Ministerstvo průmyslu a obchodu bude jezdit elektromobilem Hyundai Ioniq

redakce - 09 Leden 2017

Prezident společnosti Hyundai Motor Czech pan Byung Kwon Sir dnes předal ministru průmyslu a obchodu Janu Mládkovi do užívání vůz Hyundai Ioniq Electric. Na základě smlouvy o pronájmu bude mít ministerstvo model k dispozici na šest měsíců. auto Hyundai Ioniq

Používáním elektromobilu chce ministr Jan Mládek osobně přispět ke zvýšení osvěty čisté mobility v České republice a podpořit masivnější rozvoj elektromobility, k němuž u nás dochází teprve v posledních letech. Ministerstvo průmyslu a obchodu chce být tímto krokem také příkladem pro další státní instituce.

„Čistě elektrický model Ioniq představuje zásadní posun ve vnímání zelené budoucnosti automobilové dopravy a jsme potěšeni, že se o parametry a výhody vozů na elektrický pohon osobně zajímá i ministr průmyslu a obchodu Jan Mládek. Je to signál, že se Česká republika přidává k světovému trendu odpovědnosti za životní prostředí. Společnost Hyundai Motor určuje směr vývoje automobilů budoucnosti a modelem Ioniq přinášíme českým zákazníkům budoucnost už nyní, “ uvedl prezident Hyundai Motor Czech Byung Kwon Sir.

„Elektromobily jsou oproti běžným motorovým vozidlům výrazně ekonomičtější a přívětivější k životnímu prostředí a jejich masivnějším užíváním dochází ke snížení emisí. V rámci první výzvy evropského programu na podporu elektromobility jsme vloni přijali celkem 53 úspěšných žádostí pro pořízení elektromobilů nebo dobíjecích stanic od českých obcí, institucí a firem v celkové výši 40 milionů korun. Do března letošního roku bude vypsána druhá výzva, která, pevně věřím, povede k dalšímu rozvoji elektromobility u nás,“ uvedl ministr Jan Mládek.

Vůz Hyundai Ioniq Electric nabízí čistě elektrický pohon a jeho akumulátory umožňují normovaný dojezd NEDC 280 km, což je jedna z nejlepších hodnot na českém trhu. Nabití akumulátorů na 80 % kapacity trvá pomocí stejnosměrného rychlonabíjecího zařízení pouhých 24 minut. Ioniq Electric je možné nabíjet i střídavým proudem z běžné kompatibilní domácí zásuvky.

Mezi rozmanité prvky aktivní bezpečnosti patří sledování slepého úhlu, asistent pro jízdu v jízdním pruhu, systém autonomního nouzového brždění či chytrý adaptivní tempomat. Samozřejmostí je pětiletá záruka Hyundai bez omezení ujetých kilometrů na vozidlo a osmiletá záruka s omezením 200 000 km na akumulátory.

V minulosti si už Ministerstvo průmyslu a obchodu zkoušelo například elektromobil Škoda Octavia Green E-Line.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Obrázek uživatele ozana

Ministerstvo zemědělství dnes převzalo KIA Soul Electric (pronájem ČEZ).

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Asi to zrovna sem nepatrí,ale prece. Provozuji taxi v městečku asi 40 km od Prahy. Jezdím Priusem a rád bych postoupil o level výš a jezdil elektromobilem. Bydlím v domku, takže bezproblémů nabiji. Ale 380v/16 A. Rychlonabíječku mám 20 km. Teď jsem měl na 14 dní Nissana Leafa a zkoušel simulovat práci. Potřebuji najet za šichtu asi 250 km. Nissan teď v tomto počasí (kolem -5)ujel komfortně asi 100 km. To by znamenalo ujet 80 km a pelášit do 20 km vzdálené nabíječky nebo doma cca 3 hodiny dobíjet. A toto celé 2 krát. Hyundai Ioniq by na tom byl lépe jen 1 krát nabíjet. Na Teslu nemám- tu bych nezaplatil. Takže musím ještě počkat, snad se to letos vyřeší- Golf 2017 by to asi zvládl, uvidím Opel E- Ampera asi s přehledem. Hold kdo si počká, ten se dočká..

