Křemíkové baterie s 10x vyšší kapacitouOBJEV
Křemíkové baterie s 10x vyšší kapacitou
Toyota Prius plug-in hybrid umí 3 l/100TEST
Toyota Prius plug-in hybrid umí 3 l/100
Armáda zkouší auta na vodíkARMÁDA
Armáda zkouší auta na vodík
V Pekingu budou jezdit električtí popelářiSVĚT
V Pekingu budou jezdit električtí popeláři

Německo chystá dotaci 5000 euro na nákup elektromobilu

Jan Horčík - 29 Únor 2016

O vládní podpoře prodeje elektromobilů a plug-in hybridů v Německu se mluví už dlouho. Nedávno bylo potvrzeno, že Německo dá lidem peníze na nákup elektromobilu. Teď víme i kolik.auto Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid

Volkswagen Golf GTE plug-in hybrid patří v Německu mezi nejprodávanější elektrická auta do zásuvky
foto: Volkswagen

Podle německých médií brzy tamní federální vláda dotaci na nákup elektromobilu v honotě 5000 euro. Tedy podobně, jako například ve Francii nebo Británii. Dostupná by měla být už od 1. července 2016.

Německo zatím jako jedna z mála evropských zemí dotaci na nákup elektrického auta nenabízela. I to je důvod, proč se tam prodeje elektrických aut drží relativně nízko navzdory tomu, že Německo je největším automobilovým trhem Evropy.

Nový plán počítá kromě dotace pro soukromé zákazníky také s dotací pro firmy v hodnotě 3000 euro. Každý rok se pak bude bonus o 500 euro snižovat. A platit by měl pouze do roku 2020.

Za rok 2015 se v Německu prodalo 24 171 elektromobilů a plug-in hybridů.

 
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Americke tezarske spolecnosti oznamuji omezeni tezby o ca. 10%. Vypada to ze olejova banda z Asie vitezi a ceny ropy budou zase stoupat. Je nacase aby vsude na svete vlady dotovaly elektromobilitu a tomu kartelu utahly kohoutky na penize. Ostatne vsude ve vyspelem svete jsou kartely zakazane. Jak to ze ten olejovy kartel neni bojkotovan jako zlocinna organizace? OECD, OSN a jednotlive staty by mely zasahnout.

Obrázek uživatele Pepa

Je to dobrá zpráva i pro skromného našince.

Já patřím do skupinky lidí co kupuji za hotové, ale starší auta.To je ta dobrá zpráva pro mne.Dojčáci si pořídí elektro koníka za levno a jak je jejich dobrým zvykem,tak ho za pár let pošlou dál a berou nové.
Počítám s tím, že se dostanu k pěknému a cenově rozumnému autu už za 4 až 5 let.
Spokojil bych se i s Twízy,ale chtělo by to mněkčí podvozek a možnost uzavření + topení,nic víc nic míń a Pepa je šťastný jako blecha!

---

Pepa

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Český pepík... hlavně aby to bylo levný ... ty vole.... Ježiškove husle to je prístup ... márnosť šedivá

Obrázek uživatele Pepa

No dobrá Enríco zahraničný,
podle tebe je důležité vypláznout ranec a pak to neopomenout všude říct?
Já nemám až tak podprůměrné zařízení,klidně pojedu do práce na kole s Bazoše.
Né proto ,že si nemohu dovolit koupit nové,ale zásadně to odmítám!
Nové auto jsem si pořídil dva krát a ani jednou jsem s toho neměl pocit vítězství,jsem mužik?
Možná ,ale jen tam, kde to tak cítím!
Auto mne doveze z bodu A do bodu B,nic víc,kašlu na šašky se slunečními brýlemi,bílou čepičkou , kérkou a copíkem v naleštěném bafku.
Já mám kozy,a také lesy a louky to je můj image, kapíš?

