Tesla propustí skoro desetinu zaměstnanců

Elon Musk oznámil, že Tesla propustí 9 % zaměstnanců, tedy asi 3000 lidí.

Tesla dnes úspěšně prodává elektromobily Tesla Model S, Tesla Model X (na obrázku) a Tesla Model 3.
foto: Tesla

Elon Musk už před měsícem ohlásil velkou reorganizaci společnosti Tesla. V aktuálním emailu informoval zaměstnance o podrobnostech.

Počet zaměstnanců společnosti Tesla rostl v poslední době velmi rychlým tempem. Po akvizici SolarCity se přehoupl přes 30 000. Zatímco v roce 2015 měla Tesla 14 000 zaměstnanců, k březnu 2018 jich měla 37 000! To si přímo říkalo o optimalizaci.

V emailu zaměstnancům Musk mimo jiné vysvětlil, proč se firma pro propouštění rozhodla: „Učinili jsme tato rozhodnutí po vyhodnocení důležitosti každé pozice, zda mohou být některé činnosti prováděny efektivněji a produktivněji, a posouzením specifických dovedností a schopností každého jedince ve firmě.“

Znovu zopakoval, že se Tesla snaží zplošťovat management, což by mělo pomoci lepší komunikaci, eliminovat byrokracii a umožnit podniku pohybovat se rychleji. Propuštění zaměstnanci dostanou výrazné odchodné, včetně akciových podílů v závislosti na délce služby.

Ke všem odcházejícím zaměstnancům směřoval poděkování a přání úspěchu v budoucích projektech. Předěm poděkoval i těm, kteří zůstávají, a zdůraznil, že Tesla je stále „malou firmou v jednom z nejtěžších a nejkompetetivnějších průmyslů na světě, kde i jen přežít, natož růst, je vlastně forma vítězství“.

Nezapomněl zmínit, že Tesla a Ford jsou jediné dvě americké automobilky, které ještě nezkrachovaly. Tesla podle něj bude i nadále nabírat „kritické talenty a stále je velká poptávka po výrobním personálu“. Jinými slovy: slabé kusy pryč, silné k nám!

Electrek, Elon Musk, Tesla

53 Comments on “Tesla propustí skoro desetinu zaměstnanců”

  1. Je to cca tri dny co jsem na toto tema slysel reportaz na
    Je to cca tri dny co jsem na toto tema slysel reportaz na radiozurnalu. Krome toho ze to vyznelo tak ze tesla krachuje reporter uvedl, ze akcie padaji. Ja myslel ze novinari si informace overuji, pokud mozno z vice zdroju. V tomto pripade to panu redaktorovi zrejme nestalo za pul minuty casu a pet kliknuti mysi. Nejvic me stve ze tyhle fake news si povinne platime.

    1. Bez odkazu a souvislostí je váš text poněkud
      Bez odkazu a souvislostí je váš text poněkud nesrozumitelný. řekl a napsal to Elon Musk. Dle tohoto článku https://www.inverse.com/article/45959-tesla-batteries-elon-musk-confirms-plans-to-ditch-this-controversial-material, jsou na světě 2 výzkumná pracoviště, kde se podařil určitý úspěch. Jako zástupné prvky se osvědčil nikl nebo mangan. Oba kovy jsou mnohem běžnější a levnější. Toxicita není vysoká. Ale ještě není jisté, že to vyjde. Někdy se ukáže, že je to slepá ulička a někdy se to podaří vyřešit až za hodně dlouho.

          1. Skoro bych se vsadil, že je. ABB má obchodní model, podle
            Skoro bych se vsadil, že je. ABB má obchodní model, podle kterého nechce pustit nabíječky z ruky a zákazník si kupuje jenom hardware, software s frontendem i backendem zůstává v jejich vlastnictví a zákazníkům ho pouze licencuje. V podstatě tím nutí zákazníky využívat podporu od nich po celou dobu životnosti nabíječky. Proto také tak dlouho ČEZu trvá zavedení individuálních plateb kartou. Technicky to totiž není problém, problém je to právní.

    1. „Informace k provozu sítě rychlodobíjecích stanic
      Síť

      „Informace k provozu sítě rychlodobíjecích stanic
      Síť našich rychlodobíjecích stanic je kompletně funkční. Z technických důvodů (porucha serveru) byl změněn režim provozu. Až do odvolání fungují v módu „volně přístupné“, tj. zákazníci mohou zahájit dobíjení svých vozů bez předchozího přihlášení.

      Na odstranění poruchy ve spolupráci s dodavatelem pracujeme. Věříme, že k obnovení provozu sítě rychlodobíjecích stanic ve standardním režimu s přihlašováním pomocí unikátních RFID čipů dojde v co nejkratším čase.“

      elektromobilita.cz/cs/o-nas/novinky/6445.html

      1. Akcie jsou ruleta, která nemá zpravidla s finančními
        Akcie jsou ruleta, která nemá zpravidla s finančními výsledky firmy žádnou souvislost, spíš s marketingem. Každopádně před vstupem silného partnera je snaha vždy mít akcie cenově nahoře a optimalizovat ekonomické ukazatele. Letos bude Tesla platit opravdu hodně peněz za půjčky a dluhopisy a ze zisku, který není to udělat nelze.

          1. Jsi na internetu první den, co Google?
            Tesla dluh celkem 1.2

            Jsi na internetu první den, co Google?

            Tesla dluh celkem 1.2 mld USD, hradit ho může během 12 měsíců, nejpozději však začátkem příštího roku. Vzhledem k obří spotřebě peněz ve stovkách mil. USD měsíčně to nebude moc jednoduché (785 mil. USD za první kvartál)

            www . autonews.com/article/20180403/OEM01/180409914/tesla-model-3-debt-elon-musk

            www . couriernews.com/Content/Default/Business/Article/Wall-Street-s-concerns-grow-over-Tesla-debt/-3/64/46079

            www . inc.com/minda-zetlin/if-tesla-cant-meet-model-3-production-targets-it-could-run-out-of-cash-within-a-year.html

            Tesla dělá i jiné zajímavé kotrmelce

            https : //electrek.co/2018/01/31/tesla-tsla-raising-500-million-debt-car-leases/

              1. To všichni víme a věříme, že používá peníze na
                To všichni víme a věříme, že používá peníze na výrobu a ne že by si je bral domů. Na druhou stranu i chápeme, že když z businessu přitéká řekněme 100 mil. USD měsíčně, že za 3 kvartály při takovém tempu utrácení je účet prázdný.

                1. Také víme, že z rozestavěné továrny moc peněz
                  Také víme, že z rozestavěné továrny moc peněz nepřiteče (a věděli jsme to všichni i před výsledkama). Teď je ale dostavěno (resp. ty největší výdaje má Tesla za sebou) a peněz se sype víc a víc. 3 kvartály jsou sakra hodně – v tu dobu pojede výroba Tesly 3 na 30-40 tisíc/měsíc + představení Tesly Y, kde získají další hromadu peněz za nic a to nemluvím o mnoha investorech, kteří jsou ochotni vložit do Tesly peníze i kdyby Musk na rovinu řekl, že jsou před krachem.
                  Jen tak pro srovnání (nekrachující) Xiaomi mělo ztrátu za 1Q 2018 přes 1 miliardu dolarů. Holt rychlá expanze něco stojí pro toho, kdo nechce čekat 20 let na globální trh při nějakém nudném 10% ročním růstu.

                2. Ano, investice jsou potřeba, na druhou stranu je potřeba
                  Ano, investice jsou potřeba, na druhou stranu je potřeba platit nejen úvěry, ale i dividendy (proto tam investoři dávají peníze). Tesla myslím drží světový rekord, 15 let je ve ztrátě vyjma asi dvou kvartálů.

                3. A kdo je v tom rekordu hned za Teslou?
                  A kdo je v tom rekordu hned za Teslou?

                4. Myslím, že Oldsmobile asi 13 let, Tatra 12 let, Saab 10 let
                  Myslím, že Oldsmobile asi 13 let, Tatra 12 let, Saab 10 let (nakonec krachlo celé GM). Déle to nikdo nevydržel, ekonomicky to nedává smysl. Kdysi byl i Apple asi 3 měsíce daleko od totálního krachu, dnes má zisk podobný jako Tesla obrat.

                5. Epla ale zachránil pád raketoplánu Čárlendžr a
                  Epla ale zachránil pád raketoplánu Čárlendžr a kompletní výměna výpočetní techniky z IBM PC na Jabko ;)) Současný predikce zní že pojede stejnak zkopce páč dělá …. samý eploviny :))))))))))))))))))

                6. japko nemá žádnou výpočetní techniku, jen marketingový
                  japko nemá žádnou výpočetní techniku, jen marketingový tým, co vyvíjí děravý software, krade patenty a právníky 😉

                7. Mně by spíš zajímalo, která společnost s tržní
                  Mně by spíš zajímalo, která společnost s tržní kapitalizací >10 miliard dolarů a zároveň s meziročním nárůstem obratu vyšším než 50 % nevykázala v tom daném roce ztrátu. Řekl bych, že jich moc nebude.

                8. To je zajímavý obchodní model, budu sice celý život ve
                  To je zajímavý obchodní model, budu sice celý život ve ztrátě, ale zato budu každý rok navyšovat o desítky procent obrat, zeptám se banky, jestli by jim to nevadilo.

                9. Pokud máš obrat větší než 4 % leadra trhu (Tesla vs. VW
                  Pokud máš obrat větší než 4 % leadra trhu (Tesla vs. VW nebo Toyota), potom při růstu 50 % ročně jsi za 8 let jedničkou na trhu.
                  Pokud by Tesla rostla o 50 % neustále, tak by za 30 let musela prodávat 20 miliard aut ročně při obratu přes 2 biliardy dolarů.
                  A až se ten růst místo 50-100 % ročně zpomalí velmi zhruba pod marži, kterou na produktu máte (tedy zde 20-30 %), potom je ze ztráty zisk.
                  Co se týče banky, tak běžné podnikatelské úvěry jsou na 7 let i více a banky jsou velmi neradi, když jim řeknete po roce sorry, já jsem byl v zisku o pár let dřív než jsem čekal, tak bych chtěl vše předčasně splatit.

              1. jejouši je to ízyvole koupíš jakýkoli dno na grafu když
                jejouši je to ízyvole koupíš jakýkoli dno na grafu když se namane, to je stav kdy to nechce jít už dolů drží se vodorovně a dobrá zpráva je naobzoru. Nadrženci z celýho světa a že jich je 1000x víc jak u vw gm honda tojota dohromady ti to vynesou nahoru :)) Jen pak doufej že trumpeta nezmáčkne červený tlačítko stop :))))

                xtb.com/cz

                1. máš na mysli něco konkrétního, nebo je tvůj mozek v
                  máš na mysli něco konkrétního, nebo je tvůj mozek v módu obecný formě blábolení typu ČT? 🙂

                2. Jediná pravda se píše na sputnik cz a proto ho čte
                  Jediná pravda se píše na sputnik cz a proto ho čte Jenjánek.

                3. helevolekdemáš káru tak kdo měl pravdu
                  helevolekdemáš káru tak kdo měl pravdu :)))

                  hybrid.cz/tesla-nestiha-vyrabet-model-3-akcie-padaji#comment-135889

                4. uvědomuješ si doufám že jsou o $100 na akcii výš 🙂
                  uvědomuješ si doufám že jsou o $100 na akcii výš 🙂

                5. nebo mi snad stále nevěříš ty inteligente :)))))))))))))
                  nebo mi snad stále nevěříš ty inteligente :)))))))))))))

