Elon Musk, šéf Tesly, varuje: zůstatková cena fosilních aut se propadne!

Jan Horčík - 10 Únor 2020

Už minulý rok Elon Musk řekl, že elektromobily Tesla díky schopnosti robotického řízení budou nabývat na ceně, místo aby ztrácely. Teď přímo varuje majitele a zájemce o fosilní auta.auto elektromobily Tesla Model S, Model X, Model 3

Elektromobily Tesla Model S, Tesla Model X a Tesla Model 3 se už dnes prodávají s příplatkovým plně autonomním řízením, které však reálně bude uživatelům dostupné až později. Kdy přesně se zatím neví. Elon Musk už ho slibuje pěkných pár let, tentokrát na letošní nebo možná příští rok.
foto: Tesla

Elon Musk, šéf Tesla, chce ze svých elektromobilů udělat nástroj na vydělávání peněz pro jejich majitele. A to zejména za pomoci plně robotického řízení.

Následně Musk také upozornil, že cena za příplatkovou výbavu elektromobilů Tesla v podobě plně robotického řízení ("Tesla Full Self-Driving") časem výrazně vzroste. Nyní se za "schopnost plně autonomního řízení" připlácí 171 000 Kč.

O tom, že plně autonomnímu řízení Musk věří, svědčí i jeho nejnovější komentář. Na Twitteru aktuálně v komentáři týkajícím se zákazu prodeje spalovacích aut v Británii od roku 2035 Elon Musk doslova napsal: "Zůstatková hodnota spalovacích aut se v následujících letech propadne."

Zpět na HybridPřidat komentář

Jen pro info - dnes v noci ve čtyři ráno ( na středu ) je silová elektřina za 1 EUR/MWh , to je 25,10 Kč + 175 Kč/MWh marže mého dodavatele. Při sazbě D45 je to všetně distribuce a OZE, daně z elektřiny a službami ČEPS bez DPH 935,08 Kč/MWh s DPH 1.131,45. Pak tedy za kWh krásných 1,13 Kč/kWh. Ve tři hodiny 1,5 EUR / MWh. Německé větrníky a FVE jedou "bomby" a mírná zima nahrává levné elektřině, jen "běžní" dodavatelé nám zdražují a nabízejí "výhodné" fixace :)

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Máte chytrý elektroměr? Protože za měření typu A,B stojí myslím kolem 500 Kč měsíčně, což případnou úsporu trochu prodraží.

Aha podle podpisu máte fve což Vám dají měření "zdarma" na to se někdo má. Uvažuji postavit malou FVE jen na "oko" abych dostal to měření. Je to tak?

Mám elektroměr k FVE, který měří přetoky ven ( skupina 280 ) a dělám výkazy na OTE. Já mám barák celý ne elekřinu tedy sazba D45 a 3x32A. Tedy stejně platím za příkon myslím cca 450 Kč.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

To ano platíte za paušál za příkon podle jističe a k tomu myslím 60 Kč za měření , když by jste neměl elektrárnu tak budete za to měření platit cca 500 Kč tj. pak by byl paušál kolem 900 Kč
https://www.cezdistribuce.cz/edee/content/file-other/distribuce/formulare/cenik/cenik-sluzeb_01022020.pdf

Pravda, ale když nebudu mít FVE nepotřebuju chytré měření.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

No kdyz nemate chytre mereni, tak.muzete tezko vyuzit tu levnou silovou elektrinu ve 4 rano jak jate jste psal na pocatku diskuze .

Jo a jako běžný občan bez licence na obchodování s elektřinou si tu elektřinu koupím kde?

Se podivejte na stranky bohemia energy. Ale kdyz nebudete mit chytre mereni tak Vam to prodaji pomoci TTD krivek s odectem jednou za rok a tim padem to nema smysl dostanete nejakou prumernou cenu a jedno kdy to berete. Smysl ma mit chytre mereni a v dobe kdy je elektrina smesne levna si v tu dobu nabijet treba elektromobil. Ale to merenitypu A stoji kolem 500 kc mesicne takze vetsinou uspora v beznem dome nebude tak velka aby se to vyplatilo.

Díky za info...
V budoucnu stejně bude vlastní cena el 10 %, zbytek distribuce, paušály, daně atd..