---

Pepa

Počítám, že když do Německa za rok přijdu a budu chtít Bolta, tak se mě s dotací vysmějí s tím, že je to pouze pro německé občany. A naše vláda se k ničemu nemá.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nic vam nebrani v tom si udelat v DE trvaly pobyt, platit tam dane a muzete dostat dotaci. To same plati pro Francii a ostatni staty EU. EU zarucuje volny pohyb osob a zbozi po celem uzemi EU. Rusku to bohuzel vadi a podporuje vsechny zmetky aby tuto svobodu zmarili.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Běž už někam s ČT propagandou, otot je web o elektromobilitě, tvůj vztah k rusku si běž vyříkat na idnes, politruku.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdyby ruské ropné firmy nebyly jedním z hlavních brzdičů elektromobility, byl by Váš příspěvek možná opodstatněný. To nám vzkazuje modrý nikoliv zelený politik.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale keci, to patří k životu stejně jako k elektromobilitě. Však ne nadarmo taky v ČR se cpe zemák místo elektromobilů v poměru 5:1 ;) To má důvod.

to co popisujes zajistuje schengensky prostor a vyuzivaji ho i staty ktere nejsou soucasti EU, i bez EU by jsme meli moznost cestovat po shengenskem protoru a obchodovat se staty ve shengenskem protoru tak jak jsme zvikli dnes, tedy takzvane "volne"

se zbytkem souhlasim

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Mozna jsem to napsal nesikovne, dulezita je moznost zvolit si trvaly pobyt svobodne po celem uzemi EU. Podminky jsou:zdravotni pojisteni daneho statu a prokazani prostredku nutnych k zivotu. V DE to je konkretne minimalne takovy prijem jako vyse socialni podpory.
Akorat nikdo nezna budouci podminky dotace. je mozne, ze zadatel musi zlikvidovat stary automobil s podminkou ze ho vlastnil minimalne 6 mesicu. nebo podobne figle. Pak by ziskani dotace mohlo byt problematicke.

A proc by ziskani dotace nemelo "byt problematicke" pro nekoho, kdo tam nezije/neplati dane?

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. I když je to Tesla fanatik.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Kdo umi cist, ma vyhodu. Ja pisu o tom, ze vlastneni stareho auta vic jak 6 mesicu pred zadosti by mohlo zpusobyt problem pri ziskani dotace na EV. Ne kazdy clovek ktery ma zajem o EV vlastni nejake spinave stare auto, protoze uz drive byl eko a proto vlastni novejsi cistsi spalovak. Tento problem je pro Nemce i cizince stejny a tudiz reagujete uplne bezmozkove.
I ta prvni cast meho prispevku se zameruje na ziskani dotace v tom smyslu, ze zajemce si zridi trvaly pobyt v DE a tudiz by se na nej vztahovala danova povinnost v DE.
Proto dobra rada: pred psanim zapnout mozek.

Moje uvahy o 6-ti mesicnim vlstnictvi stareho auta pro narok na dotaci vychazi z drivejsiho srotovneho v DE. Nove dotacni podminky zatim nejsou zname a vlada jeste nic neschvalila.

Ze by dalsi Samanovo alter ego? Stejny zpusob napadani a urazek, kdyz dojdou argumenty. Ale to je jedno.

Podminka je ve stejnem vlakne/prispevku/odstavci jako postup "jak chytry Cech k nemecke dotaci prisel". Tudiz si muj bezmozek dovoluje videt jistou souvislost (dalsi prekazka na ceste). Pokud nejsem dotacni "vychcanek" a jsem ochotny zmenit trvaly pobyt dlouhodobe (platit dane), tak asi neni zadny problem vlastnit 6 mesicu nejaky vrak za par stovek.

Ze kazda dotace ma nejake podminky, je snad obvykle. Kdyz bude stat vyzadovat likvidaci vraku vlastneneho alespon 6 mesicu, tak to proste vyzadovat bude, je to vlastnost te dotace - ber nebo nech byt. Neresme nakolik smysluplna, i dotace na EV je podle me totalni nesmysl, protoze zmrazi vysoke ceny na buhvi kolik let (proc by vyrobce zlevnoval, kdyz to stat doplati).

