Hollywoodská hvězda Robert De Niro vám chce prodat elektromobil! A jde mu to

Jan Horčík - 03 Říjen 2018

Značka Kia zahajuje novou celoevropskou reklamní kampaň na nový elektrický crossover e-Niro – jejíž hlavní tváří je oscarový herec Robert De Niro.Kia rozjíždí celoevropskou reklamní kampaň na čistě elektrický crossover e-Niro – jejíž tváří je dvojnásobný držitel Oscara Robert De Niro.

Kia rozjíždí celoevropskou reklamní kampaň na čistě elektrický crossover e-Niro – jejíž tváří je dvojnásobný držitel Oscara Robert De Niro.
foto: Kia

Robert De Niro jakožto ambasador nového elektromobilu Kia v seriálu televizních, tiskových a digitálních reklam poukáže na schopnosti modelu e-Niro překonávat překážky bránící v pořízení elektromobilu.

Partnerská spolupráce automobilky Kia s De Nirem bude postavena na nenapodobitelném charakteru uvedeného herce a jeho smyslu pro humor ve snaze upozornit na četné výhody modelu e-Niro – tj. dlouhý dojezd 485 km na elektřinu (WLTP), špičkové funkce infotainmentu, technologie pro zpětné získávání energie a jedinečný design crossoveru.

Komentuje Artur Martins, viceprezident pro marketing a produktové plánování ze společnosti Kia Motors Europe: „Komunikační plán modelu e-Niro bude velmi specifický, stejně jako vůz samotný. Reklama se zaměří na jedinečné bavičské schopnosti Roberta De Niro, který touto formou seznámí veřejnost s vlastnostmi e-Nira – vozu, který překonává mnohé překážky bránící v pořízení elektromobilu – a to způsobem, jakým to dokáže jen málokdo.”

Celoevropská reklamní kampaň na e-Niro s Robertem De Nirem v hlavní roli, připravená společností Kia Motors Europe ve spolupráci s reklamní agenturou Innocean Worldwide Europe, bude spuštěna letos v listopadu.

Kia e-Niro v provedení pro Evropu odhalena na autosalonu v Paříži

Kia e-Niro, který je prvním čistě elektrickým crossoverem značky Kia. S jízdním dosahem až 485 km na jedno nabití – resp. až 615 km ve městě – bude první elektrický crossover Kia po zahájení evropských prodejů koncem roku 2018 jedním z nejschopnějších vozů na silnicích.

Pro e-Niro je k dispozici lithium-ion polymerový akumulátor se zvýšenou kapacitou 64 kWh, resp. standardní modul o kapacitě 39,2 kWh s dojezdem až 312 km při nulových emisích. Po připojení e-Nira k rychlodobíjecí stanici o výkonu 100 kW se modul o kapacitě 64 kWh dobije z 0 na 80 % za 54 minut.

Nové e-Niro se připojí ke stávající modelové řadě Niro HEV a PHEV – pro nějž se od uvedení v roce 2016 celosvětově rozhodlo přes 200 tisíc zákazníků. Dosavadní evropské prodeje tohoto hybridního crossoveru překračují 65 tisíc vozidel.

tisková zpráva
Zpět na HybridPřidat komentář
Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dne se mi na FB objevila zajímavá zpráva. Kopie dopisu, který rozesílá finanční úřad Mississippi a kterým se zavádí nová daň pro hybridní vozidla ve výši 75 USD a 150 USD pro elektromobily. Tato daň se platí přídavně k normální dani. Stát zkrátka zjistil, že spotřební daně vybírané z benzínu a nafty se snižují, tak zavedl novou daň. Tak snad se tato nákaza k nám nerozšíří moc brzy. Už teď si stěžují automechanici, že nemají co opravovat, emisní stanice, že nemají co měřit a prodejci olejů, že nemají co prodávat. U nás mají majitelé těchto vozidel zatím jedinou výhodu v možnosti parkování na modrých zónách a v tom, že je nezajímá zvyšování cen paliv.

Neni to fake new? Myslel jsem, ze v USA nemaji spotrebni dan na benzin (na naftu tam osobaky nejezdi). Navic pokud by tomu tak bylo, chytly by se toho jiste media.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Možné to je, ale těžko by se někdo dělal s dokumentem o této dani, který byl zveřejněn. Rád Vám zašlu sken dokumentu, tady nejde grafika zveřejnit. To, že by se mohlo jednat o výpadek spotřební daně, to byly jen komentáře v tomto vláknu. Sám nevím, jak to s daněmi mají.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Dne se mi na FB objevila zajímavá zpráva. Kopie dopisu, který rozesílá finanční úřad Mississippi a kterým se zavádí nová daň pro hybridní vozidla ve výši 75 USD a 150 USD pro elektromobily. Tato daň se platí přídavně k normální dani. Stát zkrátka zjistil, že spotřební daně vybírané z benzínu a nafty se snižují, tak zavedl novou daň. Tak snad se tato nákaza k nám nerozšíří moc brzy. Už teď si stěžují automechanici, že nemají co opravovat, emisní stanice, že nemají co měřit a prodejci olejů, že nemají co prodávat. U nás mají majitelé těchto vozidel zatím jedinou výhodu v možnosti parkování na modrých zónách a v tom, že je nezajímá zvyšování cen paliv.

Včera jsem na nabíječce v Olomouci potkal zaměstnance Hyundai Nošovice se služební Konou v bílé barvě. Byl na čestě do Prahy a snažil se nabít ze 78% do 100%, prý protože na D1 je divočina. Po 26 minutách měl pořád jen 90% a nechápal, že to jde tak pomalu.

