New Energies Rallye Český Krumlov ovládla auta na plyn

redakce - 25 Květen 2015

V rámci 43. ročníku Rallye Český Krumlov se již počtvrté konal také závod New Energies Rallye. Loňské vítězství obhájila posádka Jan Sedlák/Jiří Máca s vozem Seat Leon ST TGI.auto dobíjení plug-in hybridů a elektromobilů new energies rallye český krumlov

Auta na plyn letos New Energies Rallye dominovala
foto: Hybrid.cz

Seat zopakoval loňský úspěch v soutěži New Energies Rallye Český Krumlov pro vozidla s alternativními pohony. Stejně jako v roce 2014 se i letos umístila v celkovém hodnocení všech kategorií na prvním místě posádka Jan Sedlák/Jiří Máca jihlavského prodejce Auto Máca s vozem Seat Leon ST TGI.

Na třetím místě skončili Jan Šmucler/Martina Šmuclerová s vozem Seat Leon TGI (viz. náš test). V první desítce se umístily ještě další dvě posádky s vozy Seat na stlačený zemní plyn (). Auta na plyn letos alternativní rallye doslova ovládla.

Skvělé umístění v Audi plug-in hybridu

Za magazín Hybrid.cz se soutěže zúčastnil šéfredaktor Jan Horčík. Spolu s Leošem Káňou (Svět motorů) řídili vůz Audi A3 e-tron, se kterým se umístili na 2. místě v kategorii hybridů a celkově skončili devátí.

auto dobíjení plug-in hybridů a elektromobilů new energies rallye český krumlov

Nabíjení plug-in hybridů a elektromobilů na New Energies Rallye 2015. Uprostřed červené Audi A3 e-tron se kterým jsme jeli i my.
foto: Hybrid.cz

Audi A3 Sportback e-tron má hybridní pohon s možností vnějšího nabíjení. Hlavním zdrojem hnací síly je spalovací motor 1.4 TFSI v kombinaci s elektromotorem a převodovkou S tronic. Naše první dojmy z tohoto auta brzy zpracujeme do samostatného článku, zde alespoň základní údaje:

Verze e-tron nabízí díky nejvyššímu výkonu 150 kW (204 k) a maximálnímu točivému momentu 350 N.m dynamiku sportovního vozu. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládne za 7,6 sekundy a nejvyšší rychlosti činí 222 km/h.

Papírová hodnota kombinované spotřeby paliva je přitom pouhých 1,5 l/100 km a spotřeba elektrické energie činí 114 Wh/km. Vybitý akumulátor lze nabít za 2 hodiny a 15 minut (průmyslová zásuvka), resp. za 3 hodiny a 45 minut z běžné domácí zásuvky.

Jde o přesnost, ne o rychlost

V New Energies Rallye Český Krumlov nerozhoduje nejrychlejší čas, ale největší přesnost a dodržování stanovených pravidel tzv. setinové rallye. Soutěž s mezinárodní účastí začala v pátek hvězdicovou jízdou z Třeboně, Tábora a rakouského Freistadtu do Českého Krumlova.

auto dobíjení plug-in hybridů a elektromobilů new energies rallye český krumlov

Závodů se úspěšně zúčastnily i elektromobily Volkswagen e-Up!
foto: Hybrid.cz

Další etapa vedla do Českých Budějovic a odtud následující den zpět do Českého Krumlova přes Kaplice a Lipno nad Vltavou. Hlavním partnerem 4. New Energies Rallye Český Krumlov 2015 byla společnost Porsche Česká republika, importér vozů Volkswagen, Audi a Seat.

Výhodou New Energies Rallye Český Krumlov je skutečnost, že se závodu může zúčastnit úplně každý držitel řidičského průkazu, který vlastní elektromobil, auto s hybridním pohonem nebo vozidlo poháněné CNG, , etanolem, metanolem nebo vodíkem. Posádky jedou podle šipkového itineráře se zapisováním časů do jízdního výkazu.

auto dobíjení plug-in hybridů a elektromobilů new energies rallye český krumlov

BMW i8, vítěz kategorie hybridů
foto: Hybrid.cz

Ačkoliv letos startovnímu roštu dominovaly vozy Seat, případně Audi a Volkswagen, k vidění byly i další zajímavé stroje. Vítězem kategorie hybridů se např. stalo soukromé . Rakouská společnost Kreis Electric pak měla k dispozici tři nádherné elektrické přestavby - Volkswagen Caddy, Porsche Panamera a starší .

vlastní
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak se psalo výše, nejde o rychlost ale o přesnost. To že se některé auta flákaly, ano tomu rozumím, jelikož čas mohl být nahnán mnohem dříve a poté se už jen dopočítávalo do přesného času před časomírou. I naše vozidlo kolikrát málem muselo zastavit. Naopak u některých RT se musel čas nahánět až do poslední " zatáčky "

Je pravdou že e-UPy mají na dosažení okamžité rychlosti výhodu a co si budeme povídat je to silný konkurent všech vozidel v těchto disciplínách.

Jan Sedlák

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na rally jsem se díval v Málšíně-Ostrov. Bylo velmi zajímavé vidět tyto vozítka na dráze. I když je pravdou, že mnoho jich tu šikanu před časomírou v této obci vyloženě "flákalo" nebo snad netušili kudy ta trať vede :-D Nicméně pěkně tam svištěli vozy e-UP a vidět závodit Caddy nebo když se tam přiřítil ten mamutí Ford :-DDD prostě super.
Jen mě napadá takový dotaz. Myslíte, že bych se mohl takového závodu zúčastnit se svou starou Corsou 1,7 D když pojedu na FAME B100? :-)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

A kdybych jel na Vyfrit?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by mohla být zvláštní kategorie :-)))

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilNabíječky elektromobilů CircontrolProdej pneu 100% onlinee-SalonKariéra EVC Group
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter