Emise v Evropě rostou – mohou za to SUV a uvadající zájem o diesely

Rok 2017 byl výjimečný, pokud jde o průměrné emise CO2 nových automobilů v Evropě. Poprvé za 10 let jejich hodnota podle výzkumu Jato Dynamics vzrostla a činila 118,1g/km, tedy o 0,3 g více než v roce 2016.

Auta do zásuvky, jako je například nová Toyota Prius Plug-in Hybrid (na obrázku) pomáhají emise snižovat.
foto: Toyota

Souvisí to s rostoucím zájmem o segment SUV a poklesem popularity dieselových motorů částečně ve prospěch motorů benzínových. Nejnižší průměrnou emisi CO2 ze značek populárních v Evropě měly nové Toyoty prodané v roce 2017.

V minulém roce klesla průměrná emise CO2 nových modelů Toyoty o 2,7 g/km na 101,2 g/km. Druhé místo zaujal Peugeot, jehož průměrná emise během roku stoupla o 2,7 g/km na 104,5 g/km. Na třetí pozici se umístil Citroen s výsledkem 105,5 g/km s nárůstem 2,2 g/km. Výzkum JATO Dynamics zahrnoval 23 evropských trhů.

Ke snížení průměrné emise vozů Toyoty došlo díky nárůstu zájmu o hybridy, které v uplynulém roce tvořily 53 % celkového prodeje značky. Konvenční benzínové automobily představují 42 % celkového počtu Toyot, naftové motory pak mělo 7,5 procent vozů.

Hybridy jako cesta k redukci emisí

Podle Jato Dynamics budou auta s plně hybridním pohonem schopné provozu pouze na elektromotor bez napájení z externí sítě představovat ideální alternativu dieselových motorů. Vznětové motory jsou sice výkonné a emitují méně CO2 než konvenční auta, nicméně mají na svědomí nárůst zdraví škodlivých emisí oxidů dusíku a prachových částic.

Hybridní pohon emituje méně CO2 a škodlivin než konvenční motory bez podpory elektropohonu. Je také odolnější a spolehlivější než kupříkladu turbodmychadla.

V případě hybridu dodatečný výkon a točivý moment, potřebné k dynamickému zrychlení, pocházejí z bezemisního elektromotoru. Hybridní pohon představuje způsob, jak splnit stále přísnější normy týkající se zplodin za ceny přijatelné pro široký okruh kupujících.

Růst emisí má na svědomí většina evropských zemí

Z 23 evropských států zahrnutých ve výzkumu Jato Dynamics je nejekologičtější zemí Norsko, Česká republika je na 19. místě. Norsko za poslední rok snížilo průměrnou emisi prodávaných aut o celých 10,1 % a je lídrem elektrifikace vozového parku.

V posledním roce tvořily hybridy a elektromobily více než polovinu celkového počtu nových automobilů prodaných v tomto státě. Žádná jiná evropská země nedosáhla výsledku nižšího než 100 g/km.

Mezi prvními pěti jsou kromě Norska ještě Portugalsko (104,2 g/km), Dánsko (108 g/km), Řecko (108,6 g/km) a Nizozemsko (109 g/km). Celých 15 z 23 zkoumaných států zaznamenalo vloni nárůst průměrných emisí CO2 u nových aut.

tisková zpráva

29 Comments on “Emise v Evropě rostou – mohou za to SUV a uvadající zájem o diesely”

  1. Můžete mi vysvětlit kerý ČEZKÝ PRASE rozhodlo že roku
    Můžete mi vysvětlit kerý ČEZKÝ PRASE rozhodlo že roku 2019 končí NATURAL 95 neboli E5% a po vzoru debilních germánů se přechází na E10% !!????

    auto.idnes.cz/benzin-natural-e10-0zk-/automoto.aspx?c=A160729_112558_automoto_fdv

    V tom má určo prsty mamagermánka která chce už exportovat do ČECH jen jejich zasrrrr GERMÁNSKÝ FALŠOVANÝ DÍZLPOPELNICE !!!!!!!!!!!!!!!

    hybrid.cz/nemecky-soud-posvetil-zakazy-vjezdu-dieslovych-aut-do-mest

    kcc-hho.webnode.cz/diesel-jed/

    AT ZIJE ČEZKÝ LPG a TESLA!!

  2. A diskutujeme o autem a ne o něčem jiným. Připadáte mi
    A diskutujeme o autem a ne o něčem jiným. Připadáte mi jako parta z Letné. Pro vysvětlenou… typický buran, co se dostal na školu do Prahy, bývá z Ostravy. Vydělal si trochu peněz, má SUV Volvo a je strašně moc chytrý.

    1. Ale lidi musí platit víc, pokud jsou hloupí, a největší
      Ale lidi musí platit víc, pokud jsou hloupí, a největší problém s vypouštění CO2 se stále neřeší = dobytek (bez započítání dalších zvířat prasata atd.)
      Takže je to celé jen divadlo, jak z lidí dostat víc peněz, aby současně chcípali i kvůli potravě, ty ses taky nachytal.

      1. Prezvykavci nevypousteji moc C02 (vypousteji pri dychani, ale
        Prezvykavci nevypousteji moc C02 (vypousteji pri dychani, ale to i clovek). Jde hlavne o metan, ktery jsem jim tvori v zaludku pri traveni celulozy a krkaji ho ven tlamou (neco jako bioplynova stanice). Problem je, ze metan je 15-20x ucinnejsi sklenikovy plyn, nez CO2. Takze tak, ne CO2, ale metan je problem.

      1. Na plky se vyser. Již někteří se nedostali do vozu
        Na plky se vyser. Již někteří se nedostali do vozu obehnaném jinými vozy, protože se jaksi nevešli na vyhrazené místo na parkovišti. Prostě ve městě SUV nemá co dělat – město je kolektivní záležitost. S tankem ať si jezdí na Libavé. Pokud mají zbytnělé JÁ tak ať si jej léčí někde na samotě.

        1. chápu, že tvý hloupý mozek ti nedá ani jednoduchý
          chápu, že tvý hloupý mozek ti nedá ani jednoduchý argument, že tvé žraní 1kg masa (hovězí) ušetří 10000 litrů vody v tvé lokalitě, maso nejvíce znečišťuje přímo tvé prostředí ze všeho nejvíc i nejvíce skleníkových plynu. Holt většině není dáno být vzdělaný a moudrý. Ukázal jsi nám, jak jsi omezený, děkujeme 🙁

Napsat komentář