Obrázek uživatele Radovan

Vřdyť to na autoforum.cz psali, že elektromobily se dlouho nabíjejí, tak co se divil? :-)

P.S. A kdyby jel trouba vrchem, tak nemusel divočit. Vždyť kolega za účasti kamer to dal i s rezervou.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

off

Policajt zastaví řidiče M3 protože má na palubce přidělaný "počítač" což je nedovolené :)))))))))))))))))))
https://youtu.be/tknQoFmk5N0

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Obrázek uživatele Elektrickyautomobil

:-) :-) :-) :-) moc pobavilo

---

Ioniq Electric - jazdím len na elektriku

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Problem bude ako vzdy v dostupnosti. Nori to vypredaju este pred samotnym prdajom..chel by som o 2-3r kupit eNiro jazdene, ale ked cih znova bud etak malo ako Ioniqov, znova to dole velmi nepojde :(

IONIQů nebylo nikdy málo... ,to se tady jen dokola píše.
Již několikráte jsem to tu dementoval. Pokud je zde někdo, kdo ho opravdu chce, zaplatí ho a do 14 dnů vyzvedne, tak to může udělat.
Stačil mi jeden telefonát a "Michelin" měl do druhého dne v bílé barvě jak požadoval...
Jen v červenci jich bylo prodáno (přihlášeno) 8 v srpnu 4.
Stejné to bude s Konou i Nirem.
Prodejce musí v zákazníkovi poznat opravdového zájemce, který chce koupit (chtějí po vás předem RČ a prověřují si Vás...).
Je pravda, že dávno pryč je doba, že se chcete jen povozit a nic nekoupit - to opravdu říkají, že nejsou... Jetý Ioniq se prodává na Sauto.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To jako, že dealeři nemají Ioniq (Kona) jako předváděčku? Vyzkoušet, povozit se a pak se rozhodnout jestli koupit? Já nevím, ale nikdy jsem auto nekupoval bez toho, abych si ho prohlédl, prolezl, vyzkoušel jak se v něm sedí a jezdí...

Ale možná to u EV chodí jinak, když vidím, že někdo je ochotný koupit Teslu 3, aniž by ji co jen viděl.

Ještě loni nebyl problém si půjčit EV na týden, najezdit s ním několik stovek km jen za děkuju. Pokud jsem o IONIQa, tak mi ho půjčil Domanský Praha max. na dva pracovní dny oproti vratné záloze 50-tis. Předváděčky jistě jsou a svezou Vás několik km a pokud budete mát vážný zájem, tak Vás nechají i řídit... Mají špatné zkušenosti z minula - každý se chtěl jen povozit, užít si víkend a vozidlo se neprodalo. Na e-Golfa jsem loni dostal nabídku o které se nám dnes může jen zdát. Doba se ale změnila.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Souhlas, v únoru jsem poptával bílého Ioniqa Ultimate, a v Praze jsem uspěl (byl do 2 týdnů k odběru, i když prodejce tvrdil za 4 týdny) :-).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

S tim ioniquem plny souhlas. Overeno u mistniho prodejce. Proste je ke koupi. Jak predvadecka, tak novy.
S tim Nirem uvidime, ale dle vseho nebudou pro CR. :o( Na strankach at, de uz jsou v nabidce, ze brzo. V CR nic. U prodejcu jsem se tedy ptat nebyl.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Bohužel většina běžných lidí nemá ani na tu Octavii v základní výbavě. S platem 25000kč čistá ruka, kopete tak maximálně za tým Octavia. Nebo spíš Dacia! A jste rádi že jste rádi.

Obrázek uživatele Radovan

Ale to přece každý ví a může si dohledat, že 80% nových vozů nakupují už léta v ČR firmy. A ojetiny od nich nakupují lidi. A ty firmy dostávají zcela jiné ceny, než jsou v autosalonech.
Jinak pokud máte 25 čistého a manželka taky, tak jste na 50, tj. 600 tisících ročně. Když si spočítáte tu oktáfku nebo dačku s nějakým nájezdem ročně 15 tisíc plus a ve výbavě běžně nabízené elektriky tak zjistíte, že na elektromobil máte. Váš roční společný plat už nyní stačí na eUP a s dalším měsíčním i na první generaci Leafu. O měsíc později i na druhou generaci a Kia Soul, o další měsíc i na Ioniq elektro a eGolf atd. atd.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Z 50 ale neušetříte 50, někdo z 50 neušetří nic, alespoň já kdybych měl jen 50, tak neušetřím skoro nic a to ani nemám hypotéku.

Obrázek uživatele Radovan

Důchod 7 tisíc na Vás..... :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Já bych si sám i vystačil, jen bych zrušil nějaký pravidelný poplatky a výrazně bych se uskromnil, ale s dětma a s manželkou by to bylo krušný :)

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Počítal jsem to.

Nestačí.

Prosím o výpočet.

Základní parametr EV - 5 míst

Obrázek uživatele Radovan

Stačí. Jediná chyba ve větě je dvouměsíčním místo měsíčním. To přidává dalších 100 tisíc navrch. Klávesnice to nějak nepobrala. Všechna ta auta jsou pro 5, i když u eUP to musí být hodně podvyživený německý soudruh :-)

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jo, jo... ideální rodinné auto je nákupní taška eUp, kde se sotva vejdou dva dospělý a dvě děti a kufr to má jak příruční zavazadlo do letadla :-)

Když už radíte EV jako náhradu Octávky, tak by to chtělo alespoň Leaf, pár let jetý se dá sehnat už kolem těch 400. I když se slabou baterkou, ale to záleží na každém, jestli je to problém nebo vyhovuje.

Obrázek uživatele Radovan

Neradím Vám EV jako náhradu Octávky. Ani neradím rodinné auto. Řeč je pouze o cenách. Co ovšem uděláte s tím, když spousta lidí jezdí ve spalovacích Up, Citigo, Fiesta, P206, dokonce C106 a P106, Puntech, Aygo atp.? Budete jim nutit Leaf?

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak první příspěvek je o Octávce, tak jsem myslel, že se hledá EV jako ekvivalent +- Octávky, to znamená rodinné auto.

Pokud se bavíme jenom o ceně EV. Ano, většina lidí na EV už má dnes. Ale jenom pokud se namísto té nové Octávky za cca. 500-600 tisíc spokojí s EV na úrovni nákupní tašky eUp za stejnou cenu. A to se spokojí málokdo, protože prostor, chabý dojezd a výkon. Takže si samozřejmě za ty prachy radši koupí tu Octávku.

Pokud někdo na nové auto nemá, tak kupuje ojeté a tam je situace ještě horší v neprospěch EV.

