Mercedes-Benz eSprinter: elektrická dodávka s dojezdem 150 km uveze až tunu nákladu

Jan Horčík - 16 Duben 2018

Daimler už také elektrifikuje své dodávky. Po modelu Vito E-Cell přichází Mercedes-Benz eSprinter.auto elektromobil elektrická dodávka elektrododávka Mercedes-Benz eSprinter

Elektrická dodávka Mercedes-Benz eSprinter chce být konkurencí pro Volkswagen eCrafter.
foto: Daimler

Mercedes-Benz eSprinter uveze až 1000 kg nákladu a na jedno nabití ujede až 150 km. Pro tento dojezd je vybaven 55kWh baterií, pro menší dojezd 115 km bude nabízen také s 41kWh baterií.

Mercedes-Benz eSprinter

Mercedes-Benz eSprinter
foto: Mercedes

Stejně jako většina ostatních nákladních elektroaut a elektrododávek je primárně určen pro provoz uvnitř měst. Výkon elektromotoru je 84 kW/300 Nm. Max. rychlost je omezena 80 km/h nebo 120 km/h.

Mercedes-Benz eSprinter

Mercedes-Benz eSprinter
foto: Mercedes

Auto dlouhé 5932 mm s rozvorem 3924 mm uveze až 10,5 m3 nákladu. Maximální přípustná hmotnost je 3500 kg. Přesná cena zatím nebyla oznámena. Mercedes pochopitelně slibuje nižší provozní náklady.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář

off

Porše chce do konce roku 2019 v USA postavit 500 svejch SCH.
https://finance.yahoo.com/news/porsche-plans-500-fast-charging-152441199.html

To je množství, které Tesla stihla zbudovat za 2 roky 2014 a 2015, ale to bylo včetně Evropy a Číny.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

off

Děti vymysleli, že by si auto vodu do odstřikovače mohlo sbírat samo z deštové vody.
https://auto.pravda.sk/magazin/clanok/465415-deti-prisli-s-genialnym-napadom-a-ford-ho-doviedol-do-reality/?utm_source=pravda&utm_medium=box-sidebar-links&utm_campaign=mostread

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Di s tim do zadele.

Běž si dejchnout vejfuku.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tyvole Kuku! ostatní mají taky internet. Tohle je diskuse k článku. Nemusíš sem dávat každou 3,14čovinu, kterou najdeš.

Tak přestaň kafrat a začni diskutovat.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

off

Ide do tuhého. Nemci navrhujú povinné úpravy starších dieselov!

Ak návrh prestavby starších naftových áut na vyššiu emisnú normu Euro 6 prejde, môže to znamenať koniec dieselov v Európe.

https://auto.pravda.sk/poradna/clanok/465856-ide-do-tuheho-nemci-navrhuju-povinne-upravy-starsich-dieselov/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To je dobře.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

1*

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jak to neujede více jak půl tuny, je to k prdu ! :)

Obrázek uživatele ePavel

Nevím, jestli tenhle vůz má být konkurencí pro VW nebo kohokoliv jiného. Co ale vím naprosto přesně je, že má podpořit především prodej spalovacích vozů. Pokud by to mysleli vážně, tak prodávají varianty se 100 a 200 kWh baterií pro reálný dojezd 200 a 400km.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

na co by mela mit mestska dodavka dojezd 400km? vetsina dodavek na spedicich ve mestech denne neujede ani 50km

100-200kWh baterka by z toho udelala neprodejnou dodavku za nesmyslnou cenu

Jenže s tak malou baterkou má nízký denní nájezd a nikdy se to nezaplatí. Návratnost je někde od 70 tis km ročně a to při denním courání 100 km nedá.

Navic se ta baterka tím rychlým množstvím cyklů brzo vymláti.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele ePavel

V tom je ten fór, že potom už by to nebyla městská dodávka. To že většina spedičních firem najede do 50 km bych netvrdil. K nám do firmy jezdí kromě ČP u které to platí další tři přepravci s dodávkami a jen do našeho města a zpět na depo to mají 36, 160 a 220 km. Třeba řidič, co k nám jezdí z Olomouce tankuje měsíčně naftu za 23.000 to je podle mě nesmyslná cena.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Naprostá většina dodávek se používá pro rozvážku a doručování a 150km jim stačí bohatě. Ten tvúj řidič nejspíš, stejně jako ostatní vemena pálí víc nafty při stání, než na jízdu. Doručení trvá třeba 5 minut a on nechává motor běžet. Pak mu to i díky častým rozjezdů a bržděním může brát klidně 30 na 100. Co nechápu, že u dodávek zatím standardně nikdo nenabízí HSD. Mělo by to větší smysl, než u osobáků. Dodávka se spotřebou ve městě 6l LPG. To by se vrátilo za pár měsíců.

Obrázek uživatele ePavel

Zajímal by mě odkaz na statistiku, podle které se naprostá většina dodávek používá pro rozvážku a doručování. Já jich potkávám na dálnicích mraky. A o používání neskutečně složitých systémů v už tak složitých fosilech nestojí psát vůbec. Taky jsem najezdil skoro sto tisíc kilometrů dodávkou s dojezdem 100 km, proto bych si přál nějakou normální a ne městskou.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Statistiku nemám, jen vlastní odhad. A netvrdím, že ty pro jízdu po dálnici by měly být HSD. Po dálnici jezdí dodávky, protože je to pro dopravce výhodné. Neplatí mýto, nemají tachograf, jezdí přetížené a řídí je nevyspalí unavení pitomci. Naopak do města patří dodávky rozhodně spíš, než osobáky.
HSD od Toyoty sice je složitý, ale spolehlivost a servisní náklady má lepší než konvenční spalovák. A narozdíl od BEV je mnohem levnější, takže má nižší TCO a tím provozní náklady.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Proc,velka baterka znamena vyrazne vyssi cenu a zaroven vyrazne nizsi uzitecnou hmotnost. Kdyby mela ta dodavka baterku 200kWh tak bude jen baterka vazit skoro tolik kolik ma 50 kWh pro naklad...

Obrázek uživatele ePavel

S tou hmotnosti je to urcite pravda, 200kWh baterka bude vazit tunu. Cekal bych spis tedy, ze inzenyri zapracuji, aby zbytek dodavky vazil uz jen 1500 kg, aby zbyla ta tuna na naklad. Myslim ze u auta, kde odpada spalovaci motor, 75-100l nadrz, kardan, vyfukovy system, spojka a spousta dalsich zbytecnosti to neni nerealne.

---

http://ts.la/pavel4572
Od r. 2013 najeto 235.000 el. km.
http://wifi.sampro.cz/ev-charging~c144.html

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Zajimavy dojezd az 150 kg :)

Obrázek uživatele Jan Horčík

Ten se nám povedl :)

---

šéfredaktor Hybrid.cz

"uvede" ??? :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Mozek i technika dnes nějak zlobí!

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

správně tam mělo být:...tu ňáky kilometry to ujede a uveze až 150kg...

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicKariéra EVC GroupProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrol
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter