Dr. Charles Perry a jeho studenti z Middle Tennessee State University (MTSU) vyvinuli soupravu dílů, díky kterým je možné přeměnit běžný automobil se spalovacím motorem na plug-in hybrid. A co víc, celá úprava by vás měla přijít na pouhých 3 až 5 tisíc amerických dolarů, tedy v přepočtu na asi 60 až 100 tisíc korun českých.
foto: mtsunews.com
Dr. Perry, který za svou 28letou kariéru patentoval na čtyři desítky svých nápadů, společně se svým týmem pracuje na projektu už od roku 2008. Za tu dobu se jim podařilo vyvinout sadu dílů, která přeměnila automobil Honda z roku 1994 na plug-in hybridní vůz. Tato proměna se podařila bez jakýchkoli konstrukčních změn týkajících se například brzd, ložisek nebo zavěšení kol.
Honda Jazz – nejlevnější hybrid na českém trhu
Jelikož byly Hondě do obou nábojů zadních kol implementovány elektromotory, nedošlo k žádným změnám týkajících se vnitřního prostoru vozu. Jediné místo, které utrpělo rozměrovou újmu je zavazadlový prostor, kde byly uloženy lithium-iontové baterie. Dr. Perry ovšem předpokládá, že se velikost baterií bude s postupujícím vývojem stále zmenšovat. Velkou výhodou také zůstává možnost v případě nutnosti baterie vyjmout a využívat i nadále celý vnitřní prostor kufru.
Hlavní údaj, který bude asi každého nadšence nejvíce zajímat, je kolik vlastně upravená Honda uspoří paliva a tím i peněz z peněženek případných inovátorů. Tvůrci nápadu tvrdí, že jsou schopni se stejným množstvím paliva ujet o 50 až 100 procent kilometrů více než tomu bylo dříve.
„Je to inovativní technologie, kterou si můžete jednoduše vzít a přišroubovat jí na svůj automobil. Když to lidé vidí, jejich oči se jim rozsvítí překvapením, že si takto jednoduše mohou upravit svůj vůz. Navíc za to nezaplatí horentní sumy, ale řekněme jen 3 000 dolarů,“ řekl jeden ze studentů podílejících se na výzkumu, Brent Brubaker.
foto: mtsunews.com
Dr. Perry v současné době jedná s několika potencionálními investory s cílem získat finanční prostředky k úspěšnému dokončení výzkumu. Cílem projektu by pak mělo být vytvoření prodejní verze přídavného modulu plug-in hybridní technologie pro každé auto.
Student Jay Perry vyzerá na
Student Jay Perry vyzerá na 40rokov…:)
K samotnej koncepcii – toto sme rozvíjali s kolegom ako nápad pred niekoľkými rokmi, ostalo len pri myšlienkovom experimente – želám veľa šťastia s realizáciou a uvedením do praxe!
Takze pokud by ten clovek co
Takze pokud by ten clovek co dela tuto technologii nainstaloval take ke spalovacimu motoru jednotku ,,HH2,, tak muze zlepsit ucinost auta o dalsich cca 30%. Coz je zajimave.
Výborný nápad. Len by
Výborný nápad. Len by možno nebolo zlé umiestniť akumulátor vyskladaný z malých článkov (napr. A123) na miesto rezervy. Vpodstate by sa mohli predávať také kity na prestavbu. Len by ma ešte zaujímalo, ako je riešené zosúladenie otáčok spaľovacieho motora a elektromotora.
Zesouladění se 2
Zesouladění se 2 elektromotory a elektromotory mezi sebou. Jak probíhá jízda v zatáčkách, když auto nemá diferenciál? Asi bude nepoužitelné – jen další výkřik do tmy.
Ty motory se snad řídí
Ty motory se snad řídí nezávisle, jinak by to bylo dost divoké.
Pred STK to demontujem, len
Pred STK to demontujem, len nech to môžem rýchlo kúpiť, namontovať a využívať.
Zaujímavé, že na americkej škole to ide, v automobilkách to nejde. Divný Matrix tu automobilky v kuse púšťajú.
Stavajú pekné koncepty a vyrábajú škaredé autá (viď napr. Dacia Duster koncept a reál). Po zemi jazdia úsporné prototypy, ktoré vyrobia aj deti v škole a po cestách a v mestách nám stále smrdia žravé autá.
Vie niekto, kto je za tento Matrix zodpovedný?
No robia to ludia aj tak,
No robia to ludia aj tak, len ked ta zastavi cestna kontrola tak je to v haji, okazmite sa stavas nebzpecnym pre cestnu premavku a neviem co este
kdo za to muze?kdopak by to asi tak mohl byt,a je na to sam?ja
kdo za to muze?kdopak by to asi tak mohl byt,a je na to sam?ja ropu neprodavam a nejsem nakazen nemoci mamonu.
Tak v amerike nemaju problem
Tak v amerike nemaju problem s homologizáciou, nepotrebujes ani TK, EK, STK…
U nas len schvalovanie LPG trva 3-4 mesiace, toto by bola nocna mora alebo raj na zemi pre uradnikov…
Bodaj by ale to chcelo prist, vyzera to ako velmi dobry napad
elektromotor v naboji, to je
elektromotor v naboji, to je stare ako sparta.
No je to dobré, ale s tou
No je to dobré, ale s tou homologací to nevidím nijak růžově…
Kolik uživatelů používá
Kolik uživatelů používá různě upravená elektrokola a skútry v rozporu s homologací a nevím o nikom, kdo by s tím měl problém. Když už mě stavěla silniční kontrola, tak jen zkontrolovali lékárničku nebo mě upozornili, že jsem si zapomenul rozsvítit světlo, ale hlavně byli zvědaví :o)