Pokud někdo chce jenom nákupní tašku, tak zase... EV je dvakrát dražší než spalovák, takže si to koupí jenom nadšenec, který třeba před stylovkou jako je Mini Cooper S dá přednost eUp. A takových taky moc nebude.

Takže ten člověk měl pravdu, že s průměrným příjmem obou partnerů to dnes ještě na smysluplný nový EV není. Což ostatně ukazuje i statistika prodejů.

Obrázek uživatele Radovan

Hodnocení potřebnosti spalovacího auta i náhrady BEV je individuální. Nám se po 4 letech provozu prvního BEV zaplatil úsporou jen na palivu plus prodejem jednoho spalováku nákup ojetého BEV před 2 lety. Nyní po prodeji druhého spalováku jsme v plusu 71 tisíc Kč, jinými slovy splaceno 16% ceny prvního, nového BEV. Je to o úsporách za palivo a servis v kombinaci s pořizovací cenou.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Pořád to nevychází.

Při 50000 čistého za měsíc a 5ti členné rodině jsou měsíční náklady 40000 když je člověk hodně skromný to jest bez zábavy dovolené atd. Na elektromobil prostě nejsou zdroje.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To musíte z těch 40k platit nájem nejmíň polovinu, ne? Jinak mi to nevychází. Tady mám tříčlenou rodinu přes 30k čistého, polovina jde nájem a služby, zbytek pohodlně pokreje výlety každý víkend, klidně i do dražšího Německa a to jsem zrovna kupoval druhý kočárek (už jetý).

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tak budem počítat společně.

5000,- Elektřina, voda, topení
7000,- nájem/hypotéka (pokud jsem nezdědil nemovitost)
15000,- jídlo (5 lidí, 100 korun na osobu a den, 30 dní za měsíc)
2000,- boty a oblečení (na 5 lidí je toho za rok docela dost)
500,- internet
500,- telefony
2000,- náklady na cesty do práce z práce
1000,- drogerie (třeba toaletní papír)

jsem na 33000,- čistého
co není započítáno je:
vyšší nájem (bydlení za 12000 celkem je dneska spíš sen, než realita)
náklady na děti (jen plínky jsou 2000 za měsíc, kroužky, sporty, školka)

Takže gratuluji, že máte spotřebu 30k ale toho lze dosáhnout pouze pokud dostanete/zdědíte majetek od vašich předků. Pro všechny ostatní je to jenom sen a jsou rádi, že se dostanou na těch 40k

Obrázek uživatele Radovan

Jako hezky spočítané, ovšem pak mi vysvětlete, jak žijí lidi kde od nosí 15 čistá ruka a ona 10. A nejenže existují, ale i fungují. Ostatně stačí se podívat na nabídky mezd u inzerce.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

To by bylo protizakonne, minimalni mzda je snad 1200€

Obrázek uživatele Radovan

Než plácnete min. mzdu v ČR, kde se platí v Kč, tak stačí otevřít web MPSV. Tam najdete 12.200,- Kč hrubého, což po uplatnění slevy na poplatníka udělá 10.468,- Kč čistého, což je při kurzu +-26,- Kč za 1 Eur jen 402 Eur.
Vámi udávaných 1.200 Eur (resp. skoro 1.500, ale hrubého a pán psal 25.000 čistého) platí v bohatém Německu. Od 1.1.2017 je minimální mzda 8,84 Eura/hodina. Nový zákon o minimální mzdě je znám pod zkratkou MiLoG. V některých oborech může být minimální mzda vyšší díky kolektivním smlouvám. Například ve stavebnictví je ve výši 11,15 Eura/hodina.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Ja bych rekl, ze Kia E-Niro se vyproda i bez reklamy. Ale aspon to navnadi dalsi zatim ropacky zamerene ridice a zajem o EV bude narustat.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Tiez sa čudujem, ze uz začínajú s reklamou, ked na este dlhé obdobie budu mat vypredané... boli sme u importéra s požiadavkou na 10 Nir do pol roka, tak sme dostali info, ze tak najskor o rok... Samozrejme, upresni sa po začiatku predaja...

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

blbečci to opravdu koupí, předražený šmejd, co nemá ani "benzínky" ;) Naštěstí takových blbečků je opravdu málo, ti normálně inteligentní nové auto nekoupí, nebo koupí Teslu

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Velmi relatívne... u nas pri nonstop prevádzke to ušetrí 1200€ mesacne len na palive + 0 cestná daň + 0 registračná + najnižšia sadzba povinnej poistky + 0 registračná daň + lacnejší servis... ano chápem, ze pre niekoho potreby je ta matematika iná...

Obrázek uživatele Josef

U mě to samé. Nájezd 25000 ročně, nula za palivo + možnost dát si do daní paušál 5000 měsíčně. 0 silniční daň a zdá se, že bude zdarma dálniční a ještě budu moct jezdit v pruzích pro BUS.

Můžete prosím info k tomu paušálu 5000,- čeho se týká?

Obrázek uživatele Josef

Ve firmě máte možnost buď účtovat přímé náklady na provoz vozidla nebo využít měsíční paušál. U spalovacích vozidel se to samozřejmě nevyplatí, ale u elektromobilů... Do paušálu se zahrnují pouze provozní kapaliny a pohonné látky.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nejsem si jist zda ne i daňové odpisy.

Tak si buďte, má to správně.

Na firmě si můžete odepsat paušálně na 1 auto (bez rozdílu) 60 tisíc ročně, to vychází 5 tisíc na měsíc.
Zeptejte se svého účetního.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ..

To ale platí jen pro OSVČ ne?

---

Nissan Leaf, 24kWh, 3,5 roku, 100.000 km

Jistě, je to tak napsané, viz 4 odpovědi výše.

---

Fanda do elektromobilů, také prodej, montáž a instalace nabíječek EV a Fotovoltaických elektráren.
Zatím vyrobím ze svých FVE víc něž spotřebuji doma, ve svém e-golfu a ostatní na mých nabíječkách, takže pokrytí spotřeby 100% OZE. Tak se snažte to alespoň dorovnat, já zase větším počtem svých stanic!
Nabíječky mám na EVmapa.cz - Rousínov, Pardubice, Bouzov, Moravská Třebová, Kroměříž, u Veselí nad Lužnicí, Bystřice pod Hostýnem, ..