A co budeme dělat, až přestane foukat? To se jako komoditní elektřina na burze nezdraží? Nebo, že bychom napsali větru žádost, aby zůstal, či snad si ho schováme do mrazáku na horší časy (bezvětří)?

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

To udělej jak chceš, ale za poslední rok šla elektřina o 15-20% dolů. Je jí přebytek. Běžná cena je dnes přes den v průměru 35 EUR/MWh a to když nefouká :) Voják se stará, voják má !!!

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Aby si v Cezku nikdo nechtel kupovat levnou elektrinu z nemeckych vetrniku, nainstovali nam fazove trafa na hranicich a pousti jen tolik elektriny, aby cena byla v zadanych mantinelech. Cezke domacnosti pry nechteji levnou nemeckou elektrinu, ale poctivou drahou Cezkou.

Tady si můžeš cenu elektřiny v ČR hlídat, jsou to zajímavá čísla. Když je prostě elektřiny hodně a rakušák ji má z Německa a není kam vyvážet, jen do SR. To je vidět, tak je levná. Historii si taky najdi.
https://www.ote-cr.cz/cs/kratkodobe-trhy/elektrina/denni-trh?date=2020-02-12

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Diky. Tady muzeme hezky videt jak nam tvrdi, ze cena stoupa a bohuzel musi zdrazovat. Lzou jako CEZko.

Není zač, nejdražší elektřina, v poslední době, byla na přelomu 2017 a 2018 a od té doby klesá, ale dodavatelé od té doby cenu zvyšují. U ČEZu je to jasné, nenažraný stát potřebuje vysokou dividendu.

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Přesto je v ČR dnes cena ráno za 1 EUR/MWh

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

No myslím, že je to Elonovo marketingové "šťouchnutí". Zákazem prodeje spalováků se naopak zvýší poptávka po ojetinách, pokud nebude omezena vyšší uhlíkovou daní.
Jinak se níže bavíte o pojistkách na TESLU. Já mám tedy "trojku" Performance a sehnal jsem pojistku včetně skla za 25.780 Kč

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Ale trojka...bacha na rozdíl trojka vs S. Dokud jsem to řešil tak taková velká změna cen pojištění za auto byla mezi 1,5 - 2 mil v pořizovací ceně.. často, co bylo nad dva mil bylo násobně dražší než 1,5 - ve výše uvedeném rozmezí hrála značka tzn BMW bylo dražší než Audi atd..

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Já to mám stejný jako byl baworák 530xd za 2 miliony

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Obrázek uživatele Marek_

To je komplet pojistka - povinné ručení plus sklo plus havarijka? Pokud ano, tak cena je slušná. Předpokládám bonusy.

---

Lexus GS 450h Premium

Ano, je to komplet na cenu 1.660.000 Kč

---

FVE 59,85 kWp a 4,86 kWp , nízkoenergetická dřevostavba - tep. ztráta 4,5 kW
TESLA 3 Performance, BMW 330e ( prodáno ) , VW e-Golf

Obrázek uživatele honza.t

Záleží na ůhlu pohledu .
Tak Jako jsou lidé co nemají radi spalovaci motor v autě Tak je to i naopak .
Proto když zakážou prodeje nových Lidé kteři nevěří Hybridu /Elektromobilu
si budou své současné auto držet tak dlouho dokud to jen půjde a bude to mít ekonomický smysl.
Pokud nepůjde koupit nové, ale jen přepsat vozidlo už registrované Muže cena ojetých vozidel kterých bude nedostatek naopak stoupnout na ceně .

Zrovna v nedeli jsme v kruhu pratel nakousli elektromobilitu. Kamarad rikal, ze pred jejich barakem (pres tyden bydli ve meste v panelaku) horelo auto (samozrejme ICE), hasici tam byli do peti minut a auto uhasili. Rikal, ze si nikdy nekoupi BEV a ma z nej obrovsky strach, protoze hori a nelze uhasit. Holt je sectelej (tez vzdelanej) a veri zpravam z ruznych mainstreamovych zdroju. Pritom vidi, z eme BEV jeste neblaflo, ale to ani jeho ICE.
Z toho mi plyne, ze je treba predevsim vzdelavat, pak se skupina tech nevericich hodne zmensi. Bohuzel on je tak zmasirovan, ze zadnou mou argumenaci nebere, protoze nejsem odbornik na auta a ani elektromobilitu. To jsou prave ti zurnalisti z mainstreamovych medii, kteri udelali recenze na stovky aut, takze, uznavam, maji daleko vice zkusenosti jak ja.

