Nová verze Tesla Autopilota překvapuje řidiče svými schopnostmi

Tesla tak docela nezvládla přechod na novou platformu systému Tesla Autopilot a v nové verzi nabídla možnosti, které byly horší, než v té staré. To se aktuálně změnilo díky nejnovějšímu updatu.

Trvalo to, ale majitelé elektromobilů Tesla se konečně dočkali vylepšeného asistenčního systému Autopilot.
foto: Tesla

V polovině března vydala Tesla konečně toužebně očekávaný update asistenčního systému Autopilot. Nová verze 2018.10.4 se může pochlubit pokročilejší neuronovou sítí a mnoha vylepšeními.

Youtube za poslední týden zaplavila videa, ve kterých si samotní řidiči elektromobilů Tesla nový Autopilot víc než pochvalují. Rozdíl proti starší verzi je markantní a nový Autopilot 2 se minimálně vyrovná tomu úplně původnímu Autopilotu 1.

Auta se mimo jiné dokáží mnohem lépe držet uprostřed značené silnice. Přejíždění z jednoho pruhu do druhého je výrazně plynulejší. Stejně jako brzdění před zastavenými auty.

Mnohem lépe Autopilot také zvládá sjezdy z dálnice a poradil si dokonce i se zúžením a opravou silnice. Ačkoliv jde o systém určený primárně pro dálnice, mnozí jej zkouší také na běžných meziměstských silnicích a dokonce i ve městě. I tam si vede kupodivu dobře.

Electrek, YouTube, Tesla

68 Comments on “Nová verze Tesla Autopilota překvapuje řidiče svými schopnostmi”

  1. Kdo se nezaujatě podíval na video, tak je mu jasné, že
    Kdo se nezaujatě podíval na video, tak je mu jasné, že tohle je opravdu velký posun. Ta jízda je až neuvěřitelně plynulá a čistá. A přitom dost rychlá. Tam kde bych dal mohu z pedálu, jede skoro pořád stejnou rychlostí. Myslím, že není moc lidí, kteří dokáží takhle plynule řídit.

  2. Já určitě souhlasím s tím, že je důvod k oslavě:
    Já určitě souhlasím s tím, že je důvod k oslavě: „nový Autopilot 2 se minimálně vyrovná tomu úplně původnímu Autopilotu 1“.
    Autopilot je hlavně softwarová záležitost a jim se asi povedlo, že nová verze není horší než předcházející. A to není u softwaru zase tak běžné :DDD
    Takže otevírám šampus. A jinak budu dál v klidu čekat, než jim to bude fungovat a odveze mě to na pivo a zpět. Snad se do důchodu dočkám.

  3. off
    Jen taková blblost, Elon okamžitě zrušil účty Tesly

    off

    Jen taková blblost, Elon okamžitě zrušil účty Tesly a SpaceX na facebůku. Je to v reakci na získávání osobních údajů firmou Cambridge Analytica. Ale ten víc povrchnější Instagram co taky patří Cukříčkovi bude používat dál, stejně tak jako twiter, který mě rovnou problém s únikem přihlašovacých údajů 🙂
    U FB k žádné nelegálnosti nedošlo, jenom ke kontroverznímu využití dat třetí stranou. Takže to beru spíš jako momentální gesto u víc medializovanýho případu.
    Elon Musk pulls Tesla and SpaceX from Facebook
    http://www.bbc.co.uk/news/technology-43514648

      1. Opravdu chcete porovnávat výrobu v jedné fungl nové
        Opravdu chcete porovnávat výrobu v jedné fungl nové továrně s výrobou v několika továrnách na několika kontinentech, které jsou desítky let zaběhlé a nejvíc problematickou komponentu (battery pack) kupují složenou od externího dodavatele? A i přesto to vypadá, že tento měsíc je poslední, kdy si Nissan náskok udrží.

        1. Ano chci, kdyby Musk měl výrobu TM3 v Německu, tak už
          Ano chci, kdyby Musk měl výrobu TM3 v Německu, tak už dávno vyrábí, vyrábět v poušti s indiánama je hodně těžký. Než přijdou TM3 ve velkém do EU, tak už tady bude s EV natěsnáno. Myslím, že to ti „neschopní“ výrobci spalováků odhadli velmi dobře, že nemají kam spěchat. Netuším kdo dopadne v budoucnu lépe, zda Tesla S nebo BMW i4 apod.

            1. TMS už se vyrábí 6 let, teda by pomalu měli přijít s
              TMS už se vyrábí 6 let, teda by pomalu měli přijít s komplet novým modelem, aby v 2020 mohla v té době vyráběnému i4 konkurovat, nebo se bude vyrábět ve stejném designu 10-15 let?

              https : //insideevs.com/bmw-i4-electric-range-340-435-miles/

              1. To je pravda, také bych si představoval pro rok 2020 novou
                To je pravda, také bych si představoval pro rok 2020 novou verzi TMS. Když bych měl vyjmenovat co bych si představoval za novinky pak:

                1) přechod na PMSM(HSM) v kombinaci 3 motorů (dva motory vzadu s el.diferenciálem + jeden vpředu)
                2) v EU zásuvka kompatibilní s CCS typ2
                3) větší baterie >120kWh a 100kWh pro levnější verzi a lehké povýšení nabíjecího výkonu na 150kW, ale se signifikantním prodloužení doby nabíjení plným výkonem.
                4) nižší hmotnost

                1. 5) trošku menší rozměry aby to nebyla až taková kráva,
                  5) trošku menší rozměry aby to nebyla až taková kráva, hlavně asi užší

              2. posadte se do TMS z roku 2012 a 2018 a uvidite ze se jedna
                posadte se do TMS z roku 2012 a 2018 a uvidite ze se jedna prakticky o uplne jine auto… Co se tyce exterieru, klidne at se jeste par let dela tak jak vypada ted, nemam nic proti.

                Jinak souhlas s Pajdou, taky ocekavam, ze pridaji CCS zasuvku pro Evropu a rychlejsi nabijeni. Jen pochybuji, ze by zvetsovali kapacitu v blizke dobe… Aktualne zajedu bez problemu 400km a to mi prijde postacujici ve vsech pripadech. Vice bych ocenil rychlejsi nabijeni nez vetsi dojezd.

                1. Jo zapomněl jsem ve výčtu na to vrátit plnohodnotnou
                  Jo zapomněl jsem ve výčtu na to vrátit plnohodnotnou třífáz. 22kW nabíječku pro EU.

                2. toho se uz nedockame… A konec koncu to ani moc nechybi,
                  toho se uz nedockame… A konec koncu to ani moc nechybi, ikdyz to preci jen nostalgicky zamrzi. SuperChargery jsou vsude a tudiz to ztraci na dulezitosti. Snad jen by se to hodilo ve vychodni Evrope, ale to stejne neni moc lukrativni trh, tak co…

                3. Východní trh si opět poradil i bez nás, množství
                  Východní trh si opět poradil i bez nás, množství bouraček elektrik z USA je docela ohromující. Ceny mírné, odběr až před dům nebo klasicky Oděssa a další přístavy. Kluci postsovětský to mírně předělaj a šup, už to fičí. O zákonu, třeba na Ukrajině, že každá benzínka musí povinně nabízet i nabíjení (od nejjednodušší zásuvky počínaje), ani nemluvě. To se v naší vyspělé demokracii jaksi nenosí. Přičemž tohle byla ta nejprimitivnější netržní pobídka pro elektromobilitu, jaká snad jde vymyslet. U nás ne. Zřejmě proto, že to vlastně nikoho nic nestojí a nedá se na tom nakrást.

              3. Proboha neplašte, potřebujeme tu konkurenci jako sůl.
                Proboha neplašte, potřebujeme tu konkurenci jako sůl. Představte si, VW v roce 2020: Po mnoha letech usilovného vývoje konečně máme auto, které se vyrovná Tesle Model S a Tesla na to: Sorry, my jsme před týdnem tu 8 let starou plečku přestali vyrábět a teď máme druhou generaci. No a skončíme zase u dalších 8 let slibů.

      2. NISSAN ty ftáku jede v poměru fosílijí 93 ku 7mi. Tesla 0
        NISSAN ty ftáku jede v poměru fosílijí 93 ku 7mi. Tesla 0 ku 100 ;)) se prober ftáku :))) TESLA jedéé a germán si ani neškrt, tesla jedéé..

        insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

        kcc-hho.webnode.cz/elektromobil/statistiky/

        kcc-hho.webnode.cz/znacka/tesla-supercharger/

          1. no jooo. KUK, VONDRAK a KRUCIPISEK. svata intelektualni
            no jooo. KUK, VONDRAK a KRUCIPISEK. svata intelektualni trojice. tyhle moje provokativni komentare jsou pro mne obcas uzitecne. vcelku dobre vyseparuji lidi, kteryma se v zivote rozhodne dobrovolne neobklopuji a pripominaji, ze ne vsichni lide stali ve fronte na ruzum, kdyz se rozdaval. a jeste ten seznam dostatnu jako notifikaci mailem. proste parada.

            1. malý brácho rs nefňukej, já ti nepomůžu, už nejsme na
              malý brácho rs nefňukej, já ti nepomůžu, už nejsme na pískovišti kde jsem tě chránil před černouškama co ti rozdupávali bábovičky, a zlepši ten pravopis ty ruzume, nebo se ti zase bude KUK, Vondrak a Cipísek posmívat

              PS: mám ti zase o víkendu dovézt ty starý Blesky na podpal?
              sakra teď mi došlo kde máš v paneláku ten kotel?

      1. 1. autopilot jim udělali Izraelci, pak je odkopli a
        1. autopilot jim udělali Izraelci, pak je odkopli a furiantsky si řekli, že to dokážou taky a teď s 2 se zřejmě zpět vyrovnali Izraelcům. Holt maj tolerantní a trpělivé klienty. U většiny výrobců snaha i řešení všeho in da house dopadá z 99 % dost tristně. V Tesle jsou fakt zabejčený blázni, dělají si sami i sedačky nebo již notoricky známý mechanismus dveří u Xka. Stejnej přístup ve SpaceX je však dostal tam kde jsou a teď nabízej bezkonkurenčně nejnižší ceny + mají nevídaná řešení.

        1. Ap1 byl pouze asistencni system, s jehoz hardwarem nemohlo byt
          Ap1 byl pouze asistencni system, s jehoz hardwarem nemohlo byt nikdy dosazeno plne autonomni jizdy.
          Proto prisli s Ap2, ktery je postaven na zcela odlisnem hardware (zejmena vice kamer), o kterem Tesla tvrdi, ze s timto hardwarovym vybavenim jiz budou jejich auta schopna ridit plne autonomne.
          Logicky, ale vyplyva, ze uplne jiny hardware nemuze vyuzivat puvodni software, tedy bylo potreba zacit od nuly. Vzhledem k tomu, ze z velke casti se software pro Ap vyviji samoucenim bylo nejprve nutne prodat dostatek aut s Ap2, ktere museli najet dostatek kilometru aby se software dostal alespon na uroven Ap1.
          Rozdil je v tom, ze Ap1 je na konci sveho vyvoje a lepsi uz nebude, zatimco Ap2… kdo vi, treba bude jednou vazne ridit uplne sam, a mozna i zastavi pred babou s kolem.

Napsat komentář