30 kWh baterka co 4-5 dní, atd. ……..
          Vyjedu s kterýmkoliv jmenovaným na dálnici, chci z Ostravy 130 km/h do Brna a mám problém. Potřebuji rychlonabíječku co 60-XY km, když si ještě topím nebo klimatizuji. A hafo přístupových karet nebo paušál. S Teslou to neřeším a ten 1 SC cestou v Olomouci je spíše takové zpestření na odskočit si na toaletu.

Napsat komentář