Už příští rok uvede na trh Mercedes-Benz plně elektrickou dodávku eVito. O rok později bude následovat eSprinter.
foto: Mercedes-Benz Vans
Mercedes-Benz Vans prochází aktuálně přeměnou z pouhého výrobce vozidel na poskytovatele komplexních služeb pro dopravu a mobilitu. Symbolem a prvním reprezentantem nového směřování má být nový Sprinter, který se v roce 2019 objeví na trhu také v plně elektrické verzi eSprinter.
NEPŘEHLÉDNĚTE Mercedes-Benz elektrifikuje všechny dodávky, nabídne elektrické Vito s dojezdem 150 km
Hlavní roli přitom hraje v roce 2016 představená iniciativa pro budoucnost adVANce, která nabude ještě konkrétnější podoby mimo jiné díky novým řešením v oblasti konektivity i síťového propojení a s novým modelem Sprinter bude na jaře 2018 poprvé uvedena do sériové výroby.
Mercedes-Benz Vans sází na komplexní strategii také v oblasti elektrického pohonu. V příštím roce mají být elektrifikovány všechny modelové řady pro podnikání. Prvním krokem je model eVito, který bude k dispozici ve druhé polovině roku 2018. Po modelu eVito bude v roce 2019 následovat eSprinter.
foto: Mercedes-Benz
Třetí generace zakladatele segmentu, bestselleru a inovátora má zcela novou koncepci a konstrukci. Kompletní připojení k internetu, jedinečná rozšiřitelnost, nehlučné elektrické pohony a individuální hardwarová řešení pro nákladový prostor, jakož i kombinace s nabídkami sdílení a pronájmu činí z modelu Sprinter první celkové systémové řešení.
Integrace těchto inovací se řídí výhradně užitnou hodnotou pro zákazníky v jednotlivých oborech a významně usnadňuje každodenní práci řidičům i vedoucím vozových parků.
Nová role vozového parku na silně konkurenčních trzích Megatrendy digitalizace a urbanizace staví podnikatele a provozovatele vozových parků před extrémní výzvy.
Trh kurýrních, expresních a balíkových služeb je charakterizován krátkými dodacími lhůtami, flexibilní dobou dodání a vysokým tlakem na náklady. Například v internetovém obchodě patří dodání zboží přes noc ke standardu, dodání zboží ještě v den objednávky, například u potravin, získává na trhu stále větší podíl.
foto: Mercedes-Benz
Kdo chce v tomto prostředí intenzivní konkurence obstát, ten musí vozový park ještě více než dosud integrovat do podnikových procesů. S tím se rozšiřují možnosti uplatnění inteligentních vozidel.
Ta musí ještě více přispívat k tomu, aby společnost zůstala s odpovídajícími požadavky na dopravu konkurenceschopná a úspěšná. Moderní užitkové vozy se přeměňují z pouhých vozidel pro přepravu na platformu pro logistické koncepty.
Vlastnosti, jako jsou spolehlivost a hospodárnost, zůstávají i nadále těžištěm značky Mercedes-Benz Vans, ale nad tento rámec musí budoucí generace vozidel nabízet novou techniku pro nejrůznější účely.
Jednotlivá řešení jsou nahrazována promyšlenými celkovými systémovými koncepty. Mezi inovace patří nejvyšší flexibilita, začlenění vozidla do infrastruktury IT podniku a do systému hospodaření se zbožím.
foto: Mercedes-Benz
Přidané hodnoty jsou tak vytvářeny podél celého řetězce tvorby hodnot v rámci vozového parku. Vozidlo se stane součástí internetu věcí. Sprinter tyto požadavky splňuje jako celkové systémové řešení.
Konkrétní specifikace Mercedes-Benz eSprinter zatím automobilka neodhalila. Víme už ale něco málo o eVito: baterie 41,4 kWh, elektromotor 84 kW, dojezd 150 km až 250 km.
Obporná píár mluva. Brr.
Obporná píár mluva. Brr.
Prosím,
jelikož tento portál sleduji a čerpám z něj
Prosím,
jelikož tento portál sleduji a čerpám z něj nové technologie, budu tento článek považovat, a ostatním totéž doporučuji, za kravinu mezi kravinami, bez dalších ověřených informací.
Když jsem mluvil s vývojáři na neoficiálním představení Sprintera v říjnu letošního roku v Hamburgu, jasně bylo řešeno, že Sprinter EQ ještě není hotový. Nový Sprinter je zvláštní pouze a jenom svou konektivitou, kterou si uživatel bude dokupovat podobně jako FLEETBOARD.
Karoserie, ba dokonce první dva roky i pohonné jednotky budou stejné včetně vyloučení CNG verze, o kterou prý není zájem (kdo by se divil, když na 3,5t auto dají 1,6 tku motor), tudíž v budoucí skoro 5 ti letce se s tímto modelem Sprinteru nepočítá v jakékoliv jiné verzi, než v diesel verzi.
Ano, budou nové motory, dieselové. Thats all. Vznikne EQ verze pro rozvozy, který v tuto chvíli je pouze ve verzi návrhu. Neexistuje ani studie.
Já v tom Hamburgu v říjnu byl, Viděl jsem skoro všechny verze. Netěšte se, bude to obrovské zklamání. EQ – elektrickou verzi, dřív jak za 5 let nebude. CNG nebude, LPG nebude. V tomto Mercedes upadá.
Přesně tak. Já nevím, co má za smysl dodávat na trh
Přesně tak. Já nevím, co má za smysl dodávat na trh totéž, co konkurence – Mercedes-Benz eVito baterie 41,4 kWh, elektromotor 84 kW, dojezd 150 km až 250 km. Když totéž dělá nový Nissan eNV200 s podobnou baterkou. Nechtěl náhodou být Mercedes jednička? Tedy kdysi?
Má to smysl, ještě potřebujou střelit spousty
Má to smysl, ještě potřebujou střelit spousty rakovinometů.
Ten obrázek s bateriemi do sprintera napovídá, že mají
Ten obrázek s bateriemi do sprintera napovídá, že mají tak 120kWh, když vito má 40kWh a ti je tak jeden box z obr.
No do Víta 41kwh ?!?! To teda udělaj díru do elektrosvěta,
No do Víta 41kwh ?!?! To teda udělaj díru do elektrosvěta, se snad zbláznili nebo co. A to jsem 12 let jezdil s hvězdou na kapotě. Ach jo !!!
Hele ono je to jednoducha matematika – cim vetsi baterie, tim
Hele ono je to jednoducha matematika – cim vetsi baterie, tim vyssi cena a tim nizsi uzitecna hmotnost. Dodavek co jezdi stabilne pod 100km denne je obrovske mnozstvi, a na to to asi logicky budou cilit (I jako dopravce si na jezdeni do 100km koupite radsi levnejsi a lehci dodavku s dojezdem 150km, nez drahou a tezkou s dojezdem 300km ne?)
tohle už je jak Bitcoin : Reklama na bublinu :)))
Jakoby
tohle už je jak Bitcoin : Reklama na bublinu :)))
Jakoby nestačila reklama na stránkách hybridu kam se podíváš a že načítání trvá snad celou věčnost 😉