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Koukám že korejci elektromobil i tu berou od podlahy.

A co doma v Soulu, všechno v pořádku? Žena tě nebije? :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

len na upresnenie - SOUL EV, alebo Soul metropola, alebo soul ako hudobný oný?

off

Dneska od 22.00 na ČT24 v Událostech a komentářích Kulhánek a spol. budou rozumovat nad převratnejma změnama v autoprůmyslu :D
https://www.ceskatelevize.cz/porady/1096898594-udalosti-komentare/218411000371003/

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

To je síla.
*35% snížení emisí v roce 2030 je brutální zásah do trhu, útok proti automobilkám, nerozumný směr... A kolik by sis asi představoval? Vždyť je to průměr 62 g CO2/km, neboli jedna teď představená Vision RS a k tomu jeden úspornější čistokrevnej ropák. A to za 12 let!
*pokud se nastane boom elektromobilů a bude pokračovat trend zavírání uhelných elektráren, tak to bude pěkně složitý. Mně by se líbil vodík... - Jo jasně a tobě by se líbil vodík a zatímco elektřinu do elektromobilů vyrábí zlé uhelné elektrárny, tak 3,5x víc elektřiny na výrobu vodíku budou produkovat asi slunéčka sedmitečný :-D
*baterie nezaznamenaly dramatický zlomový výstup - No když je někomu 100 kWh s víc než 3 roky starou technologií málo... A to nemluvím o snížení ceny z $1000/kWh na $100/kWh během asi 10 let, tak na co čekat?
*jestliže bude v roce 2030 v Evropě 30 % elektřiny z obnovitelných zdrojů, potom 70 % bude stále špinavejch - a slyšel už pán třeba o jaderných elektrárnách?

Matne si vzpominam na prednasku Environmentalistiky ve skole, kde ucitel neradil jaderne zdroje mezi ciste. Schvalne jsem chvili pohledal a nasel jsme k tomu slide. U CO2 vychazi skvele, spatne je SO2 a pak cena externalit na 1 MWh. Vzpominam si, ze rikal,z eprovoz je v pohode, problem je se stavbou, odstranenim stavby a ulozistem.

Díky za slide. O SO2 u jaderek jsem netušil. Nemám teď čas to studovat, jedu na týden pryč, ale první co mi vylezlo je prezentace od ČEZ, str. 14:
"Jaderná energetika je ekologicky čistým zdrojem – neprodukuje v
podstatě žádné emise SO2, NOx ani CO2 a jiných skleníkových plynů, nezpůsobuje kyselé deště, ani nepřispívá k tvorbě smogu"

Zajimalo by me, zda maji udelanou studii, kolik oxidu se vypusti pri stavbe, udrzbe, vyrobe a doprave paliva, odstraneni stavby a stavbe a provozu uloziste. Zastanci ropy preci chteji tyto udje nejen o vyrobe a sesrotovani vozu, ale i zdroji elektriny. U uhelky s etaky nedivame jen na komin (ktery je odsiren), proti panelum a vetrnikum se taky namita, ze se vyrabi neekologicky.
Jinak stastnou cestu preji :-)

Taky jsem na ty moudra zvědav, třeba Tošenovský je dobrej mimoň. Když jsem četl na E15 jeho komentáře, tak jsem nevěřil, ten snad kope za ropáky první ligu.

To všechno už hodně přestárlý ropáci.

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Demagog Kulhánek - 70% elektřiny z uhlí :))) Asi 20let zaspal...

Obrázek uživatele Jan Veselý

V EU je z hnědého uhlí přibližně 10% elektřiny, z černého uhlí dalších 10% elektřiny. Spousta států EU uhelné elektrárny vůbec nepoužívá nebo je má jen jako nouzovky na posledních pár procent poptávky (Francie, Británie, rakousko, Portugalsko, Švédsko, ...). Jen loni bylo v EU odstaveno 5.1 GW uhelných elektráren, to je dva a půl Temelína.
Polsko (>80%), Česko (~50%) nebo Německo (~35%) jsou v podílu uhlí úplní exoti. Ale i v ČR nebo v Německu vychází při srovnání emisí CO2 elektromobil podstatně lépe.
Ale od TOP managementu přece nemůžete chtít přehled v problematice a počítání, že?

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Vcera jsem si to nahodou pustil a nestacil se divit. Takovy zvasty jsem dlouho neslysel. To nebyla od Kulhanka a Tosenovskeho prvni liga za ropaky, ale liga mistru. ;o)

Až nastoupí EV, tak nebudete večer svítit a koukat na televizi :)))

Možná by to byla s dětma z mateřské školy zajímavější a přínosnější debata.

Obrázek uživatele Radovan

To mi připomíná komentáře z vysoké školy, když někdo plácl extra kravinu. Říkali jsme tomu kokote minute.

---

Elektromobil Peugeot Ion nový od 4/2014, najeto 67 tis. km, od 5/2016 druhý ojetý Peugeot Ion pro ženu, najeto 25 tis. km, elektrokolo Agogs SilverGo od 10/2013, domácí FVE 3,6kWp od 9/2009, ohřev vody solárními panely Vaillant od 6/2010, vlastní studna od 1999, dřevodům sendvičový panel od 2000.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

vládnou nám psychopati a pedofilové = kopie EU struktur, tak se nesmíme divit, když jsou češi (s malým č) zbabělý stádo s čímkoliv cokoliv udělat, hlavně když mají na pivo a televizi :)

Ten dědek už mimo stejně jako Bobík Lutzů. Redakce tam zve fakt už hodně vyčpelý soudruhy co jim už dávno ujel vlak. :)))

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Jakmile mi nekdo tvrdi, ze spotreba ma byt pod 12kWh na 100km, zacnu cmuchat podvod.

Obrázek uživatele Jan Horčík

Tak třeba Hyundai Ioniq Electric od toho není daleko.

---

šéfredaktor Hybrid.cz

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Omlouvám se,
skutečně jsou i vozy se spotřebou do těch 12 kWh.