Realita je taková, že pokud už BEV blafne, tak je to větší párty - netřeba hodnotit četnost příčiny, ale je na něj potřeba víc vody a pak se musí sledovat, zase většinou nemá takové tendence explodovat jako benzínové auto, nicméně preventivně v garáži v baráku bych si BEV nenabíjel...taky si tam neleju benzín do auta nebo motorky

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Obrázek uživatele honza.t

ELEKTROMOBIL Také jsem se opakovaně dozvěděl že to nejde uhasit a hoří to několik dnů.
Znám několik lidí kterým klasické auto shořelo na plech
Výrobní vada nehořlavé nikdo nevyrábí
V USA blaflo přes 270 Kia /Hyundai
https://www.youtube.com/watch?v=UmDpVPnIlR4

Požar Nafta teče hoří a podpaluje vše co jí stojí v cestě
Obrovské stavitelské chyby (6) shořelo přes 1300 aut
https://www.youtube.com/watch?v=uEbmYpx9S8U&t=2307s

Od roku 2014 do Q3 2019 zasahovali hasiči u celkem 8654 požárů osobních, dodávkových a jednostopých vozidel (tedy i koloběžek, skútrů, motorek atd.). Z toho měla 4 vozidla hybridní pohon, a pouze v jednom případě se jednalo o požár baterie.
https://elektrickevozy.cz/clanky/rozhovor-jak-nebezpecne-jsou-pozary-elektroaut-podle-hasicu

Všechny ceny ojetin padají.
A pochybuju že by starší tesly začali růst na ceně. Spíš budou klesat tak jako všechny auta.

---

19 tis km elektricky od roku 2018

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

:))) jo to spíš zůstatková cena vojetin TESLA MODEL S 2012-2015 se propadá už pod mega ;) Zoufalí majitelé se jich snaží zbavit za i tak přemrštěný ceny (tak divme se dali za ně raketu ale zapoměli že to byl vlastně tak trochu sponzoring ;) kerý chudý zájemce za přestřel nedá a bohatý zájemce vo teslu si rači koupí nový model s vychytanými mouchami a bez rizika druhý ruky ;))

https://www.mobile.de/cz/osobn%C3%AD-v%C5%AFz/tesla-model-s/vhc:car,cnt:de,srt:price,sro:asc,ms1:135_3_,dmg:false,vcg:

PS: a se znalostí ceny tesla přestřel náhradních dílů se ani není co divit ;)

hliníkový 21" origo kolo 50.000 CZK...
35.000 cca přední sklo s prací..
45.000 havarijko ročně... jinak je servis vodržku
4.500 povinný ročně...

https://youtu.be/ord-c4G4cN8?t=858

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele M.Krupka

Hele to kolo musí zvládnout docela slušnou váhu a výkon. Neočekáváš stejnou cenu jako za disk na Toyotu Yaris.
Za přední sklo jsem kdysi dal u MB něco kolem 20tis.a to jsem na tom skle měl nalepené jen sprosté zrcatko.
Havarijní pojistku určují pojišťovny. Povinné pojištění za 4500 mi přijde jako celkem málo.

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

Neočekávám sem realista ale 50 je proste sponzoring, běžně aftr seženeš za +/- 5

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

No to u ofiko disku tak nejak byva, znamy objednaval nove kola na Panameru, a staly vice jak levne auto nizsi stredni....
Kdyz jsem kupoval pred nejakou dobou svuj citroen C4, tak jsem se v autosalonu ptal na cenu docela peknych origo kol, ktere mely na jednom aute vystavene. Cena 30 000 mi prisla dost vysoka, nacez me uzemnil ze pochopitelne 30 000 za jeden kus, ne sadu (na auto nizsi stredni se zanedbatelnym vykonem)

Obrázek uživatele Marek_

Tak to už je "trochu" moc :-)
Já se ptal před 3 lety na disky + pneu na Volvo S80, originál zimní 17" za cenu kolem 40-50 za sadu, co si pamatuji. Těch 120 na C4 mi přijde hodně velký úlet teda...