Obrázek uživatele Radovan

Předpokládám, že máte Prius hybrid a Prius plug-in hybrid pro Vás řešení není, protože ten dojezd jen na elektřinu je tam směšný.
Máme v Klimkovicích u Ostravy zkušenosti s taxi službou s Nissanem Leaf 6,6 kW palubní nabíječka a je to bohužel tak, jak píšete. Bud stojí neustále na Mennekesu 400V 32A, ale vezme si jen oněch 6,6kWh za hodinu do 24 kWh baterie, nebo musí 20 km k nejbližší rychlonabíječce.
Pro Vás je řešení (mimo Teslu, ale zde je možné zvážit pronájem od Electric Parku nebo Trendparku v rámci jejich služeb pro taxi včetně služby Uber, stejně tak s Leafem a dalšími elektrovozy) vůz se slušným dojezdem, velkou palubní nabíječkou a topením/klimatizací tepelným čerpadlem. To zřejmě splňuje nyní jen BMWi3 s větší baterií 94A (palubní nabíječka třífázová 11 kW) a případně REXem (range extender přídavný malý motor z motocyklu na dojetí k další nabíječce) Nedávno ho nabízeli pronájmem za 10 tis měsíčně. Ale uveze jen 4 lidi, tedy Vás + 3.
Zkuste si ještě půjčit Leafa s 30 kWh baterkou a otestovat ho.
V Olomouci jezdí někdo s taxi Kia Soul EV, tam je pravda dojezd slušný a palubní nabíječka 7 kW pro 27 kWh baterii. Mně se podařilo na 94% baterie dojet Ostravu z Vyškova 130 km po dálnici tempomat na 100 km/h, vyhřívání sedadla řidiče a volantu. Má tepelné čerpadlo a to si u mne bralo běžně jen 7 km z dojezdu.
Jste kousek od Prahy, tak se stavte 18-22.1. na předváděcí jízdy několika různých elektromobilů do Protechu na Švehlovu 1900 (augen.cz). Případě 24.1.2017 na předváděčku Hyundai Ionig k Domanskému do Stodůlek, ale tam si zavolejte předem a domluvte se, je to jen pro zvané.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Na akci Hyundai IONIQ se pokusím domluvit. Snažím se podchytit články o novém Golfu a Opelu Ampera E ty by už pro mne byly hodně požitelný. To samé jsem zažil před 25 lety s LPG kdy jsem tankoval na Proseku a tam a zpět jezdil přes 60 km, komplikace mě nevadí, jen to chce pár kilometru navíc i v zimě. Prius má najeto 250 tis. a další rok nebo dva bezproblémů zvládne. Mezitím se to 100% vyřeší, nezpěchám.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

"Používáním elektromobilu chce ministr Jan Mládek osobně přispět ke zvýšení osvěty čisté mobility". Nepotřeboval by osvětu spíše pan ministr? Proč je podpora a infrastruktura 7-10 let za západní Evropou? Hádám, že pan ministr neměl moc času jak se musel věnovat prolamování těžebních limitů na hnědé uhlí.

Vice casu venoval rozsireni Temelina a Dukovan. Tam je ve hre hodne penez a vlivu.

Obrázek uživatele Kuk

+1

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Obrázek uživatele Kuk

-

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky. // ‪#‎BasuraChallenge‬ ‪#‎trashtag‬

Zajimavejsi je ta druha cast prispevku: druha vyzva do konce brezna...
Ze by dotace na porizeni EV pro smrtelniky?