Spíš mi šlo o to nadhodit, že tento model má větší čelní plochu a neoptimalizovaný tvar.
Proto u něj nevěřím spotřebě, kterou tam uvádějí. Reálně bych ui daného modelu čekal tak 14-15kWh na 100km

Jj, Ioniq za 12kWh naprosto v klidu, umí i za míň.

Obrázek uživatele Michelin

Elektromobilitou nepolibeny zamestnanec (jinak dobry ridic s bohatymi zkusenostmi) ma s nasim Ioniqem celkovou spotrebu od cervna aktualne 15,7kWh/100km a to si auto (co se ochladilo) predtapi rano dokud je jeste na wallboxu.
V poslednich dnech pak spotreba s poklesem teplot pochopitelne jeste roste. Na dalnicich najel minimum km.
Myslim, ze bezne lidi co uvazuji o porizeni bev zajimaji spise tyto realne hodnoty, kterych dosahnou bez toho aby museli nejak menit (zpomalovat) svuj jizdni styl.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

hádal by som že nepoužíva páčky pod volantom (rekuperácia) a všeobecne nie je "hračička", ...

Obrázek uživatele Michelin

Padla nepouziva neb ma nastavenou nejsilnejsi rekuperaci ve vsech jiznich rezimech, takze misto padel ma plynovy pedal.
Hracicka to je, ale elektromobilita neni jeho konicek jako vetsiny lidi co si ta auta zatim kupuji.
Takhle to bude zkratka vypadat az zacnou kupovat elektroauta bezni smrtelnici. Toliko jsem tim chtel rici.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

ja neviem, do tejto chvíle som žil v predstave, že každého zaujíma ako funguje vec, ktorú používa/používať/kupovať bude. iba v jednom prípade som nevedel čo idem kupovať - video - nevedel som ako vyzerá a ako funguje. inak som si od majiteľov požičal manuál a trénoval "nasucho", trabiho, počítač, ... a od obstarania veľa vecí som ustúpil, pretože som zistil, že by mi boli k ničomu.
ps - je to téma pre radovana a ostatných propagátorov k zamysleniu - musia na tých predvádzačkách vravieť, že elektroauto je ako zateplenie a plastové okná - vyzerajú rovnako, ale používajú sa úúúplne inak!
:-)

Obrázek uživatele Michelin

Ja jsem nazoru, ze pokud se ma elektromobilita prosadit tak by se meli ridici prizpusobovat co nejmene. Je v poradku vysvetlit cloveku, ze musi kazdy vecer zastrcit kabel, je v poradku mu vysvetlit, ze musi planovat delsi cesty se zastavkami tam kde se da nabijet, ale chtit po lidech jeste aby s tim jezdili jako s hnojem podle meho nazoru v poradku neni. Ja kdyz to kolegovi daval jsem mu rekl “jezdi s tim uplne normalne”, protoze jsem chtel videt jestli to jde. A ono to jde, a dokonce me potesilo, kdyz mi nedavno rekl, ze kdyz ted sedne do sveho vytuneneho spalovaku tak ho hrozne stve. Jak to pry furt jen radi. Do stovky to skoro nejede atd.
Jen proste ta spotreba neni takova jak se tu casto pise.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

zrejme je to mojím vekom.

Micheline zdravím Vás :)
Dlouhodobě mám s IONIQem 10,81 kWh/100km (za ujetých 6905 km) - dojezd 259 km/100%, 244km/94%, 207km/80% (už to jde ale nahoru když se topí)
min. 8,3 kWh/100 (za 124 km) minulý pátek ze Šumavy k Praze mimo dálnici
max. 12,6 kWh/100 (za 744 km) v létě po dálnici do Stuttgartu a zpět (tempomat 120km/h)
Nové max. s HEAT + ohřev sedačka 3.st + ohřev volant 14,4 kWh/100 (místní pojížďky 18 km, kdy je po ránu kolem nuly).

Jezdím převážně v EKO modu s max. rekuperací, dojezdy bez brzd. Mám dobré zkušenosti z MiEVa... Ano, snažím se jezdit hodně na spotřebu, ale při běžných rychlostech jako většina řidičů EV.
Sleduji okamžitou spotřebu a zjistil jsem, že nejsem schopen jet stejnou trasu za stejnou spotřebu - se studeným vozem je to vždy podstatně více (jako u spalováku...).
Prvotní kilometry jsou za 15-20 kWh/100km bez topení a klimy... , delší jízda to pak stáhne dolů. Já jezdil v uvedených hodnotách převážně delší jízdy (na krátké jsem používal MiEVa).
Věřím hodnotám vašeho řidiče i když jezdí mimo většinový průměr tak jako já.
Pokud budu jezdit ve SPORT režimu plyn brzda, jako dříve s fosilem a předjíždět každé auto, které dojedu, tak budu jezdit i v létě kolem těch 15 kWh/100km, tomu věřím. Zkusím to příští léto jeden měsíc a uvidíme :)
Myslím, že většina řidičů jezdí s EV klidněji než dříve s fosilem.
Vím, že Vy jezdíte stejně a Váš řidič ten služebák honí jistě více, než když jezdíme vlastními :)
Jinak to předtopení i na Wallboxu se mu počítá do průměru (možná jen částečně).
Jinak zde se většinou bavíme o spotřebě kterou nám ukazuje palubní počítač (já tam mám ještě vidět všechny jízdy). Ve skutečnosti ale jezdíme všichni za mnohem více - stačí si dělat odečty elektroměru při nabíjení. A ztráty jsou hodně rozdílné - čím pomaleji nabíjím, tím je větší rozdíl. Toto by bylo zajímavé sledovat a vyhodnotit.

Mějte se fajn a ať to jezdí ;)
Pokud by Váš řidič chtěl se mnou vyměnit informace, dejte mu můj kontakt.