Nakonec jsem tam nechal neorigo disky na zimu po předchozím majiteli, i když na STK řekli, že mají mírně jiné ET a asi o 1cm vyčuhují, takže ať už jim tam s nima příště nelezu.

---

Lexus GS 450h Premium

Tak to nebyly standardni origo disky, ty pochopitelne nestoji jak tretina auta, byly to nejake priplatkove z divize "DS" (dneska uz radovbysamostatna automobilka), ale i tak...
Jinak u vykonnych aut takova prepalena cena fakt neni nic neobvykleh, i kdyz 50 000 je spise z tech drazsich....
Jinak auto samozrejme muze jezdit na neoriginalech ze jo....

Obrázek uživatele Marek_

No ale i tak... DS je pořád jenom Citroen, jakkoli se nazývá.

Jasně, že auto jezdí i na neorigo, v tom problém není. Nakonec, taky jsem nechal neorigo, akorát mě štvalo, že to není správné ET. A když jsem to prodával, kupujícímu se to líbilo, upozornil jsem ho na to, tak říkal, že na STK má známého, že to projde v pohodě :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Obrázek uživatele Michelin

Neznám cenu 21" kola, ale to by si koupil (a zkrátil si tak dojezd) stejně jen blázen.
Cena kompletního 20" kola včetně pláště a ventilku na Xko vychází cca 20tis.Kč viz. faktura.

---

Více než 160tis. elektrizujících km s TMX.
Nissan Leaf 40kWh na nákupy.

Obrázek uživatele Kharl.ANTIDIESEL

ok díky

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Franta Koudelka Č.J.P./Kuk/Šaman/Švarc 5.kolon ...

Lexus CT200h MY2011, přední sklo výměna 16.12.2014, cena 36 048 Kč …

Samozřejmě pojištěné …

Obrázek uživatele Franta Koudelka STS CHvojkovice Brod

tvl ste blázni topit prachy do takovejch volovin, rači to utopte do teslích akcijí :)

---

Za klima/Sněhuláky/GRÉTU/GrínDojčUWH/EX-REB/TESLU a BD ;) ČEZKO země zaprodaná, ropáků autopopelnic plná, žlutým svinstvem oplývající ;) Zpátečníky Zaprděnce a čuchače fosilního fetu budoucnost nemiluje, kdo nejde s dobou jako by DEBYL ;) 1.liga MISTŘI: Kuk/Saman/Švarc 5.kolona ROPÁCI: runner42

Obrázek uživatele Marek_

Volvo S80 2011 výměna čelního skla někdy v 2017 za 24.000 KČ. Ale, samozřejmě, každý rozumný člověk si to připojistí k povinnému ručení, hlavně, když to sklo stojí takovou pálku. Pak nic "netopí" a cvaká pojišťovna :-)

---

Lexus GS 450h Premium

No a kolik by te stalo to pripojisteni? Ja kdyz si pojistoval auto tak chteli asi 1200 rocne (aby to pokrylo vymenu na mem aute), nicmene za to co bych za tu pojistku zaplatil jsem mohl dneska uz podruhe menit to celni sklo.... misto toho tam mam porad to puvodni....
Ono kazde pojisteni je z pricncipu pro toho kdo ho plati dramaticky prodelecne (pojistne plneni dela cca 50% pojistneho). Dava tedy smysl ho platit jen tam, kde clovek ocekava, ze ho pojistna skoda muze financne vyznamneji "rozhodit" - tj treba pojistit si nove auto, za ktere jste pul milionu, ktere mate bud pujcene, nebo jste je setrili nekolik let je holt nutne zlo, protoze nehoda se stat muze a pak byste byli bez auta. Naopak pojistovat neco, co byste normalne meli byt schopni operativne zaplatit z kapsy je jen cisty sponzoring pojistovny....
Dokonce znamy, co ma penez opravdu dost, tak si nepojistuje ani auta (a to jsou to auta kolem milionu), za poslednich 15 let zpusobil jednu nehodu, a to co dal za opravu byl jen zlomek toho co by zaplatil na pojistkach (havarijku, povinne samozrejme ma)

To je důvod proč stát neplatí pojištění za svoje vozy. Může si dovolit zaplatit třeba 50 milionů za nějakou velkou zaviněnou škodu. Ale myslím že firma, nebo fyzická osoba i extra bohatá povinné ručení platit musí, leda že by byla tak bohatá, že by si udělala na oko pojištovnu.