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. I když je to Tesla fanatik.

hochu ty jsi extremne paranoidni co? ne ja opravdu nemam potrebu si zakladat vice uctu ;) navic pod stejnym ci podobnym nickem (s pridomky CZ a AR protoze puvodni Saman byl jiz zabran) vystupuju verejne na nekolika forech a nemam problem ani se svim skurtecnym jmenem a jeho zverejnenim ;) www.stepanprokop.cz , mas tam i me CV ve verejne podobe

nehlede na fakt ze rozpoznat muj stil psani je rekl bych velice snadne ;)

naopak ty ac registrovany, tak sji vlastne anonimni a jakesi E-Ryc rekne ostatnim naprosto kulove

--

a k dotacim, jakakoliv dotace je jen krypleni a ohybani trhu nejakym smerem ktery v danou chvili nekomu vyhovuje a nekomu pomaha, bez dotaci by se cela EU mela daleko lepe a nepotrebovala by stado priblizne 10 tisic uredniku kteri se zabyvaji v EU jen dotacema

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vas problem je, ze nereagujete na to co je psane, ale interpretujete vsechny vase dojmy ktere jste nabyl nekdy a nekde jinde a pak se to z vas vali jako horska bystrina.
Priznejte, ze vlastneni vraku 6 mesicu muze byt problematicke pro ziskani dotace. Ten problem by meli vsichni zadatele o dotaci v DE. Teda hlavne i Nemci ale i ostatni rezidenti.
Dotace je stanovena 5000€ v roce 2016 a kazdy kalendarni rok se snizuje o 500€. Konec dotace neni buhvi kdy ale je tim presne dany.
Smysl dotace je odstraneni emisniho vraku z provozu. Zda jej zajemce vlastni treba hodinu nemeni nic na faktu, ze byl odstranen z provozu.
Dotace na EV ma velky smysl, protoze nastartuje vetsi odbyt EV a tim vznikne vetsi informovanost ridicu o vyhodach EV a take vystavba nabijecek bude kalkulovatelna. Nemluve o zlevneni EV pri vetsich vyrobenych poctech.
EV prinasi vyhody na vsech urovnich a ten kdo ty vyhody neuznava trpi kognitivni intoleranci.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Obecně tyhle dotace neuznávám, ale třeba to pomůže.

Pravdou je, že pokud by u nás někdo dostal 135.000,-Kč na nové elektrické auto, tak se 90% národa bude bouřit, že to jde z jejich peněz a bude mít pravdu.

Pravdou je, že občas to bez dotací nejde a pokud je v zájmu třeba lepší ovzduší a méně škodlivin... viz třeba u nás kotlíkové dotace...

No uvidíme.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Elektroauta jsou zatím tak drahá,že dotace např.135000 Kč by byla pořád menší,než DPH,které z každého EV stát získá.Přestože by to státní kasu skoro nic nestálo,alespoň trochu by podpořil nadšence,díky nimž se elektromobilita snad konečně trochu rozjede.Tihle lidé si zřejmě dražší auto nekupují proto,že budou větší,vyšší,rychlejší,silnější a důležitější než ostatní,takže by si alespoň minimální podporu zasloužili.Pepíci v dieselových suv apod.budou ale přesto závidět a na všechny strany budou chrlit tisíc důvodů,proč je dotace na EV nemravná.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dotace dostavaji v DE i spalovaci auta. Silnicni dan je zavisla na emisich a ta zvyhodnuje prave ty auta, ktera maji mensi emise. Je to ten samy nastroj jako dotace 5k€ pro EV. Cim mene emisi produkujes, tim vic te stat podpori. Kde mate problem?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ale dotazie maju ist z penazi uzivatelov spalovakov. Ty sa stazovat nemozu, pretoze by to bola "zdravotna dan", ktora sa dnes neplati, resp. plati prave z penazi vsetkych ludi a to do zdravotnictva. Treba zrealnit vsetky naklady na ropakov.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