Obrázek uživatele Michelin

Shrnul jste po perfektně, nemám k tomu co dodat.
Jen myslím, že ve sportu moc nejezdí. Ono mu to pak zbytečně prohrabuje při rozjezdech.
Možná by se také trochu zklidnil, ale on to nemá jako jediné auto. Stále jezdí i soukromým fosilem...
No a já jsem se také moc nezklidnil. :-)

Mějte se.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Tak Michelinův zaměstnanec je výkyv na jednu stranu, Láďa na druhou. Naši řidiči se čtyřmi Ioniqy mají za dva měsíce průměr 13,2kWh. Ve dne, v noci, nejdřív klima teď topení. A věřte, že služební auto nikdo moc nešetří.

Super, máme opravdový reálný průměr IONIQa myslím pro většinu běžných řidičů dosažitelný. Děkujeme a budeme rádi, když spotřebu budete sledovat dlouhodobě a zveřejníte zde i ostatní Vaše EV pro porovnání.
Za sebe ještě dodám, že moc dobře nechápu spotřebu 6,3 kWh/100km při zde zveřejněném dojezdu 410km a průměru něco přes 40km/h. Zkusil jsem takto jet určitou dobu, ale u nás v kopcovitém terénu to myslím nejde dosáhnout...

Z mého pohledu to je odpovídající průměrná hodnota spotřeby řidiče nenadšence Ioniqu v letním mimodálničním provozu.

Těch 15,7kWh mi prostě přijde zbytečně moc.

Máte pravdu nadšence :) Všechny hodnoty mohu doložit...
Jen bych ještě dodal, že jsme v minulosti jezdili s kolegou Vaškem_IONem, on s iOnem, já MiEVem, on vyježděný profesionál a když uvedu příklad z 60km, které jsem ujel za 5 čárek a on za 9 a jeli jsme celou trasu na střídačku jeden za druhým. Samozřejmě to bude hlavně spoustou dalších okolností, ale chtěl jsem tím jen říct, že deset řidičů když pojede stejnými vozy (i fosilními) za sebou stejnou trasu, tak se jejich spotřeba bude lišit.
Každý máme nějaké koníčky :)

Takovou spotrebu, 15,7kWh/100km, opravdu nechapu. Ja mel max. prumer 14,1 pri ceste po D1 Ostrava - Brno. Jinak pri cestach po meste plus okreskach mam kolem 12kWh/100. Pravda vsak je, ze pri nabijeni nocnim proudem vetsi spotreba o par kilowatt na sto kilometru neni nic tragickeho ...

Obrázek uživatele Michelin

Já když s ním na začátku jezdil, tak jsem se dostal na delší trase s minimem dálnice při ukázněné jízdě pod 12kWh/100km.
Jinak jsem, ale neměl problém se přes těch 15kWh/100km dostat také. A když jsem to rozbalil na dálnici jako s Teslou byl jsem na 18-22.

Kolega prostě jezdí jako s autem za které nemusel on zaplatit milion, a protože delší trasy nejezdí a baterka mu na denní nájezd stačí (pokud ne tak si přes den sosne v práci), tak se zkrátka nijak neomezuje a pak ta spotřeba takto vyskočí.

Kdyby jel občas nějakou dálku kde bude počítat jestli dojede, tak je jasné, že by mu to ten průměr srazilo. Kdyby to auto kupoval za svoje nejspíš by se k němu choval s větší úctou a také by ta spotřeba byla jiná, ale takhle je to údaj jakého budou podle mě dosahovat běžní smrtelníci až ty auta pro ně budou cenově dostupná a budou mít dostatečně velkou baterku na to aby se nemuseli omezovat na delších trasách.

Je to stejné jako s tou Teslou. Nejlepší spotřebu jsem dosáhl na delší trase 19,6kWh/100km, ale celkový průměr za 94tis.km mám 28,5kWh/100km. Proč? Protože díky velké baterce a SC se neomezuji v rychlosti.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Letna spotreba 15,7 kWh/100km v mimodialnicnej prevadze na Ioniq-u?

Snad ano, ale len ked na kazde brzdenie pouziva nohu (brzdovy pedal), a teda nerekuperuje takmer nic. A teda jazdi ako na spalovaku.

Verim, ze ak by sa pan sofer naucil trochu pouzivat tie padle na volante a prepinal namiesto brzdenia rekuperacne stupne, tak to v tej mimodialnicnej prevadzke klesne aspon niekde k 13 kWh/100 km (v lete pri zapnutej klime).

Inak pri terajsich teplotach (ranne okolo 4-6 Celzia) a jazde 80% Dialnica (120 km/h) a 20% mesto, mam spotrebu okolo 14 kWh/100 km.

---

27000 km s Ioniq EV; Solar 2008; FVE 2018

Obrázek uživatele Michelin

Sam jste si odpovedel. “dialnica 120km/h”. Nebo bydlite ve Svicarsku? Ja znam par lidi co dodrzuji na dalnici 130. Nekoho kdo jezdi spalovakem dobrovolne mene neznam vubec.
K te rekuperaci ma odpoved nize.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Tu rekuperaciu len brzdou a bez pouzivania padiel si overim, dakujem.

BTW: Aj spalovakom som jazdil po tej istej trase tempomatovo 120km/h.

Ale kedykolvek jazdim aj v tomto pocasi len mimo dialnice, tak spotreba je vzdy okolo 12 kWh/100 km (max 13 kWh, ked jazdim naozaj sportovo a uzivam si jazdu do kopcov).

Kazdopadne suhlasim s Vami, ze pokial nie je potrebne riesit dojazt, tak to ci je spotreba kWh 12, ci 16, alebo aj 20 je uplne jedno. Ako pise niekto nizsie, ci je to "za 15 halířu - 20-30 halířu mě taky neva :-):-):-)"

---

27000 km s Ioniq EV; Solar 2008; FVE 2018

Obrázek uživatele Michelin

Jasné.
Tu rekuperaci brzdou vyzkoušíte snadno. Na display navigace se dá najít menu kde to ukazuje okamžitou spotřebu motoru a ukazuje to i do mínusu, takže když pustíte plyn a pak budete šlapat a pouštět brzdu uvidíte jak rekuperační účinek narůstá a klesá.
Dále pak při dobržďování k úplnému zastavení přesně poznáte kdy nastoupí mechanické brzy. Zpravidla těsně před úplným zastavením, je to myslím cítit i v brzdovém pedálu.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Já si tedy letní spotřebu v mimodálničním provozu za průměrných 15,7kWh v Ioniqu neumím ani představit, v takovém režimu jezdím o 1/3 míň (10-11kWh) a rozhodně nejsem brzdou provozu, ale je potřeba u toho trochu přemýšlet a hlavně pochopit k čemu je tam ta rekuperace a snažit se jí využívat na maximum, v tom je podle mě gro úspornosti jízdy s EV. Vyžaduje to jistě nějakou zkušenost a chápání funkce rekuperace, což řidiči navyklému ze spalováku nějaký čas trvá. Kdo to nepochopí bude samozřejmě jezdit za víc a nejsem si jist, jestli ho lze nazvat dobrým řidičem.