Obrázek uživatele Marek_

Čelní sklo jsem měnil zatím skoro na každém autě, co jsem mělm na jednom dokonce dvakrát :-) Nevím, čím to je. Co pamatuji, tak na to Volvo jsem platil pojistku 3 roky, ročně asi 2000, takže těch 24 tisíc jsem byl bohatě v plusu. Čelní sklo si pojišťuju vždy, počítám, že teď na Lexus by to nebylo o moc levnější, takže si platím, samozřejmě, taky. Akorát na Lexuse mám u Allianz a tam je to levnější, resp. se pojistka skla nezvyšuje s vyšší cenou skla, platí se stejně. A havarijku si platím taky, protože musím, auto používám na služební cesty.

---

Lexus GS 450h Premium

Přesně napsáno :D "utopte" :D

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Já tedy vidím pravý opak. Cena spalováků roste, ale prodat ojetý elektromobil za rozumnou cenu je problém.

Však ano, elektromobil nebude nikdy levný, jen se vše ostatní tak zdraží (na základě pseudoeko hysterie - aneb hoď po autu se spalovákem kamenem a do Paříže na večeři zaleť letadlem), až se cena elektromobilu ospravedlní...individuální mobilita už levná byla

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Každý máme jinou barvu brýlí

Ano, cena nových spalováků roste, ale jen oficiálně, pak se podbízí nabídkami typu 450 tisíc Octavia Trumf (např. Auto Porsche Smíchov). Když si někdo koupí spalovák za 1,5 mil. první rok ztratí v pohodě 30% ceny, to je fakt parádní úspora peněz.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

V prvních třech až pěti letech každé auto ztratí nejvíc ceny - jedno na pohonu. Spalovák se pak dostane mezi second line usery a prodá se. Second line user v ČR je konzervativní, zpravidla nemá kde doma dobíjet a je pro něj elektromobil drahý. Takže elektromobil čeká na technologické nadšence a frikulíny. Jenže tam zase je zajímavé hlavně zrychlení, maximálka, nebo to, že je to počítač na kolech... nemá to zatím elektromobil jako ojetina jednoduché

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Elektromobil ztratí za 3 roky průměrně o 30% méně z ceny než spalovák. Když se podíváte na cenu u nás Soul 2016, tak chtějí o 50 tis. Kč méně, než jsem před 2,5 lety kupoval a jiný model ani v nabídce není a to je cena bez odpočtu daně, tedy vlastně o 50 tis. dražší než jsem dal. 4 letý spalovák je za třetinu původní ceny.

https://www.tipcars.com/kia-soul/hatchback/elektro/kia-soul-ev-30253902.html

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Chtít můžou, je to amerika dovoz, bez odečtu DPH asi i bez záruky a servisu v evropě. Ta cena v inzerátu je totálně nesmyslná za vozítko s dojezdem 180 Km když bylo nové. Kolik udělá ta ojetina po 4 letech dnes v zimě 150 Km?

Reálná cena je po 4 letech max. 400 tis pro nadšence, za 350 tis. to prodat bude už poměrně snadný, ale i tak zájemce o EV asi půjde do něčeho modernějšího a pokud nebude potřebovat prostor, tak si koupí předváděcí citigo za 390 tis. z dojezdem o 100 Km vyšším, nové se zárukou ,kde ví že na tom 160 tis. Km nalítá bez rizika.

Obrázek uživatele Marek_

Souhlasím, tento konkrétní kus je ležák, který jim tam leží už snad půl roku.

Nproti tomu, minulý týden se objevila jedna i3 z Autopointu deklarovaná jako 60Ah za 499. Nicméně, byla to 94Ah verze, velmi slušně vybavená s 50 tis. km, prodejce ani pořádně nevěděl, co prodává. A ta zmizela po pár dnech :-)

---

Lexus GS 450h Premium

Jenže i3 = image auto
Soul je stejná spotřeba jako Citigo - takže dneska to má cenu max 0,8 x cena nového citigo. Dneska když budu řešit městké BEV - tak buď nové Citigo, nebo cenově to musí být proti ojetému Citigo zajímavé...což je cena ta do 350 - max 400 tis Kč - vlastně ani ta i3 pro mě nemá větší cenu..