No a nezrealnuji ty naklady u ropaku treba krvave spotrebni dane na paliva?
A nemely by se pak u elektroaut nejak zohlednit emise uhelenych elektraren? Ekonologicke dopady tezby nerostu na vyrobu baterii?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ano mali, nech ich zohladnia v nemecku a USA. Tam radi vyrabaju elektrinu cez fosilne paliva. Lenze potom by ta dan na ropaky bola 2x, kedze aj ropa vyzaduje elektrinu a rovnako jej tazba nie je zrovna eko.

muzes pokracovat, takze dale by se melo zdanit i tezba surovim pro vyrobu fosilnich paliv, emise z uhelnych elektraren ktere dodavaji elektrinu pro rafinerie aby mohli rafinovat roplan paliva (1 litr benzinu nebo nafty = problizne 1.6kW zuzitkovane elektriny)

spotrebni dane za paliva dnes supluji spise mytne zpoplatneni, a tim ze se s EV jaksi dlouho moc nepocitalo a na silnicich jich bylo a je pomerne malo, tak vpodstate nebyl tlak vyber danych financi nejak menit, samozrejme mnohem "sprtavedlivejsim" resenim by bylo zpoplatnit kazdy ujety km, respektive vyuzivani danych silnic a spotrebni dane zrusit aby se narovnali podminky vsem kdo dane silnice vyuzivaji bez ohledu na to na co jezdi, momentalne je to ale politicky nepruchozi a jeste asi dlouho nepruchozi bude

nesmi se zapominat na fakt ze politicke ani jine moci nejde o blaho obcanu treba po strance zdravi, ale o maximalni moznou miru ovladani a regulace toho abyvatelstva, aneb "ja mocny veliky mam vizi a vy vsichni poddani se ji podridite at chcete nebo ne" a v CR je dnes tim kdo rozhoduje pan Babis a jeho podrizeni

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vzdy ma pobavia ludia, co sa rozculuju nad dotaciami pre alternativne pohony ci zdroje elektriny.

To Vas dotacie do fosilnych paliv netrapia? 10mil.usd/mimutu ak berieme cely svet..
Teraz sa zamyslime, co by sa stalo, keby tieto prachy isli na eko energiu a eko auta..
Oops, revolucia.. A ta moc ziaduca nie je, kedze aktualny fosilny moloch ryzuje neskutocne prachy zo spinavych zdrojov, ze?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dal jsi číslo, kde konkrétně kromě nějaké sumy se ty dotace berou?
U FVE a elektřiny je to "ukázáno", platí plebs a boháči hrabou. Jooo, kdyby dotace byly ve stylu stát vybuduje, protože soukromník "na to nemá", a pak když se to rozjede "prodá za pohý návrat investice", pak bych řekl, správné dotace, ale nějak nechápu, proč obvyděním jak špatné dotace "do ropy" mají dokazovat, jak správné "jsou dotace na elektriku", když špatné je oboje...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Ak nebudu ziadne dotacie do fosilnych paliv, som samozrejme proti dotaciam pre elektroauta a eko energiu..

Kedze ale dotacie do smradlavych veci su a obrovske, podporujem co najvacsie dotacie do nesmradlavych a perspektivnych projektov.

bez dotaci to jde vdycky, staci mit jen spravne nastavene "spravedlive" podminky

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Nu nevím, jaký je rozdíl mezi dotací a spotřebním úvěrem, jež v ČR na nákup čehokoli využívá spousta občanů. Nakonec dotace může být obdoba akcí Mountfildu nákup za sedmdesát procent ceny. I když v případě elektromobilů se nejedná o výprodej a uvolnění skladů.

Já už jsem se dávno smířil s tím, že spravedlnost je mýtus.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Kontrola proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.
Přepište prosím tento kód do pole níže
Přepište, prosím, znaky z obrázku výše. Všechna písmena jsou malá.
Ekologický oskar - hlasování
EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanic Kariéra EVC Group

zajímavé články