                6. musíš víc studovat a mín chodit do škodofky soudruhu
                  musíš víc studovat a mín chodit do škodofky soudruhu ;))

                  finviz.com/quote.ashx?t=tsla

                7. chápeš snad že učený ještě z nebe nespadl
                  chápeš snad že učený ještě z nebe nespadl :))))DDDD

                  hybrid.cz/elon-musk-ujistuje-ze-tesla-uz-vyrabi-2000-elektromobilu-model-3-tydne#comment-135997

                8. a nejdůležitější je chlapče věřit těm správným
                  a nejdůležitější je chlapče věřit těm správným 😉

                  kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/

                  kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

    1. no, nevim. nenazval bych to bagatelizovanim. ale je to typicky
      no, nevim. nenazval bych to bagatelizovanim. ale je to typicky pristup pana horcika k veci. kdyby se elon musk vycural z balkonu narodniho divadla, tak o nem pise, ze setrlil mistni kanalizaci a hnojil okolite porosty, zkratka a nastoluje nove trendy do budoucna. holt i technicky a racionalne zalozeni lide potrebuji mit sveho pana boha. technicky smyslejiciho, samozrejme. a co se tyka toho strategickeho partnera, myslim, ze ty uz tesla davno ma. to jsou napr, jeji veritele. ale i spolupracujici firmy jako treba panasonic. akorat muze dojit k leda k jejich preskupeni. zkratka zadne drama bych v tom nevidel.

      1. malý brácho rs ty normálně žárlíš na Elona? řeknu
        malý brácho rs ty normálně žárlíš na Elona? řeknu Kukovi ať se za tebe přimluví u pana Hořčíka a až se někde zase pomočíš tak o tom napíše krátký článeček ať ti to není líto, ale neraď ostatním lidem hnojit porosty močí, já takhle s láskou hnojil keřový rybíz a chudák chcípnul

      2. z balkóna ŠŤAL poslanec za slovenskú národnú stranu
        z balkóna ŠŤAL poslanec za slovenskú národnú stranu ing. slota. moč obsahuje chlór a ako taký ho prežije iba c(z)eler.
        ľudia nepôotrebujú pánbožka, potrebujú sa báť! tuná sa straší rakovinou. preto tá čítanosť. ak by strašili neplodnosťou/nefunkčnosťou ÚDU, všetci by odišli na inéfórum.

  2. Tenhle krok zaměsnanecké optimalizace by měli aplikovat
    Tenhle krok zaměsnanecké optimalizace by měli aplikovat všechny firmy minimálně každé dva roky. Myslím že Škoda Auto a česky stát je toho tragickým příkladem. Přebujelost managmentu a státních úředníků je v současné době do nebe volající:( A to nemluvě o tom jak by se dal vyřešit problém s nedostatkem pracovních sil:)

  3. OPRAVA: TESLA svých 3.600 kancelářských krys navlíkne do
    OPRAVA: TESLA svých 3.600 kancelářských krys navlíkne do montérek a máknou na lince TM3 ;))))))))))))))))))

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/tesla-motors-usa-/tesla-model-3/

    bloomberg.com/graphics/2018-tesla-tracker/

    insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

    kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

    youtube.com/watch?v=V4PDTD2VHSU

    google.ca/search?q=NASDAQ:TSLA

    finviz.com/quote.ashx?t=tsla

    fio.cz/e-broker/e-broker.cgi

    1. je to nutný….
      1) Prioritně je potřeba slíbený 3/4

      je to nutný….
      1) Prioritně je potřeba slíbený 3/4 kvartál mít ziskový
      2) aby byl ziskový musí se vyrábět víc toho po čem je rezervní poptávka a to jest TM3
      3) na to jsou potřeba dělníci když robotizace selhala
      4) když se prodělávají měsíčně milijardy a tenčí konto, nemůže se vyvíjet další fáro – vývoj zredukovat
      5) když se prodělávají měsíčně milijardy a tenčí konto, nemůžou se stavět superchargery (jen posílat destiny aby si je hotelijéři namontnuli sami)
      6) je tedy potřeba přenásobit každou kancelářskou krysu na 3 montážní dělníky s 3x menším platem

      hotovo točit soudruzi a jede se dá 😉

      insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

Napsat komentář