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Soulů jsou 4 typy, takže je potřeba rozlišovat. Např. Soul 2018 30 kWh má výrazně větší hodnotu než Citigo-e, vlastně se dá těžko srovnávat nákupní taška s Crossover.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Hm jako nákupní taška přiznaná a nákupní taška rozšířená? Pamatuju si, jak jsem jel kdys se Soulem jako horkou novinkou a když jsem to řídil, tak jsem si říkal je to jak kdysi můj favorit z roku 1990.
Stejně většina crossoverů nikam jinam než po městě nejezdí, takže nákupní taška jako nákupní taška (třeba na větší nákup)

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Měl byste si tu jízdu zopakovat, jako Favorit jezdí Citigo-e, Soul je výrazně pohodlnější :) Navíc ty auta vedle sebe vypadají jako David a Goliáš.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Jojo a rovnou KIA v army kódu :D nicméně věřím tomu, že do pěti let bude favorit před VW v provedení limited nebo LS bude cennější než průměrná octavia a všechny souly dohromady. Srovnávat Favorita s Octavií proč ne? Jen s jakou generací? :D

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Souhlasím ojeté EV 4-5 nemá cenu je před koncem záruky a má cenu max těch akumulátorů, po konci jejich životnosti jde auto na součástky v tom lepším případě.

Malé BEV baterka 16-20 cena za kilowatu baterky 10 tis. max
160.000-200.000

Středni jako SOUL, Golf s baterkou 30 kWh 300 tis. max.

Esteze vas nepocul moj 6 rocny i-MiEV, funguje uplne normalne asi s 10% degradaciou baterie.

Já jsem nepsal , že ty 4-6 leté EV nefungují , jen jakou mají cenu. Jestli si Váš Miev myslí ,že má vyšší cenu než 8000€, tak asi žije v nějakém bludu.

Myslím tedy skutečnou cenu, cenu za jakou to při kvalitní inzerci do týdne prodáte, nebo výkup.

Já jen doufám, že se elektromobily nedostanou na úroveň mobilů - tzn, že za pět až sedm let z toho nebude nepoužitelnej krám (zastaralé sw, počítače atd...), akorát na recyklacy, to by to pak byl ekologismus jako vyšitej..

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

A ICE jsou na tom lepe? SW je aktualni, pocitac nejmodernejsi a motor neztraci na kvalite (zadne opotrebeni)? Jaka je zivotnost prumerneho ICE, nez jde na vrakac?
Asi jste pochopil, ze tim chci rici, ze tento problem neni ICE vs. BEV, ale zalezi na vyrobci.

Obrázek uživatele Marek_

Tady je zajímavá statistika z Holandska. Kolik km se auto "dožije", než jde na sešrotování. Je to průměr podla značky, lepší by bylo konkrétní modely, ale i tak.

https://www.autoforum.cz/zivot-ridice/auta-techto-znacek-maji-pri-vyrazeni-najeto-nejvice-km-musi-to-byt-nejvetsi-drzaky/

Takže benzín kolem 400 tisíc, nafta skoro 700 tisíc. U toho benzinu bych řekl, že ani nebude problém s bájezdem, ale spíš už se stářím.

---

Lexus GS 450h Premium

Dekuji. Mam k tomu 2 pripominky.

1) kde je Skoda?
2) Fotky mi nabudily dojem, ze statistiku zkresluji predkrizova auta, ktera v sobe nemela tolik udelatek navic kvuli emisim. Bude toto platit i pro moderni auta - motory?

Obrázek uživatele Marek_

Nevím, kde je Škoda, je to z Holandska. A je tam uvedeno jenom pár prvních příček, není to evidentně kompletní, což je škoda. A ano, řekl bych, že tato statistika je o starších autech někdy z r.t. kolem 2000 a dřív, protože předpokládám, že těch 400-700 tisíc to auto najelo za 15-20 let. Na nová auta si budeme muset počkat nějakou dobu.