Obrázek uživatele Michelin

Patrně jste zachytil jak funguje rekuperace v Ioniqu. Při sešlápnutí brzdy se zvýší dobíjecí výkon (mě se podařilo dosáhnout až 93kW což je více než u Tesly a relativně lehkého Ioniqa to brzdí velmi silně) a pak teprve pokud potřebujete brzdit opravdu krizově nastupují mechanické brzdy.
Není mi tedy jasné jak by jste chtěl takto fungující rekuperaci ještě více vytěžit lepším používáním?

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Konkrétně u Ioniqa jsem to zachytil tak, že když sundám nohu z plyn. pedálu, tak motor začne rekuperovat. Pokud položím nohu lehce na brzdu, tak se rekuperace zesílí. Jestliže brzdu zatlačím silněji zapojí se i klasicky mechanické brzdy. Jestliže ale v krátkém čase po puštění plynu razantněji šlápnu na brzdu, tak je nástup mechanické brzdy mnohem ostřejší a razantnější, tzn, méně kinetické energie se zrekuperuje do baterie a více se přemění na teplo v kotoučích.
Takže pokud řidič navyklý ze spalováku jezdí do křižovatek s razantním bržděním (dělal jsem to tak také), tak zužitkuje s menší účinností kinetickou energii vozu. Navíc si myslím, že velmi pravděpodobně baterie potřebuje nějaký čas na změnu procesu chemie z vybíjení na nabíjení a více energie uložíte když budete rekuperovat 50m 15kw, než na 10m 50kw.

Každopádně mám vypozorováno, že Ioniq umí zrekuperovat v klesáních citelně více energie než i3 a jistě to nebude jen díky 150kg hmotnosti navíc.

Obrázek uživatele Michelin

Jako tu píší níže. Již než jsem to předal kolegovi tak jsem nastavil (po radě od lidí tady jak to udělat, není tam všechno nastavování tak intuitivní jako v Tesle :-) ) ve všech jízdních režimech maximální rekuperaci a také jsem ty pádla vůbec a brzdu téměř nepotřeboval. Není mi jasné proč by měl kolega razantně šlapat na brzdu, když už při sundání nohy z plynu auto brzdí pro drtivou většinu situací dostatečně.

Prostě takovou spotřebu má a měl bych jí s tím autem i já a to jezdím již dlouhou dobu v Tesle, která je navíc konkrétně v rekuperaci tupější než Ioniq neb brzda je prostě vždy jen mechanická brzda, tedy opravdu velmi předvídám a pouštím plyn s velkými předstihy abych co nejvíce zrekuperoval. I tak jsem se za dva týdny ježdění s Ioniqem dostal na průměr 13,5kWh/100km, ale to jsem jezdil převážně dálky a tedy převážně ukázněně abych dojel. Na krátkých pojížďkách po okrese jsme v tom byl také kolem 15,5kWh/100km.

Dejte si ruku na srdce a odpovězte si pravdivě jestli styl jakým jezdíte je takový jakým jste vždy jezdil i před pořízením ev, a zda je to stejný styl jakým jezdí většina lidí? A teď nemyslím předvídání kvůli rekuperaci a podobně v tom jsem se přizpůsobil i já, ale mám na mysli zejména rychlosti, předjíždění atd.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

Dám si ruku na srdce a odpovídám:

Samozřejmě styl ježdění je jiný než se spalovákem, jako u drtivé většiny EVčkářů a nepochybně stejně jako u Vás.

Začnu nejprve u BMW i3, jakožto mého prvního EV (najeto celkem 8000km)
Je to auto zaměřené na radost z jízdy, měl jsem velké problémy s v něm držet nějak extra úsporně a honit rekordy nejnižší spotřeby. V režimu město a okolí (rychlost do 100km/h) jsem měl v 99% zrychlení při rozjezdech a předjížděních výrazně vyšší než ve spalováku (Octavia3 2,0TDI 110kW) a zcela jistě bych nebyl se spalovákem sám sobě schopen udržet krok.
Na dálnici jsem se dostal jen výjimečně, zpravidla jsem nejezdil víc jak 120km/h po rovině, v klesáních více, naopak ve stoupáních o něco méně. Tady je fakt, že se spalovákem bych měl asi o něco větší rychlostní průměr (nicméně jste uváděl, že po dálnici Váš řidič téměř nejezdí).
Když jsem i3 prodával, měl jsem dlouhodobý letní průměr spotřeby 11,7kWh.
Ioniq je diametrálně jinak zaměřené auto, je na pohodové ježdění, v něm mě naopak úsporná jízda celkem baví. Ale i tak si myslím, že po městě se nepohybuji nějak zpomaleně, z křižovatek jsem většinou mezi prvními, ale není to až taková hbitost jako s i3. Mimo město je to většinou souběh s kolonou, není to tolik předjíždění jako s i3, ale po dálnici platí to samé jako s i3.
Zásadní rozdíl (oproti spalováku) je ale ve zpomalování! Držím si větší rozestup abych měl možnost plynuleji reagovat a nechat práci zpomalení pokud možno jen na rekuperaci a to vyžaduje trochu pozměněný styl jízdy, určitou praxi a natrénovaný odhad co ta rekuperace zvládne. To může na řidiče spalovacího auta za mnou možná působit jako zdržování, ale když vidím 100m před sebou křižovatku kde stojí auta tak už sundám nohu z plynu a nezačnu brzdit až 20m před ní, kde stejně všichni budeme stát.

