Northvolt vybuduje v Evropě další baterkárnu, tentokrát v Polsku

Jan Horčík - 23 Říjen 2018

Polský přístav Gdaňsk se po švédském městečku Västerås stale další destinací společnosti Northvolt. Postaví tam továrnu na kompletaci bateriových modulů.auto budoucí gigatovárna Northvolt

Malá zkušební továrna Northvolt ve Švédsku bude mít zpočátku výrobní kapacitu pouze 125 MWh ročně. Hlavní továrna má rozjet výrobu v roce 2020 s výrobou 8 GWh ročně a až 32 GWh ročně po plném dokončení v roce 2023.
foto: Northvolt

Bateriové články, které Northvolt vyrobí ve své zkušební továrně ve Västerås nedaleko švédského Stockholmu pak přepraví pravděpodobně lodí na jih do Gdaňsku, kde budou zkompletovány do modulů.

Zde vyráběné moduly mají být využity pro konkrétní bateriové úložné systémy. Peter Carlsson, CEO a spoluzakladatel Northvoltu, to komentoval slovy:

"Během uplynulého roku jsme zaznamenali rapidně zvýšenou poptávku po kompetních bateriových řešeních od několika našich klíčových zákazníků. Díky této továrně budeme schopni tuto poptávku pokrýt."

Do Northvoltu investoval mimo jiné už i Volkswagen. Výroba bateriových modulů v Gdaňsku má začít už příští rok, roční výrobní kapacita má být až 10 000 kusů. Výroba by pak měla být navyšována spolu s tím, jak bude stoupat ve Švédsku výroba samotných článků.

Zpět na HybridPřidat komentář

Trošku na pytel, že se továrny na baterky stavěj v uhelným Polsku plným uhelek. Budou mít aspoňstřechy posetý panelama? Jak na tom budou s elekolgié výroby a odkud budou brát elektriku? Z uhelek?

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Gdaňsk je cca dalších 5° severně od Prahy, tam by byly solárny vyhozené peníze.

Obrázek uživatele Radovan

Určitě ne. Když mají smysl daleko severněji. Všude se totiž ráno rozední, slunce není nutnou podmínkou, byť výroba pak jde samozřejmě do určité teploty panelu strmě vzhůru. Ovšem vzhledem k poloze u moře mají větší smysl větrné turbíny a parky, ostatně pár jich tam mají, o prázdninách jsem tam byl. A obojí ve spojení s úložištěm a elektrovozidly. Počínaje rudlami, přes VZV, dodávky až po náklaďáky. A linka samotná jede taky na elektřinu. O zbytku baráku nemluvě.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Takže VW bude mít v roce 2020 k dispozici jen 10 000 baterek z polského Northvoltu a 100 000 baterek z polskýho LG. Tím doslova zaplaví trh :)))))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

"doslova zaplaví trh" HE3DA a poláci se můžou jít klouzat.
:-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Fňuk, fňuk.
A Afričani ve Švédsku nebudou mít co žrát, kromě kaviáru na potravinové lístky :)
Zato Ukrajinci v Polsku mají nakonec asi zachráňit veškeré EU lenošstvo domácí i k sexu a hypotékám navážené negramoty z jižních států.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlineAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilKariéra EVC Groupe-SalonBUS2BUS

Newsletter