Jinak, já mám teď celkem nové auto, z 2013 a najeto mám 308 tisíc a tak nějak doufám, že min. 400-500 to auto v pohodě dá, buď u mě nebo pak u dalšího majitele.

---

Lexus GS 450h Premium

V některých věcích jsou. Představte si situaci za pár let (rád přece odkazujete na budoucí stav). Přijde nařízení - zabilo se pět lidí z dvaceti milionů uživatelů při nabíjení - není možné, aby lid manipulovali nežádoucím způsobem z kabely - takže všechny nabíjecí kabely jsou od teď součástí nabíječek (nelze mít vlastní nebo prodlužvačku) zásuvka je Combo 4, používání vlastních přechodek bude povoleno po období dvou let. Protože došlo k výpadku na dani, tak je doma možno dobíjet jen z certifikovaného wallbaxu s pravidelnou revizí a vlastním elektroměrem. Jiný velký odběr elektřiny bude pokutován. - Tohle může být naprosto v realita ve chvíli, kdy stát bude chtít danit elektřinu pro elektromobily. Co budete pak dělat s autem starším bez zásuvky Combo 4? Doma vás nedohlídají,ale jinak si neškrtnete

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Zajimava uvaha, sice se zda absurdni, ale cim vic nad tim premyslim, jiste spoustu ministru financi napadne.
Pokud by doslo k "masovemu" zabijeni elektrickym proudem, pak je jiste vhodne hledat systemove reseni. Osobne bych zvolil jine, bohuzel jsem jen zrnko pisku bez vlivu (do politiky nevstoupim, nenajdu dostatek lidi se stejnym smyslenim, aby to melo cenu :-) a nerad bych dopadl jak Babis - neda bych nekdy byl usvedcen ze lzi, nebo aby mi moc stoupla na mozek :-) ).
Taky s ebojim doby, az mi ostatni lide prestanou dotovat me tepelne cerpadlo (tim, ze mam minimalni cenu za distribuci elektriny). Ale nastat to muze. Pak bcyh zacal situaci resit urychlenou instalaci FVE (misto premysleni, jak ji v budoucnosti udelam svepomoci). Snad by nebylo zakazane cesprat vlastni elektrinu do BEV. Verim ale tomu,z e nekoho napadne zdanit vlastni FVE (nebo obecne OZE), jen si rikam, cim to zabali, aby to vetsina akceptovala...

Mimochodem, docela zajimave jste odbocil od hrozby, ze BEV budou mit neaktualizovany SW a zastaraly HW, coz z Vaseho prispevku vyznelo, ze u dnesnich aut problem neni.

Ale neodbočil to jen vyznělo nešťatně obávám se toho, že ve chvíli, kdy se rozhodnou elektromobily standardizovat a danit, tak budou mít zájmové skupiny mnoho nástrojů, jak ty nevyhovující regulovat a vyřadit (řádově víc než mají dneska pro spalováky, protože vše bude propojené do ekosystémů - už jen analogie Tesly - že bude auto na cestě vybírat nabíječku, kde je volněji, aby se nestály šílené fronty na cestovních uzlech) a samozřejmě je to elektřina a ta má dlouhodobě jasná pravidla bezpečnosti, takže nebude problém na tom lidi chytat a má to i jakousi legislativní historickou oporu - třeba právě v tom kabelu, tak se dá vymyslet spousta restrikcí...revizemi počínaje, definováním koncovek a požadavkem na vzdělání uživatele konče
- bohužel k situaci velký bratr se dívá to spěje.. a že zdaní BEV, OZE? To není otázka jestli...otázka je kdy a jak...

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Obrázek uživatele ozana

Ten Tvůj negativizmus je přímo neuvěřitelný, vem si provaz a běž se zastřelit do rybníka!

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

Realita chlapče realita... jen to se na obláčku nechce slyšet

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Obrázek uživatele ozana

Realita je to co je teď, ne nějaké predikce.

---

Vlastníš-li jen 0,28 BTC pak patříš mezi 1% nejbohatších lidí na světě.

.

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

. skočilo to dvakrát

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

U nekterych dieselu se SW take obmenuje:-)) Sice maji auta pak vyssi spotrebu, ale zase neotravi tolik lidi/100km.

:-)

Nemusite doufat. Muj Ion a Leaf jsou oba rok 2013. Maji porad stejnou pouzitelnost. Jedinou nevyhodu maji v nabijeci zasuvce Chademo namisto Mennekes.

Chademo namísto CCS, Yazaki namísto Mennekes

CCS je take Mennekes. Nejde o slovickareni. Japonci maji dva ruzne konektory a zasuvky a Evropani to maji v jednom. Typ 1 umi jen 1f a tim je v Evrope na houwno. Ale ty auta jako takove jsou porad stejne pouzitelny jako v roce 2011 kdyz prisly na trh. To je hlavni message.

A jako s mobily, za chvíli se konektory sjednotí, pak se omezí redukce...pak se vymyslí, že se tohle a tamto omezí...on se důvod najde jak nutit majitele elektroaut k pravidelné obměně nebojte...

---

Elektromobilitu zniči dotační ekologická lobby, tvůrci obsahu a (de)popularizátoři elektromobility - samozvaní technologičtí evangelisté
problém s emisemi z aut je jednoduše řešitelný - stačí, aby mohli řídit jen skuteční řidiči - hned bude aut a lidí na silnici max 1/3

Obrázek uživatele Marek_

Vycházíte ale z nabídkové ceny toho Soulu a ta je absolutně nereálná. Alespoň soudím dle toho, že tento konkrétní kus je tam za tuto cenu (nebo možná už i zlevnil něco málo) už nejméně půl roku :-) A je to jeden jediný kus, takže z toho opravdu těžko soudit. Podobný Soul tam byl za ceno o více než 100 tisíc nižší, už je pryč. Jen nevím, jestli se prodal...

Koukněte na ceny i3, těch je po bazarech celkem dost. Ty první z 2014-2015 60Ah začínají už pod 400, přitom jako nové to auto stálo cca. milion, ty verze 94Ah z 2016-2017 jsou cca. za půlku, resp. na té ceně začínají.

---

Lexus GS 450h Premium

A myslíte, že tenkrát byly ceny naprosto reálné? Souly se pohybovaly nad 650 tis. Ty první BMW s malinkou baterií 60 Ah by měly dnes stát tak 300 tisíc, s verzí 60 Ah jsem taktak dojel z Prahy do Humpolce a jel jsem v létě max 110 km/h, místy 80 km/h. 6 letá BMW se prodávají za 40% původní ceny, spalovák by stál tak 20% původní ceny.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

U těch menších aut ten propad ceny u spalováku není tak dramatický jako u 5er nebo Mercedesu E, S. A v DE zažínají i3 od 14 tis. eur.

Nedramatizoval bych to tak, propad ceny bude +- stejný, záležet bude od značky, velikosti auta, pořizovací ceny. Ten trh s EV ještě není tak rozvinutý, častokrát je po ojetých EV docela hlad, takže nedšenec to koupí i za dráž. Až jich bude na výběr tolik, co spalováků (za pár let), pak se uvidí, jak je to s jejich poklesem hodnoty.

---

Lexus GS 450h Premium

Mluvíme o autech kolem 1 mil kupní ceny, tedy spalovacích aut vyšší střední třída, kde propady cen jsou znatelné. Když si vezmu, že chce někdo za BMW i3 z roku 2015 460 tisíc. tak za nižší cenu koupíš BMW 5 v automatu 4X4 s pěknou výbavou.

---

<_-@--°°°°°°°-@-_>
Kia Soul EV 2016, 60 tis. km

Obrázek uživatele Marek_

Ano, pokles ceny u 5er je jistě vyšší než u i3, to je bez debaty. Protože jsou to jiná auta. Stejně tak pokles u 1er bude nižší než u 5er a bude blíž té i3.

Ale jak říkám, těch aut je zatím hodně málo oproti spalovákům, takže z toho dělaty nějaké závěry je předčasně, trh s ojetými EV není zdaleka tak rozvinutý jako u spalováků.

---

Lexus GS 450h Premium

Ílon snad bude soutěžit se zdejším expertem Vendulkou o to, kdo se více zhovadí? Jen déšť a větší kapky, ať je sranda....


Nabíječky elektromobilů CircontrolAutonabíjení.cz - vše pro Váš elektromobil