Takže když to shrnu, nedá se jednoznačně říct, jestli jezdím s EVčkem rychleji nebo pomaleji než se spalovákem. Každopádně styl jízdy je jiný, rekuperace mě baví, nejde o rozdíl 5hal na km, ale nesnáším plýtvání ať jde o cokoliv.

Obrázek uživatele Michelin

V zasade se tedy myslim muzeme shodnout, ze jestli zacnou jezdit s ev masy tak prumerne spotreby budou vyssi nez u lidi jako jste vy, kteri si ta auta porizovali do ted, a kteri u rizeni premysli a jsou schopni svuj styl jizdy prizpusobit nebot treba nemaji radi plytvani. Vetsina lidi to tak, ale proste nema. Auto je pro ne nastroj, ktery je ma dopravit z mista A do mista B, a pokud mozno co nejdrive.
A to je skutecnost, na kterou jsem se snazil upozornit.

---

To Tesla dává křídla. 94tis. elektrizujících km.

To asi ano, ale Vašeho řidiče nepovažuji za průměrný vzorek, ale nadprůměrného plýtvače :) (nic ve zlém)

Ioniq bude plachtit a nie rekuperovat, ak date nohu z pedalu dole a zaroven mate "vypnute" rekuperacne stupne.

Uroven rekuperacie riadite "padlami" na volante, a to sa da velmi pekne a rychlo prepinat. Pri tretom stupni je uz rekuperacne brzdenie naozaj krasne. A tak brzdu takmer nepouzivam (len pre uplne zastavenie na semaforoch).

Ale ako to je ak k tej rekuperacii pridam aj brzdenie nohou, radsej este odsledujem. Nejako som sa na to nezameriaval.

Niekde (tusim v Anglicku) uz spravili test, ktory ukazal, ze hmotnost pri EV ma zanedbatelny vplyv na dojazd.

---

27000 km s Ioniq EV; Solar 2008; FVE 2018

Jezdím stále s maximální rekuperací, to mi vyhovuje nejvíc. Pro mě by tam ty pádla být vůbec nemusela.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nebude. Má zkušenost je taky, že Líf rekuperuje podstatně méně než trojče. Možná je to širšími gumami, ale sjezd z Tater prozradil mnohé. Tojče to ujelo s 16kWh aku a s Lífem jsem stál stejně na každé nabíječce a to má 24kWh.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

za 12kWh jazdim so starym Leafom v meste a okoli v lete a s klimatizaciou !! je to opatrna jazda, ale nie obmedzujuca.

Obrázek uživatele Josef

Jo, v létě je 12 kWh na 100 v Eco Pro režimu s klimou docela běžná hodnota i u i3. Když mám najetou trasu a chuť, dovedu se dostat bez klimy pod 10, ale to je pruda. Nejmíň jsem jel asi za 8,7 kWh/100 km na trase 20 km (10 tam a 10 zpátky), jízda kolem 60–70 km/h po rovině.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Za 10kWh sa da zajazdit aj Teslou S bez klimy a max. 70km/hod, ale to nikoho nebaví :-)

Obrázek uživatele Martin i3

14 dní s BMW i3 - 2000km - spotřeba 15kWh- stále skoro pořád na Comfort a je to paráda- na dálnici tempomat 140 spotřeba 20-22kWh.
Jsem s EV nadšenej,pořídil jsem ho kvůli mehoráznej nákladům za naftu a taky že mě to dostalo ale zase fakt nepotřebuju jezdit na úkor komfortu za 15 halířu - 20-30 halířu mě taky neva :-):-):-)

Obrázek uživatele teslák

Pekná spotreba. Tak nejak sa dá zajazdiť aj s teslou, takže i3 palec hore.
A , samozrejme gratulujem a prajem veľa šťastných kilometrov.

---

http://ts.la/tefan7761
40 000 elektrických km
nabíjam z FVE

Souhlas. To jste vy s novou i3s?

Obrázek uživatele spetak

Supeeerrrr. A začne konkurenční boj o zákazníka. Ještě pár značek a bude to veselejší.

Až jich budou chrlit statisíce tak možná jo, ale s těma pár tisícema pro celou planetu asi těžko :D

---

Každej nahrazenej spalovák se počítá - Leave the oil in the soil and the coal in the hole. - Sekám a vysávám na baterky.

Jak vkládat odkazy bez registrace. Stačí vložit mezeru www. link.com

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

Supeeerrrr bude až začne konkurenční boj o normálního zákazníka , zatím je to jen boj o velmi bohatého zákazníka.. ale i tak je to super

-

To je mýtus. Když si naložíte výbavou Octavii nebo Golfa, tak rozdíl v ceně např. u e-Golfa už není nijak zásadní.

Zaregistrujte se a pište komentáře pohodlněji!

nejsem tak bohatý abych mohl vyhodit do kanálu těžce naspořený a zdaněný milion Kč za cca 1tunu železa a pár set kilo ostatních materiálů v autě, které pak budou 97% času hnít a rezivět na parkovišti

Obrázek uživatele spetak

Pokud považuješ investici do EV za peníze vyhozené do kanálu, je to tvůj názor, na který máš bezesporu právo.
A je jen dobře, že si za svůj těžce naspořený milion můžeš koupit, co chceš. Na to bysme neměli zapomínat. Byly doby, kdy se na blbýho trabanta šetřilo roky. O škodovce nebo žigulu ani nemluvě.
Takže zaplaťpámbů za každý nový EV, cena se bude pomalu, ale jistě snižovat. Kdo si počká, dočká se. A kdo nerad čeká, holt si připlatí. Tak tobylo, jest a bude.

Obsah tohoto pole je soukromý a nebude veřejně zobrazen.
Standardní nastavení volby "Zasílání upozornění na email" můžete nastavit na stránce svého profilu.
Ochrana proti nevyžádaným příspěvkům
Absolováním testu nám pomáháte bojovat proti SPAMu. Děkujeme.

EVMapa.cz - mapa nabíjecích stanicAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobilProdej pneu 100% onlineNabíječky elektromobilů Circontrole-SalonKariéra EVC Group
O ČEM SE PRÁVĚ DISKUTUJE?

Newsletter