Obrázek uživatele Radovan

Nebude, jen pro firmy. z první výzvy 80 mil. Kč se totiž utratila jen polovina. Podmínky byly nevýhodné, celková úspora se pohybovala kolem 20% z ceny elektromobilu a šaškárna kolem jako u každého dotačního programu. Aby se uživila armáda dotačních agentur a byrokratů na MPO. Prostě hezky česky s malou domů, draze a neefektivně.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Nevěřím tomu. Bude to klasická dotační výzva, jako ta předchozí a jako všechny ostatní klasické dotační programy.
Tj. vytvoření projektu, výběrové řízení, každý rok report a celou dobu se modlit ať nepřijde kontrola a po 4 letech ti neřekne: "Tady jste zapomněl vyplnit nějaké hausnumero, porušil jste podmínky dotačního programu, tak koukejte dotaci vrátit."

moc hezké. Ještě by bylo fajn po půlroce napsat článek, jak se s tím úředníkům jezdilo a kolik najeli za celou dobu kilometrů. Popř. jak se jim líbí dotovaná polostátní čeznabíjecísíť....

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Radovan

Raději ne. Pak by se zjistilo, že tím úředníci odmítají jezdit, protože to nikam nedojede, zapnutím rádia si vybijí baterku, zůstanou někde trčet, dobíjení trvá 16 hodin a deset tisíc dalších klišé a výmluv á la petrolhead.
Krajskému úřadu MS (kdysi Peugeot Ion, dnes VW eUP a Nissan Leaf) jsme proto poradili, ať zavedou benefit zapůjčení elektromobilu na víkend i s čipem ČEZu zaměstnancům úřadu. To by mohlo prolomit ledy a lidi by se určitě doma i v okolí rádi elektromobilem pochlubili.
Nehledě na ukázkové seznamovací dopoledne, kdy by si s elektromobilem opravdu každý úředník zkusil projet předem připravenou trasu kombinující více režimů jízdy.
I s kopírkou se museli po cyklostylu naučit dělat, nehledě na ten digitální tiskový stroj, co tam mají dnes. S elektromobilem je takto zatím nikdo neseznámil. S autem přece umí jezdit každý, kdo má řidičák. Ovšem už tady je základní kámen úrazu, 99% českých řidičů to umí jen s kvedlačkou, automat je pro ně strašák a španělská vesnice v jednim.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pokud se někam jede na jednání na otočku, jde o prachy atd důvod krátkého dojezdu náhodou relevantní?
Rád budu jezdil elektromobilem kolem komína až bude rozumné auto za rozumné prachy, nicméně třeba trasa Praha Ostrava a zpět s přípravou na jednání v Praze s jednáním v Ostravě a obchodní večeří v Praze se elektromobilem dát prostě v dnešních podmínkách nedá

přiznám se, že doma krom Leafa mám i TDI pro případ potřeby. Za celý 2016 jsem s TDI jel 2x (slovy dvakrát). Jednou pracovně do Salzburgu a jednou jsem ho po manželce přeparkovával. Jinak vše zvládám v pohodě s Leafem včetně na otočku Praha (250km), Ostrava(130km), Brno (130km) atd. a moc se těším, až budeme mít doma jen EV. Uznávám, že jedno spalovací auto doma zatím je třeba i když se s ním skoro nejezdí. EV není levně a většina lidí chce mít za ty prachy doma co nejuniversálnější auto, které zvládne 1000x pro rohlíky i 1x dovolenou - proto se také tak prodávají třeba SUV, auto se pro hodně lidí se zdá být universální - tzn není dobré ani v terénu jako teréňák, ani na silnici jako klasické auto - asi jako universální pneu - není dobrá ani v létě a ni v zimě... :)
Je třeba si taky přiznat, že jezdit na otočku Praha-Ostrava není běžné pro normálního člověka ani pro normálního úředníka a že hodně lidí už do EV nastupuje s tím, že má připraveny "důvody" proč ho nechtít. Ale klid, prý takoví lidé rychle vymřou... :)

---

cca 240tis km na elektřinu - www.qauto.cz

Obrázek uživatele Radovan

Vy jste můj příspěvek z praxe celý nepřečetl, že? Bavíme se o úřednících z Ostravy, co mají na starosti MS kraj a většina jejich jízd je po Ostravě, maximálně občas do okolních měst, jinak jsou v kancelářích. To jsou přesně zákazníci elektromobilu.
Pokud jedou do sousedního kraje, například Olomouce, tak 2 zastávky MHD od baráku jim jezdí vlak nádraží Ostrava-střed, levnější, rychlejší a pohodlnější než auto. Navíc úřad Olomouckého kraje je hned naproti hlavnímu nádraží Olomouc.
Pro jízdu do Prahy při frekvenci přímých pohodlných vlaků Ostrava-Praha a jejich láci je auto úplný nonsens, nehledě na pohyb po Praze metrem a další MHD. Tam se dostanete od 02 hodin ráno za obvykle 3 hodiny, zpátky jede poslední přímý ve 23 hodin. Ale tak dlouho obvykle nejednají a odpoledne je vlaků k dispozici hromada.
Jinými slovy elektromobily by měly být páteří úřadů a spalovák by měly mít jen na opravdu nutné případy nebo jako speciální vozidlo pro nějaký účel.
Tento přístup by měl i vedlejší efekt v tom, že by ti lidé, kteří MHD na úrovni kraje objednávají, jí skutečně jezdili a byli zainteresování na její kvalitě. Vždycky se politika a úředníka zeptám, kdy jel naposledy MHD či vlakem a odpověď bývá v letech. Nebo v mládí do školy. Ze sedadla Superbu nebo A8 se veřejná doprava nepozná.

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Obrázek uživatele ozana

Samozřejmě, ono to nedojede do sousedního městského obvodu, že?

S e-UPem je určitě nikdo nenutí jet do Prahy.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

OT: Otirat se o neci viru nema cenu...

---

Každý ignorovaný tro(t)l se počítá. Některý i víckrát...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

TAK JE TO SPRÁVNÉ, TAK TO MÁ BÝT !! +1

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Už by se škodovka měla probrat z hlubokého spánku a kouknout se co se děje.

Obrázek uživatele Radovan

Chlapci z vlčího hradu nic takového nedovolili a anarchie se zakazuje. Škoda MB není žádný nelegální imigrant, aby si dělal co chtěl :-).

---

BEV Peugeot Ion nový 4/2014, dnes 83 tis. km, 5/2016 2.ojetý ženě, dnes 37 tis. km (51 celkem), ekolo Agogs SilverGo 10/2013, dům FVE 3,6kWp 9/2009, ohřev vody solár Vaillant 6/2010, vlastní studna 1999, dřevodům sendvič panel 2000, permakulturní zahrada 2017.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

tyoe šáde ještě nezařídila ani v kvásinách odvoz votroků z parkoviště/zastávky na haly (3km šlapou denně každý votrok ;) Sice jich prý pár tisíc nabrala, ale už se nepíše kolik jich mezitím odešlo!! :))) Holt nesmyslná votročina nezvládne každý.... Natož elektromobily, ona nespí, ona je nechce, to je tak schválně :)))

novinky.cz/ekonomika/425399-byvaly-sef-volkswagenu-ziskal-narok-na-zlaty-padak-84-tisic-denne.html

hrabálapaprťálaslinotechnkonzervágn ;))))

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

jo konzervágn, tam dávno nešéfujou čéšííí :))

seznam.cz/zpravy/clanek/vsichni-jsou-v-praci-a-stale-to-nestaci-vitejte-v-regionu-s-nejmensi-nezamestnanosti-8837

Obrázek uživatele M.Krupka

Máme smůlu, máme pech, že Hyundai není z Čech.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Prdlačky, klidně ať tu vyrábí, ale ať s vyrobeným Hnůjdaj táhne jinam. Mega je fakt dost peněz na to abych hrál ruletu zda případná reklamace bude vyřízena dle zákona, či zda se s Hnůjdajem budu muset soudit jako jeho vlastní prodejci abych se za to mega aspoň svezl.

Však straky na vrbě si vypráví,
že Hyundai chodí z Moravy.

Přesvědčte je, místo marných běd,
ať to v Nošovicích začnou vyrábět.

---

hariprasad


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil